کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بررسی حرف و حدیث‌هایی که در فضای مجازی پیرامون گچساران می‌چرخد

گرد و خاک شایعه و واقعیت در گچساران

23 تير 1399 ساعت 0:20

معمولاً شایعاتی که پیرامون مسئولان و سیاسیون شکل می‌گیرد به رفتارهای آنها بر می‌گردد، هر چه مسئولان در عملکرد و رفتارهای اداری خودشان صداقت بیشتری به خرج بدهند و مردم را در جریان ریز و درشت کارهایشان قرار دهند، شایعه شکل نمی‌گیرد


رد اعتبار نامه تاجگردون از سوی نمایندگان مجلس یازدهم شورای اسلامی حواشی و پیامدهای را به دنبال داشت، در فضای مجازی کلیپ‌ها و مطالبی دست به دست می‌چرخید که بعد از تاجگردون دیگر به گچساران و باشت خدماتی ارائه نمی‌شود، طرح این موضوعات واکنش احد جمالی معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد را در پی داشت و او گفت: «مردم هم به شایعات توجهی نکنند و زندگی روزمره را ادامه دهند و البته در معرفی شایعه‌سازان و شایعه‌پردازان همکاری کنند.»
به گزارش کبنا، این شایعات و حرف و حدیث‌ها از کجا شروع می‌شود و کی به این مسائل دامن می‌زند و قرار است در کجا خاتمه پیدا کند، مباحثی است که این روزها خیلی از خودشان سئوال می‌کنند. بعد از رد اعتبار نامه تاجگردون و بیرون زدن شایعات جمالی در گفت‌وگویی اظهار کرد: این شایعات کار ادم‌های خاص است.
(21 تیرماه 99) تابناک به نقل احد جمالی معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نوشت: «مردم گچساران و باشت به شایعات توجهی نکنند و زندگی روزمره را ادامه دهند و البته در معرفی شایعه‌سازان و شایعه‌پردازان همکاری کنند.
جمالی با بیان اینکه برگزاری انتخابات سیر قانونی داشت و ما در استان به نوبه خود انتخاباتی در کمال صحت و سلامت برگزار کردیم اظهار کرد: بعد از آن نیز مجلس در پروسه‌ای قانونی کار خود را انجام داد و در نهایت منجر به رد اعتبارنامه نماینده مردم گچساران شد و همه از جمله خود منتخب گچساران و باشت با قانون‌گرایی به قانون تمکین کردند.
وی گفت: خوشبختانه مردم استان و به خصوص مردم شهرستان‌های گچساران و باشت همچون دوره برگزاری انتخابات آرامش خود را حفظ کرده و به قانون تمکین کردند اما عده‌ای در فضای مجازی به دنبال شیطنت هستند که به دنبال شناسایی سرمنشأ این گونه شایعات هستیم.
جمالی با بیان اینکه هیچ گونه خدماتی از مردم دریغ داشته نمی‌شود و مانند سابق به مردم در همه ادارات و دستگاه‌ها خدمت می‌شود خاطرنشان کرد: مردم هم به شایعات توجهی نکنند و زندگی روزمره را ادامه دهند و البته در معرفی شایعه‌سازان و شایعه‌پردازان همکاری کنند.
بعد از صحبت‌های جمالی در تاریخ ( 21 تیر ماه 99) علی خوان پایه فرماندار شهرستان گچساران در بعد از ظهر همین روز از لغو پروازهای تهران به گچساران و بالعکس خبر داد و گفت: پرواز شماره ۴۵۲۰ شرکت هواپیمایی ماهان قرار بود ساعت ۸: ۲۰ امروز از فرودگاه تهران به مقصد گچساران و ساعت ۱۰: ۳۵ از گچساران به سمت تهران پرواز کند که به دلیل کمبود ناوگان لغو شد.
پیام تبریک و تشکر فرماندار گچساران خطاب به مردم
علی خوان پایه فرماندار گچساران

وی اظهار کرد: روزهای شنبه، دوشنبه، چهارشنبه و پنجشنبه هر هفته پروازهای فرودگاه گچساران به مقصد تهران انجام می‌شود.
فرماندار شهرستان گچساران خاطرنشان کرد: شنبه هفته آینده پرواز ۴۵۲۰ شرکت هواپیمایی ماهان طبق روال انجام می‌شود.
خوانپایه با اشاره به تعطیلی اورژانس هوایی شهرستان گچساران طی یک ماه اخیر بیان کرد: پس از پیگیری‌های صورت گرفته اعلام شد که اورژانس هوایی دیگر در شهرستان گچساران خدمات ارائه نمی‌دهد.
«گفتنی است که دومین پایگاه امداد هوایی استان کهگیلویه و بویراحمد طی اردیبهشت ماه ۹۶ در شهر دوگنبدان، مرکز شهرستان گچساران برای امدادرسانی به حادثه دیدگان در شهرستان‌های گرمسیری گچساران، کهگیلویه، باشت، بهمئی، لنده و چرام راه اندازی شد.»

جمالی: اجازه نمی‌دهیم نگاه به استانداری کهگیلویه و بویراحمد نگاه ارباب رعیتی باشد / آیا استانداری ماهیت خودش را از دست داده
جمالی معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و دبیر شورای تامین استان

به گزارش کبنا، مصاحبه جمالی دبیر شورای تامین استان کهگیلویه و بویراحمد و خوان پایه عالی ترین مقام سیاسی و اجرایی در شهرستان گچساران پیرامون شایعات مطرح شده در فضای مجازی و تعطیلی برخی خدمات بر آتش این شایعات افزود، تا اینکه امروز استانداری کهگیلویه و بویراحمد در یک اقدام شتاب زده برخی از مدیران را تغییر داد و همین مسئله سبب شد تا شایعات جدی‌تر و واقعی‌تر دهن به دهن بچرخد و فضای مجازی را به خود درگیر کند.
تغییر وحید محمدی تبار مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد که از مدیران منتسب به تاجگردون است و در جریان آتش سوزی کوه خائیز اختلاف او با جمالی سر باز کرد، نیز بر طبل این شایعات کوبید.[کلیک کنید]
با عزل محمدی‌تبار مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد شایعاتی مبنی بر برخورد فرزندان گچساران به اوج خود رسید. آنطوری که از جمالی معاون سیاسی مطالبی در فضای مجازی منتشر شده، او به این مسئله واکنش نشان داد و گفت: «شائبه‌های به وجود آمده در خصوص سیاسی بودن تغییرات مدیران استانداری کهگیلویه و بویراحمد و ارتباط آن با غلامرضا تاجگردون فضاسازی برخی افراد خاص است.»
معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تغییرات مدیران استانداری و شائبه سیاسی بودن آن‌ها گفت: هیچ کدام از این تغییرات سیاسی نبوده و هیچ ارتباطی با مسائل پیش آمده برای غلامرضا تاجگردون نماینده سابق گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی ندارد.
 احد جمالی گفت: مدیرکل مدیریت بحران از قبل مشخص بود که تغییر پیدا کند و هیچ گونه ارتباطی به گچساران و مسئله غلامرضا تاجگردون ندارد و تشخیص این بوده که در این زمان اعلام شود.
 جمالی در خصوص موضوعاتی مانند شایعات پیرامون لغو پروازهای گچساران - تهران گفت: همه این مسائل جوسازی‌هایی است که از سوی برخی افراد برای خودشان انجام می‌دهند و اصلاً سیاسی نیست.
 معمولاً شایعاتی که پیرامون مسئولان و سیاسیون شکل می‌گیرد به رفتارهای آنها بر می‌گردد، هر چه مسئولان در عملکرد و رفتارهای اداری خودشان صداقت بیشتری به خرج بدهند و مردم را در جریان ریز و درشت کارهایشان قرار دهند، شایعه شکل نمی‌گیرد. طبیعی است، وقتی مدت زیادی از دعوای لفظی جمالی و تاجگردون بر سر محمدی‌تبار مدیرکل سابق بحران نگذشته است، و به دنبال آن بحث اعتبار نامه تاجگردون در مجلس داغ می‌شود، برخی در استان جمالی معاون سیاسی را در این کارها دخیل می‌داند. لذا بهتر می‌بود که تغییر مدیران با تدبیر بیشتری در استانداری کهگیلویه و بویراحمد انجام می‌گرفت تا بر آتش شایعات افزوده نمی‌شد و خیال مردم هم راحت می‌بود.
بر اساس مستنداتی که در اختیار کبنانیوز است، تعطیلی اورژانس هوایی شهرستان گچساران به امروز و دیروز ربط ندارد، بلکه در تاریخ 7 خرداد 99، پرویز یزدان پناه طی نامه‌ای به رئیس اورژانس هوایی کشور خواستار ادامه فعالیت پایگاه هوایی گچساران می‌شود و کولیوند رئیس اورژانس هوایی در تاریخ 17 خرداد ماه 99 پاسخ نامه یزدان پناه را می‌دهد. اما علی خوان پایه فرماندار گچساران بیش از یک ماه که از این نامه‌نگاری‌ها می‌گذرد، تازه یادش می‌اید که خبر از تعطیلی اورژانس هوایی گچساران بدهد. خوان‌پایه نباید در این شرایط که مردم نگران هستند، چنین موضوعی را اطلاع رسانی می‌کرد، بلکه هر مطلب باید دقیق سر وقتش و به موقع برای مردم مطرح شود تا اینگونه مسائل به هم گره نخورد و شایعات جدی‌تر پخش نشوند.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000423/nf00423173-2.jpg
 


کد مطلب: 423173

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/423173/گرد-خاک-شایعه-واقعیت-گچساران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1