تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب : ۴۱۷۴۲۰
کبنا بررسی کرد

گام بلند موسسه اقتصادی کوثر و اسکندری در مسیر توسعه کهگیلویه و بویراحمد

۱
۱
گام بلند موسسه اقتصادی کوثر و اسکندری در مسیر توسعه کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از فقیرترین استان‌های صنعتی کشور است. در طول دهه‌ها و با وجود تلاش‌ها و شعارهای زیاد هیچ اتفاق بزرگ اقتصادی و صنعتی در این استان رخ نداد و حتی در سال‌های اخیر سوءمدیریت ها سبب تعطیلی اندک کارخانه و کارگاه‌های صنعتی استان شده است.
شکی نیست که وجود کارخانه و کارگاه‌های تولیدی بخشی از اساس و پایه‌ی رشد و توسعه اقتصادی در هر جامعه‌ای است. نشانه رفتن اقتصاد کشور توسط دشمنان انقلاب و تقلای آنها برای ضربه زدن به این حوزه به خوبی اهمیت و جایگاه اقتصاد در کشور را نشان می‌دهد. آسیب‌هایی که از ناحیه ضعف‌ها و ناکارآمدی اقتصادی متوجه کشور می‌شود سبب گردید در سال‌های اخبر بارها و بارها این حوزه و توجه و همت جدی و مضاعف بر آن مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گیرد و معظم له بارها بر اهمیت و توجه به مقوله اقتصاد، اقتصاد مقاومتی، تولید و حمایت از تولید داخلی تاکید داشته باشند. نامگذاری مداوم سال‌ها با عناوین اقتصادی و تکرار نام‌ها نشان از اهمیت بیش از حد این موضوع می‌دهد.
موسسه اقتصادی کوثر که با هدف فعالیت اقتصادی در یک محیط ارزشی و انقلابی تشکیل شد امروز در کنار سایر نهادهای انقلابی مسئولیت مهم تحقق خواست و شعارهای مقام معظم رهبری را دارد. این مجموعه بزرگ با مدیریت انقلابی و جهادی جناب آقای محمدرضا اسکندری که سوابق درخشان و موفقی در حوزه‌های مدیریتی کشور و بویژه حوزه اقتصادی دارد می‌تواند پیشگام در این مسیر باشد.
اسکندری و موسسه اقتصادی کوثر در چند سال گذشته بارها نشان داده‌اند که توجه به تولید و رونق اقتصادی اولویت اصلی کار و فعالیتشان است و در این مسیر بر کار و تلاش جهادی تاکید دارند. شاید بتوان تحولات مثبت و بی نظیری را که در یک ماه و نیم گذشته در کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز اتفاق افتاد را به عنوان یک نمونه کوچک از مدیریت انقلابی و جهادی در موسسه اقتصادی کوثر دانست. انتخاب و اعتماد به یک روحانی جوان، پرانرژی، تکنوکرات ایده پرداز و ارزشی برای نجات کارخانه‌ای که تفاوت چندانی با تعطیلی نداشت و احیاء این کارخانه و رونق مجدد آن نشان می‌دهد که عزم کوثر و اسکندری و هم‌چنین مهندس باروتکوب مدیرعامل هلدینگ کشاورزی و مکانیزاسیون موسسه کوثر که از مدیران خوشنام و با رزومه کشور محسوب می‌شود برای رونق تولید بسیار جدی است.
کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج با عمری در حدود ۶ دهه فراز و فرودهای زیادی پشت سر گذاشته است. این کارخانه به عنوان یکی از محدود صنایع فعال کشور در یک مرحله طولانی تعطیل شد و بعد از آن نیز نیمه جان و مقروض و بلاتکلیف ادامه حیات داده است. این بلاتکلیفی و بی سامانی سبب شد که نگرانی‌ها از بابت مبتلا شدن آن به سرنوشت کارخانه قند نیز در اذهان شکل بگیرد و رسانه‌ها و برخی تشکل‌های عدالتخواه نسبت به این موضوع حساس و پیگیر باشند. اما یک اتفاق مدیریتی و معرفی یک روحانی اهل دانش و تعهد سبب یک انقلاب اداری و اجرایی در این کارخانه شد و این روزها می‌توان حیات و انگیزه را در کارخانه و میان مسئولین و کارگران این کارخانه مشاهده کرد. بدون شک تداوم این روحیه مدیریتی و حمایت تهران و مدیران موسسه کوثر و هلدینگ مربوطه که ضرورت اصلی برای ادامه کار است به همراه حمایت و همراهی مدیران استانی نه تنها نجات کارخانه را تثبیت خواهد کرد که می‌تواند به فعال شدن بخش‌های مختلف کارخانه و هم‌چنین رونق تولید در استان و افزایش زمینه بکارگیری نیروهای متخصص و شایسته منتج شود.
صادق نجابت با مدیریت جهادی خود نشان داده است که می‌توان با گام برداشتن در مسیر اقتصاد مقاومتی و حرکت در تحقق منویات رهبری به رشد، شکوفایی و خودکفایی کشور در بسیاری از حوزه‌ها کمک کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

شفاف سازی
Iran, Islamic Republic of
اولا این کارخانه 6 دهه فعالیتش کجا بود؟
دوما این کارخانه از مجموعه 6 واحدیش تنها یک واحد آن با نصف ظرفیت زورکی کار مس کند اونهم کارخونه آرد که وضعیتش معلومه
سوما این کارخانه علیرغم همه مشکلات فنی و درآمدی با هر مدیری که میاد چندنفر قوم و قبیله خودش میاره از قبلیا تا همین .
چهارما لطف کنید هر مطلبی را بدون تحقیق و غیرمستند توی سایت خودتون نزنید.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1