تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب : ۴۲۱۳۴۰
یادداشتی از غلامعباس امیدوار؛

کارنامه «کلانتری» در داستان ریاست سازمان برنامه و بودجه؛ این استان به کجا می‌رود؟

۱۵
۳
کارنامه «کلانتری» در داستان ریاست سازمان برنامه و بودجه؛ این استان به کجا می‌رود؟
کبنا ؛
یادداشتی از غلامعباس امیدوار؛
این روزها خبر پایانِ دوران خدمت ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد (برنامه و بودجه) شنیده می‌شود، در حالیکه هنوز چند ماهی از انتصاب وی نمی‌گذرد و علاوه بر آن، عدم قرابت رشته تحصیلی با جایگاه کاملاً اختصاصی آن، آشفتگی مدیریتی استان را بیشتر نمایان کرده است.
باور عمومی بر آن است که اصولاً نمایندگان استان چندان به منافع عمومی و کارآمدی توجه ندارند و هر کدام در پی مقاصد خود و مقربین خویشند، اما آنچه هنوز در ته مانده ذهن مردم رسوبی دارد، آن است که استاندار عالی‌ترین مقام مدیریتی استان و رئیس شورای اداریست، نقش وی در چینش مدیران استان و کسب نظر از وی و روایتی که می‌تواند بیافریند، همچنان مهم و اثرگذار است.
از این رو برای جامعه جای پرسش است؛ وقتی که رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در شُرف انتصاب بود، آیا استاندار از آن بی اطلاع بود و یا قدرت اظهارنظری نداشته؟ اگر بی اطلاع بوده و قدرت اظهارنظر نداشته که خود عیب بزرگیست و بالطبع نتیجه آن زایل شدن منزلت جایگاه سیاسی استانداری و تقلیل آن به مدیری فرمایشی، بی اثر و مطیع محض نمایندگان است و اگر اطلاع داشته، باید پاسخ دهد که آیا قبل از انتصاب رئیس این دستگاه مهم، نباید دقایقی وی را دیده و از وی خلاصه رزومه (شامل مدرک تحصیلی، سنوات خدمت و ...) را طلب می‌کرد؟ باید نسبت رشته تحصیلی زمین شناسی و ریاست دستگاه برنامه و بودجه را می‌یافت و با خود در پی پاسخ این پرسش بود که آیا از میان این همه فارغ التحصیلان رشته‌های مرتبط (همچون مدیریت، اقتصاد، حسابداری، حقوق و ...) در استان کهگیلویه و بویراحمد کسی یافت نمی‌شود تا فردی غیربومی با رشته‌ای نامرتبط ( زمین شناسی ) و بازنشسته برای امور برنامه ریزی و بودجه استان منصوب شود؟ باید با خود می‌اندیشید که با این همه سابقه کاری و در شُرفیت بازنشستگی، نیامده که می‌بایست برگردد و سؤالات و ابهاماتی دیگر...! ( انتصاب در بهمن 98 و  بازنشستگی در ابتدای خرداد 99)
بهر حال همه رشته‌ها در جایگاه خود ارزش و قداست علمی دارند و با توجه به جایگاه، می‌بایست اصل تخصص گرایی در برخی مدیریت‌ها رعایت شود؛ شاید بتوان برای تصدی یک مدیریت عمومی (همچون ریاست جمهوری، استانداری، فرمانداری و بخشداری) از هر رشته‌ای انتصاب کرد و آنچه بیشتر ملاک عمل بوده، ظرفیت مدیریتی باشد، ولی برای جایگاه‌های تخصصی همچون سازمان مدیریت و برنامه ریزی و یا شرکت توزیع نیروی برق و ... می‌بایست فردی مدیر با تحصیلات مرتبط منصوب شود.
یقیناً مردم با همین عیارها، مدیریت استاندار را محک خواهند زد که تا چه میزان توانمند بوده، در رونق نظم اداری دقت و وسواس داشته و در انتصابات، پتانسیل و شایستگی افراد را لحاظ کرده و تخصص گرایی را ارج می‌نهد. عدم ربط تخصص تحصیلی و اتمام زودهنگام دوران خدمت رئیس سازمان برنامه و بودجه، حداقل نشان از کم دقتی و کم توجهی استاندار در انتصاب مدیران ارشد استان دارد که به تبع آن ناکارآمدی، سوءمدیریت و روزمرگی اداری و دلزدگی مردم از نظم اداری استان را در پی داشته است.
با آنکه این روزها، گاهی استاندار تمجید می‌شود، اما می‌بایست بداند که این خبط بزرگ در کارنامه وی نابخشودنی است و لاجرم باید هوشیارتر باشد که چنین خطاهایی بس بزرگ، آنچه را که نیز خوش عمل کرده و کاشته، حبط خواهد کرد و باور عموم را خدشه دار می‌کند که وی چقدر بی اطلاع یا سهل انگار و یا نامستقل است؛ چونانکه همه می‌اندیشیم که شاید همین گونه بوده که با سکانداری نامتخصصان، نظام توسعه، برنامه ریزی و اقتصاد کشور دچار فترت مغزی می‌باشد و این آشفتگی همچنان در سطوح گوناگون جاری است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
استاندار در متن حرکت نکرد و کلا در حاشیه بود ایشون استان رو رها کردن و قطعا با این روش فقط به استان ما دارن لسیب میرسونن.
لوداب
Iran, Islamic Republic of
احسنت
منطق
Iran, Islamic Republic of
چرا نماینده ها ی شهرستانی در انتخاب مدیران دستگاههای غیر از حوزه انتخابی خود دخالت می کنندبخصوص در استان ما که معضل بحث سردسیری و گرمسیری رو هم رواج داده اند بین مردم با عملکرد بد و منفعت طلبانه شان و مقصر اصلی کسی نیست جز جناب تا.........
ذوالفقار
Iran, Islamic Republic of
این یک رفتار زیرکانه سیاسی از طرف دکتر تاجگردون بود از یک طرف یک نیروی خود را به استان بزرگتری انتقال داد(دکتر نوروزی) از طرفی برادر خود را ارتقا داد و در مقابل یک نیرویی که فقط چند صبا فرصت ریاست بر برنامه و بودجه این استان را داشت را آورد و قطعا نیروی بعدی هم از افراد جوان و جویای نام گچسارانی و طرفدار ایشان خواهد بود...
سیاست مثل شطرنج می مونه باید حرکات را پیش بینی کرد ...
Iran, Islamic Republic of
چون تاجگردون نماینده قدر استان هست. درود بر تاج نماینده مردم بویراحمد هم هستن ایشون
بهروز عباسی
Iran, Islamic Republic of
سلام.
با احترام به همه عزیزان.
چند نکته جهت آگاهی خوانندگان عزیز.
نکته 1
اگر آقای سلحشوری بازنشسته بوده و یا نبوده مطمئن شوید با مدارک و مستندات لازم از سازمان مرکزی به کار خود پایان و یا ادامه خواهد داد.
نکته 2
توجه نمایید آقای سلحشوری به هیچ احدی باج نخواهد داد به ویژه افرادی در سازمان که منافع خود را در خطر می بینند.افرادی خاص که توسط آقای نوروزی از سازمان ها و ادارات با تحصیلات غیر مرتبط و بدون تخصص وارد سازمان شده اند پس حق دارند که نگران و مضطرب باشند.
این افراد بدانند جه آقای سلحشوری باشد و یا شخص دیگری ریئس سازمان شود آنها حذف خواهند شد.
نکته3
از زمان ریاست ایشان جو سازمان بسیار صمیمی و معتدل شده است و تحولات خوبی از جمله نظم و انظباط اداری و مالی ، نقلیه ، تاسیسات صورت گرفته است که تا کنون بی سابقه بوده است.
(نظرات کارکنان سازمان گویای صحت این مطالب می باشد).
و دیگر اجازه داده نمی شود یک نیروی قرار دادی و یا شرکتی در سازمان ناهنجاری ایجاد نماید.
نکته 4
دوستان در کبنا خوب می دانند افراد خاصی در زمان ریاست آقای نوروزی به سازمان مدیریت استان منتقل شدند که از نظر قانونی نباید منقل می شدند چون سابقه خدمت آنها بیش از 15 سال بود اما چرا آنموقع سکوت کرده بودند ؟
نکته 5
آیا می دانستید حدود 30 نفر از افرادی که در دوره ریاست آقای نوروزی وارد سازمان شده بودند فقط از 3 خانواده و فامیل خاص بودند.و
سازمانی که شما نگران آن هستید طی مدیریت آقای نوروزی بسیار آشفته شده بود.
نکته6
می توان گفت آقای سلحشوری با تجربه ترین و با سوادترین کارکنان سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در جنوب کشور هستند و ایشان یک شبه این راه را نپیموده و هیچ سایتی برای ایشان تبلیغ نکرده است.
درود بر همه حق طلبان
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون کو گوش شنوا با این مدیران پیر
بهروز
Iran, Islamic Republic of
ماده 101 قانون مدیریت خدمات کشوری :
کسانی که دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس، ایثارگری و یا در مشاغل تخصصی کار می کنند می توانند از شرایط در نظر گرفته شده در بندهای الف و ب ماده مذکور؛ یعنی 35 سال کار و 65 سن در کنار همدیگر استفاده نمایند.
جهت اطلاع دوستان
نیما
United States
هر روز یک حاشیه ایجاد کردن صحیح نیست.
دوستان من
و عزیزیان رسانه‌ای
به فرض که استاندار رو در مقابل مقامات دیگر قرار دادید. بعدش که چه؟
بهتر از من می‌دانید که مدیریت تجربه می‌خواهد نه مدرک خاص دانشگاهی.
لطفاً هر روز برای یک مدیر، یک شخص، یک ... حاشیه درست نکنید.
زیرسوال بردن مثل آب خوردن است.
کار کردن نیاز به همت بلندی دارد.
کارها را نقد کنید نه عناوین و مدارک و جایگاه‌ها را ...

شما از استاندار نام می‌بری و فضا می‌دهید که در کامنت ها هم اسامی دیگری مورد هجمه قرار گیرد و این چرخه‌ی ناصواب و بی حاصل سال‌هاست ادامه دارد...
Iran, Islamic Republic of
کدام مدیر آقای کلا نتری روی اصول است که این یکیَ درست باشد مدیریت استان اکثرا ضعیف کت شلواری اتو زده نان کارمند یاسوج مثل سریال بره بره مدیرانش
همکار
Iran, Islamic Republic of
آقای // دوباره چه نقشه ای در سر داری برای آقای سلحشوری، پیش دکتر نوروزی که نتونستی کاری کنی .این بازیها دیگه قدیمی شده
Iran, Islamic Republic of
عالی
Iran, Islamic Republic of
همین که جسورانه مطالب انتقادی را پوشش می دهید جای امید است برای مردم
و در جواب بعضی نقد ها به این متن: نقد چیز بدی نیست جامعه ما کارش از نقد خیلی فراتر رفته و تا نقد نشود اصلاح نخواهد شد و پیشرفت نخواهد کرد
کارمند
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه استفاده از نیروهای ناکارآمد و غیر متخصص و غیر حرفه ای فقط در سازمانمدیریت وجود نداشته و اسف بار تر از آن اینکه در برخی دیگر از ادارات کل این پدیده شوم خویشاوندی مدیریتی همچنان درخشان است و جناب استاندار خودش هم خارج از این چهارچوب نیامده الان لیسانس حسابداری مدیر کل منابع طبیعی ، لیسانس معارف مدیر کل برق ، لیسانس جغرافی مدیر کل بنیاد مسکن و همین طور بر اساس خواست ضعیف نمایندگان و استاندار این پدیده آثار زیانبارش را بر توسعه و اقتصاد و معیشت مردم گذاشته است جناب استاندار هم میداند و نمیداند که میداند و مردم میدانند و میدانند که میدانند
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
آقایی ک به اسم کارمند کامنت زدی،مدیرکل برق رشته تحصیلی همون برق هستش،جو سازی نکن
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1