کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خبرهای کهگیلویه و بویراحمد:

آمار رسمی کرونا در کشور و کهگیلویه و بویراحمد / تنها بیمار کرونایی گچساران بهبود یافت / تقدیر نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد از جامعه پزشکی / گلایه‌های پاکبانان یاسوج از پیامدهای آمدن کرونا

25 اسفند 1398 ساعت 17:56

مهمترین خبرهای کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد این روزها مربوط به ویروس کرونا است.


مهمترین خبرهای کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد این روزها مربوط به ویروس کرونا است.

آمار کرونایی‌های کهگیلویه و بویراحمد 27 نفر شد
طبق اعلام وزارت بهداشت آمار کرونایی‌های کهگیلویه و بویراحمد 27 نفر شد.

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000418/nf00418850-1.jpg
کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا، در ایران اظهار کرد: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی،  ۱۲۰۹ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۳۹۳۸ نفر افزایش یافت.
جهانپور گفت: خوشبختانه تا کنون ۴۵۹۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده اند.
او افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۳ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۷۲۴ مورد رسید.
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به موارد جدید بیماران کووید ۱۹ در کشور به تفکیک استان‌ها گفت: در استان تهران ۲۵۱ نفر، قم ۸۴ نفر، گیلان ۴۳ نفر، اصفهان ۱۲۶ نفر، البرز ۶۷ نفر، مازندران ۷۲ نفر، مرکزی ۰ نفر، قزوین ۲۲ نفر، سمنان ۴۱ نفر، گلستان ۲۵ نفر، خراسان رضوی ۱۴۳ نفر، فارس ۹ نفر، لرستان ۵۲ نفر، آذربایجان شرقی ۳۶ نفر، خوزستان ۳۲ نفر، یزد ۳۶ نفر، زنجان ۳۲ نفر، کردستان ۲۷ نفر، اردبیل ۰ نفر، کرمانشاه ۱۳ نفر، کرمان ۷نفر، نفر، همدان ۱۱نفر، سیستان و بلوچستان ۶نفر، هرمزگان ۷نفر، خراسان جنوبی ۱۸نفر، خراسان شمالی ۶نفر، چهارمحال و بختیاری ۰نفر، ایلام ۱۸نفر، آذربایجان غربی ۱۸نفر، کهگیلویه و بویراحمد ۱نفر، بوشهر ۶ نفر است.

تنها بیمار کرونایی گچساران بهبود یافت
مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران از بهبودی و ترخیص تنها بیماری که به ویروس کرونا مبتلا شده بود، خبر داد.
سهراب صیدی از بهبودی و ترخیص تنها  بیماری که به ویروس کرونا مبتلا شده بود،  خبر داد.
وی با بیان اینکه یک بیمار کرونایی خانم ۵۵ ساله در شهرستان گچساران وجود داشت که برای درمان و تحت مراقبت قرار گرفتن به بیمارستان شهید جلیل یاسوج منتقل شده بود، گفت: این بیمار پس از طی مراحل درمانی  در حال حاضر بهبود یافته وترخیص شده است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران  ادامه داد: هم اکنون  پنج فرد مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان شهید رجایی و بیمارستان نفت گچساران بستری هستند.
صیدی افزود: این تعداد نفرات تا زمان مشخص شدن نتیجه آزمایش‌ها، تحت درمان و مراقبت ایزوله قرار گرفته‌اند.
مدیرشبکه بهداشت و درمان گچساران ابراز کرد: در حال حاضر سه بخش ویژه از بیمارستان شهید رجایی برای انجام روند درمان احتمالی مبتلایان به کرونا در نظر گرفته شده‌ که در این بخش، 50 تخت بیمارستانی قابل ارتقا وجود داشته و علاوه بر آن، 6 تخت آی‌سی‌یو برای بیماران احتمالی در نظر گرفته شده است.
صیدی ادامه داد: انتظار می‌رود که شهروندان  به شایعاتی مربوط به ویروس کرونا که در فضای مجازی و رسانه ها غیرمعتبر منتشر می شود  توجه نکنند و  اخبار تایید شده را از منابع رسمی دریافت کنند.
 مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران  با اشاره به اینکه برای پیشگیری از این بیماری رعایت اصول  بهداشتی و  بهداشت اولیه  فردی و اجتماعی ضروری است، گفت: شست وشوی مدام دستها با آب و صابون و یا مواد ضدعفونی کننده و جلوگیری از عطسه و سرفه بسیار ضروری است.
این مسوول با بیان اینکه  علائم ویروس کرونا بسیار شبیه به سرما خوردگی و آنفولانزا از جمله تب، سردرد و بدن درد، سرفه و آبریزش بینی و علائم تنفسی مانند تنگی نفس میتواند از علائم این ویروس باشد،  بیان کرد: ویروس کرونا از طریق سرفه و عطسه، دست دادن و روبوسی  با فرد آلوده یا لمس کردن چیزهایی که افراد آلوده به آن دست زده اند انتقال می یابد.
صیدی استفاده از ماسک‌  در مکان‌های عمومی را ضروری دانست و گفت:  همه افراد در معرض این بیماری هستند اما افراد مسن، بیماری های قلبی، آسم، ریوی، دیابتی، فشارخون بالا، کلیوی آسیب پذیر‌تر هستند.
صیدی خاطر نشان کرد: استفاده  از ویتامین c، سبزیجات و میوه‌جات زیاد، مایعات موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و در مقابل ویروس کرونا مقاوم عمل می‌کند.

5 هزار ماسک در کارگاه‌های صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود
سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد از تولید 5هزار ماسک در کارگاه‌های صنایع دستی استان خبر داد.
مجید صفائی از تولید ۵ هزار ماسک در کارگاه‌های صنایع دستی خبر داد و گفت: در یکی از کارگاه‌های صنایع دستی استان با ۵ نیروی کار روزانه  500 عدد ماسک تولید می‌سود.
سرپرست میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تولید این ماسک‌ها با نظارت شبکه بهداشت و درمان انجام و پس از طی مراحل بهداشتی توزیع می شود.
صفایی ضمن قدردانی از هنرمندان صنایع دستی اظهار داشت: تلاش می‌شود در کنار سایر مسوولان برای شکست ویروس کرونا در کشور گام برداریم.
این مسوول از مردم کهگیلویه و بویراحمد خواست تا هشدارهای بهداشتی را در مقابله با ویروس کرونا جدی بگیرند و از خروج غیر ضروری از منازل خودداری کنند.

تقدیر نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد از جامعه پزشکی
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد خواستار همکاری بیشتر مردم استان برای غلبه بر ویروس کرونا شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در دیدار پیش از ظهر امروز با سرپرست، معاونین و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی گفت: در این شرایط که جان‌ها توسط یک ویروس منحوس به خطر افتاده جامعه پزشکی، پرستاری و سایر نیروها در خط مقدم نبرد با این ویروس هستند و به مردم کمک می‌کنند.
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: جامعه پزشکی در این شرایط و مسیر سخت شهدایی تقدیم کرد و ما امروز آمده‌ایم تا از نزدیک از زحمات پزشکان، پرستاران و کادر درمانی تقدیر و تجلیل کنیم، قصد داشتیم با حضور در بیمارستان دکتر جلیل از این عزیزان قدردانی کنیم که با توجه به شرایط حضور به صلاح نیست.
وی با بیان اینکه  مبارزه با یک ویروس منحوس و نامرئی خطرناک است، گفت: این ویروس عالم‌گیر شده لذا نیازمند همکاری بیشتر مردم هستیم و تا آنجا  که توانستیم از طریق رسانه‌های مختلف به مردم اعلام کردیم برای شکست این ویروس و بازگشت به وضعیت ایده‌آل همکاری کنند.
امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برخی انسان‌ها قاتل هستند و برخی‌های دیگر مانند پزشکان حیات می‌بخشند گفت: در جامعه دینی، اسلامی و معنوی ما جان انسان‌ها بسیار ارزشمند است لذا تلاش و خدمت‌رسانی جامعه پزشکی در نزد خدا اجر و پاداش دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی بیان کرد: اگر تحلیل‌ها را بپذیریم که این ویروس ساخته و پرداخته جنایتکارانی است که در تاریخ هم سابقه‌ای داشته‌اند مایه شرمندگی و سرشکستگی بشریت است که انسان‌هایی ویروس ایجاد کنند تا جان انسان‌های دیگری به این شکل وسیع به خطر بیافتد، در جنگ‌های جهانی با سلاح‌های کشتار جمعی ۷۵ میلیون انسان را کشتند و حالا بعید نیست آدم‌هایی دست به چنین کار خطرناکی بزنند و با سلاح میکروبی مثل کرونا انسان‌ها را به مقتلگاه ببرند که همه قدرت‌ها علوم و اقتصاد جهان آن را به چالش کشیده که کار بسیار خطرناکی است.
وی عنوان کرد: از سوی دیگر از نگاه اخلاقی و باورهای دینی چیزی که خدا گوشزد کرده اینکه خالق جهان خدا است و مدیر و مدبر جهان هم خود اوست لذا اگر در مقابل قانون او سرپیچی کردیم خدا و نظام آفرینش ما را مجازات می‌کند، حال بهتر است مسائل اخلاقی، دین محوری و خدا محوری را در این بحران بیابیم و در این سختی‌ها بیدار شویم.
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مردم را به مباحث بهداشتی و پزشکی و دینی و اخلاقی تشویق کنیم، گفت: اگر  این ویروس را پشت سر بگذاریم اما به اخلاق انسانی، خدا محوری و اندیشه‌های الهی بازنگردیم باز همین شرایط است.
 حسینی خاطرنشان کرد: انسان‌ها و اندیشه‌هایی بدتری از ویروس کرونا مانند داعش امدند و به جان بشر افتادند که نباید خسته شویم و مبارزه کنیم که با توکل بر خداوند بر این مسئله و بحران پیروز خواهیم شد.

کهگیلویه و بویراحمد در شرایط قرمز قرنطینه نیست/منتظر جواب ۴۰ نمونه آزمایش کرونا هستیم
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص برخی درخواست‌ها مبنی بر قرنطینه شدن استان گفت: در شرایط قرمز قرنطینه شدن قرار نداریم.
پرویز یزدان‌پناه در دیداری که نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان داشت به شرایط کشور در پی ورود ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: امیدواریم با عنایت خداوند و حمایت‌های جامعه روحانیت و مردم بتوانیم از این بحران به سلامت عبور کنیم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در پی این شرایط یکی از نقاط قوت در استان حمایت همه جانبه مسوولان و مردم از دانشگاه بود در همان روزهای نخست ورود کرونا به کشور بیمارستان ۲۹۰ تختخوابی شهید جلیل به عنوان بیمارستان معین انتخاب و مجهز شد و برای نیرو و  تجهیزات با وزارتخانه رایزنی کردیم که در زمان ورود ویروس آمادگی کامل را داشته باشیم.
وی بیان کرد: تاکنون ۲۸۰ نمونه آزمایش از استان به تهران ارسال شد که با ۲۶ مورد کمترین موارد مثبت در استان را داشتیم،ضمن اینکه جواب حدود ۴۰ نمونه را هنوز دریافت نکردیم امیدواریم جواب این تعداد منفی باشد.
این مسوول با بیان اینکه یکی از استان‌های پاک کشور در تعداد مبتلایان به کرونا هستیم، افزود: نقاط قوت استان حمایت‌های استاندار، حوزه‌های سیاسی، سپاه، سازمان‌های نظامی و امنیتی و شهرداری‌ها و سایر سازمان‌ها است که تمام توان خود را برای کنترل بیماری به کار بسته‌اند.
یزدان‌پناه بیان کرد: جامعه روحانیت استان در این شرایط کنار مجموعه بهداشت و درمان است. همچنین از مجموعه همکاران پزشک، پرستار، پیراپزشک، نیروهای خدماتی، اداری و مجموعه دانشگاه قدردانی می‌کنم که با وجود کمبود تجهیزات تلاش کردند تا اختلالی در خدمت‌رسانی ایجاد نشود.
وی خواستار همکاری روحانیون در موضوع حساسی شد و گفت: مسئله‌ای که از آن احساس خطر می‌کنیم این است که مردم استان که در سایر استان‌های آلوده مانند تهران، قم، اصفهان و سایر استان‌ها با تعطیلی ایام نوروز به استان بازمی‌گردند آنها می‌تواند منشا آلودگی باشد و بعد از ورود به استان اگر علائمی داشته باشند کتمان می‌کنند لذا خواستار استفاده از ظرفیت روحانیون در این خصوص هستیم.
یزدان‌پناه بیان کرد: کسانی که وارد استان می‌شوند باید ۱۰ تا ۱۴ روز در قرنطینه باشند البته برخی‌ها انتظار دارند استان را به صورت کامل قرنطینه کنیم اما قرنطینه برای شرایط قرمز است و ما در شرایط قرمز نیستیم.
وی به استقرار ۱۲ تیم غربالگری در استان اشاره کرد و گفت: این تیم‌ها ۲۴ ساعته خدمات ارائه می‌دهند. ضمن اینکه در این شرایط حساس از ظرفیت روحانیون برای توصیه به مردم و اینکه در خانه بمانند و مگر در موارد ضروری از خانه خارج نشوند استفاده کنیم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: روحانیون به مردم توصیه کنند مراسمات عمومی مثل حضور در قبرستان‌ها، تشییع جنازه‌ها و .... را محدود کنند تا از این فاز بحرانی عبور کنیم.
وی به همکارانش در حوزه پزشکی توصیه کرد همانطور که  روحانیون توصیه‌های جامعه پزشکی را پذیرفتند و به آنچه خیر و سلامت مردم در آن بود پای بند بودند جامعه پزشکی به نصایح روحانیون نیز توجه کنند.
تمهیدات تامین اجتماعی برای کاهش مراجعه حضوری بیمه شدگان و مستمری‌بگیران کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بر استفاده از خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی به جای مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری ها تاکید کرد.
 عباس نورمحمدی از کلیه بیمه شدگان، مستمری بگیران و کارفرمایان درخواست کرد با توجه به شیوع ویروس کرونا ، به منظور حفظ سلامت خود قبل از مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌های تامین اجتماعی ابتدا از طریق درگاه خدمات غیر حضوری این سازمان به نشانی eservices.tamin.ir  درخواست های خود را ثبت و پی گیری کنند.
مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ثبت و پی‌گیری درخواست‌های برخورداری از تعهدات کوتاه مدت سازمان تامین اجتماعی از موضوعات مهم مراجعه بیمه شدگان و بازنشستگان به واحدهای اجرایی است که در حال حاضر بسیاری از این خدمات از قبیل کمک هزینه ازدواج ، غرامت دستمزد ایام بیماری و ایام بارداری ، کمک هزینه اروتز و پروتز و کمک هزینه کفن و دفن و بسیاری دیگر از خدمات سازمان تامین اجتماعی از طریق در گاه خدمات غیر حضوری امکان‌پذیر  است.
وی با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین خدماتی که بیمه شدگان برای استفاده از آن به واحدهای اجرایی سازمان تامین اجتماعی مراجعه می‌کنند، مربوط به دفترچه‌های درمانی است گفت : توصیه ما به افرادی که قصد دریافت خدمات و یا تمدید اعتبار یا دفترچه جدید دارند، این است که قبل از مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری سازمان تامین اجتماعی ابتدا از طریق سامانه خدمات غیر حضوری در خواست خود را ثبت کنند تا در زمان حضور در واحدهای مربوطه، خدمات درخواستی و یا تحویل دفترچه آنان در کمترین زمان ممکن انجام شود.
وی افزود: بیمه شدگانی که دفترچه‌های درمانی آنان تا پایان بهمن ماه دارای اعتبار بوده است، برای تمدید آن  نیازی به مراجعه به این سازمان ندارند و دفترچه‌های آنان تا پایان فروردین سال آینده دارای اعتبار خواهد بود، ضمن اینکه پس از تاریخ یادشده نیز می توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری این کار را انجام دهند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دریافت لیست و حق بیمه نیز از مهم ترین موضوعات مربوط به کارفرمایان است که در حال حاضر نیز حدود 98 درصد از لیست و حق بیمه کارگاه های تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی به صورت غیر حضوری انجام می شود و نیازی به مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری تامین اجتماعی نیست.
 نورمحمدی افزود: خدمات غیر حضوری بهترین جایگزین برای مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری های سازمان تامین اجتماعی است و با توجه به شیوع ویروس کرونا به بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان توصیه می کنیم تا حد امکان از خدمات غیر حضوری این سازمان استفاده کنند.
 وی درباره چگونگی پرداخت حق بیمه خویش فرمایان، مشاغل آزاد و بیمه شدگان انفرادی نیز گفت: بیمه شدگانی چون صاحبان حرف و مشاغل آزاد، اختیاری، خادمان مساجد، کارگران ساختمانی، رانندگان، قالی بافان، شاغلان صنایع دستی و سایر بیمه شدگان انفرادی برای پرداخت حق بیمه بهمن ماه خود تا پایا فروردین مهلت خواهند داشت.
این مسوول افزود: در مورد آن دسته از بیمه شدگانی که پایان مهلت مقرر ثبت اعتراض به آرای کمیسیون های پزشکی بدوی آنان پس از تاریخ 1‏/12‏/98  بوده و موفق به ثبت اعتراض خود نشده اند، ضرورتی به مراجعه برای ثبت اعتراض نیست و پس از عادی شدن شرایط، رأی کمیسیون پزشکی بدوی مجدداً به آنان ابلاغ خواهد شد.
 مدیرکل تامین اجتماعی استان اضافه کرد: بیمه شدگانی که به سوابق قابل مشاهده خود در سامانه غیر حضوری سازمان متعرض هستند، می‌توانند مراتب اعتراض خود را از طریق امکان تعبیه شده در سامانۀ یادشده ثبت کنند و شعب سازمان مکلف‌اند پاسخ را نیز به صورت غیر حضوری در اسرع وقت ارائه کنند.

گلایه‌های پاکبانان یاسوج از پیامدهای آمدن کرونا
شیوع بیماری کروناویروس باعث شده که برخی از مردم شهر یاسوج ماسک‌ها و دستکش‌های استفاده شده خود را در سطح شهر رها کنند که گلایه پاکبانان را در پی داشت.
پس از شیوع بیماری ویروس کرونا در کشور و استفاده فراگیر از دستکش و ماسک این روزها رهاسازی آنها معضل بسیار جدی شده است بطوری که در اکثر معابر، جوی‌های آب دستکش‌ها و ماسک‌های استفاده شده رها شده‌اند این در حالیست که این ماسک‌ها و دستکش‌های رها شده خود می‌تواند عامل سرایت این ویروس واگیردار باشند.
 پاکبانان و نیروهای خدمات شهری به طور مستقیم با آلوده‌ترین اقلام و پسماند خطرناک سر و کار دارند در این میان ماسک‌ها و دستکش‌های رها شده در سطح شهر نیز بر سختی و خطر کار آنها افزوده است.
روشن یکی از کارگران پاکبان شهرداری یاسوج در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: چرا مردم به فکر خودشان هستند اما به فکر ما نیستند.
وی افزود: مردم همانطوری که از خودشان در مقابل کرونا محافظت می کنند به فکر ما هم باشند.
روشن اظهارکرد: مردم تا جایی که می توانند از انداختن ماسک، دستکش و دستمال استفاده شده خود در معابر، جداول، محیط باز سطح شهر خودداری کنند.
این پاکبان شهرداری یاسوج با بیان اینکه  پیمانکاری که زیر نظرش هستیم یک مرحله دستکش و ماسک جهت پیشگیری از کرونا به ما داده، خاطرنشان کرد: اما خودش می خواهد وسایل پیشگیری از مرونا به ما دهد اما گیرش نمی آید بنابراین انتظار داریم مردم رعایت کنند و وسایل استفاده شده خود را در سطح شهر رها نکنند بلکه پس از استفاده در لاستیک فریزر بگذارند و در سطل زباله و یا هم مستقیم در سطل زباله بیندازند تا برای ما هم مشکلی پیش نیاید.
روشن عنوان کرد: اگر مردم جای ما بودند، از رها کردن اقلام پیشگیری از کرونا در سطح شهر و به دردسر انداختن کارگران شهرداری ناراحت نمی شدند.
وی ادامه داد: در برخی موارد با چشم خود مشاهده می کنم که افراد در کنار سطل زباله قرار دارند اما دستکش و ماسک استفاده شده شخصی خود را در سطل زباله نمی اندازند بلکه در جدول یا پیاده رو و خیابان رها می کنند.
این پاکبان شهرداری یاسوج ضمن گلایه از مردم بایت رها کردن دستکش و ماسک استفاده شده خود در سطح شهر تاکید کرد: با این کار که مردم انجام می دهند جمعیت ما کارگران حدود ۶۰۰ نفر است اگر هر کدام را دو فرزند و یک خانم حساب کنیم بطور متوسط جان  ۲۴۰۰ انسان را به خطر می اندازند.
وی اظهارکرد: این وضعیت در حالی است که ما با کمترین امکانات در تلاش برای تمیز کردن معابر و سطح شهر برای مردم هستیم.
روشن بیان کرد: از روزی که بیماری کروناویروس در سطح کشور و استان شیوع پیدا کرده کار ما چند برابر شده و بیشتر زباله هایی که جمع آوری می کنیم دستکش، ماسک و دستمال استفاده شده و رها شده مردم است.
خان محمدی یکی دیگر از کارگران پاکبان شهرداری یاسوج که ساعت ۲۴ شب در حال تمیز کردن سطح شهر بود نیز به خبرنگار ایسنا گفت: از شهروندان می خواهم که دستکش، دستمال و ماسک استفاده شده خود را در یک کیسه جداگانه و دربسته به درون سطل‌های زباله بیندازند.
وی افزود: رها کردن دستکش و ماسک در محیط شهر ضمن انتشار سریع ویروس کرونا، باعث مبتلا شدن ما کارگران پاکبان شهرداری و خانواده‌هایمان می شود که انتظار داریم مردم با رعایت کردن این موضوع مهم جان ما را به خطر نیندازند.
خان محمدی بیان کرد: با توجه به اینکه پاکبانان بیشتر از دیگر اقشار در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند، از شهروندان خواهش می کنم اقلام بهداشتی مصرف شده خود اعم از ماسک، دستکش و دستمال را به سادگی در محیط‌های شهری رها نکنند.
ایسنا نوشت: گفتنی است که در هر صورت حفظ سلامت این قشر که در خط مقدم مبارزه با کروناویروش هستند، باید مورد توجه ویژه مردم، مسئولان و متولیان امر قرار گیرد.

راه‌اندازی ایست بازرسی در مسیر قلعه رئیسی- دهدشت به همت بسیج
فرمانده حوزه مقاومت بسیج چاروسا گفت: ایست بازرسی در مسیر قلعه رئیسی به دهدشت جهت مقابله با بیماری کرونا راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی ایست بازرسی در مسیر قلعه رئیسی- دهدشت به همت بسیج
به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، پس از اعلام بیماری کرونا یکی از مشکلاتی که در سطح کشور و بازار به وجود آمد کمبود یک سری امکانات و مشکلاتی بود که نیازمند همکاری همه ادارات لشکری و کشوری بود.
یکی از نهادهای مردمی که از همان روز اول شیوع کرونا در بخش چاروسا فعال شد بسیج و نیروهای بسیجی بود که با تمهیدات لازم اقدام به ضدعفونی سطح شهر با همکاری شهرداری و اقدام به راه اندازی جایگاه های تب سنجی کردند.
توحید رجائی فرمانده حوزه مقاومت بسیج چاروسا در این خصوص بیان کرد: بیماری کرونا مثل بسیاری از اتفاقات طبیعی روزی از بین خواهد رفت و باید همه با هم کمک کنند تا بتوان آن را شکست دهیم و برای شکست آن نیازمند توجه به مسائل و توصیه های بهداشتی هستیم.
وی عنوان کرد: حوزه مقاومت بسیج چاروسا از ابتدای این بیماری وارد عمل شد و با همکاری مرکز بهداشت و درمان امکان تست سلامت مسافرین در مسیر قلعه رئیسی به دهدشت را فراهم کردند و اقدام به تور ایست بازرسی نمودیم.
فرمانده حوزه مقاومت بسیج چاروسا تاکید کرد: همچنین در ادامه خدمت با همکاری بسیجیان پارچه جهت تهیه ماسک آماده و بسیجیان اقدام به تهیه ماسک کنند و در اختیار مردم می گذارند.
رجائی با بیان اینکه از ابتدای بیماری کرونا با همکاری شورا و شهرداری قلعه رئیسی سطح شهر ضدعفونی شد یادآور شد: تمام تلاش بکار بستیم تا با کمترین امکانات بیشترین استفاده را ببریم و این خدمات ادامه دارد.
چند توصیه از شهردار دیشموک در خصوص ضد عفونی معابر/شهرداری آماده آموزش افراد است
شهردار دیشموک گفت: ازجوانانی که در حال ضد عفونی کردن معابر هستند خواهان فراگیری آموزش‌های لازم در خصوص رعایت ایمنی برای ضدعفونی کردن معابر شهری هستیم.
چند توصیه از شهردار دیشموک در خصوص ضد عفونی معابر/شهرداری آماده آموزش افراد است
اقبال اکبری با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ضدعفونی معابر گفت: از آنجایی که ویروس فراگیر کرونا در سطح کشور ما فراگیر شده و جهت مقابله با آن نیاز به بسیج عمومی جهت ریشه‌کنی است اما اقدامات مقابله‌ای هم باید به لحاظ حقوقی و اجتماعی به صورت هدفمند انجام گیرد که در این راستا با توجه به تصمیماتی که از سوی مقامات عالی رتبه استان  و شورای تامین گرفته شده این وظیفه خطیر را در سراسر شهرهای استان به عهده شهرداری‌ها واگذار کرده‌اند و با توجه به حساسیت موضوع شهرداری هر شهر مسوول  گندزدایی و ضدعفونی معابر است.



اکبری با اشاره به لزوم رعایت ایمنی در ضد عفونی معابر خطاب به جوانان خودجوش گفت: بر خود  لازم می‌دانیم طبق امور محوله‌ای که به صورت کتبی به شهرداری اعلام می‌شود مطالبی را به استحضار برسانیم با توجه به اینکه ضدعفونی با وایتکس به لحاظ ایمنی و رعایت بهداشتی عوارضاتی برای تعدادی از شهروندان بوجود آورده لازم است که اطلاع رسانی شود.


 
اکبری تاکید کرد: هرگونه سم زدایی و ضد عفونی معابر شهری می‌بایست زیر نظر شهرداری انجام شود تا خدای ناکرده در آینده به جهت رعایت مسائل ایمنی و حقوقی مشکلی بوجود نیاید.
شهردار دیشموک با اشاره به استقبال خوب جوانان از ضدعفونی معابر و همکاری با شهرداری دیشموک گفت: لازم به ذکر است هر کدام از جوانان و شهروندان عزیز که خواهان همکاری با شهرداری جهت مبارزه با این ویروس خطرناک هستند باید به صورت حضوری به شهرداری مراجعه کرده تا نسبت به آموزش آنان و رعایت مسائل ایمنی و حقوقی مشکلی برای آنان بوجود نیاید. 
شهردار دیشموک با اشاره به وظایف شهرداری در خصوص گندزدایی معابر گفت: شهرداری هم با توجه به وظیفه قانونی که دارد نسبت به تقسیم  بندی و بلوک بندی شهر اقدام کرده تا همه معابر شهری به صورت مساوی ضدعفونی شوند.
وی گفت: بدیهی است چنانچه بدون هماهنگی با شهردار در حین عملیات ضدعفونی معابر شهری برای کسانی مشکلی بوجود آید کلیه عواقب سوء بر عهده شخصی است که بدون هماهنگی  اقدام کند.
 
مبارزه با«کرونا» همراه با دختران دانشجوی بسیجی در آموزشکده فنی

بسیج دانشجویی به همراه دختران دانشجوی بسیجی استان کهگیلویه و بویراحمد با راه‌اندازی کارگاه تولیدی پشت جبهه مبارزه با کرونا را گرم نگه داشته‌اند. یکی از تشکل‌های دانشجویی که همواره در بین مردم بوده و در مواقع سختی و بحرانی در کنار مردم قرار داشته بسیج دانشجویی بوده است.
بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد در همه سال‌های اخیر در کنار مردم محروم و مستضعف بوده و با فرستادن گروه‌های جهادی به مناطق محروم و صعب‌العبور فریادرس محرومین شده است.



در بحران‌هایی مثل سیل و زلزله و اکنون هم کرونا بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد به مانند گذشته به رسالت خود عمل کرده به طوری که در بحبوحه بحران امروزی یعنی شیوع ویروس افیونی کرونا در کنار مسوولان قرار گرفته و به وظایف خود در جبهه‌های مختلف مبارزه با ویروس از جمله غربالگیری در ورودی و خروجی شهرها، تهیه ماسک و دستکش و همچنین ضد عفونی و گندزدایی معابر خدمت می‌کند.



اکنون بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد با راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک در آموزشکده فنی خواهران یاسوج اقدام به تهیه ماسک به صورت انبوه می‌کند.



دانشجویانی از رشته‌های مختلف از پرستاری گرفته تا حقوق و پزشکی با حضور چندین ساعته در روز در این کارگاه اقدام به تهیه ماسک می‌کند دانشجویانی که بعضی از آن‌ها تا پیش از این هیچ شناختی از خیاطی و چرخ خیاطی و دوختن و الگو نداشتند و به گفته خودشان تاکنون قیچی خیاطی به دست نگرفته بودند.



در همین خصوص فرزانه آرامش رئیس آموزشکده فنی خواهران با بیان اینکه همه باید در این برهه به یاری مردم و کشورمان بشتابیم تا در نهایت ویروس را شکست دهیم اظهار کرد: از همه ظرفیت‌های فنی و حرفه‌ای جهت رفع مشکل و تولید ماسک و سایر ملزومات استفاده می‌کنیم.
این مسوول گفت: تمامی کارگاه‌های خود را در اختیار بسیج و سپاه قرار داده‌ایم چرا که امروزه باید در جبهه‌ای دیگر به یاری مردم شتافت.


کد مطلب: 418850

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/418850/آمار-رسمی-کرونا-کشور-کهگیلویه-بویراحمد-تنها-بیمار-کرونایی-گچساران-بهبود-یافت-تقدیر-نماینده-ولی-فقیه-جامعه-پزشکی-گلایه-های-پاکبانان-یاسوج-پیامدهای-آمدن

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1