کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی:

خطاب به امام جمعه لنده؛ «جاذبه در حد اعلا و دافعه در اندازه ضرورت»

31 ارديبهشت 1399 ساعت 1:16

جبهه‌ی انقلاب را گسترش بدهید؛ یارگیری کنید؛ حذف نکنید. بعضی‌ها که به اسلام و انقلاب معتقدند، در فلان مسئله با شما موافق نیستند؛ این موجب طرد نشود. البتّه منظور جذب منافق و آدم بی‌اعتقاد نیست.


سید مجتبی بنی هاشمی یکی از جوانان شهرستان لنده با انتشار مطلبی خطاب به امام جمعه و فرمانده سپاه این شهرستان نوشت: «استفاده و بها دادن به نیروی انسانی و ظرفیت‌های موجود در شهرستان اولین‌ها که دارای استعدادهای شگرفی هست باعث ترغیب و جذب افراد می‌شود.»
امام جمعه محترم شهر لنده
فرمانده محترم سپاه شهرستان لنده
با سلام و تحیات الهی و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما سروران
نیک مستحضر هستید که در سال‌های اخیر مقام معظم رهبری بارها به جذب حداکثری و دفع حداقلی تاکید داشتند و دیروز هم این حکیم فرزانه در ارتباط تصویری با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی به این مورد اشاره داشتند و فرموند: جبهه‌ی انقلاب را گسترش بدهید؛ یارگیری کنید؛ حذف نکنید. بعضی‌ها که به اسلام و انقلاب معتقدند، در فلان مسئله با شما موافق نیستند؛ این موجب طرد نشود. البتّه منظور جذب منافق و آدم بی‌اعتقاد نیست.
 به نظر بنده امروز یکی از حلقه‌های گمشده جریان انقلابی همین مورد هست و فرمایش مقام معظم رهبری در این مهم بر زمین مانده است
لذا منباب وظیفه ذاتی و کسی که دل در گرو این نظام و انقلاب دارم مطالبی را خطاب به شما و همه انقلابیون و نهادهای انقلابی داشته باشم:
1. همه کسانی که معتقد به نظام و انقلاب هستند در تحت چتر انقلاب باید جمع شوند. تفکیک افراد بر اساس سلیقه شخصی و این که اگر کسی مثل ما فکر نمی‌کند و مثل ما عمل نمی‌کند پس از ما نیست یک افت برای این انقلاب هست و اگر تفکیکی هم هست انقلابی و غیر انقلابی هست که می‌شود این افراد را هم جذب کرد.
 2. استفاده و بها دادن به نیروی انسانی و ظرفیت‌های موجود در شهرستان اولین‌ها که دارای استعدادهای شگرفی هست باعث ترغیب و جذب افراد می‌شود اما متاسفانه در بسیاری مواقع خلاف این ثابت شده است.
3. موضع گیری انقلابی، و فریاد برآوردن مطالبات و مشکلات شهرستان اولین‌ها خصوصاً در نماز جمعه باعث جذب افراد به این سمت خواهد شد که به عقیده بنده در این مورد ضعیف عمل شده و انطور که شایسته این مردم هست عمل نشده.
4. خداوند باری تعالی در آیه 12 سوره حجرات می‌فرماید: «یا ایها الذین امنوا اجتنبوا کثیرا من الظن ان بعض الظن اثم، و لا تجسسوا»
خداوند متعال تجسس و غیر جویی در زندگی شخصی افراد را جایز ندانسته و پیامبر اسلام نیز می‌فرمایند: درباره لغزش‌های مؤمنین تجسس نکنید، چون که هر کس لغزشهای برادران مؤمن خود را پی جویی کند، خداوند نیز لغزشهای خود او را پی جویی خواهد کرد و او را بی آبرو و رسوا خواهد کرد هرچند که در درون خانه‌اش باشد. قانون اساسی بر عدم جواز تحقیق و تفحص در امور شخصی و مسائل پنهانی افراد جامعه است و حتی برای ماموران امنیتی نیز تفتیش در امور شخصی جایز نیست.
5. ضمن تقدیر و تشکر از شما سروران خودم بابت مجاهدت‌ها و تلاش‌های شبانه روزی شما برای رفع مشکلات این مردم، یکی از راه‌های جذب حداکثری کار تشکیلاتی، ریشه‌ای، هدفمند و با برنامه دراز مدت که تأثیر بیشتری دارد که به نظر بنده بسیاری از فعالیت‌ها سطحی و گذرا هست.
6. گذشت و نادیده گرفتن برخی اشتباهات و خطاهای افراد باعث جذب می‌شود.
این که افرادی با تند روی و صفر و صد نگاه کردن به موضوعات بخواهند با مسائل برخورد کنند از اساس اشتباه هست چرا که ما چهارده معصوم بیشتر نداریم و از همه ما اشتباه و خطا سر میزند.
 نباید سختگیری نمود، و افرادی که دچار اشتباه و غفلت شده‌اند را باید مورد پذیرش قرار داد.
7. شهید بهشتی همیشه به مدیران تأکید داشت «جاذبه در حد اعلا و دافعه در اندازه ضرورت»؛ اما افسوس که امروزه افرادی با رفتار و گفتارشان از انقلابی که با خون شهید بهشتی، شهید رجایی و شهید باهنر و شهدای دیگر به ثمر رسیده، مردم را از انقلاب یک قدم دورتر می‌کنند و خلاف گفتار و رفتار شهید بهشتی عمل می‌کنند؛ پس ای مسئولان با رفتارتان مردم را دعوت کنید نه با سخنانتان، اما متاسفانه برخورد و رفتار بعضی از افراد منتسب به شما عزیزانم باعث زدگی از انقلاب، دفع، و مجبور کردن به پیاده شدن از قطار انقلاب کرده است.
 ان شاء الله با تدبیر شما بزرگواران، به فرمایش حکیم فرزانه انقلاب جامعه عمل بپوشانیم
 تقدیم احترام
 -----------------------------------------
سید مجتبی بنی هاشمی
29 اردیبهشت 1399
 


کد مطلب: 421063

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/421063/خطاب-امام-جمعه-لنده-جاذبه-حد-اعلا-دافعه-اندازه-ضرورت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1