تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۰۱
کد مطلب : ۴۲۴۱۵۰
مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار:

۳۰ درصد دوم سهام عدالت این هفته قابل معامله است / پای مشمولان غیرمستقیم سهام عدالت به بورس باز شد

۱
۰
۳۰ درصد دوم سهام عدالت این هفته قابل معامله است
کبنا ؛
نخستین شرکت سرمایه‌گذاری استانی مربوط به استان خراسان جنوبی در بورس اوراق بهادار تهران پذیرش شد تا سهامداران آن، که مردم خراسان جنوبی و انتخاب کنندگان روش غیرمستقیم در سهام عدالت بوده‌اند، به عنوان سهامدار شرکت سرمایه‌گذاری استانی خراسان جنوبی در بورس تهران حضور یافته و سهام آن‌ها از هفته جاری قابل معامله در بازار دوم خواهد بود.


به گزارش ایسنا، آزادسازی سهام عدالت در ۹ اردیبهشت ماه با ابلاغ مقام معظم رهبری اجرایی شد و از روز ۱۰ اردیبهشت تا هشتم خرداد ماه به سهامداران فرصت داده شد تا نسبت به انتخاب روش مدیریت مستقیم یا غیرمستقیم اقدام کنند. بر این اساس، ستاد آزادسازی سهام عدالت پس از تشکیل ۳۰ شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، افزایش سرمایه این شرکت‌ها را در دستور کار خود قرار داده و افرادی که روش غیر مستقیم را برگزیده اند، سهام دار شرکت سرمایه گذاری استانی زمان ثبت نام سهام عدالت، محسوب می‌شوند.
این شرکت ها، مطابق قانون تجارت مدیریت می‌شوند و مدیران آن‌ها در راستای صیانت از منافع سهامداران می‌توانند در پروژه‌های ملی و بین المللی برنامه ریزی و مشارکت کنند.
ترکیب پرتفوی سهام شرکت سرمایه‌گذاری استانی خراسان جنوبی که نخستین شرکت سرمایه‌گذاری استانی در بورس اوراق بهادار تهران است، مشتمل بر سهام شرکت‌های فلزات اساسی، بانکی، پالایشگاهی، خودروسازی و ... است که ارزش آن‌ها در یکم تیرماه، مبنای سرمایه جدید شرکت بوده و افزایش قیمت سهام شرکت‌های موجود در پرتفوی شرکت تا این تاریخ به بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.
تخصیص کارت اعتباری به سهام داران
بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با بانک ملی ایران، سهامداران همه شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی باید به این نکته توجه داشته باشند که ارزش دارایی سهام هر شخص مبنای تخصیص کارت اعتباری قرار می‌گیرد که با دریافت اطلاعات مزبور از سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه، کارت اعتباری به پشتوانه دارایی سهام هر شخص تخصیص داده شده و سهام شرکت سرمایه‌گذاری استانی در وثیقه بانک ملی قرار می‌گیرد.
به عبارت دیگر، هم‌زمان با مالکیت سهام شرکت سرمایه‌گذاری استانی و منتفع شدن از افزایش ارزش آن در بازار سرمایه، امکان دریافت اعتبار در قالب کارت اعتباری از بانک ملی ایران نیز مهیا شده است.

۳۰ درصد دوم سهام عدالت این هفته قابل معامله است

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار گفت: ۳۰ درصد بعدی سبد سهام عدالت این هفته قابل معامله است.
سید محمد جواد فرهانیان در گفت و گویی افزود: در دور گذشته آزادسازی سهام عدالت، به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌ها مردم به بانک‌ها و کارگزاری‌ها مراجعه می‌کردند و در این مرحله، مراجعه به بانک‌ها وجود دارد اما بانک‌ها از درگاه کارگزاری خود اقدام به فروش می‌کنند.
وی با بیان این که فروش سبد سهام عدالت محدودیت زمانی ندارد، تصریح کرد: افرادی که روش مستقیم را برای دسترسی به سبد سهام خود انتخاب کرده و به کارگزاری‌های بازار سرمایه معرفی شده‌اند ممکن است به حساب برخی از آنها پول سهام واریز نشده باشد زیرا همه سفارش‌ها تکمیل نشده و ناهماهنگی بین بازار پول و سرمایه اتفاق افتاد.
 مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار با بیان این که اکنون این ناهماهنگی رفع شده است، گفت: افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده و سهامشان را نفروخته‌اند اما به فروش آن نیاز دارند، می‌توانند در سامانه تغییر وضعیت دهند و سهام خود را بفروشند.
فرهانیان خاطرنشان کرد:زیرساخت‌های بانک‌ها برای قبول سهام عدالت به عنوان وثیقه کارت‌های اعتباری هفته آینده آماده می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
.۵بانک معلوم نیست که چقدر پرداخت میکنند میگویند ۲۰ میلیون وقتی میری بانک کلا هت را برمیدارند و مقدار ناچیزی به حسابت میریزند .چرا کسی نیست بر بانکها نظارت کنه ما حاضر بفروش بدون مشخص شدن موضو ع مبلغ نیستیم مبلغ را واضع مشخص کنید .
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1