کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارش ارسالی؛

حذف فرزندان کهگیلویه و بویراحمد به سود چه کسانی است؟ چرا تاجگردون حذف شود؟ / چرا هدایت‌خواه در لیست تهرانی‌ها قرار نگرفت / چرا از بزرگواری انتقاد می‌کنیم

20 تير 1399 ساعت 17:04

چرا باید فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد از بدنه مدیریتی کشور حذف شوند؟ این صرفاً یک سوال است و جانبداری از هیچ فردی نیست.


چرا باید فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد از بدنه مدیریتی کشور حذف شوند؟ این صرفاً یک سوال است و جانبداری از هیچ فردی نیست.
حجت الاسلام نیک بین نماینده کاشمر و عضو کمیسیون تحقیق اعتبار نامه تاجگردون گفته بود که «هیأت رئیسه مجلس همه مستندات بنده را که به صورت میدانی صورت گرفته است ببیند. » بنا بر این این سخن «نیک بین»، او به شهرستان‌های گچساران و باشت آمده و به صورت میدانی در باره تاجگردون تحقیق و مدارک و مستنداتی هم جمع کرده است و به کمیسیون تحقیق ارائه داده است، سوال اینجاست که نیک بین از چه کسانی اطلاعات کسب کرده است.
موضوعی که می‌خواهم در این گزارش مورد بررسی قرار دهم این است که چرا ما [نخبگان، فعالان اجتماعی، سیاسی و... استان کهگیلویه و بویراحمد] باید برای حذف یکی از فرزندان استان‌مان در کشور به کمک دیگران بیاییم.
(تصاویر) غلامرضا تاچگردون مجلس را ترک کرد
حجت الاسلام و المسلمین بزرگواری نماینده اسبق شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده به این موضوع می‌پردازد و در نامه‌ی که بعد از رد اعتبار نامه تاجگردون می‌نویسد، می‌گوید: «بعضی مرکز نشینان نمی‌خواهند و نمی‌گذارند، نیروهای فرهیخته و آگاه در بعضی مناطق رشد کنند، آن روزی که بنده فریاد زدم که این بالایی‌ها از ناف به زیر به هم وصل‌اند پسر یکی داماد آن یکی است و دختر این یکی عروس آن یکی است و آن نطق‌ها و تذکرات آتشینی که در فتنه ۸۸ سردادم و آن نطقی که هنگام معرفی دولت روحانی ایراد کردم که خیلی از این انقلابی نماها جرئت نداشتند به خانواده هاشمی بگویند بالای چشمت ابرو، بنده دله دزدی آن‌ها را فریاد زدم بیشترین کسانی که تمسخر کردند و ما را بایکوت نمودند، همین به اصطلاح اصولگرایان و انقلابی‌ها بودند.»
به راستی چرا ما [بعضی از کهگیلویه و بویراحمدی‌ها] به حذف فرزندان این استان در بدنه مدیریتی کشور کمک می‌کنیم. این یک سوال اساسی و مهم است که باید از خودمان بپرسیم.
چرا نباید ستار هدایت خواه که از نمایندگان قَدَر در مجلس هفتم و هشتم به شمار می‌رفت در لیست اصولگرایان تهران قرار نگیرد؟ آیا این ظلم فاحش نیست که «ستار هدایت خواه» با این همه توانایی، علم، دانش و بیان در لیست قرار نگیرد، اما بعضی که درگیر حواشی متعددی هستند، باید در لیست باشند.
حجت الاسلام بزرگواری نماینده اسبق مردم استان می گوید: «کسانی مانند ستار هدایت‌خواه و حمید رسایی که می‌توانند در مجلس نقش آفرینی کنند در لیست قرار نمی‌گیرند، ولی آقا تهرانی که در مجلس سر گرم گردآوری برای مطالب منبر است، در لیست قرار می‌گیرد. این ظلم فاحشی است.»
غلامرضا تاجگردون منتخب مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در آخرین اظهار نظرهایش پرده از فعالیت کسانی که بر علیه او مستندات جمع آوری کردند و در اختیار بالانشین‌ها قرار دادند تا او را حذف کنند، برداشت و گفت: مستنداتی از شهرستان گچساران و باشت در اختیار معترضین من قرار گرفت که هیچ کدام به اعتبار نامه من ربطی نداشت.[کلیک کنید]
یکی از رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد در مطلبی از پرونده سازی علیه تاجگردون می‌گوید و نوشت: «بدون شک مهمترین دلیل رد اعتبارنامه تاج گردون تلاش پرونده سازانی بود که چهارسال، تمام تلاش خود را برای پرونده سازی ها کردند تا اینکه نتیجه تلاش‌هایشان به چهارشنبه سیاه مجلس یازدهم در روز هیجدهم تیرماه ۹۹ ختم شد.»
در آن مطلب آمده است؛ «با انتشار برخی از کامنت ها در یکی از گروههای مجازی حامی یک کاندیدای انتخاباتی شکست خورده در بویراحمد، تلاش این گروه موسوم به پرونده ساز بر علیه تاج گردون را کاملاً مشهود و آشکار می‌سازد. با نگاهی به این کامنت ها که اسامی افراد ارسال کننده و دریافت کننده برای نگارنده فعلاً محفوظ است بخوبی می‌توان نقش تاثیرگذار و تلاش تاسفبار پرونده سازان حوزه انتخابیه بویراحمد را در رد اعتبارنامه تاج گردون دید. از سویی همراهی برخی دیگر از پرونده سازان گچساران و باشت در این ارتباط نیز بر همگان مشخص است که قطعاً مردم این شهرستان بهتر از نگارنده آنان را می‌شناسند.»
همچنین این رسانه نوشته است: «سؤال اینجاست واقعاً سود تشکیل این پرونده‌ها برای حذف نخبگان هم استانی در هر جایگاهی با هر دیدگاهی، برای پرونده سازان چیست؟ آیا پرونده سازان فکر می‌کنند با حذف تاج گردون‌ها این استان سرعت توسعه‌ای شتاب زده بخود خواهد گرفت؟ واقعاً پرونده سازان در زمان ساختن پرونده بر علیه بزرگان هم استانی، بفکر قیامت و پس دادن حق الناس و گرفتار نشدن به آه مظلومان و نیازمندان هستند؟ آیا اقتدار و مردانگی در حذف برادران و خواهران هم تباری با هر ایده و سلیقه سیاسی است؟ پرونده سازان حتماً بدانند که حذف تاج گردون‌ها در هر جریان سیاسی جز ضرر برای مردم استان هیچ نتیجه دیگری بدنبال نخواهد داشت و مطمئن باشند که با فاش شدن اسامی‌شان، رویگردانی مردم از آنان بیشتر خواهد بود و نفرین و لعن بطور حتم دامن آنان را خواهد گرفت. حوزه انتخابیه گچساران و باشت که در کشور در سخت‌ترین شرایط اقتصادی به ریل توسعه بازگشته بود تا ۲ سال دیگر هیچ نشانی از توسعه نخواهد دید. استان کهگیلویه و بویراحمدی که نیاز به یک کارشناس بودجه در نظام بودجه ریزی ایران داشت اکنون و شاید برای هیچ زمان دیگری این کارشناس را در این نظام به خود نبیند و باید از الان فاتحه آن را خواند. به عقیده نگارنده زمین گرد است و بطور حتم انتقام زمین سخت است...»
«ناگفته نماند که در خصوص تاجگردون، در مجلس ششم نماینده کازرون به تحریک تاجگردون ها به اعتبارنامه نبی زاده نماینده گچساران اعتراض کرد و چند ماهی مجلس درگیر این موضوع بود». حذف برخی از مدیران در شهرستان، در سالهای اخیر بسیار موضوع بحث بوده است و حواشی زیادی داشته اند.

پاسخ بزرگواری به منتقدانش؛ اف بر شما، توان خرید پراید دست دوم را ندارم / تاجگردون ربطی به من ندارد، ایمان‌تان را آتش نزنید
حذف فرزندان کهگیلویه و بویراحمد فقط به تاجگردون و هدایت خواه ختم نمی‌شود، عده‌ای معلوم الحال به حجت الاسلام و المسلمین بزرگواری هم رحم نکردند و او را به بهانه‌ اینکه با وجدان بیدار از تاجگردون حمایت کرده بود به باد انتقاد تند و تیزی گرفتند. این انتقاد سبب شد تا بزرگواری در یادداشت کوتاهی به منتقدان پاسخ بدهد. او نوشت: « بیچاره‌ها بعضی از شما مدعیان اصولگرایی و انقلابی دنبال اموال بنده هستید، اف بر شما، همه مردم زیر و بم زندگی مرا می‌دانند که با دست خالی از طرف محرومین به مجلس رفتم و با دست خالی هم خارج شدم و افتخارم همین است که حتی الان قدرت خرید یک پراید دست دوم را ندارم که با آن جابجا بشم بنده و آقای تاجگردون هیچ ارتباطی با هم نداریم بیش از این دین و ایمان نداشته خود را آتش نزنید» [کلیک کنید]
حذف خداداد غریب پور معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان ایمیدرو نیز ماه‌ها است که در دستور کار عده‌ای قرار گرفته و شبانه روز بالانشینان به کمک برخی از افراد درون استان‌ در تلاش هستند که این فرزند کهگیلویه و بویراحمد که به خوبی نشان داده یک مدیر توانمند و قدر هست و حرف‌های زیادی برای گفتن در نظام اداری کشور دارد، را به زمین بزنند.
همانگونه که محمدعلی افشانی شهردار سابق تهران را کنار گذاشتند، عده‌ای می‌کوشند که ناجوانمردانه پای فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد را در نظام اداری کشور حذف کنند، هر چند ما هم معتقد هستیم که قانون رعایت شود و متخلفین هم پاسخگوی عملکرد و رفتار خودشان باشند.
این موضوعات ادامه دارد، اگر مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و نخبگان سیاسی این مرز و بوم پشت هم نباشند. از طرفی این موضوع جنبه های فرهنگی و سبقه های تاریخی اجتماعی دارد که می توان به آن پرداخت، ولی کاش مردم ما فارغ از دیدگاه های سیاسی با بزرگ منشی پشت یکدیگر می ایستادند، تا شاهد اینگونه خودسوزی ها و عقب گرد توسعه ای نباشیم.

----------------------------
گزارش ارسالی
اسماعیل موسوی زاده
 


کد مطلب: 423078

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/423078/حذف-فرزندان-کهگیلویه-بویراحمد-سود-کسانی-چرا-تاجگردون-شود-هدایت-خواه-لیست-تهرانی-ها-قرار-نگرفت-بزرگواری-انتقاد-می-کنیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1