کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا بررسی کرد

کودتای آبی علیه زاگرس

21 ارديبهشت 1399 ساعت 23:04

نکته نگران‌کننده دیگر بی اطلاعی محض استانداران و نمایندگان مجلس در این استان‌هاست که شبیه یک مخاطب ساده وقتی خبر بر روی سایت شرکت مدیریت منابع آب قرار گرفت از عزل مدیران خود خبردار شدند.


اتفاقات مدیریتی در شرکت مدیریت منابع آب کشور علیه مدیران آب منطقه‌ای سه استان زاگرس نشین یعنی کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و چهارمحال بختیاری تعبیری جز کودتا برای آن مناسب نیست.
وزارت نیرو سالهاست در زیر سلطه مافیای قدرتمند آب استان‌های مرکزی کشور است و اکثر مدیران رده بالای وزارتخانه در طول سالیان از استان‌های اصفهان و یزد بوده‌اند و این‌مدیران نیز تمام‌تمرکز خود را بر غارت و بلعیدن آب زاگرس و آبادی استان‌های خود گذاشته‌اند.
تشدید بحران آب در چند دهه‌ی اخیر سبب به خود آمدن زاگرس نشینان و تأمل در هدر رفت آب مناطقشان به بهای آبادی استان‌های دیگر شده است و مطالبات در این حوزه در حال شکل گیری است.
در نشست اخیر نمایندگان استان‌های زاگرس نشین در مجلس یازدهم نیز یکی از محورهای اصلی بحث شده همین موضوع آب به عنوان یکی از استراتژیک ترین موضوعات بشر آینده بوده است. تاکیدات و تذکرات آبی در نشست زاگرس نشینان اما به مذاق مافیای آب در وزارت نیرو خوش نیامد و این مافیا بدون از کوچکترین‌ملاحظه کاری در یک حرکت کودتاگونه اقدام به عزل مدیران آب استان‌های زاگرس نشین کرد تا خیلی صریح و روشن به همه اعلام کرده باشد بر سر آب شما، ما تعارفی نداریم و شما خود حق دادخواهی و برنامه ریزی برای آینده و آبتان را ندارید. ظاهراً یکی از دلایل این برخورد عتاب آلود برداشت مدیران آبی کشور از اظهارات آبی زاگرس نشینان است که این‌مدیران بالادستی معتقدند مدیران آبی استان‌های زاگرس نشین اطلاعات لازم را به منتخبین خود داده‌اند تا آنها دست به اقدام شوند.
نکته نگران‌کننده دیگر بی اطلاعی محض استانداران و نمایندگان مجلس در این استان‌هاست که شبیه یک مخاطب ساده وقتی خبر بر روی سایت شرکت مدیریت منابع آب قرار گرفت از عزل مدیران خود خبردار شدند.
فراکسیون زاگرس قرار بود برای دفاع از منافع مردم این استان‌ها تشکیل و حمایت شود اما این فراکسیون تشکیل نشده قربانی بزرگی در همین ابتدای کار داد تا یا زاگرس نشینان علیه این کودتا کوتاه نیایند یا هم بساط برنامه‌های بی تأثیر اینچنینی را از همین اول برچینند.
قبل از این‌نیز ساخت یک سد کوچک در حوزه آبریز کهگیلویه با فشار و مخالفت زیاد لابی آب در خوزستان مواجه شده بود که در این‌مورد هیچ گاه شاهد قاطعیت در مقابل دخالت خوزستان در مورد یک‌پروژه مورد نیاز مردم این منطقه نشده بودیم تا امروز اینچنین شاهد تهدید و قدرت نمایی مدیران آبی شرکت مدیریت منابع آب کشور باشیم.
 


کد مطلب: 420772

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/420772/کودتای-آبی-علیه-زاگرس

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1