کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

اخراج 10 کارگر امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد در بحران کرونا / بکارگیری 5 نیروی نورچشمی / بی‌تدبیری آقای مدیرکل میلیون‌ها خسارت به بیت المال زد

23 ارديبهشت 1399 ساعت 20:41

آیا سزاوار بود که مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد در شرایطی که ویروس وحشی کرونا جامعه را درگیر خود کرده و آسیب‌های جدی به اقتصاد وارد کرده و مردم برای تأمین معیشتشان در مضیقه قرار گرفته‌اند؟ و به فرموده رهبر انقلاب رزمایش کمک‌های مؤمنانه در کشور کلید می‌خورد، این افراد را اخراج کند و از نان خوردن بیندازد.


مدتی پیش خانه‌های عشایر واقع در پارک جنگلی یاسوج مورد تخریب و سرقت قرار می‌گیرد، مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد بلافاصله در این باره اظهار نظرهای می‌کند که عجیب و غریب به نظر می‌آید.
به گزارش کبنا از یاسوج، بعد از انتشار کلیپی در فضای مجازی مبنی بر تخریب و سرقت از خانه‌های فرهنگ عشایر واقع در پارک جنگلی یاسوج، مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد توضیحاتی پیرامون آن ارائه داد، اما گویا ماجرای از قرار دیگری است.
سال‌ها است که از احداث خانه‌های عشایر اداره کل امور عشایر در پارک جنگلی یاسوج می‌گذرد و در این سال‌ها تعدادی نگهبان از خانه‌ها مراقبت می‌کردند. تا اینکه  مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد 9 دی ماه به حکم کرمعلی قندالی رئیس امور عشایر کشور سکان مدیریت این اداره کل را برعهده می‌گیرد. او حدود یک ماه بعد از انتصابش به عنوان مدیرکل، دقیقاً 8 اسنفد ماه 98، اقدام به اخراج نیروهای شرکتی باسابقه این اداره کل می‌کند، نیروهایی که مسئولیت نگهبانی از خانه‌های امور عشایر واقع در پارک جنگلی یاسوج را برعهده داشتند، و دلیل او نداشتن مجوز برای بکار گیری نیرو به عنوان نگهبان است. به هر دلیل یا بهانه‌ای نیروهای نگهبان اخراج می‌شوند و همین مسئله سبب می‌گردد تا آقایان سارق و منفعت طلب شبانه دست به کار شوند و اموال بیت المال را تخریب و یا به غارت ببرند.
ابهامات زیادی در این باره وجود که در ادامه به ذکر برخی از آن‌ها می‌پردازیم. مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد نبود مجوز را بهانه می‌کند و تعداد نگهبانی که عمدتاً سابقه طولانی خدمت (6 سال و  8 سال) دارند را اخراج می‌کند و بیت المال را بدون نگهبان و مراقب رها می‌کند و این فرصت مناسبی می‌شود تا افراد سودجو دست به اقدام مورد دلخواهشان بزنند. آیا «مدیرکل امور عشایر» این تدبیر را نداشت! وقتی افرادی را بی‌گناه و تنها به بهانه نبود مجوز اخراج می‌کند؟ نیروهای دیگری را به عنوان نگهبان از این خانه‌ها جایگزین کند؟! هر چند که می گویند، او می‌خواست راه را برای جا پای نورچشمی‌هایش فراهم کند.
آیا سزاوار بود که مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد در شرایطی که ویروس وحشی کرونا جامعه را درگیر خود کرده و آسیب‌های جدی به اقتصاد وارد کرده و مردم برای تأمین معیشتشان در مضیقه قرار گرفته‌اند؟ و به فرموده رهبر انقلاب رزمایش کمک‌های مؤمنانه در کشور کلید می‌خورد، این افراد را اخراج کند و از نان خوردن بیندازد.
مدیر کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با برخی رسانه‌ها در خصوص خانه‌های عشایر در پارک جنگلی، گفت: در پارک جنگلی یاسوج خانه‌هایی برای طرح فرهنگ عشایر احداث شده بود و برای نگهداری آن خانه‌ها به دلیل نبود مجوز به کارگیری، نگهبانان آنها برداشته شد.
او در این رابطه که چرا نیروهای نگهبان این خانه‌ها اخراج شدند، گفت: به دلیل نبود مجوز، جذب نگهبانان صورت نگرفت و صحبت‌ها مختلف مبنی بر اخراج آنها و جایگزینی با افرادی دیگر از آشنایان خلاف واقع است.
وی افزود: این نیروها به مدت 2 سال بدون حقوق، قرارداد، بدون بیمه در آن مجموعه‌ها نگهبانی می‌کردند، در شرایط حاضر در حال رایزنی برای واگذاری آن خانه‌ها به بخش خصوصی هستیم.
به گزارش کبنا، اما اطلاعات موثقی که به کبنا رسیده است، حکایت را به گونه دیگری تعریف می‌کند. مدیرکل امور عشایر 10 نفر را چون نیروی مدیر قبلی بود به بهانه نبود بودجه اخراج می‌کند که نگهبانان همین منطقه گردشگری بودند و بعد به دلیل نبود نگهبان بیش از میلیون‌ها تومان به بیت المال خسارت وارد می‌شود و وسایلی هم به سرقت می‌رود. و حدود 5 نفر دیگر که گفته می‌شود از آشنایان یا بستگان و یا نورچشمی‌ها آقای مدیرکل هستند، به کار گرفته می‌شوند. و جالب‌تر، این 5 نفر به جای اینکه به کار نگهبانی گمارده شوند، در بخش‌های مختلف اداری اداره کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد مشغول به فعالیت شده‌اند. و این اقدام مدیرکل باعث گردیده تا به بیت المال خسارت میلیونی وارد شود.
«مدیرکل» نبود مجوز را دلیل اخراج نگهبانان اعلام می‌کند و این در حالی است که در قرارداد این تاسیسات چند میلیاردی، بند نگهداری از تاسیسات بوده است و در سنوات گذشته طبق همین بند تعدادی نگهبان بصورت شبانه روزی از این تاسیسات صیانت می‌کردند.
سازمان بازرسی کهگیلویه و بویراحمد از مدیرکل امور عشایر حال سئوال کند، چگونه و چرا خانه‌های عشایر تخریب و به سرقت رفته‌اند، آیا سزاور بود که بیت المال اینگونه و بدون مراقب رها شود. به چه دلیل این نیروها اخراج شدند و اگر بودجه کافی برای پرداخت حق و حقوق این نیروها نبود، پس چرا نیروی جدید به بدنه اداری اداره کل امور عشایر استان اضافه شد.
اسامی به کار گرفته شده در دفتر کبنانیوز محفوظ است.


کد مطلب: 420853

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/420853/اخراج-10-کارگر-امور-عشایر-کهگیلویه-بویراحمد-بحران-کرونا-بکارگیری-5-نیروی-نورچشمی-بی-تدبیری-آقای-مدیرکل-میلیون-ها-خسارت-بیت-المال-زد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1