تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب : ۴۱۶۵۷۷
تحرکات و فعالیت‌های انتخاباتی در کهگیلویه و بویراحمد (قسمت بیست و پنجم)؛

بعد از تأیید صلاحیت‌ها

۶۳
۷
بعد از تأیید صلاحیت‌ها
کبنا ؛ شب یکم دی ماه 1398 یکی از پر استرس ترین شب‌ها برای نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و هواداران آنها بود. تعلیق در مشخص شدن تکلیف صلاحیت نهایی نامزدها سبب ایجاد فشار و جو سنگینی در میان آنها شد و در نهایت نیز با تأخیر زیادی لیست نهایی از سوی شورای نگهبان در صبح روز یک شنبه 22 دوم دی اعلام شد.
 قبل از اعلام این لیست از مدت‌ها قبل رسانه‌های استان گمانه زنی‌هایی زیادی در مورد صلاحیت نامزدها ارائه کردند که بخش زیادی از این گمانه زنی‌ها حاکی از رد صلاحیت سه نماینده فعلی استان در مجلس شورای اسلامی بود. اتفاقی که رخ نداد و عدل هاشمی پور و غلام محمد زارعی به سلامت از سخت‌ترین مرحله تأیید صلاحیت‌ها گذشتند. با این وجود اما غلام رضا تاجگردون در یک تعلیق بزرگ باقی مانده است و در مربع مربوط به چگونگی وضعیت وی یک خط تیره بزرگ و مبهم باقی مانده است. تاجگردون شاید تنها نامزدی در کشور باشد که هیچ گونه اشاره‌ای به وضعیت وی نشده است و در تعلیق کامل به سر می‌برد. اینکه چه اتفاقی برای تاجگردون افتاده است رسماً چیزی اعلام نشده است ولی کاملاً روشن است کسانی در پی رد صلاحیت وی هستند و کسان دیگر نیز در تلاش و تقلا برای گرفتن تأییدیه‌اش هستند. رد صلاحیت احتمالی تاجگردون می‌تواند مهم‌ترین اتفاق سیاسی دهه اخیر استان باشد. این رد صلاحیت یک پایان تلخ برای وی خواهد بود. هر چند برخی‌ها این گونه کنار رفتن تاجگردون را برای خود وی به صلاح‌تر می‌دانند چرا که معتقدند مجلس یازدهم هیچ میدانی برای مانور تاجگردون در اختیار وی قرار نخواهد داد و دولت آینده نیز احتمالاً اصولگرا خواهد بود و تاجگردون هم هر اندازه منعطف باشد دولت آینده روی گشوده‌ای نسبت به وی نشان نمی‌دهد.
  گچساران بدون تاجگردون یعنی بالا رفتن شانس موفقیت سید قدرت حسینی و اردلان زینل زاده و حالا این دو چهره خود را در یک قدمی نمایندگی مجلس شورای اسلامی می‌بینند. واکنش سید قدرت حسینی به رد صلاحیت تاجگردون یک واکنش اخلاقی و کاملاً دیپلماتیک بود. این دو از مدت‌ها قبل در یک فضای شدید رقابتی و لبریز از خصومت گچساران و باشت را وارد یک بحران اساسی کرده بودند که حالا با تعلیق تاجگردون از شدت این بحران تقابلی کاسته شده است. 
 از همان لحظه اعلام تعلیق تاجگردون برخی رسانه‌ها از یک چهره به عنوان آلترناتیو احتمالی طیف تاجگردون نام می‌برند. یوسف باقری چهره‌ای است که در تهران ثبت نام کرده بود و صلاحیتش نیز تأیید شده است وی چهره‌ی شناخته‌ای شده‌ای در عرصه سیاسی استان نیست. باقری سال‌ها کارمند شرکت نفت گچساران بود و در سطوح میانی این مجموعه بزرگ مسئولیت‌هایی نیز داشت. وی در سال 95 به عنوان مدیر فن آوری و اطلاعات و ارتباطات اکتشاف شرکت ملی نفت ایران منصوب شد و در تهران ساکن گردید. تا تعیین تکلیف نهایی تاجگردون نمی‌توان تحلیل زیادی از شرایط باقری داشت. بعد از رد صلاحیت هومان عسکری که مورد حمایت فولادی وندا و خورشیدی ازاد بود حالا قشقایی‌ها هیچ نامزدی در صحنه انتخابات ندارند. البته باقری علاوه بر اما و اگر ها در مورد دست به هم دادن شرایط حمایتی از سوی قشقایی‌ها و تاجگردون باید حوزه انتخابیه خود را از تهران به گچساران تغییر دهد. تاجگردون پیش از این در خیابان بلادیان گفته بود: من اگر نباشم ولی ما تعیین می‌کنیم چه کسی باشد.
 افشاگری‌های صبا آذرپیک خبرنگار نزدیک به حلقه وابسته به علی ربیعی سخنگوی فعلی دولت در آخرین ساعات اعلام لیست نهایی نامزدها نمی‌تواند در شکل گیری چنین شرایطی برای تاجگردون و حتی محمدعلی وکیلی در تهران بی تأثیر باشد. برخی منابع مطلع می گویند صبا آذرپیک از سوی علی ربیعی تغذیه می‌شود و علی ربیعی در پی انتقام گرفتن از تاجگردون و وکیلی است. هر چند نباید در صورت قصور و صحت تخلفات این دو اشتباهاتشان نادیده گرفته شود. 
 در کهگیلویه از ابتدا هم به دو علت استقبال چندانی از این حوزه انتخابیه صورت نگرفته بود که یک علت به حضور دو چهره قدرتمند انتخاباتی دراین حوزه انتخابیه بر می‌گشت و دیگری هم ناامیدی اصلاح طلبان از بهبود شرایط خود و وجود اختلافات عمیق بود. با این وجود رضا دهبانی پور از چهره‌های اصلاح طلب و از مدیران سابق دولت تدبیر و امید در استان از مدت‌ها پیش فعالیت انتخاباتی خود را شروع کرده بود و بخاطر انتخابات از مسئولیت خود در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد استعفا داده بود. تحرکات انتخاباتی دهبانی پور هم چنین سبب شد تا وزارت خانه در زیر فشار حاجی بابایی نماینده همدان از واگذاری مدیرکلی فرهنگ و ارشاد استان همدان به دهبانی پور منصرف شود.
 دهبانی پور مورد حمایت طیف منطقیان بود و محمود منطقیان و حلقه نزدیک به وی فعالیت خوبی را برای وی شروع کرده بودند. رد صلاحیت دهبانی پور برای وی و افکار عمومی کمی غیر منتظره بود. اما همان قدر که این رد صلاحیت غیر منتظره بود از ابتدا احتمال قوی برای رد صلاحیت علی کامرانی وجود داشت. وی در دور قبل موفق به کسب رأی خوبی در کهگیلویه شده بود اما حضور در برخی مناظره‌های سیاسی بویژه مناظره با حسین فیاض بخش و برخی اظهار نظرات این تردید را بوجود آورده بود که کامرانی شانسی برای تأیید صلاحیت در این دوره ندارد.
 تأییدیه هاشمی پور و موحد نه آن که عجیب باشد ولی بسیاری‌ها مدت‌ها بر روی رد صلاحیت احتمالی این دو حساب ویژه باز کرده بودند. گروهی معقتد بودند سابقه موحد در رد صلاحیت و همچنین سن بالای وی می‌تواند بهانه خوبی برای رد صلاحیت اش باشد. گروهی نیز مسائل مربوط به گذشته مدیریتی و اجرایی و برخی شکایات از هاشمی پور را بهانه‌ای می‌دانستند که با استناد به آنها امکان رد صلاحیت هاشمی پور وجود دارد. اما هرچه بود و هر چه در پشت درهای بسته هیئت‌های نظارت گذشت این دو تأییدیه گرفتند تا کهگیلویه دومین رقابت سنگین و یقیناً پایاپای این دو چهره قدرتمند را به نظاره بنشیند. در تابستان 1397 بود که در یکی از همین مجموعه مطالب مربوط به فعالیت‌ها و تحرکات انتخاباتی در استان در همین پایگاه خبری از این دو چهره به عنوان دو ضلع اصلی انتخابات در کهگیلویه نام برده شده بود و گمانه‌هایی از ضلع سوم زده شد اما نه تنها ضلع سوم قدرتمندی ظاهر نشد که اساساً مثلثی پدید نیامد و این دو چهره در دو سر یک خط مقابل باید به رقابت بپردازند. رأی اصلاح طلبان می‌تواند در این انتخابات تعیین کننده باشد انها یقیناً به صورت تشکیلاتی هیچ تصمیمی نخواهند گرفت و به احتمال زیاد بر روی تقسیمات منطقه‌ای و برخی روابط دوستانه به سمت یکی از این دو خواهند رفت. هیچ اصلاح طلب آلترناتیوی نیز در حوزه انتخابیه‌ی دیگری نام نویسی و احیاناً تأیید نشده است که شانسی برای انتقال وی به کهگیلویه وجود داشته باشد. هفته‌های گذشته فعالیت‌های زیادی سید محمد موحد داشت و برخی از چهره‌های اصلی حامی هاشمی پور از هاشمی پور جدا و از موحد حمایت کردند اما طرفداران هاشمی پور بر این باورند که این چهره‌ها تعداد اندکی هستند و جابجایی آن‌ها هیچ تاثیری در رأی بدنه جامعه نخواهد داشت و هاشمی پور ابزارهای خوبی برای جذب و افزایش رأی سطوح مختلف جامعه در اختیار دارد.
  در بویراحمد اتفاق خاصی نیفتاد. در این حوزه انتخابیه در طول روزهای گذشته گمانه‌های زیادی در جریان بود. این گمانه‌ها بر رد صلاحیت زارعی و عدم احراز مهدی روشنتفکر تاکید داشتند ولی اعلام لیست نهایی نشان داد که گمانه زنی‌ها از هیچ منطق قبلی برخوردار نبودند و این دو چهره به همراه محمد بهرامی و نادر منتظریان تأیید صلاحیت شدند تا بویراحمد بار دیگر شاهد یک انتخابات چند ضلعی و فشرده باشد.
 رد صلاحیت اردوان ایزدپناه در این حوزه برای همگان عجیب بود وی معاونت یک سازمان مهم وابسته به قوه قضاییه در استان البرز را دارد و در طول سالهای گذشته کمترین ظهور و حاشیه را در سطح سیاسی استان داشته است و حالا رد صلاحیتش تعجب همگان را سبب شده است. رد صلاحیت وی در ظاهر سبب تجمیع بیشتر در رأی مقابل مهدی روشنفکر خواهد شد ولی این تجمیع یک تجمیع کامل نیست و ضمن آن که از میان کسانی که بواسطه باقر موسوی از ایزدپناه حمایت کرده بودند نیروهایی وجود دارد که احتمال گرایش به سمت حتی روشنفکر را نیز دارند. علاوه بر این نباید همه رأی ایزدپناه هر اندازه که بوده باشد برای سبدهای زارعی و بهرامی در نظر گرفته شود. هم منطقه‌ای بودن منتظریان و ایزدپناه عامل مهمی خواهد بود که منتظریان می‌تواند بر روی آن حساب باز کند و بتواند بخشی از ان را به سمت خود هدایت کند.
 حضور سه باره زارعی و بهرامی این دوره تقابل شدیدتری را در میان هوادران آن‌ها سبب خواهد شد انها هم دارای رأی مشترک منطقه‌ای هستند و هم رأی سیاسی. اینکه رأی اصلاح طلبان به سمت کدام یک از این دو خواهد رفت باید گفت: در صورت تداوم دلسردی و کناره گیری اصلاح طلبان بعد از رد صلاحیت گسترده نامزدهای آنها توسط شورای نگهبان فعالیت رسمی و سراسری آن‌ها کمی سخت خواهد بود. دوم اینکه در بهترین حالت باز نیروهای اصلاح طلب مانند دور گذشته بین این دو چهره تقسیم خواهند شد. برخی امیدوارند باقر موسوی این بار به شکل جدی‌تر و رسمی‌تر در حل اختلاف بین این دو چهره ورود کند و حمایت نماید کاری که البته بسیار بعید به نظر می‌رسد. ورود احتمالی باقر موسوی و هم چنین محمدعلی وکیلی و غلام رضا پناه و بویژه خداداد غریب پور می‌تواند بخشی از این فضا را به نفع یکی از این نامزدها بهبود بخشد ولی چنین نشانه‌ای دیده نمی‌شود و احتمالاً همان تقابل شدید دوره قبل تکرار خواهد شد که بیشترین انتفاع از این موضوع نصیب مهدی روشنفکر خواهد شد. زارع در دور قبل با ریزش زیادی به نسبت دور نهم با اختلاف کمی از ستار هدایتخواه پیروز شد برخی ناظران بر این باورند عملکرد وی سبب ریزش در همان رأی دور یازدهم نیز شده است و بخش‌هایی از رأی وی جابجا شده است. بهرامی حالا اما از زارع امیدوارتر است وی سومین حضور انتخاباتی خود را تجربه می‌کند و به حمایت نیروهای اصلاح طلب امیدوار است چرا که خود را وفادار و جزیی از این‌جریان می‌داند و در ۶ سال گذشته نزدیکترین رابطه را با محمدرضا عارف داشته است.
  روشنفکر را باید یک سر رقابت نهایی انتخابات در بویراحمد و دنا دانست وی بیشترین فعالیت را در طول چهار سال گذشته داشته است و در حال حاضر نیز از با برنامه‌ترین و فعالترین نامزدهای حاضر در صحنه است. روشنفکر در دور قبل رأی بسیار خوبی کسب کرد و تا اینجا نیز آنها مدعی‌اند که یک رأی خوب و با اختلاف نسبت به رقبای خود دارند که به سادگی قابل شکستن و دسترسی برای رقبایشان نیست و هم چنین آنها امیدوارند بتوانند رأی برخی نامزدهای رد صلاحیت شده را نیز جذب و حتی از آراء رقیبان خود نیز رأی‌های جدیدی را به سمت خود هدایت کنند.
 نادر منتظریان نامزد طیف نزدیک به سید مسعود حسینی و ستار هدایتخواه هیچ نشانه‌ای دال بر بهبود اوضاع وی دیده نمی‌شود و به احتمال زیاد با ادامه این وضعیت باید رأی کمی برای وی در نظر گرفته شود. او اگر چه نماینده طیف هدایتخواه و مورد حمایت وی است اما این موضوع به آن معنا نیست که رأی دور قبل هدایتخواه همه به سبد وی ریخته خواهد شد و اتفاقاً بر عکس شاید در خوشبینانه ترین حالت بتوان نصف آن رأی را برای منتظریان متصور بود. بخش زیادی از رأی قبلی هدایتخواه تاکنون نیز جابجا شده است و بخش زیادی از آن به به سمت مهدی روشنفکر رفته است و ممکن است باز هم این رأی متوجه روشنفکر باشد ولی از نگاه منطقه‌ای این احتمال وجود دارد بخش‌های دیگری از آن به سمت زارعی و یا حتی بهرامی رود.
 یک احتمال رسانه‌ای نیز همچنان به قوت خود باقی است و آن هم صحبت از بازگشت هدایتخواه به بویراحمد است که هیچ نشانه‌ای از این موضوع وجود ندارد و خود نیز قبلاً گفته بود به هیچ وجه من الوجوه چینی کاری را نخواهد کرد. ضمناً باید گفت حتی در صورت چنین اتفاقی شرایط برای رأی آوری هدایتخواه مطلقاً مناسب نیست.
  با این همه نامزدهای دیگری نیز تأیید صلاحیت شده‌اند که ممکن است آنها در تحلیل‌های ذهنی خود شانس آنچنانی برای خود قائل باشند که البته نگارنده نه تنها هیچ شانسی برای آنها قائل نیست که اساساً بر این باور است آن‌ها نمی‌توانند کوچکترین تغییری در شرایط کلی و جزئی انتخابات داشته باشند. برخی چهره‌های رد صلاحیت شده نیز همچنان امیدوار به گرفتن تأییدیه هستند ولی بسیار بعید است کسانی که «رد» شده‌اند امکان بازگشتشان پیش بیاید و حتی اگر هم بیایند تغییر چندانی در شرایط فعلی نخواهند داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما

ایل بزرگ تامرادی
Iran, Islamic Republic of
جوجه رو اخر پاییز میشمارن.حاج نادر منتظریان
Iran, Islamic Republic of
کاملا درسته منتظریان نصف رای قبلی هدایتخواه رو نمیاره. دکتر کیان دهراب پور هم که طی ماه اخیر مخالفت خودش رو با نحوه انتخاب گزینه اصولگرایان اعلام کرده
جوان
Iran, Islamic Republic of
نمایندگان این دوره استان. موحد - زارعی - حسینی
Iran, Islamic Republic of
اگر نویسنده با ذکر نام خود مطالبش را بیان می کرد،بهتر می شد قضاوت کرد؛ولی آنچه عیان است کاملا"تحلیلی آبکی است؛اتفاقا"تنها کسی که روزبه روز بر آرایش افزوده می شود و قطعا"پدیده ی این دوره ی اناخابات خواهد بود نادر منتظریان است که آرام و بدون هیاهو و با اون کاریزمایی که دارد،آرا به شدت به سمت وی سرازیر می شود و از آرای بدنه ی اجتماعی بسیار بالایی برخوردار است.
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
تحلیلت بد نبود ولی حیف از منتظریان که به مجلس نرود چ ون اقتدار و مرمی بودن تو رفتارش تو این مدت احساس کردم
عادل
Iran, Islamic Republic of
طوری ایگی سیدقدرت دیپلماتیک واکنش نشوداانگارسیدقدرت دیپلمات هست نه والا ایشون فقط فرافکنی کردکه یعنی من درردصلاحیت تاجگردون نقشی نداشتم ولی ضربه اصلی روخودش زده وخوشحالی ای مطلبه زیه نخواشت ک خوشحالیش پنهان بمونه
Iran, Islamic Republic of
احسنت انصافا تحليل كاملا واقعي ومنطبق با وأقعيت هاي زير ورو پوستي صحنه انتخابات دراين حوزه بود وبهتون بابت بينش درست تون تبريك ميگم
Iran, Islamic Republic of
با این اوصاف قطعا مهدی روشنفکر پیروز انتخابات هست
Iran, Islamic Republic of
شرایط زارعی و بهراممی همان شرایط و رقابت دور قبل هست ولی روشنفکر رویش بسیار زیادی داشته تا الان
Iran, Islamic Republic of
شرایط زارعی و بهراممی همان شرایط و رقابت دور قبل هست ولی روشنفکر رویش بسیار زیادی داشته تا الان
Iran, Islamic Republic of
رای اصولگرایی و منظقع ای به سمت روشنفکر سرازیر شده
احسان
Iran, Islamic Republic of
اگر زارعی رد صلاحیت میشد بهرامی شانس داشت ولی الان روشنفکر از همه امیدوارتره و احتمال بسیار زیاد هم پیروزه این دوره هست
نجاتی
Iran, Islamic Republic of
من مهدی روشنفکرم و امده ام برای تغییر در شرایط موجود
Iran, Islamic Republic of
ایری تهران
مکارمی
Iran, Islamic Republic of
هرروز ک جلو میریم بیشتر متوجه سیاستمدار بودن مهدی روشنفکر میشیم
میلاد ارجمند
Iran, Islamic Republic of
بوی شور انگیز باراڹ می دهی دکتر روشنفکر عزیز
پرویز
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج مهدی روشنفکر
جریان ندای وحدت پیروز انتخابات هست
نوید مودت
Iran, Islamic Republic of
بی شک دکتر روشنفکر به عنوان شخصیتی علمی ، دانشگاهی و با داشتن شناخت و آگاهی کافی از نقاط ضعف و قوت حوزه بویراحمد و دنا قادر خواهد بود حوزه بویراحمد را در ریل توسعه و پیشرفت قرار داده و آن را به جایگاهی که شایسته آن است برساند.
Iran, Islamic Republic of
رای اصولگرایی و ممنظقه ای هردو تا به سمت دکتر روشنفکر در حال سرازیر شدن هست و چه بسا رکورد رای بویراحمد و دنا شکسته شود
Iran, Islamic Republic of
دوستان و عزیزان دلم
آینده روشن و از آن حق است ،
اتحاد و همدلی در جریان مردمی ندای وحدت و بصورت ویژه و عالی در حال شکل گیری هست
واقعیت ها بر همگان اشکار شده و جلسات اتاق فکر و تصمیم گیری رقیبان به اتاق فکر مهدی روشنفکر تبدیل شده و افراد تاثیر گذار پی در پی به جمع حامیان ندای وحدت می پیوندند
مجیدی
Iran, Islamic Republic of
به نظر می‌رسد که روشنفکر توانسته رقبا را به چالش بکشد به زودی اختلاف رای روشنفکر با رقیبان بر همگان صابت خواهد شد
ایروانی
Iran, Islamic Republic of
برادران عزیز رقابت زارعی و بهرامی همان رقابت دور قبل است و رای منطقه ای و اصلاح طلبی آنها چون هم پوشانی دارد بینشون تقسیم میشه ولی روشنفکر با جذب آرای زیادی اصولگرایان و جذب آرای زیادی از زارعی قطعا با اختلاف برنده انتخابات خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
پیش بینی انتخابات

روشنفکر 76 هزاز رای
بهرامی 58 هزار رای
زارعی 43 هزار رای
منتظریان 12 هزار رای
دهراب پور3 هزار
تقوی
Iran, Islamic Republic of
زارعی به شدت نسبت به دوره قبل ریزش داشته بهرامی رویش خوبی داشته ولی رشد و رویش روشنفکر قابل مقایسه با بقیه نیست و قطعا پیروز انتخاباته
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
واقع‌بینانه‌ترین و دقیق‌ترین تحلیلی بود که تا حالا خوندم.
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر با اختلاف پیروز انتخابات هست
Iran, Islamic Republic of
واقعا روشنفکر این چند سال با برنامه اومد جلو
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
ما هم گفتیم مهدی روشنفکر قطب اصلی انتخاباته، اما دوستان قبول نکردن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
به نظرم منتظریان انصراف بده بهتره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
زارعی داره تلاش میکنه از اختلافات موسوی و بهرامی نهایت استفاده رو ببره.

اصلاح‌طلبان نباید آلت دست زارعی بشن
رزمجو
Iran, Islamic Republic of
با سلام
تعجب کردم از خبر شنیدن رد صلاحیت اقای ایزدپناه
و این هدف را فقط گروه منتطریان انجام دادن و با ابروی این عزیز بازی شده و از خانواده شهدا هست

Iran, Islamic Republic of
رقابت بین روشنفکر و زارع هست
Iran, Islamic Republic of
با این اوضاع و احوال روشنفکر با اختلاف بسیار زیاد نسبت به نفر دوم اقای بهرامی هستش رقابت میکنه
Iran, Islamic Republic of
بدون تاجگردون انتخابات یک طرفه است بیشتر آسیب میبیند.تاجگردون باشه برای راضی نگه داشتن طرفدارانش بهتره چون از هرچیز مهنتر است
Iran, Islamic Republic of
راضی نگهداشتن یاحسینی رازمین زدن
Iran, Islamic Republic of
به کوری چشم دشمنان روشنفکر
بشار
Iran, Islamic Republic of
به نظرم تحلیل بچه گانه ای است.
شانس اول پیروزی در اطن دوره بهرامی است
جليل
Iran, Islamic Republic of
برادر من من طرفدار اصولگرا ها منتظريان وروشنفكر نيستم ولي واقعيت هاي سياسي وسبد راي اين دوره به نفع انهاست نه فقط در بريراحمد بلكه همه كشور ،در ضمن بهرامي ريزش هاي زيادي هم داشته وبدون استثنا مورد حمايت بخش بسيار زياد وأثر گذار اصلاح طلب ها واقع نميشه ...مطمئن باش سوم يا چهارم خواهد بود ...نبايد گول چندتا از ليدرهاي دور وبرش بخوره
Iran, Islamic Republic of
بهرامی همون رای قبلی رد هم نمیاره
صادق م
Iran, Islamic Republic of
سلام. درود بر نگارنده ی محترم. پیروز انتخابات پیش رو مهدی روشنفکر هست.
Iran, Islamic Republic of
تا بهارستان فقط ۴۰ روز دیگر...
یعنی فقط میخواهیم بگذرد همین...
بقیه هم دو گروه اند یکی خود را خسته میکند ودیگری خود را سرگرم...
زنده باد دکتر روشنفکر
درود بر جریان ندای وحدت
ایمان
Iran, Islamic Republic of
پیروژ قطعی روشنفکر هست هر چند همتون بزارین رو هم
سور
Iran, Islamic Republic of
مخاطب رو چی فرض کردین؟ نمی دونم این مطلب چقد برای روشنفکر آب خورده، ولی بویراحمدِ نمیذاره بر شهرستان حاکم بشه
نصیر
Iran, Islamic Republic of
تحلیل منطقی بود . یا مهدی
تیمور
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم نویسنده متن بخواهد اقای روشنفکر قبول انتخابات بدانند اما خواب دیده خیر هست
علی
Iran, Islamic Republic of
فقط حاج زارع
طرفدار دکتر دهرابپور
Iran, Islamic Republic of
نویسنده هیچ اشاره ای به دکتر کیان دهراب پور نکرده در حالی که قسمت زیادی از طایفه تیرتاجی به ایشان رای میدن و قسمت زیادی از اصولگرایان هم به ایشان رای میدن پزشکان و دانشگاه علوم پزشکی هم حمایت خودشان را اعلام کرده اند و خیلی از آرای خاکستری و جوانان هم با دکتر دهراب پور میباشن
سام
Iran, Islamic Republic of
فقط خواستی بگی روشنفکر قبوله با تحلیل مسخزت
فخرالدین موسوی
Iran, Islamic Republic of
ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند،یا تاجگردون یا هیچکس،
تیرتاجی
Iran, Islamic Republic of
امریکاهیچ غلطی نمیتواندبکند حتی شما مخالفین مغرض دوم اسفند همه چی مشخص میشودیازهرا
کوه دنا
Iran, Islamic Republic of
مردم به پرونده سازان رای نمیدهند
مردم خادم میخواهند نه ارباب
روشنفکر امده است خادم مردم باشد
مهر
Iran, Islamic Republic of
تحلیلتان خوب نبود چون به خیلی از موارد توجه نکردین. مثل اینکه.... نگم بهتره. تا بعضی تو باد بمونن
خوش
Iran, Islamic Republic of
شک نکنید بهرامی این مرتبه آرای زیادی داره و نفر بعد حاج زارعی و بعد آقای روشنفکر
تیرتاجی
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر کیان دهراب پور
امیر
Iran, Islamic Republic of
دوستان عزیز ضمن احترام به سایر کاندیداها دکتر روشنفکر فردای اعلام نتیجه انتخابات در سال 94به فعالیت مجدد پرداخته وتوانسته طیف وسیعی از مردم بویر احمد ودنا را باخود همراه سازد.ایشان چهره ای مردمی است وشانس اول پیروزی در انتخابات پیش روست
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبی دکان چهارنبش است
امیر
Romania
ندای وحدت روشنفکرهمه روجذب خودش کرده هرچی طرفدارولیدرهدایت خواه وزارعی بودن اومدن سمتش به نظرمن که روشنفکراول بااختلاف زیاد
همشهری
Iran, Islamic Republic of
وقتی موحد دهدشت رو درو میکنه و تاجگردون هم گچسارانو، فکر کنم یاسوج هرکی میخواد بره دردی رو دوا نمیکنه، زیاد مهم نیست، علی الخصوص با تایید صلاحیت تاجگردون، حالا مردم بویراحمد متوجه میشن که چرا به این روز افتادن، عدم اتحاد، عدم آینده نگری سیاسیون قبلی و خیلی مسایل دیگر بویراحمد رو به ورطه ی خاموشی کشانده..باید قبول کنیم ما مردم بویراحمد کم فکری کردیم،
موسوی، هدایتخواه، غریب پور، پناه، وکیلی و.... خودمون داریم نابود میکنیم همه چی رو.
Iran, Islamic Republic of
فرق بین کاندید دوره یازدهم با نماینده دوره یازدهم در این است که در حوزه کهکیلویه وبویراحمد نتیجه مشخص نیست ولی در حوزه گچساران وباشت نتیجه مشخص است پس آقای تاج گردون نماینده دورزه یازدهم بر مردم شریف گچساران وباشت مبارک باد
صدرا
Iran, Islamic Republic of
زمان میگذرد ، هشدار به انسان "...!با آبروی موُمن بازی میکنید به خاطر دنیای پست وگذرا !....شرم از شهدا هم نمیکنید که به راحتی انگ به برادرشهیدایزدپناه میزنید ؟!....لابد خبرنداشتین ایشان درمهمترین سازمان قوه عدالت وقانون یعنی بازرسی قوه قضائیه هستن ، عجیب است که تایید وتکذیب در سازمان اوو حیطه کار اوست ، وحالا خودش را ..........والله خیر حافظ.
ایل تامرادی
Iran, Islamic Republic of
ایل بزرگ تامرادی نمیزاره یک بار دیگر ابرویه شهرمان را ببرد یا حاج مهدی یا خواهرزادی شیرمان دکتر بهرامی با امید پیروزی یکی از این دو بزرگوار
Iran, Islamic Republic of
دکترروشنفکرپبروزانتخابات هست چه بخواهی وچه نخواهی .
کر بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
کاملا طرفدار روشنکفر ی نویسنده محترم رای دوره قبل روشنفکر رای طایفه ای و با نهایت توانشون بود مثل درختی که سال اول ثمری که میده واقعی نیست واگر سازو کار انتخابات بهتر از دوره قبل باشه قطعا رای این دورش کمتر هم میشه تنها کسی که سال به سال پیشرفت رای سالم و‌بدون تغلب داشته اقای بهرامی بود که این دوره دیگه نهایت رویش رو داره و انشاءاله پیروز قطعی انتخابات هست
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1