تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۱۳
کد مطلب : ۴۲۳۱۷۶
کبنا گزارش می‌دهد

۲۰۰ آبدار کهگیلویه و بویراحمدی هفت ماه حقوق دریافت نکرده‌اند / پیمانکارهایی که کمر کارگر را شکسته‌اند / آبداران امنیت شغلی ندارند

۵
۲
۲۰۰ آبدار کهگیلویه و بویراحمدی هفت ماه حقوق دریافت نکرده‌اند / پیمانکارهایی که کمر کارگر را شکسته‌اند / آبداران امنیت شغلی ندارند
کبنا ؛ طبق قانون باید حقوق آبداران از محل اعتبارات عمرانی بخش تعمیرات و نگهداری پرداخت شود. 
 به گزارش کبنا؛ امروز (یکشنبه 22 تیرماه 99)  تعداد زیادی از آبداران آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد با تجمع جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به عدم دریافت حقوق خود و نداشتن امنیت شغلی اعتراض کردند.
 هر ساله این حقوق ناچیز آبداران استان از سوی مسئولان آب و فاضلاب روستایی و پیمانکاران از آبداران دریغ می‌شود. 
علی نظری آبدار کهگیلویه و بویراحمدی در گفتگویی با خبرنگار کبنا می‌گوید: «حدود ۶ ماه است که نزدیک ۲۰۰ نفر آبدار و آب و فاضلاب روستایی هستیم که حقوق گیرمان نیامده است. حقوق‌هایمان پس از ۶ ماه پرداخت می‌شود و مقدار حقوق ما واقعاً ناچیز است. با توجه به شیوع ویروس کرونا، در این مدت اقلام بهداشتی در اختیار ما قرار نگرفته است و با همه افراد مختلف سر و کار داریم. کلر زنی، ۶ ماهی یکبار لایه روبی، شکستگی‌ها به موقع توضیح بدیم و شکستگی‌ها تاحدودی امکان دارد خودمان رفع کنیم. تهدید به اخراج می‌شویم و هر روز تهدید به اخراج می‌شویم و امنیت شغلی به هیچ وجه نداریم».
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000423/nf00423176-1.jpg
این آبدار در ادامه می‌گوید: «هم اینک که هر دو آب و فاضلاب شهری و روستایی ادغام و یکپارچه شده‌اند و نیروهای آبدار که سابقه آنچنانی نداشته‌اند و قرائت کنتورها را بر عهده داشتند در بدنه اداره به کار گرفته شده‌اند. این در حالی است که برخی از ما از ۱۰ سال تا ۲۵ سال سابقه کار داریم و خانواده شهید و جانبازیم. آقای پاسره به ما می گویند شما باید به صورت حجمی کار کنید و قرارداد ببندید، در صورتی که در روستایی در قرائت فروش ما بسیار کم است چون در شرایط کنونی کرونا پولی در دست مردم نیست. خواسته ما این است که می‌خواهیم طبق قانون اداره کل کار استان، کار کنیم و طبق آن با ما قرار داد ببندند. ما پیمانکاری بخش خصوصی هستیم، هر روز زنگ می‌زنیم و پاسخگوی ما نیستند و زمانی هم که به شرکت آب و فاضلاب استان مراجعه می‌کنیم می گویند تورم است».
رحمان محمدی یکی دیگر از آبداران می‌گوید: «مخارج زیاد است، مجبور به قرض گرفتن شده‌ام که با توجه به بدقولی‌ها درخصوص پرداخت حقوق معوقه‌ام، من نیز در پرداخت بدهی خود بدقول شده و احساس شرمندگی می‌کنم. 2 فرزند دارم، بچه هام مریضن، و هر بار ۲ میلیون هزینه‌شان است. یا ماشین برای ایاب و ذهاب باید در اختیار باشد. یک موضوع دیگر اینکه بیمه ما به درستی واریز نمی‌شود و ۶ ماه است که حقوق نداشته‌ام. به خاطر اعتراض تبدیل به مهره سوخته می‌شویم حق دفاع از خود نداریم. ما خط مقدم داریم کار انجام می‌دهیم ما هم انسان هستیم».
   
فیلم) اعتراض شدید الحن آبداران از مسئولان آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد

علی داد رستمی یکی دیگر از آبدارها نیز می‌گوید: «به کدامین گناه کشته شدیم، کرونا ما را بکشد بهتر از این است که تسلیم  ظلم شویم. هشت بچه دارم دو زن دارم و جانباز هستم هشت ماه حقوق نگرفتم و ماهی ۲ تا ۲.۵ میلیون می‌گیریم و با وجود این معوقه‌ها پول ماسک ندارم. فرزندان معلول و معیوب دارم. مسئول آب و فاضلاب می‌گوید در حیطه کار و وظیفه ما نیست و برای دریافت حقوق خود به پیمانکار مراجعه کنید. مرگ من و خانواده‌ام به صلاح‌تر است و اگر مسئولان استان و پیمانکار توان پرداخت حقوق ما را ندارند از کار دست بکشند».
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000423/nf00423176-2.jpg
یکی از مشکلاتی که دامن گیر کارگران است سپردن کارها به دست پیمانکاران است که کمر کارگر را شکسته‌اند و در همه اقشار و گروه‌ها شاهد این هستیم که روند پرداختن حقوق از طریق پیمانکاران با مشکلات جدی مواجه است، در این بین سیستم پیمانکاری تنها افرادی که ضرر می‌کنند کارگران هستند. در همین خصوص یا دولت باید فکری به حال پیمانکاران بکند و افرادی پیمان به انها داده شود که صلاحیت داشته باشند و یا آنکه فکری اساسی در خصوص این سیستم پرداخت حقوق کارگر کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

انقلابی
Iran, Islamic Republic of
آقایون مسول بداد این نیروها برسید .کارگر حجمی دیگه چه صیغه ای است .زن بچش چه گناهی کردن
عععععع
Iran, Islamic Republic of
مگر آبداران چیکار میکنن واقعا کار خاصی نکرده اند کنتور که نمیخونن آب روستا هم که همیشه قطع هست دنبال کار شخصی خودشون هستند روزی یک ساعت اینها حقشون هست فقط
یه روستایی
Iran, Islamic Republic of
باسلام این بنده های خداهمیشه زیرظلم هستندیکی ازاین آبداران توی روستای ماست وبنده ی خداهمیشه دنبال مشکلات کم آبی و....هست ولی بعضی مواقع که به هردلیلی آب روستاقطع شودمن خودم شاهدم که یانفرین به خودش وخانوادش میکنندیافحش میدن وحتی بیشتر مواقع بهش زنگ میزنندوبهش فحش وناسزاوحتی تهدیدش هم میکنندوقتی که بنده خداچیزی میگه میگویندکه پول میگیری کارتوبکن ولی حالامن یکیشم میفهمم که واقعابندگان خدافی سبیل الله کارمیکنندوبایدبهشون خدقوت گفت
Iran, Islamic Republic of
منم اگر داشتم دوتا زن میگرفتم و ۸ فرزند درست میکردم نداشتم نگرفتم به اندازه گلیمم پامو دراز میکنم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
باسلام هر روز ازین بام خبری می رسد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1