تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۳:۰۵
کد مطلب : ۴۱۹۶۳۸
تحلیل و بررسی انتقادهای فرماندار گچساران از هوشنگ صیدالی مدیرعامل شرکت نفت گچساران؛

خوان‌پایه هیچ وقت «حاج رحیمی» نمی‌شود / اختلاف صیدالی و فرماندار بر سر چیست؟ / چه کسی فرماندار گچساران می‌شود

۳۳
۳
خوان‌پایه هیچ وقت «حاج رحیمی» نمی‌شود
کبنا ؛خوان پایه به هیچ وجه مثل عبدالرحیم رحیمی (حاج رحیمی) نیست و نخواهد بود. او فرماندار مقتدری بود، هرچند برخی‌ها اینگونه اعتقاد دارند که او اقتدارش را از تاجگردون عاریه گرفته بود. هر چه که بود، رحیمی استاندار دوم کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رفت، استانداری که گویا رئیس جمهورش تاجگردون بود، تا جایی که گفت ما هر کاری داشته باشیم، با آقای تاجگردون هماهنگ می‌کنیم و تصمیم می‌گیریم. او خیلی به تاجگردون نزدیک بود و تقریباً یک سال مانده به انتخابات یازدهم مجلس، رحیمی به بروجرد رفت تا فرماندار ویژه سید موسی خادمی باشد. رفتن رحیمی حرف و حدیث‌های زیادی در پی داشت که تاکنون در باره آن شفاف سازی نه از سوی رحیمی و نه از طرف تاجگردون صورت نگرفته است.
حاج رحیمی وقتی نژادصفوی مدیرکل وقت راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد بدون اذن او چرخی در گچساران زد، عصبانی شد و گفت: به رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اعلام می‌کنم که هرچه سریعتر به دفتر کار خود برگردد و از همراهی مدیرکل راه و شهرسازی خودداری کند. مدیرکل راه و شهرسازی استان به هیچ عنوان حق نداشت بدون هماهنگی با بنده به گچساران سفر کند، او برگردد، ما خودمان از پس کارهایمان بر می آئیم.
این واکنش «حاج رحیمی» به سفر عبدالمجید نژادصفوی مدیرکل کارکشته و با تجربه تا روزها بر سر زبان‌ها بود، شاید خیلی از فرمانداران استان غصه همچنین کاری را می‌خوردند و در رویاهایشان آرزو می‌کردند که روزی شبیه عبدالرحیم رحیمی فرماندار تاجگردون و گچساران شوند.
هیچ مدیر اداری بدون اذن رحیمی کاری انجام نمی‌داد، نبض گچساران در دستان او بود، عبدالرحیم رحیمی گاهی هم با چماق تاجگردون مدیران ارشد استانی را تهدید می‌کرد. یکی از مدیران تعریف می‌کرد، وقتی به رحیمی جواب مثبتی داده نمی‌شد، خیلی سریع بیان می‌کرد که به تاجگردون می گویم، حرفی که البته نگارنده نشنید و تأیید هم نمی‌کند، به فرض صحت آن، مشخص بود که رحیمی برای افزایش اقتدارش حسابی پشت سنگر تاجگردون گرد و خاک به پا می‌کرد.
رحیمی در ماجرای کنار گذاشتن پورالحسینی رئیس اسطوره‌ای وقت آموزش و پرورش گچساران می‌گفت: «بنده فرمانداری ساخته‌ام با اقتدار که هر کسی پا به فرمانداری بگذارد بفهمد، فرماندار یعنی چه؟، تا ثانیه‌ای که فرماندار گچساران باشم پرستیژ فرمانداری یعنی همین، فرماندار باید مقتدر باشد، مدیرکل راه و شهرسازی به شهرستان می‌آید وظیفه دارد به فرماندار اعلام کند در غیر اینصورت گفتم باید برگردد؛ خودمان بلد هستیم کارمان را انجام دهیم و با کسی تعارف هم نداریم.»
رحیمی فرماندار اول کهگیلویه و بویراحمد و چهارم کشور شد و تاجگردون در تعریف از او هم کم نگذاشت و گفت: «حاج رحیمی پای کار بود، اگر تند و تیزی داشت برای کار بود، اما برای مسائل سیاسی تند و تیزی نداشت. از صمیم قلب به «حاج رحیمی» افتخار می‌کنم و خسته نباشید به ایشان می گویم.»
مراسم تودیع «حاج رحیمی» از فرمانداری گچساران تا مدت‌ها مورد حسرت سایر فرمانداران و کنشگران سیاسی دیگر جاها بود.
علی خوانه پایه، به نظر نمی‌آید، بتواند همچون رحیمی مقتدر باشد. وی که بیش از یک سال و اندی فرمانداری گچساران را عهده دار است و انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی، مهمترین آزمون مدیریتی او بود که قطعاً مردم قضاوت‌های متفاوتی درباره مدیریت خوان پایه در انتخابات مجلس دارند. کاندیداهای مجلس مرتب نسبت به چینش افراد بر سر صندوقها، گلایه و رسانه‌ها هم منتشر می‌کردند تا حسین کلانتری استاندار و جمالی معاونش ورود پیدا کردند.
خوان پایه، اخیراً صیدالی مدیر با سابقه وزارت نفت را زیر سئوال می‌برد و از بابت بی توجهی‌اش به جلسات مبارزه با ویروس کرونا انتقاد می‌کند و درباره غذا و عدم همکاری‌اش می‌گوید. به هیچ وجه نمی‌توان این رفتار خوان پایه را یک رفتار حساب شده مدیریتی دانست.
او عصبانی بود و حرف‌هایی را زد که بعضی آن را از ضعف او می‌دانند. بنا بر اطلاعاتی که در دست است، فرماندار گچساران احتمال دارد، هر چه تب و تاب کرونا فروکش کند، او به روز خداحافظی‌اش از ساختمان فرمانداری نزدیک‌تر می‌شود. گفته می‌شود وی در آستانه بازنشستگی قرار دارد و این را هم می گویند که مأموریت خوان پایه در فرمانداری گچساران به پایان رسیده است. امین محمدی مدیرعامل سابق نفت، همیشه از «حاج رحیمی» حساب می‌برد، حتی بیشتر از تاجگردون او را احترام می‌گذاشت.
شاید برخوردهای هوشنگ صیدالی و علی خوان پایه را بتوان به پشت پرده‌های سیاسی ربط داد.
نهایتاً خوان پایه به هیچ وجه «حاج رحیمی» نمی‌شود. هر چند هنوز هم ریز دلایل رفتن رحیمی به بروجرد مشخص نیست، ولی نکته‌ای که در اینجا قابل تأمل است؛ هنگام رفتن رحیمی از فرمانداری،اصلاح طلبان و اصولگراهای شاخص در جلسه تودیع رحیمی حضور داشتند، اما به نظر می‌رسد به دلیل نارضایتی اصولگراها از عملکرد خوان‌پایه، در مراسم خداحافظی‌اش حضور پیدا نکنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

دنا
Iran, Islamic Republic of
تو رو خدا کیو با کی مقایسه میکنید نظم و دانش مدیریت و اخلاق خوان پایه مثال زدنیه..همه میدونن تاجگردون ..ایقد نخندونید ما رو با این تحلیل آبکی
بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
این همه تعریف از رحیمی واقعا اغراق امیز است اگر تاجگردون نبود رحیمی مدیر یت را هم در خواب نمیدید
ش پ
Iran, Islamic Republic of
بهترین گزینه برای فرمانداری گچساران حاج پورالحسینی ریس سایق آموزش و پرورش است. مردمی و پاک دست.
Iran, Islamic Republic of
عجب متن چابلوسانه ای

و نویسنده این متن رو هم من میگم سلطان چابلوسان عالم
Iran, Islamic Republic of
بابا شما ببینید رئیس روابط عمومی نفت گچساران جوابیه داده به فرماندار که بالاترین مقام اجرایی شهرستان است .. رئیس روابط عمومی چطور به فرماندار یک شهر جوابیه بدهد
Iran, Islamic Republic of
کجای دنیا دیدید رئیس روابط عمومی یک اداره به فرماندار جوابیه بدهد به جز گچساران. فرماندار باید سریع با رئیس روابط عمومی نفت برخورد می‌کرد
پورفتحی
Iran, Islamic Republic of
سلام و خسته نباشید خدمت نویسنده متن و همه عزیزان سایت کبنا،در قامت فرماندار فقط ی نفر میتونه رحیمی باشه ولا غیر به هر شکل از هر کسی به اندازه خودش باید انتظار داشت،با تمامی تفاسیر جناب خوان پایه دو بحران یا اتفاق بزرگ رو مثل انتخابات و کرونا رو داره خوب پشت سر میزار با تمامی نقدهایی که به ایشون وارد هست،امیدواریم که جناب دکتر تاجگردون بعد از هشت سال بحران مدیریت در شهرستان رو که خیلی از نارضایتی های موجود رو به خودش اختصاص داده بتونه به خوبی تغییر و مدیریت کنه،محمد پورفتحی
خلیفه رشیدی
Iran, Islamic Republic of
سلام از اقای تاجگردون میخواهیم بعداز اقای خوانپایه اقای رحیمی به گچساران برگردد و در خدمت همشهریان خودش باشد.
جمشید
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی خلیفه تو فقط کاندید وابو
Iran, Islamic Republic of
واقعا که خوان پایه ، رحیمی نمیشه. تو این شهرستان دو فرماندار مقتدر دیدم. یکی آقای حبیبی و دیگری رحیمی.
بابا حیدر
Iran, Islamic Republic of
رحیمی فرماندار خوبی بود ولی خوان پایه خوب تر خوان پایه انتخابات را عالی به پایان رساند به طوری که برای اولین بار اگر کسی اعتراضی هم داشت مستند نبود و مورد توجه قرار نگرفت .خوان پایه بهترین نمره را در کنترل ویروس کرونا گرفت او مدیری با وقار است و هیچوقت از چهار چوب ادب بیرون نمیرود و پشت سر کسی هم خاکریز نمیزند .
دنا
Iran, Islamic Republic of
رحیمی در کشور حرف دارد شما مقایسه میکنید؟؟؟؟؟؟؟ متاسفانه اقای تاجگردون نخواستند که رحیمی در گچساران حضور داشته باشند و این حقیقتی است انکار ناپذیر....
موسی
Iran, Islamic Republic of
صیدالی اینقدر گندش نکنید..‌ صیدالی به بچهای منطقه کرد هیچ مدیر عاملی نکرد
United States
خوان پایه انتقادش در عدم همکاری شرکت نفت در مسأله کرونا بوده نویسنده اینقدر دستش خالی بوده که به صحرای کربلا زده .. آدم های سالم تو این دوره نمیتونن در قدرت بمونن ولی با افتخار زندگی میکنند
همشهری
Iran, Islamic Republic of
چرا رحیمی را با خوانپایه مقایسه میکنید ؟ ! با توجه به شرایط و سوابق دامنگیر فرماندار پس از رحیمی عملکرد خوانپایه بسیار مطلوب بوده . باید پذیرفت که شخصیت حقوقی و حقیقی هر فردی متاثر از نگرش افراد است . خوانپایه انتخابات را بخوبی مدیریت کرد و در بحث کرونا تا کنون کم نگذاشته و در نهایت باید گفت سیاست پره های تیز دارد . آغاز ناملایمات جدید در حوزه های متفاوت را میتوان پیش بینی کرد .
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
من گچسارانی نیستم.اما چند جلسه مشترک با اقای رحیمی حضور داشتم.اتفاقا ایشان خیلی از شاخصهای فرمانداری خوب رو نداشتن. در مدیریت، عدم احترام مدیران، نگاه مستبدانه به زیردستان، قدرت عاریه ای از تاجگردون و عدم تعامل سازنده با مدیران شهرستانها چیزی بود که من از ایشان دیدم.گرچه خوان پایه هم در اندازه های فرمانداری یک شهرستان نفتی مثل گچساران نبوده.
گچساران سالهاست که از نبود مدیران قوی خصوصا در حوزه های سیاسی و بهداشت و درمان رنج می برد.
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
دیگه همه چیز اصلاح طلبان تمام شد نه تاجگردون دیگه تاجگردونه و نه رحیمی رحیمیه تا ۸ سال اصولگرایان خط اولند این دور تاجگردون را جلوی دوربین های مجلس نخواهید دید اگه نمی رفت مجلس برا گچساران بهتر بود این دور دور موحد است خواهیم دید
Iran, Islamic Republic of
آره دور موحد !!!!!!نه که خیلی علمی هستش چندین کتاب و مقاله داره کلا کشور را متحول میکنه!!!!!! نهایت کارش ده نفر دهدشتی را در هر شهر ایران استخدام کنه؟ و بنشینه توی اتاق استراحتش و نوبت دکتر جور کنه برای دهدشتیها!!!!!
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا این دور اقای تاجگردون نماینده ما مردم بویراحمد هم محسوب میشن و ایشان جور این سه شهرستان رو هم باید بکشند
منطقی
Iran, Islamic Republic of
خوان پایه ادم خوبی بود.متاسفانه به هنگام ورودش به فرمانداری چند نفری دورش رو گرفتن ومشاوره اشتباه بهش دادند و نتونست موفق ومستقل عمل کنه
Iran, Islamic Republic of
کبنا نیوز همیشه نقد و برسی هاش جانبدارانه است بهتر کمی منصفانه انتقاد کنی
قاسم
Iran, Islamic Republic of
درباره برخورد فیزیکی جناب رحیمی در فرودگاه با حراست که می خواست قانون را رعایت کند نیز بنویسید
Iran, Islamic Republic of
حیف نیست خانپایه را با رحیمی مقایسه کنید
Iran, Islamic Republic of
دو تاشون مثل هم بوذند / یکی در رای مردم برای شورای شهر و دیگری در رای مردم برای مجلس
United States
حالا تاجگردون خوشحالی که فرمانداران به مدیر کار کشته راه و شهر سازی تو هین کرده
محمد
Iran, Islamic Republic of
از متن نویسنده مشخصه که رحیمی. تاجگردون بوده درسته؟؟؟
کامیار
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام۰ببخشید بنده چندین بار در دوره جناب رحیمی به فرمانداری رفتم ولی متاسفانه انگار که فرمانداری ملک پدریش بود۰۰بنده چندین بار از زبان چند نفر از کارمندان فرمانداری شنیدم/۰بعد چرا فرار رو به جلو کردید با نوشتن این مقاله۰خوان پایه هم اصالت دارد و هم انسان شریفی است.شخصی شریف همچون خوان پایه را که نوع سخن گفتنش مشخص میکنه چه جور شخصیتی دارد۰
Iran, Islamic Republic of
قابل پیش بینی بود تاجگردون خوان یایه را بخاطر رای مردم بویراحمد گرمسیر فرماندار کرد وحالا که خرش از پل گذشته نیازی به او ندارد وزمینه برکناری او را فراهم کرده است.
شهروند گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
رحیمی درصورتی که یک فرماندار ساده بود ،بسیار متکبرانه برخورد می کرد ،انگار نه یه معلم ساده بود ،به هرحال این پست ها هم چهارسالی بیش نیست ادم باید اصالت داشته باشد
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
حاج رحیمی حتی نتونست مشکل چند جوان چم شیر رو حل کنه.بعد چه طور جرات به خودتون دادین این متن رو نوشتین.
Iran, Islamic Republic of
بابا هردو اینکاره نبودند لاف آبادانی ندید، فرماندار کسی است که بدون تکیه به نماینده کار خودشو بلد باشه نه مرهون مرد قله باشه مثل حاج فتای محمدی.
Iran, Islamic Republic of
لطفا اگر شما بچه اینجا نیستی نیازی به نظرتون نیست
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
چقد مطلب چاپلوسانه ای!!!!!!! اوف اوف اوف
جمع کن کاسه کوزه ات را
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1