کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ابهاماتی پیرامون انتخاب شهردار دهدشت؛

آیا کلانتری حکم شهردار جدید دهدشت را تایید می‌کند؟

11 مرداد 1399 ساعت 15:49

آیا کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد که در انتخابات مجلس یازدهم حکم دهیاری «جلال داورپناه» را به علت تخلف انتخاباتی لغو کرد این بار حکم وی را برای شهرداری دهدشت امضا می کند.


بعداز انتخاب شهردار جدید دهدشت توسط شورای شهر، باید طبق فرایند قانونی، صدور حکم او به تأیید و امضای استاندار کهگیلویه و بویراحمد برسد که با توجه به سوابق شهردار جدید باید منتظر ماند که کلانتری چه تصمیمی می‌گیرد؟
به گزارش کبنا، بعداز گمانه زنی‌های فراوان سرانجام اعضای شورای شهر با تشکیل جلسه‌ای شهردار جدید دهدشت را انتخاب کردند و قرعه به نام سید جلال داورپناه دهیار روستای کلایه و پیمانکار پروژه‌های راهسازی کهگیلویه افتاد.
انتخاب شهردار از مهم‌ترین مصوبات شورای شهر است که طبق فرایند قانونی حکم شهردار صادر می‌شود.
مطابق ماده 71 قانون شوراها، شورای شهر مکلف است بلافاصله پس از تشکیل جلسه فردی ذی صلاح را به سمت شهردار انتخاب کند.
انتخاب شهردار توسط شورای شهر و تطبیق آن با شرایط مندرج در آئین نامه شرایط احراز شهردار، نیازمند تائید وزارت کشور است که در شهرهای زیر دویست هزار نفر جمعیت از سوی استاندار و در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت از سوی وزیر کشور صورت می‌گیرد.
در قانون مذکور به وزارت کشور فرصت 10 روزه برای تطبیق و بررسی شرایط داده شده است. که پس از وصول مصوبه شورای شهر بررسی‌ها و استعلام‌های لازم را از برخی مراجع انجام می‌دهد.
اما ذکر چند نکته در خصوص صدور حکم شهردار جدید دهدشت قابل ذکر و بررسی است که آیا کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد این حکم را امضا می‌کند یا خیر؟
کلانتری در 20 بهمن ماه 98 در بحبوبه انتخابات مجلس شورای اسلامی به دلایل انتخاباتی جلال داورپناه که دهیار روستای کلایه از توابع بخش مرکزی کهگیلویه بود و کشیدن سفره 10 هزارنفری در زمین ورزشی اداره ورزش و جوانان این روستا، حکم این دهیار را مستقیماً لغو کرد.
این تخلف انتخاباتی و بازنشر سفره انتخاباتی در یکی از محرومترین شهرستان‌های کشور در رسانه‌های کشوری و ملی بازنشر زیادی داشت و انتقادات زیادی را درپی داشت.

حال بعداز گذشت چندماه شورای شهر دهدشت بعداز اسفندیار برخه در جلسه‌ای با بررسی گزینه‌ها و الیته متحمل فشارها و لابی‌هایی که صورت گرفت، جلال داورپناه را به عنوان شهردار جدید دهدشت معرفی کردند که البته به احتمال زیاد شورای شهر به علت مشغله زیاد متوجه تخلف انتخاباتی وی در انتخابات گذشته و لغو حکم وی توسط استاندار نشدن چرا که فرایند صدور حکم شهردارمراحل خاص خود را دارد.
آیا کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد که روی تخلفات انتخاباتی حساس بود و یکی از کم حاشیه‌ترین انتخابات مجلس را در استان مدیریت وتمام کرد می‌تواند حکم دهیاری را که به علت تخلف انتخاباتی لغو کرد مجدداً حکم وی را برای شهردار شهر بزرگ دهدشت با مشکلات زیاد امضا کند؟
چرا که در خرداد 1400 هم انتخابات ریاست جمهوری و هم شورای شهر برگزار می‌شود.
بهر حال باید منتظر ماند و ببینیم که استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای شهردار جدید دهدشت چه حکمی صادر می‌کند.


کد مطلب: 423886

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/423886/آیا-کلانتری-حکم-شهردار-جدید-دهدشت-تایید-می-کند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1