تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب : ۴۱۸۸۳۶
کبنا گزارش می‌دهد

نگاهی به عملکرد کرونایی علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد / اصرار بر عزل و نصب در میانه بحران / مسئولین دانشگاه سخنگوی نامه نگاری سیاسیون شده‌اند

۱۱
۰
نگاهی به عملکرد کرونایی علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد / اصرار بر عزل و نصب در میانه بحران / مسئولین دانشگاه سخنگوی نامه نگاری سیاسیون شده‌اند
کبنا ؛چند صباحی است بیماری خطرناک ویروس کرونا دامن کشور عزیزمان ایران را گرفته است و در طول این مدت تعدادی از هم وطنانمان به این بیماری مبتلا گردیده‌اند و تعدادی نیز جان خود را در اثر این بیماری از دست داده‌اند. برخی نظرات و اظهارات کارشناسان و پزشکان گواه آن است که این بیماری مدت بیشتری در کشورمان خواهد بود و با تداوم این روند تعداد بیشتری از مردم به آن مبتلا خواهند شد. به همین اساس توصیه و تاکید بر آن است که مردم اقدام به پیشگیری نمایند و بهترین گزینه برای پیشگیری ماندن در خانه و رعایت اصول بهداشتی است که در همین زمینه کمپین در خانه می‌مانیم در کشور و استان شکل گرفته شده است.
 نقل شده است این بیماری اولین بار در استان قم مشاهده گردید که بعد از آن به استان‌های دیگر انتقال یافت و استان ما نیز از جمله استان‌هایی است که هم اکنون با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کند و تعدادی از هم استانی‌ها نیز بر طبق آزمایشات صورت گرفته به این بیماری مبتلا گردیده‌اند. از روز اول بیمارستان شهید جلیل به عنوان بیمارستان مربوط به بستری بیماران کرونایی در نظر گرفته شد و بعد از آن بیمارانی که این بیماری در آن اثبات می‌شد در این بیمارستان بستری می‌شدند. در خصوص آمارهای روزانه گاهی دیده می‌شود که این آمارها دارای تناقض است که این موضوع بارها مورد انتقاد رسانه‌های مختلف استانی قرار گرفته است.
 با این وجود کادر درمانی شبانه روز با جان و دل و با وجود کمبود امکانات خود را فدای مردم و مسئله مهم درمان کرده‌اند که با وجود کمبود تجهیزات خود این عزیزان بیش از دیگران در معرض خطرات ناشی از این بیماری قرار گرفته‌اند که باید هر چه زودتر فکری به حال ایمنی آنها شود. مردم کشور و استان همواره نشان داده‌اند که قدردان زحمات این عزیزان بوده‌اند و در فضاهای مجازی با به اشتراک گذاشتن تصاویر، کلیپ و جملات مربوطه از این عزیزان قدردانی ویژه می‌کنند. البته ضمن توجه به ارزش و اهمیت کار این عزیزان نباید موجب غفلت از اشکالات و ایرادات مختلف در بخش‌های دیگر گردد.
 به نظر می‌رسد بیمارستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد امکانات لازم برای مبارزه با این بیماری را ندارند و در مواردی حتی گفته می‌شود تجهیزات ابتدایی همچون ماسک و دست کش برای بیماران و کادر درمانی در اختیار ندارند در صورتی که این تجهیزات باید خیلی زود تعویض شوند. وضعیت عمومی از همان روز اول نیز حکایت از یک به هم ریختگی داشته است. در سطح شهر و در داروخانه‌ها از همان روز اول دستکش و ماسک نایاب شده است و با وجودی که پرویز یزدان پناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان بارها در مصاحبه با شبکه دنا و رسانه‌ها گفته است به زودی کمبودها در این بخش رفع می‌شود تاکنون هیچ اتفاقی مبنی بر مرتفع نمودن این مشکلات در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد نیفتاده است.
 گفته‌ها حاکی از آن است که در بیمارستان جلیل دستگاه سی تی اسکن موجود نیست این در حالی است که این دستگاه برای بررسی شرایط ریه بیماران لازم است و به همین دلیل بیماران مجبور به جابجایی و انتقال موقت به بیمارستان‌های شهید بهشتی و امام سجاد هستند که با توجه به قدرت بالای انتشار این ویروس مشخص نیست این جابجایی بیمار چه خطراتی را برای سایر بیمارستان‌های استان به همراه داشته باشد. تاکنون چندین بیمار کرونایی از بیمارستان جلیل ترخیص شده‌اند ولی به درستی توضیح داده نشده است که این بیماران بعد از ترخیص چگونه تحت مراقبت و قرنطینه قرا می‌گیرند و آیا هیچ پیگیری در این رابطه صورت می‌گیرد یا خیر؟ ورودی شهرهای استان به حال خود رها شده است و اکیپ‌های غربال گری ورودی شهرهای استان نه تنها کمک به مدیریت بیماری نمی‌کنند که برخی صاحبنظران نحوه کار این اکیپ‌ها را خطرناک و حتی عاملی برای شیوع بیشتر بیماری دانسته‌اند.
  در این‌شکی نیست که استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ زیر ساخت و امکانات از گذشته تاکنون دارای مشکل بوده اما این که مسئولین سعی نمایند همه چیز را عادی و امکانات را در دسترس جلوه دهند در نوع خود جالب است. بهترین کاری که در این مقطع انتظار می‌رود شفاف بودن و ارائه گزارش صحیح به مردم و مقامات بالادست است تا شاید این گونه بهتر بتوان به جنگ این بحران رفت.
 فشار زیادی بر روی مجموعه علوم پزشکی قرار دارد و این قابل درک است اما نکته عجیب آن است که در اوج بحران و به جای تمرکز بر حل بحران شاهد عزل و نصب برخی مدیران هستیم و مشخص نیست هدف از این کار چیست. آیا نمی‌شود صبر کرد تا این بحران فروکش کند و بعد چنین اقداماتی انجام داد و یا این بحران فرصت مناسبی است تا با مدیران زیر مجموعه تسویه حساب نمود؟. به نظر نمی‌رسد هیچ ارتباطی بین عدم مدیریت این افراد در موضوع کرونا و عزل آنها وجود داشته باشد.
 در حال حاضر وظیفه همه است فارغ از نگاه‌های سیاسی تمرکز خود را بر روی کمک به حل این بحران بگذارند ولی ظاهراً دانشگاه و این بحران فرصتی برای این و آن و خصوصاً منتخبین مردم شده است تا هر روز خبر نتیجه دادن پیگیری فلان فرد و دریافت و اختصاص فلان مبلغ و یا بسته بهداشتی و حمایتی به عنوان خبر به بیرون انعکاس داده شود و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی نیز به جای پاسخگویی در قبال وظایف ذاتی خود سخنگوی این افراد گردیده‌اند. متاسفانه مدیران این دانشگاه هر کدام وظیفه بیان پیگیری فلان منتخب مردم را بر عهده گرفته‌اند و به جای انجام وظایف در حال سیاسی کاری هستند. اگر قرار است برای چند بسته ماسک این همه از سوی دیگران منت گذاشته شود پس وظیفه دانشگاه علوم پزشکی دیگر چیست؟ از طرفی با وجود این همه تبلیغات همچنان خبری از ماسک، دست کش و مواد بهداشتی مورد نیاز در بازار و داروخانه‌ها نیست و اگر هم‌مواردی مختصر یافت شود با قیمت‌های چند برابر به مردم عرضه می‌شوند. آیا استاندار و رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی خود نمی‌توانند برای ماسک مورد نیاز مردم مکاتبه لازم را بعمل بیاورند تا مانع از آن شوند که هر کسی به نوبه خود از این موضوع استفاده تبلیغاتی ننماید؟
بهتر است آقای استاندار با دقت بیشتری اتفاقات را کنترل نماید و به ارائه آمارهای ادعایی کفایت نکند و با ورود مستقیم و نظارت بیشتر مانع از شدت یافتن این بحران در استان شود. بازار همچنان به اندازه‌ای که باید تحت کنترل نیست و شاهد تبعیض در برخورد با کسبه هستیم که بسیاری از کسبه نسبت به این موضوع معترض شده‌اند. ورودی شهرها نیز باید با دقت بیشتر کنترل گردد و با یک غربال گری ساده نمی‌توان از ورود افراد مشکوک به استان ممانعت به عمل آورد. نکته دیگر اصرار بر باز بودن ادارات است و این در حالی است که به فعالیت بیشتر ادارات و یا سر کار رفتن همه کارمندان با وجود تعطیلی بخش‌های مختلف جامعه نیازی نیست و نمی‌توان در کنار فعال بودن ادارات مردم را به ماندن در خانه تشویق نمود.
 در پایان جا دارد از زحمات همه کادر درمان و بویژه پزشکان و پرستاران و نیروهای سایر بخش‌ها و بویژه نیروهای خدماتی در بیمارستان‌ها که در معرض خطر جدی قرار دارند صمیمانه و خالصانه قدردانی شود و امیدوار باشیم که با لطف خداوند متعال کشور و استان از این بحران به سلامت عبور نماید.
هم‌چنین جا دارد از پیگیری‌های نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مسئولین دادگستری استان و دادستان‌ محترم و نیروهای سپاه و بسیج و نیروی انتظامی و شهرداران و پرسنل زحمت کش شهرداری، رسانه‌ها و همه کسانی که به نحوی در این بحران بدون هیچ سوء استفاده سیاسی و تبلیغاتی در کنار مردم قرار گرفتند، سپاسگزاری کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مجید
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما که واقعیت رو نوشتید دانشگاه جای تربیت دانشجو است و مدیران بعنوان یک الگو باید مراقب رفتار خود باشند مدیران نباید برای حفظ کرسی خود بازیچه سیاسی نمایندگان گردند
حکیم
Iran, Islamic Republic of
این متن بیشتر از آنکه جنبه علمی و به نوعی کمک به بهبود وضعیت بحرانی به وجود آمده باشه نشانگر عقده گشایی نویسنده و ناآگاهی از مدیریت عالی علوم پزشکی در کنترل و پیشگیری از بیماری حاد نگران کننده کرونا می باشد. جا دارد از مجموعه علوم پزشکی کادر درمان و پرستاران زحمت کش و خصوصا جناب آقای دکتر یزدان پناه تقدیر و تشکر کنیم.
به جای تهیه متن های مغرضانه کمک کنیم تغییرات ایجاد شده و تغییرات آینده به بهبود شرایط شهرستانهای بویراحمد دنا و مارگون کمک کند.
مردم بی صاحب
Iran, Islamic Republic of
جادارداستاندارمحترم ورودکندوبامسولی که بیشترین فعالیت انتخاباتی راداشته ودراین بحران دست به تغییروتحول می زندبرخوردکند..
Iran, Islamic Republic of
اصلا نظارت روی داروخانه ها نیست شهر هم به امان خود رها شده
دنا
Romania
والا این استاندار ...استاندار دولت روحانیه ولی اینگار اصولگراست...دکتر یزدان پناه هم باید آرزوی مدیرکلی...
ندای وحدت
Iran, Islamic Republic of
مردم در انتخابات امسال تغییر را مطالبه نمودند..

اگر قرار بر استمرار مدیران امروزی بر مناصب بود..که نتیجه انتخابات جور دیگری رقم میخورد...

اما بنده قبول دارم تحولات و تغییرها می بایست به بعد از مهار کرونا انجام گیرد
Iran, Islamic Republic of
اولین مدیری که باید تو این شرایط تغییر کنه خود یزدانپناه هست...مدیریتش خدایی صفره
دنا
Iran, Islamic Republic of
فارغ از بعضی مسایل که فرمودی که قسمی درست ولی اکثریت غلط هست همچنین باید دید که وسعت اختیارات هم چقدر هست و سعی کن که اخبار رو هم زیاد پیگیری کنی که تعطیلی ادارات رو رییس جمهور مانع شده و استانداران نمی توانند بصورت جزیره ای عمل کنند و در بحث ماسک که کل کشور درگیر هست و تامین آن وظیفه دانشگاه نیست بلکه در حوزه صنعت و معدن هست و بیشتر باید ایشان رو بازخواست کرد و همچنین در عزل و نصب ها که شهرستان دنا را شامل شد رئیس سابق مدیریت بسیار ضعیفی داشت و کار بسیار بجایی انجام شد که عوض شد و ریاست جدید هم انسانی کاربلد در حوزه بیماری ها و مسئول بیمارهای معاونت بهداشتی استان بود و همیشه گفته اند که جلوی ضرر را هر جا بگیری منفعت هست که عزل این رو رئیس مصداق این ضرب المثل هست و و در مورد عملکرد دکتر روشنفکر که ایشان در حال حاضر اختیارات قانونی ندارد ولی از هر لحاظ از سایر منتخبین و نماینده گانی که هیچگونه صدا و تصاویری ازشون نیست عملکردی قابل قبول و امیداور کننده داشته است.
دغدغه
Iran, Islamic Republic of
وقتی کمترین امار ابتلا به کرونا رو داریم این یعنی عملکرد سرپرست دانشگاه و مجموعه همکارانشون مثبت بوده و قابل تقدیر هست. در مورد انتصابات هم اگر یک درصد شرایط دنا و بویراحمد در امر جلوگیری از ابتلا به کرونا تغییر بکنه باید از این تغییرات استقبال بکنیم
بویر
Iran, Islamic Republic of
اخی سی توصیه هاوتشر ها.
قبلا ک زلزله وسیل و....میومد از این توصیه وراهکارها میدادی؟
درمورد عزل ونصب های سابق چی؟چه نظری داشتی؟اگر کرونا نبود ،همین نظرو داشتی؟
اتفاقا دربحران کرونا ک مستقیما باسلامت جامعه ارتباط دارد ،نصب مدیر توانمند تر در حوزه بهداشت ودرمان امری بدیهی وپسندیده ومثبت است
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
این ها سخنگوی منتخب بویراحمد و دنا شدند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1