کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا از نام نویسی زهره فولادی وندا گزارش می‌دهد

زهره فولادی‌وندا و همه مردان

11 آذر 1398 ساعت 0:58

در خصوص انصراف از کاندیداتوری، بنده احساس می‌کنم هر کسی حق دارد خودش را در این آزمون نشان دهد و اینکه من بخواهم طرفدارانم را به سمت کسی سوق بدهم فکر می‌کنم این کار درستی نباشد، چرا که هر کسی فکر، عقیده و التزامات خودش را دارد و هیچوقت به کسی این توهین را نخواهم کرد و نه اعلام می‌کنم که به سمت آقای فلانی بروید؛ چرا که مردم خودشان شعور دارند و سالم هستند و مردم با توانمندی افراد آشنا هستند و متناسب با آن توانمندی‌ها کاندیدای مورد نظر خودشان را هم انتخاب می‌کنند.  وی در پاسخی از رقیبان اصلی یازدهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه گچساران و باشت گفت: تنها زنی هستم که در صحنه انتخابات وارد شده‌ام و فکر می‌کنم هر کدام از کاندیداها نقطه ضعف و نقطه قوتی را داشته باشند و حال حاضر هنوز نمی‌شود چنین نظری را بیان کرد.


زنان گچساران بیش از سایر زن‌های استان کهگیلویه و بویراحمد برای حضور در عرصه‌های سیاسی مشتاق هستند. در اولین روز نام نویسی از داوطلبین انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی زهره فولادی وندا با حضور در فرمانداری گچساران اولین زنی در استان کهگیلویه و بویراحمد بود که در این دوره کاندیدا شد. اینکه زنان دیگری برای حضور در این رقابت سیاسی نام نویسی کنند یا خیر، 5 روز دیگر فرصت باقی است.
کوکب حاتمی، زهرا زمانی، ایران دوخت اکبری، محبوبه رضایی و نرگس زارعیان از جمله زنانی کهگیلویه و بویراحمدی بودند که در سال‌های اخیر یعنی از دوره سوم شورای اسلامی شهرها توانستند، رأی اعتماد مردم را به دست بیاورند.
محبوبه رضایی و نرگس زارعیان دو زن گچسارانی بودند که قبل از زهره فولادی وندا در انتخابات چهارم و پنجم شورای اسلامی شهر دوگنبدان شرکت و نمایندگی مردم را در پارلمان محلی این شهر تصاحب شدند. عملکرد این دو چندان قوی نبود و کار خاصی هم از دست آنها بر نیامد. و به نظر می‌آید عملکرد ضعیف این دو بر اعتماد دو باره گچسارانی‌ها به یک زن (زهره فولادی وندا) تأثیر بگذارد. فولادی وندا تنها زن گچسارانی است که فعلاً آمادگی خود را به عنوان کاندیداتوری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی معرفی کرده است.
قشقایی‌ها رأی بسیار تأثیر گذاری در انتخابات دارند، حسابی که تاجگردون بر روی رأی قشقایی‌ها باز کرده است، سید قدرت، زینل زاده و سایر اصولگرایان هم باز کرده‌اند. از دیر زمان، زنان جایگاه ویژه‌ای در بین قشقایی‌ها داشته و به نظر می‌آید که قشقایی‌ها هیچ وقت این بانو را تنها نگذارند و شاید هم از او بخواهند که در ادامه انصراف بدهد. آنچه که الان معلوم است، «فولادی وندا» زن گچسارانی- قشقایی تصمیم گرفته که نمایندگی مردم این شهرستان را برعهده بگیرد.
آیا زنان گچساران و باشت از مردها عبور می‌کنند؟ یا خیر تا حدود زیادی به فولادی وندا و نطق‌های او ربط دارد. او باید بتواند جلوی مردان کم نیارد و حرفش را پوست کنده و شفاف بزند. قطعاً جنگ سید قدرت حسینی، زینل زاده و تاجگردون دیدنی است و فولادی وندا باید بدانند که اگر پا پیش گذاشته باید تا آخر برود. هر چند صحبت‌های او در نشست خبری چندان محکم و حساب شده نبود و تا حدودی ضعیف حضور پیدا کرد. فولادی وندا راه زیادی در پیش دارد.
زهره فولادی وندا در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا با حمایت افرادی خاص از بزرگان ایل قشقایی وارد عرصه انتخابات شده‌اید؟ و آیا از شما حمایت خواهند کرد؟، گفت: اینکه چه کسی از چه کسی حمایت کنند فکر می‌کنم باید صبر کرد تا ثبت نام‌ها تمام شود و نیز صلاحیت‌ها احراز شوند، ما عزیزانی هم داریم که از ایل بزرگ قشقایی هستند که بخواهند وارد عرصه انتخاب شوند و بهتر است صبرکنیم و ثبت نام‌ها تمام شود و پاسخ را بعداً از خود آنها بگیرد، به نظرم صحیح ترباشد.
 وی در پاسخ به این سؤال که گرایش فکری شما چیست؟ و آیا امکان دارد در بحبوحه انتخابات به نفع کاندیدایی کنار بروید؟ افزود: بنده گرایش فکری‌ام را در همان هفته دولت اعلام کردم و من پیرو خط شهید بهشتی از شهدای معظم انقلاب اسلامی هستم و امیدورام در همان راستا هم فعالیت کنیم و من ولایتمدار و اصلاح طلبی اصولگرا و اصولگرایی اصلاحطلب خواهم بود.
 فولادی وندا در ادامه اظهار کرد: «هیات من الذله» شعار امام حسین علیه اسلام است و سعی می‌کنم در مقابل ناملایمتی ها و ظلم‌ها ایستادگی کنم و حق مظلوم را بستانم تا جایی که می‌توانم؛ مجلس جایگاه تصویب قوانین است و تا جایی که می‌شود در راستای شریعت و تا جایی که بتوانم تشخیص بدهم، عمل کنم و تأیید کنم و از آنجایی که بنده تحصیلاتم در رشته حقوق است سعی می‌کنم که قانون مدار باشم تا بتوانم قانون مداری را در جامعه اشاعه دهم.
 وی گفت: در خصوص انصراف از کاندیداتوری، بنده احساس می‌کنم هر کسی حق دارد خودش را در این آزمون نشان دهد و اینکه من بخواهم طرفدارانم را به سمت کسی سوق بدهم فکر می‌کنم این کار درستی نباشد، چرا که هر کسی فکر، عقیده و التزامات خودش را دارد و هیچوقت به کسی این توهین را نخواهم کرد و نه اعلام می‌کنم که به سمت آقای فلانی بروید؛ چرا که مردم خودشان شعور دارند و سالم هستند و مردم با توانمندی افراد آشنا هستند و متناسب با آن توانمندی‌ها کاندیدای مورد نظر خودشان را هم انتخاب می‌کنند.
 وی در پاسخی از رقیبان اصلی یازدهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه گچساران و باشت گفت: تنها زنی هستم که در صحنه انتخابات وارد شده‌ام و فکر می‌کنم هر کدام از کاندیداها نقطه ضعف و نقطه قوتی را داشته باشند و حال حاضر هنوز نمی‌شود چنین نظری را بیان کرد.
 فولادی وندا تصریح کرد: باید دید هیجان انتخاباتی مردم به کدام سمت می‌رود و صحنه سیاسی بین المللی ما رو به کدام سمت است و صحنه داخلی ما رو به کدام سمت است، بالاخره هیجانات در صحنه انتخابات خودش مردم را به سمت و سویی سوق می‌دهد و این همان جامعه مدنی است که مردم را سوق می‌دهد.
 وی  در خصوص برنامه‌اش برای داشتن یک تیم رسانه‌ای قوی، افزود: همان روزهای اول که آمدیم گفتند که برخی جاها رسانه‌ها را کم داشتیم و با برخی از عزیزان رسانه تا جایی که توانستیم نیز همکاری کردیم، هرچند معتقدم که اگر تعداد رسانه‌های شهرستان بیشتر باشند کاندیداها مسلماً حق انتخاب بهتری را خواهند داشت، درحال حاضر تصمیم نهایی را برای انتخاب تیم رسانه خودم نگرفته‌ام و در روزهای آتی با اصحاب رسانه نشستی خواهیم داشت و تصمیم نهایی را اعلام خواهم کرد.
 فولادی وندا در ادامه با اشاره به شعار انتخاباتی‌اش، اظهارکرد: بیس و پایه شعار انتخاباتی من اقتدار نظام جمهوری اسلامی است و تفکری که بتواند اقتصاد جامعه را از بحران‌های اقتصادی که مسببش داخلی هم نیست و تحریمها و روابط خارجی است، را بتوانیم کنترل کنیم.
 وی در پاسخ به این سؤال که چند درصد بر  وی آرایتان حساب باز کردیده اید، گفت: بنده بر روی درصد آرا حقیقتاً خیلی حساب نکرده‌ام و چون یک فعال مدنی هستم، دوست داشتم در این شهرستان نشان بدهم که ۵۰ درصد جمعیت خانم‌ها هستند و می‌توانند طبق قانون در صحنه انتخابات هم شرکت کنند و اینکه چند درصد باشند ان شاءلله در آینده خود جامعه مشخص می‌کند، خوشحالم که از دو قوم لر و ترک هستم و این دو قوم خوشبختانه فرزندشان را هیچوقت رها نکرده و نخواهند کرد و صد البته همه کاندیداها فرزندان این دیار هستند.
 فولادی وندا در پاسخ به این سؤال که تاجگردون تمرکزش را بروی قشقایی‌ها گذاشته است و از هر حربه‌ای استفاده کرده تا کاندیدای قشقایی وارد کارزار انتخاب نشود، اظهارکرد: من خیلی دوست ندارم کلمه مقابله را استفاده کنم و این من نیستم که با ترفندهای سیاسی مقابله می‌کنم و این افکار عمومی و خود مردم هستندکه به آقای تاجگردون رأی می‌دهند و یا رأی نمی‌دهند.
 وی تصریح کرد: آقای تاجگردون نزدیک به ۸ سال است که نماینده مردم این شهرستان‌ها است و عملکردشان برای مردم تثبیت شده است و هر کم و کاستی هم باشد مردم براساس همین موضوعات تصمیم خواهند گرفت.


کد مطلب: 415125

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/415125/زهره-فولادی-وندا-همه-مردان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1