کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

«منتظریان» گزینه نهایی اصولگرایان بویراحمد و دنا / گره‌ گشایی «درخشنده‌پور» از اصولگرایان / در جلسه نیم ساعته هدایت‌خواه و درخشنده‌پور چه گذشت؟

9 دی 1398 ساعت 0:49

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی شهرستان بویراحمد و حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا گفت: منتظریان گزینه نهایی جریان انقلابی شهرستان های بویراحمد و دنا شد.


بالاخره اصولگرایان بویراحمد و دنا تکلیف شان را مشخص کردند، و پرچم شان را به دست «نادر منتظریان» دادند. در حالی که صاحب نظران اینگونه تشخیص می‌دادند که اصولگرایان بویراحمد و دنا با قرار گرفتن پشت سر نستور درخشنده پور به دلیل موقعیت جغرافیایی و پایگاه رأیی که دارد، می‌توانند پیروزی برای خودشان به دست بیاورند. اما به دلایلی که در آینده روشن تر می‌شود، بر روی منتظریان اجماع کردند. اینگونه که از صحبت‌های شیخ شجاعیان استنباط می‌شود، این احتمال وجود دارد که درخشنده پور نقش گره گشاه یا کنش یار را برای جریان اصولگرایی ایفا می‌کند. او سپری برای اصولگرایان بویراحمد و دنا خواهد شد تا از دژ محکم روشنفکر عبور کنند. هر چند که در خشنده پور شامگاه (یکشنبه 8 دی ماه 98) به گونه دیگری حرف زد و گفت: بنده راهم را تا آخر می‌روم، و این جریان اصولگرایی بود که با من وارد مذاکره شد نه من. 
درخشنده پور تاکید کرد: بنده اهداف و انگیزه‌ و تفکراتی برای خودم دارم که پا به عرصه انتخابات گذاشتم و این راه را تا آخر می‌روم.
از فحوای کلام درخشنده پور اینطور برداشت می‌شد که من می‌خواهم تا آخر بروم و دیگر کاری به اصولگرایان ندارم، شاید در جلسه نیم ساعت او و ستار هدایت خواه مسائل دیگری مطرح شده و «درخشنده پور» تاکتیک اصولگرایان باشد.
شیخ شجاعیان رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی شهرستان بویراحمد و حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا گفت: منتظریان گزینه نهایی جریان انقلابی شهرستان های بویراحمد و دنا شد.
او با اشاره به اقدامات انجام گرفته از یک سال قبل تاکنون برای معرفی کاندیدای نیروهای انقلاب اسلامی شهرستان‌های بویراحمد و دنا اظهار کرد: انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نوع انتخاب مردم در این دوره با توجه به تحولات جهانی و منطقه‌ای برای نظام جمهوری اسلامی بسیار مهم و اثرگذار است.
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی شهرستان بویراحمد و حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا ادامه داد: به تبع همه گروه‌ها و جریان‌های درون نظام در حال فعالیت جهت موفقیت در انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند که ائتلاف نیروهای انقلاب نیز با ساز و کار مشخص خود در همه کشور و در استان و شهرستان‌های بویراحمد و دنا در حال فعالیت است.
این فعال سیاسی در شهرستان بویراحمد افزود: ائتلاف نیروهای انقلاب بر این باور است که باید نیروهای ولایتمدار و حامی نظام و انقلاب و محرومان و مستضعفان به مردم معرفی شوند تا بتوان بر مشکلات فعلی کشور با درایت و تدبیر بیشتر غلبه کرد.
وی با تاکید بر این که مجلس به نمایندگانی که وکیل‌المله باشند نیاز دارد نه نماینده وکیل‌الدوله تصریح کرد: این مجلس با توجه به جمیع شرایط کشور باید در همه حوزه‌ها کارآمد باشد و نشان دهد که مجلس به فرموده امام رحل در راس امور است.
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی شهرستان بویراحمد و حوزه انتخابیه بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان این که همه نیروهای انقلاب را دور هم جمع کردیم تا با ساز و کار مشخص و خرد جمعی کاندیدای این جریان معرفی شود خاطرنشان کرد: از یک سال پیش استارت کار زده شد و رایزنی مختلف با نخبگان و پیشکسوتان و معتمدان جریان انجام شد که تمام نیروها با وحدت هر چه بیشتر در انتخابات ورود پیدا کرده و با اتحاد حداکثری یک نفر به عنوان کاندیدای جریان معرفی شود.
شجاعیان ادامه داد: به همین منظور در سطح شهرستان‌های بویراحمد و دنا قریب به 4 هزار نفر از نخبگان جریان شناسایی و در 2 همایش مجمع عمومی جریان ائتلاف نیروهای اسلامی شهرستان‌های بویراحمد و دنا شورای ائتلاف 23 نفره در بویراحمد و 19 نفره در دنا شکل گرفت.
وی گفت: از درون شورای ائتلاف هر دو شهرستان 23 نفر به عنوان شورای منتخب حوزه انتخابیه شهرستان‌ها بویراحمد و دنا انتخاب شدند تا با ساز و کار مشخص کاندیدای نهایی جریان انقلابی را معرفی کنند.
شجاعیان با بیان اینکه در نهایت 5 نفر به عنوان کاندیدای این جریان مشخص شدند افزود: این 5 نفر در ادامه میثاق نامه‌ای را به صورت جداگانه امضا کردند که خروجی جریان هر کدام از این افراد باشند دیگران با تمام وجود شخص منتخب را به صورت همه جانبه در پروسه انتخابات همراهی و حمایت کامل کنند.
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی شهرستان بویراحمد و حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا ادامه داد: با توجه به این که روند نظرسنجی برای رسیدن به کاندیدای واحد نیازمند زمان بیشتری بود و این مهم به تعویق می‌افتاد کاندیداها متفقا میثاق‌نامه‌ای را امضا کردند که از نظرسنجی صرف نظر کرده و هر کدام 10 نفر را به عنوان نماینده خود به جناب آقای دکتر هدایتخواه رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان معرفی کنند.
وی گفت: از میان این تعداد 50 نفر، تعداد 10 نفر به عنوان منتخب نمایندگان کاندیداها و یک نفر هم توسط رئیس شورای استان مجموعا 11 نفر انتخاب شدند تا این تعداد با خرد جمعی خود کاندیدای نهایی را معرفی کنند.
شجاعیان افزود: پس از جلسات مختلف توسط این اعضا و در حضور دکتر هدایتخواه در نهایت پس از رایزنی‌ها و در نظر گرفتن جمیع جهات به خصوص ویژگی رأی آوری در نهایت جناب آقای نادر منتظریان به عنوان کاندیدای نهایی و خروجی جریان نیروهای انقلاب اسلامی این حوزه انتخابیه معرفی شد.
وی در پاسخ به این سوال که آقای نستور درخشنده پور چه قرابتی با جریان نیروهای انقلابی در انتخابات پیش رو خواهد داشت خاطرنشان کرد: این برادر نیز در مجموعه نیروهای انقلاب تعریف می‌شود و کماکان فعالیت انتخاباتی خود را ادامه داده و در نهایت به تشخیص خود و جریان انقلاب تصمیم‌گیری خواهد شد.
شجاعیان در پاسخ به این سوال که پیشکسوتان جریان چه حمایتی از منتظریان خواهند داشت، خاطرنشان کرد: با توجه این که تصمیم حاصل خرد جمعی و کار تشکیلاتی بوده و به نوعی همه در این انتخاب به صورت مستقیم و غیر مستقیم نقش داشته‌اند لذا همه نیروهای جریان اعم از پیشکسوتان و جوانان از خروجی جریان حمایت همه جانبه می‌کنند.

بیشتر بخوانید؛

شکاف در جریان اصولگرایان بویراحمد و دنا / درخشنده‌پور: راهم را تا آخر ادامه می‌دهم / دهراب‌پور: ساز و کار انتخاب نامزد نهایی را سالم نمی‌دانم / تأکید راست سنتی بر منتظریان

«نادر منتظریان» قبل از این به کبنا گفته بود: در حال حاضر در دوره ای هستیم که جریان اصولگرا انسجام بیشتری نسبت به دوره های گذشته دارد.
منتظریان بیان کرد: طبیعت جریانات این است که در هر دوره ای تعدادی کاندیدا ثبت نام کنند و بعد از آن در شرایط مناسب نشست ها برگزار شود، توافقات شود، تشتت و انشقاق از بین برود و در صورتی که در آینده نزدیک توافقی حاصل شود پیروزی قطعا از ناحیه جریان اصولگرا است.
منتظریان در ادامه با بیان اینکه هر تصمیمی که در تشکیلات اصولگرایان گرفته شود قبول داریم و تمکین می کنیم گفت: قطعا اگر کاندیدای واحدی معرفی شود نتیجه خوبی را حاصل خواهیم کرد.
منتظریان درباره میزان رای خود گفت: هم سبد رای اجتماعی و شخصی بنده و هم سبد جریان اصولگرایی ام خوب است، این دو سبد رای گیری که در کنار هم باشند ان شالله نتیجه خوبی خواهیم گرفت.


کد مطلب: 416054

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/416054/منتظریان-گزینه-نهایی-اصولگرایان-بویراحمد-دنا-گره-گشایی-درخشنده-پور-جلسه-نیم-ساعته-هدایت-خواه-گذشت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1