کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا بررسی کرد

گام بلند موسسه اقتصادی کوثر و اسکندری در مسیر توسعه کهگیلویه و بویراحمد

17 بهمن 1398 ساعت 14:19

کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج با عمری در حدود ۶ دهه فراز و فرودهای زیادی پشت سر گذاشته است. این کارخانه به عنوان یکی از محدود صنایع فعال کشور در یک مرحله طولانی تعطیل شد و بعد از آن نیز نیمه جان و مقروض و بلاتکلیف ادامه حیات داده است


استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از فقیرترین استان‌های صنعتی کشور است. در طول دهه‌ها و با وجود تلاش‌ها و شعارهای زیاد هیچ اتفاق بزرگ اقتصادی و صنعتی در این استان رخ نداد و حتی در سال‌های اخیر سوءمدیریت ها سبب تعطیلی اندک کارخانه و کارگاه‌های صنعتی استان شده است.
شکی نیست که وجود کارخانه و کارگاه‌های تولیدی بخشی از اساس و پایه‌ی رشد و توسعه اقتصادی در هر جامعه‌ای است. نشانه رفتن اقتصاد کشور توسط دشمنان انقلاب و تقلای آنها برای ضربه زدن به این حوزه به خوبی اهمیت و جایگاه اقتصاد در کشور را نشان می‌دهد. آسیب‌هایی که از ناحیه ضعف‌ها و ناکارآمدی اقتصادی متوجه کشور می‌شود سبب گردید در سال‌های اخبر بارها و بارها این حوزه و توجه و همت جدی و مضاعف بر آن مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گیرد و معظم له بارها بر اهمیت و توجه به مقوله اقتصاد، اقتصاد مقاومتی، تولید و حمایت از تولید داخلی تاکید داشته باشند. نامگذاری مداوم سال‌ها با عناوین اقتصادی و تکرار نام‌ها نشان از اهمیت بیش از حد این موضوع می‌دهد.
موسسه اقتصادی کوثر که با هدف فعالیت اقتصادی در یک محیط ارزشی و انقلابی تشکیل شد امروز در کنار سایر نهادهای انقلابی مسئولیت مهم تحقق خواست و شعارهای مقام معظم رهبری را دارد. این مجموعه بزرگ با مدیریت انقلابی و جهادی جناب آقای محمدرضا اسکندری که سوابق درخشان و موفقی در حوزه‌های مدیریتی کشور و بویژه حوزه اقتصادی دارد می‌تواند پیشگام در این مسیر باشد.
اسکندری و موسسه اقتصادی کوثر در چند سال گذشته بارها نشان داده‌اند که توجه به تولید و رونق اقتصادی اولویت اصلی کار و فعالیتشان است و در این مسیر بر کار و تلاش جهادی تاکید دارند. شاید بتوان تحولات مثبت و بی نظیری را که در یک ماه و نیم گذشته در کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز اتفاق افتاد را به عنوان یک نمونه کوچک از مدیریت انقلابی و جهادی در موسسه اقتصادی کوثر دانست. انتخاب و اعتماد به یک روحانی جوان، پرانرژی، تکنوکرات ایده پرداز و ارزشی برای نجات کارخانه‌ای که تفاوت چندانی با تعطیلی نداشت و احیاء این کارخانه و رونق مجدد آن نشان می‌دهد که عزم کوثر و اسکندری و هم‌چنین مهندس باروتکوب مدیرعامل هلدینگ کشاورزی و مکانیزاسیون موسسه کوثر که از مدیران خوشنام و با رزومه کشور محسوب می‌شود برای رونق تولید بسیار جدی است.
کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج با عمری در حدود ۶ دهه فراز و فرودهای زیادی پشت سر گذاشته است. این کارخانه به عنوان یکی از محدود صنایع فعال کشور در یک مرحله طولانی تعطیل شد و بعد از آن نیز نیمه جان و مقروض و بلاتکلیف ادامه حیات داده است. این بلاتکلیفی و بی سامانی سبب شد که نگرانی‌ها از بابت مبتلا شدن آن به سرنوشت کارخانه قند نیز در اذهان شکل بگیرد و رسانه‌ها و برخی تشکل‌های عدالتخواه نسبت به این موضوع حساس و پیگیر باشند. اما یک اتفاق مدیریتی و معرفی یک روحانی اهل دانش و تعهد سبب یک انقلاب اداری و اجرایی در این کارخانه شد و این روزها می‌توان حیات و انگیزه را در کارخانه و میان مسئولین و کارگران این کارخانه مشاهده کرد. بدون شک تداوم این روحیه مدیریتی و حمایت تهران و مدیران موسسه کوثر و هلدینگ مربوطه که ضرورت اصلی برای ادامه کار است به همراه حمایت و همراهی مدیران استانی نه تنها نجات کارخانه را تثبیت خواهد کرد که می‌تواند به فعال شدن بخش‌های مختلف کارخانه و هم‌چنین رونق تولید در استان و افزایش زمینه بکارگیری نیروهای متخصص و شایسته منتج شود.
صادق نجابت با مدیریت جهادی خود نشان داده است که می‌توان با گام برداشتن در مسیر اقتصاد مقاومتی و حرکت در تحقق منویات رهبری به رشد، شکوفایی و خودکفایی کشور در بسیاری از حوزه‌ها کمک کرد.


کد مطلب: 417420

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/417420/گام-بلند-موسسه-اقتصادی-کوثر-اسکندری-مسیر-توسعه-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1