کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

کهگیلویه و بویراحمد فقیرترین استان در حوزه ترافیک/ اجرای طرح جامع ترافیک شهرداری یاسوج دردی دوا نمی‌کند

6 مرداد 1399 ساعت 10:29

کهگیلویه و بویراحمد به مرکزیت شهر یاسوج تنها استانی است که محروم از سیستم پاش تصویری بوده و به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان، فقیر ترین استان در حوزه زیرساخت های ترافیکی است.


به گفته نستهن مقدم شهردار یاسوج، این شهر از لحاظ نرخ رشد جمعیت جزو استان‌های یک تا سه کشور بوده که ایجاد زیرساخت‌ها همگام و متناسب با رشد جمعیت (مهاجرت‌های بی رویه) نیست و این جمعیت بیشتر تحت عنوان مناطق حاشیه نشین و کم‌تر برخوردار سکونت می‌گزینند.
کمبودهای زیرساخت‌های حوزه ترافیک در چهره شهرهای استان به ویژه مرکز استان به راحتی هویداست و حجم ترافیک به معضلی اساسی برای مردم شهر یاسوج به ویژه در برخی اوقات شبانه از جمله ظهر و غروب مبدل شده است.
نبود وسایل حمل و نقل عمومی، نداشتن خط کشی مناسب خیابان‌ها، نبود زیر گذر و رو گذر، کم بودن پل عابر پیاده، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی قدیمی و غیر استاندارد همه و همه دست به دست هم داده‌اند تا فقیرترین استان از لحاظ زیرساخت‌های ترافیکی تعریف شویم.
امسال چهار هزار خودرو، به تعداد خودروهای کهگیلویه و بویراحمد افزوده شد که دارای پلاک جدید هستند اما زیرساخت‌های موجود ترافیکی متناسب با این افزایش نیست و در آینده باید شاهد هرج و مرج و بی نظمی غیر قابل وصف در حوزه ترافیک استان باشیم.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: متولیان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد دغدغه ترافیک را ندارند و بدون تردید، شهر یاسوج در آینده نزدیک به لحاظ ترافیکی با توجه به مهاجر پذیری آن و گردشگر پذیری‌اش با مشکل جدی روبه رو خواهد شد و ترافیک آن دو برابر می‌شود که در این باره باید تدبیری اساسی اندیشیده شود.
اسماعیل خوشوقت تاکید کرد: یاسوج تنها مرکز استان که حتی یک خط ویژه ندارد و خیل مسافران و عابران و نبود خودروهای حمل و نقل عمومی کار را بیش از پیش سخت‌تر کرده است.


مسئولان کهگیلویه و بویراحمد دغدغه ترافیک را ندارند / عجیب‌ترین چراغ راهنمایی دنیا در کهگیلویه و بویراحمد / یاسوج تنها مرکز استان که خط ویژه ندارد / توقف 145 خودروی مزاحم شبانه
سرهنگ خوشوقت رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ترافیک در حوالی عصرها در شهر یاسوج سبب بی نظمی و هرج و مرج در عبور و مرور افراد می‌شود.
خوشوقت تاکید کرد: ناوگان عمومی خوبی در استان وجود ندارد و تنها تعدادی اتوبوس موجود بوده که آن‌ها هم در اختیار دانشگاه‌ها است.
وی عنوان کرد: فقیرترین مرکز استان از لحاظ ترافیک هستیم و حتی خط کشی مناسب در معابر نداریم و مشکلات ترافیکی ما بخش مهمی از آن‌ها به سبب فراهم نبودن زیرساخت‌هاست.
خوشوقت ابراز داشت: چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در این استان مورد تأیید ما نیستد و همچنین قدیمی بوده و مشکل اساسی دارند که باید چاره‌ای اساسی برای تعویض، تعمیر آن‌ها انجام و یا چراغ‌های هوشمند نصب شود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: استان به ویژه مرکز استان در حوزه ترافیک با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و نبود پارکینگ عمومی، سیستم پایش تصویری، تردد پراکنده عابران پیاده، نبود وسایل حمل و نقل عمومی، زیرگذر و روگذر، نداشتن خط کشی عابر پیاده از مهم‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود.
خوشوقت ابراز داشت: راه اندازی سیستم پایش تصویری در این استان سال‌هاست در نشست‌های شورای ترافیک بررسی اما همچنان بی نتیجه مانده است.
رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در این باره ابراز داشت: راه اندازی سیستم پایش تصویری یاسوج امر مهمی است که نیاز است هر چه سریع‌تر تحقق یابد.
مسعود خوبانی تصریح کرد: از مزیت‌های راه اندازی سیستم پایش تصویری کاهش ترافیک شهری، ارتقای امنیت و درآمد زایی برای شهرداری است.
وی تصریح کرد: در این رابطه نشست‌های متعددی برگزار شده و رایزنی‌هایی در این باره انجام شده است و همچنین سرمایه گذاران مختلفی به استان آمده‌اند اما برخی از آن‌ها خواهان بستن قراردادهایی با نرخ‌های بسیار بالا بوده‌اند.
خوبانی عنوان کرد: قراردادهای بسیاری در حوزه‌های مختلف شهری در این استان بسته می‌شود که جز غارت شهر و استان  هیچ سودی ندارند و هیچ درآمدی از بستن آن‌ها به شهرداری نمی‌رسد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به اجرای طرح جدیدی در حوزه ترافیک از سوی شهرداری یاسوج، تاکید کرد: از سوی دیگر طرحی از سوی شهرداری یاسوج به نام طرح جمامع ترافیک این شهر در دست اقدام است که هنوز اجرایی نشده اما پیش بینی می‌شود این طرح برای کنترل ترافیک چندان هم کار ساز نباشد.
شهردار یاسوج با اشاره به اجرای طرح جامع ترافیک این شهر، گفت: مطالعات این طرح با استفاده از ظرفیت مشاوران خبره در این حوزه در دستور کار است و در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.
نستهن مقدم تصریح کرد: نبود زیرساخت‌های مطلوب متناسب با رشد بی رویه جمعیت در یاسوج می‌طلبد تا ایجاد طرح‌های زیربنایی و زیرساختی بیشتری در دستور کار متولیان امر قرار گیرند.
اتاق پایش تصویری شهرداری یاسوج راه اندازی می شود
مقدم با اشاره به طرح جامع ترافیک شهری یاسوج، بیان کرد: مطالعات این طرح انجام شده و این قابلیت را دارد که تا بیست سال آینده مشکلات ترافیکی شهر یاسوج را برطرف کند.
وی تاکید کرد: محور مواصلاتی ۴۵ متری بن سنجان، شرف آباد، دولت آباد و زیرتل و اتصال آن به پل سوم بشار که ۲۹ سال پیش تصویب شده بود، ورود کردیم و ظرف کم‌تر از یک  سال و نیم به آزاد سازی ۹۰ درصد از این ۵ هزار متر رسیدیم.
مقدم ابراز داشت: این معبر ۵ کیلومتری که بزرگترین خیابان شهر یاسوج است و در این بازه زمانی کوتاه مدت حدود ۹۰ درصد از مسیر با تعامل و همکاری مردم و شورای شهر بازگشایی شده و مابقی اجرای این طرح نیز با یک آغاز طوفانی و با قدرت بیشتر اجرایی خواهد شد.
وی گفت: با بهره برداری کامل این طرح، بخشی از بار ترافیک شهری از مرکز شهر به جنوب یاسوج انتقال داده خواهد شد.
شهردار یاسوج عنوان کرد: همچنین پل چهارم بشار یک پروژه مهم برای کاهش ترافیک شهر یاسوج است و از ویژگی‌های مهم این پل دسترسی آسان به بیمارستان امام سجاد (ع) و روان سازی ترافیک خواهد بود.
امید است پیش از آن که دیر شود مسئولان و متولیان امر چاره‌ای اساسی برای رفع مشکلات موجود در حوزه زیرساخت‌های ترافیکی استان بیندیشند و همگی در این باره احساس مسئولیت  و دغدغه داشته باشند.
راه اندازی سیستم پایش تصویری مزیت‌های بسیاری برای استان دارد که مهم‌ترین آن‌ها نظم دهی و ایجاد امنیت بیشتر در خیابان‌هاست اما این مهم از سوی متولیان به یکدیگر پاس کاری می‌شود و تاکنون اقدام جدی در این رابطه صورت نگرفته است.


کد مطلب: 423700

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/423700/کهگیلویه-بویراحمد-فقیرترین-استان-حوزه-ترافیک-اجرای-طرح-جامع-شهرداری-یاسوج-دردی-دوا-نمی-کند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1