کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گفت و‌گوي فتاح از آرشيو آنلاين تلويزيون حذف شد

21 مرداد 1399 ساعت 13:47

اما آیا گزارش‌های روز گذشته رسانه‌ها درباره اهداف انتخاباتی فتاح در پشت‌پرده این افشاگری‌ها صحت دارد یا خیر. خود فتاح که روز شــنبه این ادعا رد یا تایید نکرد و گفت: «برخی مرا به اقدامات پوپولیستی برای انتــخابــات 1400 متهم می‌کنند. اینها را بگویند اما ملک ما را محترمانه تخلیه کـنند و پس بدهند!»


ظاهرا حاشیه‌سازی‌های پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان تمامی ندارد. او در حالی شنبه‌شب مدعی حضور برخی مسئولان فعلی و سابق در ساختمان‌ها این بنیاد شد که فردای آن روز یعنی یکشنبه همه افرادی که فتاح به آنها اشاره کرد بود به‌جز نیروهای مسلح و حدادعادل به توضیح یا تکذیب ادعاهای او پرداختند. نکته قابل تامل اینکه دیروز همشهری آنلاین نوشت: پس‌لرزه‌های حضور پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان در برنامه «نگاه یک» شبکه یک و سخنان جنجالی او درباره ملک‌های در اختیار افراد و نهادها دامن تلویزیون را هم گرفت و این برنامه از بایگانی سایت تلویزیون حذف شد. دو روز پس از افشاگری‌های عجیب فتاح در شامگاه روز شنبه و نخستین دقایق بامداد یکشنبه در برنامه نگاه یک و در شرایطی که واکنش‌ها به سخنان او همچنان ادامه دارد، تلاش برای یافتن این برنامه در سایت تلوبیون دست‌کم تا ظهر روز دوشنبه ۲۰ مردادماه به نتیجه نمی‌رسد. هر چند در آرشیو سایت دو قسمت نگاه یک وجود دارد اما با کلیک کردن روی هر قسمت، پاسخی که کاربران دریافت می‌کنند «این محتوا در حال حاضر در دسترس نیست» البته به زبان انگلیسی است.

  نیروی مسلح هم تکذیب کرد
صبح روز گذشته روابط عمومی پادگان کوهک پیرامون اظهارات پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در خصوص اراضی این پادگان توضیحاتی منتشر کرد. متن توضیحات روابط عمومی پادگان کوهک به این شرح است: ۱ -  منظور مهندس فتاح رئیس بنیاد مستضعفان از عبارت «یک جای خوب ما در کوهک در نیروی دریایی ارتش» پادگان کوهک و ستاد نیروی دریایی ارتش بوده است که این مکان، از پیش از انقلاب اسلامی در اختیار این نیرو بوده و بعد از انقلاب نیز به عنوان ستاد فرماندهی از آن بهره‌برداری می‌کند. ۲ - بر اساس مصوبات ابلاغی مقررشده اراضی پادگان کوهک بالمناصفه بین نیروی دریایی ارتش و بنیاد مستضعفان تقسیم شود و در مسیر اجرای این مصوبه ستاد کل نیروهای مسلح به عنوان حَکم عمل خواهد کرد.
۳ -  بر این اساس تمامی عواید حاصل از اعیان اراضی پادگان کوهک (ساخت‌وسازهای انجام‌شده در محدوده پادگان) متعلق به نیروی دریایی ارتش خواهد بود و بنیاد موظف به پرداخت ارزش آن به نیروی دریایی است.
۴ - پــس از بــرگزاری جلسات متعدد در سطح نیروی دریایی ارتش و بنیاد مستضعفان و تعیین نحوه اجرای مصوبات ابلاغی از طریق به‌کارگیری کارشناسان منتخب طرفین به‌منظور تعیین ارزش کارشناسی روز عرصه و اعیان پادگان کوهک، کارشناس منتخب بنیاد مستضعفان، منصفانه و عادلانه عمل نکرده و موجب توقف هرگونه اقدام در پرداخت ارزش واقعی حاصل از عرصه و اعیان به نیروی دریایی ارتش شد که همین امر توقف اجرای مصوبه ابلاغی را به‌دنبال داشت.
 ۵ -  برابر تدبیر ستاد کل نیروهای مسلح، مجددا و به‌منظور تعیین تکلیف نهایی این اراضی، یک هیات کارشناسی سه‌نفره متشکل از کارشناسان ستاد کل نیروهای مسلح، نیروی دریایی ارتش و بنیاد مستضعفان در حال بررسی و ارزش‌گذاری واقعی عرصه و اعیان پادگان کوهک هستند که به محض اعلام نظریه و مشخص شدن ارزش کارشناسی عرصه و اعیان این پادگان، مصوبات ستاد کل نیروهای مسلح اجرائی خواهد شد. ۶ - شایسته است، یک مقام مسئول ارشد در جایگاه رئیس محترم بنیاد مستضعفان، که ایشان را فردی متشرع می‌دانیم، پیش از هرگونه اظهارنظر، مستندات خود را تکمیل و مردم و مخاطبین را به اشتباه نیندازند.
    فتاح رد و تایید نکرد
اما آیا گزارش‌های روز گذشته رسانه‌ها درباره اهداف انتخاباتی فتاح در پشت‌پرده این افشاگری‌ها صحت دارد یا خیر. خود فتاح که روز شــنبه این ادعا رد یا تایید نکرد و گفت: «برخی مرا به اقدامات پوپولیستی برای انتــخابــات 1400 متهم می‌کنند. اینها را بگویند اما ملک ما را محترمانه تخلیه کـنند و پس بدهند!»


کد مطلب: 424241

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/424241/گفت-و-گوي-فتاح-آرشيو-آنلاين-تلويزيون-حذف

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1