کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بعد از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت آن؛

لزوم اعتراضات مسالمت آمیز مردم در بستر قانون

26 آبان 1398 ساعت 0:04

آیا بهتر نیست دولت یا رؤسای قوای سه گانه دلائل خود را برای این کار بیان کنند و افکار عمومی را به مدد طلبند و اگر بعد از شنیدن آن دلائل، افکار عمومی هماهنگ شد، اقدام نمایند و اگر دولت مشکلی دارد ـ که قطعا دارد ـ آیا آن مشکل را با راه حل دیگری غیر از این راه نمی توان حل کرد؟!


 به دنبال تصمیم تازه سران سه قوه درباره افزایش قیمت بنزین، از اوایل شب گذشته در برخی شهرهای کشور اعتراضاتی به این مسئله برگزار شد. مردم در شهرهای مختلف با ایجاد ترافیک، ‌اعتراض خود را به این تصمیم اعلام کردند. این اعتراضات عمدتاً مسالمت‌آمیز بوده اما در برخی شهرها هم گزارش‌هایی از ناآرامی‌های بیشتر منتشر شده است.
خبرگزاری ایسنا در گزارشی به این اعتراضات و نا آرامی‌ها پرداخته است و نوشت: از روز گذشته( جمعه 24 آبان ماه 98) تجمعاتی در شهرهایی از جمله اهواز، شوشتر، دزفول، گچساران، آبادان، خرمشهر، ماهشهر،شیراز، بندرعباس، گرگان،‌ خرم‌آباد،‌ قم،‌ ایلام ، کرج، سنندج، ‌دورود، قزوین، اراک، مهدیشهر،‌ گرمسار و شاهرود در اعتراض به سهمیه‌بندی و گران شدن بنزین انجام شد که بعضا تا عصر امروز نیز ادامه داشت. در برخی شهرها از جمله اهواز، مشهد، اصفهان، شیراز و تهران این اعتراضات بعضا با شکل‌گیری ترافیک شدید و بسته شدن برخی راه‌ها نمود می‌یافت.
این اعتراضات در واکنش به تصمیم اخیر شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا انجام شده است و بیشتر شهروندان حاضر در این اعتراضات بر حق مدنی خود در بیان مشکلات معیشتی و اقتصادی تاکید داشتند،در حاشیه این اعتراضات عده‌ای نیز با برخی اقدامات باعث ایجاد بی‌نظمی، اخلال رفت‌وآمدها و در مواردی به خشونت کشیده شدن اعتراضات شدند که متاسفانه در یک مورد منجر به کشته شدن یک نفر در سیرجان شد.
سرپرست فرمانداری سیرجان در همین زمینه در گفت وگو با خبرنگار ایسنا توضیحاتی در خصوص حوادث شب گذشته در این شهرستان داد.
"محمد محمودآبادی" گفت: متاسفانه عده‌ای از این تجمع مسالمت‌امیز سوء استفاده کردند و یکسری اموال عمومی را تخریب و به برخی پمپ بنزین‌ها خسارتی وارد کرده و قصد داشتند به مخازن اصلی شرکت نفت دسترسی داشته باشند و آنها را به آتش بکشند که با مقاومت نیروهای امنیتی، انتظامی، سپاه و بسیج روبرو و عقب نشینی کردند.
سرپرست ویژه فرمانداری سیرجان ادامه داد: متاسفانه یک نفر در این ماجراها کشته شده اما هنوز دلیل کشته شدن این فرد مشخص نیست که تیر خورده یا خیر و اکنون در پزشکی قانونی شهرستان سیرجان در حال بررسی این موضوع هستیم و هر زمانی که دلیل فوت این شخص مشخص شود، اعلام خواهیم کرد ضمن آنکه باید عنوان کرد که این فرد از مردم عادی بوده است.
وی همچون دیگر مقامات رسمی در شهرهایی که شاهد این اعتراضات پراکنده بوده‌اند به مردم توصیه کرد از تجمعات غیرقانونی خودداری کنند و به اخبار فضای مجازی و اطلاعات کذبی که معمولا از مراکز معاند منتشر می‌شود توجه نکنند.
امروز در نقاط مختلف تهران هم تجمعات پراکنده‌ای انجام و بعضا با ترافیک‌ سنگین در هوای برفی همراه شد.
در شهر اهواز نیز محسن دالوند، فرمانده انتظامی این شهر اعلام کرد وضعیت تحت کنترل است و هیچکدام از مسیرها مسدود نشده است و مشکل خاصی وجود ندارد.
فرمانده انتظامی اهواز تاکید کرد که  ایجاد ترافیک از سوی خودروها و مسدود کردن خیابان‌ها اعتراض سالم نیست.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نیز با اشاره به تجمعات پراکنده و محدود در اعتراض به افزایش قیمت بنزین در تبریز گفت که اوضاع در استان تحت کنترل است.
علیار راستگو افزود: حضور پلیس در جمع معترضان نیز با رویکرد پیشگیرانه و با هدف کمک به تسهیل و روان سازی ترافیک بوده است. نیروهای انتظامی در تبریز برای باز کردن گره های ترافیکی، ناگزیر از متفرق کردن شهروندان و هدایت آنان به معابر و خیابان ها شدند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی از شهروندان درخواست کرد که هوشیاری خود را حفظ کنند تا فرصتی برای سوء استفاده معاندین نظام و کشور و بزرگنمایی و جنجال آفرینی آنان از تجمعات آرام و اعتراضی به افزایش قیمت بنزین به دست داده نشود.
در تحولی دیگر، امروز جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه با حضور اعضاء و سران سه قوه تشکیل و در آن از همه دستگاه‌ها و نهادهای کشور خواسته شد برای اجرای موفق این طرح و تحقق اهداف آن، همکاری کنند.
ایجاد عدالت اجتماعی، برخوردار شدن 60 میلیون ایرانی با تأکید بر خانوارهای کم‌درآمد، مبارزه با قاچاق سوخت، کاهش رانت، مدیریت مصرف و مقاوم‌سازی اقتصاد،  از جمله اهداف این طرح اعلام شده است.
معاون رئیس قوه قضائیه و دادستان کل کشور در این جلسه تأکید کردند که قوه قضائیه برای اجرای این طرح به طور کامل همکاری خواهد کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به قانون برنامه ششم توسعه و مصوبه سران قوا، خواهان مشارکت همه دستگاه‌ها برای اجرای موفق این طرح شد.
ادامه اقدامات غیرقانونی به نفع هیچ کس نیست
وزیر کشور با اشاره به اقدامات غیرقانونی امروز و با تاکید بر اینکه ادامه این کار به نفع هیچ کس نیست، گفت: هرگونه حرکت و اعتراضی باید در بستر قانونی انجام شود.
 عبدالرضا رحمانی فضلی در گفتگو با بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه یک سیما اظهار داشت: بعد از طرح تعدیل قیمت های بنزین متاسفانه عده‌ای با اعلام اینکه نسبت به این موضوع اعتراضاتی دارند در برخی از شهرهای ما با اقداماتی که انجام دادند مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کردند.
وی افزود: دیروز با توجه به اینکه دومین روز این موضوع بود نیروهای نظامی، و امنیتی و استانداری ها خویشتنداری کردند و هدایت کردند، تا به نحو احسن با شرایط مناسبی اگر تجمعی هست پایان بپذیرد؛ ولی از امروز صبح در برخی از شهرها با اعمال برخی از اقدامات کاملا غیرقانونی و قانون‌شکنانه به مراکز عمومی مثل بیمارستان ها و جاهایی که مردم در آنها بودند صدمه زدند و به اموال عمومی و ماشین های مردم خسارت زده و برخی از جاده ها را بستند. ایجاد نوعی بی انضباطی و مختل کردن ترافیک در بین برخی از شهرها و همچنین اختلال و بی انضباطی برای ترافیک در داخل شهر از اقدامات دیگر است، امروز بعضی از افراد به من زنگ زدند که ۸ ساعت است که در داخل ترافیک مانده ایم. تذکرات لازم داده شد و در زمینه های مختلف اقدام شد. انتظار ما این است این موضوع با اعلام نظر برای اعتراض پایان بپذیرد و عده قلیلی از این فضا سوء استفاده کردند و باعث نوعی اضطراب و وحشت شدند.
هرگونه حرکت و اعتراضی باید در بستر قانونی انجام شود
وزیر کشور ادامه داد: وقتی شیشه یک ماشین را می‌شکنند و به بیمارستان حمله می‌کنند یا اینکه به برخی از مراکز حساس و امنیتی تعرض کردند همه اینها موجب ناراحتی و رنجش خاطر مردم عزیزمان شد. می‌خواهم اینجا عرض کنم که نیروی انتظامی، نیروهای امنیتی و نیروهای نظامی ما در هر شرایطی امنیت و اقتدار کشور و منافع و آرامش مردم برایشان اصل است. اگر تاکنون مدارا شده است و اگر به گونه‌ای رفتار شده است که توجیه بشوند و این کار را منجر به ناراحتی برای مردم نکنند اما با اقداماتی که غروب امروز در برخی از مناطق انجام داده شد که عده قلیلی بودند تصمیم بر این است در صورتی که ادامه پیدا کند خویشتن داری نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی با توجه به درخواست مردم و پیگیری آن ها که گلایه‌مند هم هستند پایان می یابد. ناگزیر هستیم وظیفه خود را انجام دهیم.
وی افزود: با دادستان محترم صحبت کردم و ایشان اشاره داشتند که دادستانی در این گونه موارد حتماً وارد خواهد شد و خیلی از افراد شناسایی شدند و حتما اقدام لازم صورت خواهد گرفت. بنابراین با توجه به شرایطی که کشور ما در آن واقع است هرگونه حرکت و اعتراضی باید در بستر قانونی انجام شود.
وزیر کشور با بیان اینکه هر نوع اقدام اعتراضی اگر بخواهد به جای این که در بستر قانونی صورت بگیرد در مسیر اعتراضات اجتماعی تنش‌زا واقع شود می‌تواند برای همه زحمت شود و امیدواریم به تذکراتی که داده می‌شود توجه کنند، افزود: ادامه این کار به نفع هیچ کس نیست؛ موجب زحمت برای همه خواهد شد. نظر دادستانی را از طریق نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی پیگیری می‌کنیم و حتماً مواردی که منجر به خسارت هم به اموال عمومی و هم به اموال اشخاص با توجه به تمام مستندات و مدارکی که در این ایام تهیه شده است در موعد خود حتماً برخورد خواهد شد. امیدوارم همه ما به وحدت، انسجام، آرامش، امنیت و تعالی کشور فکر کنیم و هر نوع اعتراض در بستر قانونی خود امکان پذیر است.

طرح فوریتی فراکسیون امید برای توقف افزایش قیمت بنزین

نشست خبری محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید
رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز (شنبه) این فراکسیون برای بررسی موضوع افزایش قیمت بنزین از تهیه طرح فوریتی فراکسیون امید برای توقف افزایش قیمت بنزین تا بودجه سال آینده خبر داد.
محمدرضا عارف در گفت‌وگو با ایسنا گفت: اصلاح قیمت حامل‌های انرژی در برنامه ششم پیش‌بینی شده بود و دولت مکلف بود به صورت تدریجی نرخ حامل‌های انرژی را اصلاح و در بودجه سنواتی لحاظ کند ولی تصمیم اخیر که به نظر می‌رسد باید با تعامل و رایزنی بیشتری انجام می‌شد، نگرانی‌هایی را ایجاد کرد.
وی افزود: در همین راستا ما در فراکسیون امید جلسه گذاشتیم و جمع‌بندی ما این بود که با طرح فوریتی فعلاً جلوی این اقدام گرفته شود تا در چارچوب برنامه ششم و بودجه سنواتی اصلاحات مورد نظر تقدیم مجلس شود و تصمیمی به نفع کشور و در راستای آن گرفته شود.
عارف ادامه داد: فراکسیون امید پیش از این کارگروه ویژه‌ای را برای بررسی افزایش احتمالی قیمت بنزین تشکیل داده بود، اگرچه ما اطلاعات دقیقی در این زمینه نداشتیم، امروز هم هیات رییسه فراکسیون با کمیته اقتصادی و کارگروه مربوطه جلسه مشترکی را تشکیل داد و تصمیم اخیر را مورد بررسی قرار داد.
وی از برگزاری جلسه فردا (یکشنبه) شورای مرکزی فراکسیون امید برای بررسی افزایش قیمت بنزین  خبر داد و گفت: طرح ما در راستای توقف این اقدام تا بررسی کارشناسی توسط دولت و مجلس خصوصا کمیسیون‌های تخصصی انرژی، اقتصادی و برنامه و بودجه است تا نهایتا اصلاح قیمت‌ها در بودجه سال آینده لحاظ شود.
رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فراکسیون امید پیگیر مطالبات مردم بوده و هست، یادآور شد: قیمت بنزین در ایران نسبت به کشورهای همسایه تفاوت بسیاری دارد و بر این اساس همه ضرورت اصلاح قیمت‌ حامل‌های انرژی را قبول دارند ولی نحوه اقدام و اینکه حداقل فشار بر اقشار آسیب‌پذیر وارد ‌شود و هرکس مصرف بیشتری دارد پرداخت بیشتری هم داشته باشد باید مورد توجه قرار گیرد و در بودجه سال آینده پیش‌بینی شود.

آشوب طلبان بر تجمعات مسالمت آمیز مردم بنزین ریختند

آشوب طلبان بر تجمعات مسالمت آمیز مردم بنزین ریختند
خبرگزاری مهر همچنین در مطلبی آورده است؛ امشب آشوب طلبان با اقدامات غیرقانونی و مخربانه خود مسیر اعتراض مسالمت‌آمیز مردمی به گرانی بنزین را با چالش جدی مواجه کردند و آتشی افروختند که دود آن به چشم عموم شهروندان ایرانی خواهد رفت.
در حالی که قریب به ۴۸ ساعت از اعلام یکباره و بی مقدمه خبر اصلاح قیمت بنزین می گذرد، مردم ایران هنوز در شوک ناشی از این افزایش هستند.
از صبح امروز شنبه و با آغاز اولین روز کاری پس از اعلام خبر اصلاح قیمت بنزین، در حالی که بخش های از شمال و مرکز ایران با بارش برف سفیدپوش شده بودند، برخی مناطق دیگر شاهد تجمعات پراکنده مردمی بود که به نرخ جدید بنزین و نحوه اعلام و اعمال آن معترض بودند و در مواردی، این اعتراض را با بستن خیابان ها و ایجاد راه بندان ابراز کردند. نیروهای انتظامی هم سعی در مدیریت این اعتراضات مسالمت آمیز داشتند.
با این وجود با رو به تاریکی نهادن آسمان، به مرور اعتراضات مردمی جای خود را به اغتشاش و آشوب داد و در برخی مراکز استان ها و شهرستان ها به اماکن و نهادهای دولتی حمله شد و اموال عمومی از جمله  بانک ها، ایستگاه های اتوبوس، اموال عمومی و ... مورد تخریب قرار گرفته یا به آتش کشیده شدند. غارت فروشگاه ها و به آتش کشیدن خودروهای شهروندان از دیگر اتفاقات تلخ چند ساعت گذشته در چند نقطه ایران است.
بر اساس گزارش خبرنگاران مهر از استانها، در حالی که تعداد زیادی از ۵۰۰ شهرستان کشور، شب پاییزی آرامی را سپری می کنند، آشوب طلبان آسایش مردم در برخی شهرها را به چالش کشیده و مطالبه طبیعی مردم را به انحراف کشاندند.
برپایه همین اخبار از غروب امروز، برخی مناطق شهرهای کرمانشاه، خرم آباد، اهواز، شیراز، یزد، مشهد، اصفهان، کرج و تبریز با ناآرامی مواجه بوده و در مواردی به خشونت و درگیری شدید با ماموران انتظامی کشیده شده است. 
بهبهان، قائمشهر، کازرون، اسلامشهر و شهریار دیگر شهرستانهایی هستند که گزارش ها حکایت از انحراف اعتراضات مردمی به سمت خشونت و تخریب اموال عمومی یا آسیب رساندن به اموال شهروندان دارد.
همچنین برخی مناطق کلانشهر تهران هم که از صبح امروز با ترافیک های سنگین ناشی از بارش برف قفل شده بود، از غروب امروز به صحنه درگیری و آتش افروزی فرصت طلبان کشیده شد.
در همین زمینه هیچ منبع رسمی و موثقی اخبار کشته یا زخمی شدن افراد در جریان این اغتشاشات را اعلام یا تایید نکرده است.
با این وجود شبکه های فارسی زبان خارج نشین تلاش زیادی برای ضریب دادن به این ناآرامی ها و گسترده نشان دادن آنها کردند. به عنوان نمونه شبکه سلطنتی بی بی سی با  انتشار نقشه ای سعی کرد تمامی مراکز استانها و بسیاری از شهرستان های ایران را صحنه اعتراضات خشن مردمی تصویر کند در حالی که اخبار میدانی خبرنگاران حکایت از وضعیت کاملا عادی در شهرهای مورد ادعای این رسانه لندنی از جمله شهرهای اراک، زاهدان، ساری، گرگان، قمصر، قزوین و ... دارد.
در این میان فقدان اطلاع رسانی دقیق دولتی ها از ابعاد مختلف طرح اصلاح قیمت بنزین و نیز طرح اعطای حمایت های معیشتی کاملا محسوس است و به نظر می رسد خلاء آن در مقطع کنونی تنها با مواجه مستقیم رئیس جمهور و به میدان آمدن وی قابل جبران است.
در مجموع به نظر می رسد در حالی که امروز با موضع گیری انتقادی برخی مراجع عظام، اظهارنظر تعدادی از نمایندگان مجلس و اعلام بررسی ۲ و ۳ فوریتی طرح توقف اصلاح قیمت بنزین در جلسه فردا یکشنبه و نیز انتشار دیدگاه های کارشناسی فعالان اقتصادی و اجتماعی، در کنار اعتراضات آرام و هوشمندانه مردمی، زمینه برای بهبود تصمیم دولت در اصلاح قیمت بنزین و رفع نواقص و تکمیل آن فراهم شده بود، آشوب گران و فرصت طلبان که در صفوف آنها برخی مردم فریب خورده هم دیده می شود با اقدامات غیرقانونی، غیرعاقلانه و مخربانه خود این مسیر را با چالش جدی مواجه کردند و در ماجرای گرانی بنزین آتشی افروختند که دود آن بیش از همه به چشم عموم شهروندان ایرانی خواهد رفت.
مراجع تقلید شیعیان در پیام های جداگانه‌ای ضمن انتقاد از شیوه اجرای اصلاح قیمت بنزین، تأکید کردند: مجلس با قاطعیت جلوی ایجاد التهاب معیشتی در جامعه را بگیرد.
 آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی باصدور بیانیه‌ای ضمن ابراز تأسف از گرانی بنزین از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست که این طرح را لغو کنند.
در پیام آیت الله صافی گلپایگانی آمده است: متأسفانه در حالی که گرانی، تورم و بیکاری بسیاری از اقشار مملکت را در وضعیت سخت و ناراحت کننده‌ای قرار داده، طرحی در شب میلاد رسول رحمت (صلی الله علیه و آله وسلم) توسط سران قوا تصویب شد؛ که موجب تأسف و نگرانی شدید است.
از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم که لغو این طرح را اعلام کنند و برای رفع مشکلات مردم، با مشورت بزرگان و اساتید علم اقتصاد اقدام فوری نمایند.

گرانی بنزین خلاف مصالح ملی است

آیت‌الله العظمی سید محمد علی علوی گرگانی نیز در پیامی گرانی بنزین را بر خلاف مصالح ملی دانست که متن پیام این استاد سطوح عالی حوزه به این شرح است:

خبر ناراحت کننده افزایش ناگهانی قیمت بنزین در شرایط فعلی که اثر تحریم‌ها و افزایش غیر متعارف ارز بر زندگی مردم فشار زیادی را وارد کرده است موجب ناراحتی شدید اینجانب گردیده است.
تمام مسئولین دلسوز و مدیران مملکتی باید توجه داشته باشند که در شرایط فعلی ایجاد آرامش در جامعه و دوری از پرداختن به مسائل حاشیه ای و حفظ وحدت ملی، پرهیز از ایجاد التهاب در جامعه مخصوصا در وضعیت اقتصادی مردم یک اصل مهم است، لذا هر گونه رفتاری که موجب  بروز مشکلات معیشتی بیشتر در شرایط فعلی برای مردم شود، از نظر اینجانب ناپسند و بر خلاف مصالح ملی است.
اینجانب از همه نمایندگان مجلس می خواهم که با قاطعیت جلوی ایجاد التهاب معیشتی در جامعه را گرفته و از دولت محترم نیز می خواهم که تا دیر نشده در تصمیم خود تجدید نظر کرده و با همفکری کارشناسان دلسوز و متعهد و به کارگیری جوانان مؤمن و متعهد و نخبه به تقویت تولید داخلی و  حل اساسی مشکلات آن اهتمام ورزند.
گرانی بنزین شوک مهم بر افکار عمومی وارد کرد


آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی نیز در خصوص گرانی بنزین بیانیه‌ای صادر کرد که به این شرح است:
گرانی بنزین آن هم در حدّ سه برابر و آن هم در وقت نامناسب و بدون ذکر دلیل، یک شوک مهم بر افکار عمومی وارد کرد و اسباب بعضی نارضایتی‌ها گردید.
آیا بهتر نیست دولت یا رؤسای قوای سه گانه دلائل خود را برای این کار بیان کنند و افکار عمومی را به مدد طلبند و اگر بعد از شنیدن آن دلائل، افکار عمومی هماهنگ شد، اقدام نمایند و اگر دولت مشکلی دارد ـ که قطعا دارد ـ آیا آن مشکل را با راه حل دیگری غیر از این راه نمی توان حل کرد؟!
به هر حال این کار آن هم بدین صورت، شتابزده به نظر می‌رسد و باید پیرامون آن بررسی بیشتری شود، و آنچه افکار عمومی را قانع کند، انجام دهند.

کدام رسانه‌ها مطالبات مردم را به آشوب می‌کشند؟!

کدام رسانه‌ها مطالبات مردم را به آشوب می‌کشند؟!
اعتراض مردم به گرانی بنزین توسط دولت با ورود شبکه‌های خارجی و آموزش اغتشاش از سوی آن‌ها، باعث شده مطالبه‌های مردمی به سمت آشوب برود.
 خیلی سال است که صدای اعتراض و مطالبه‌گری در کشور پیش از آن‌که به گوش مسئولان برسد، در میانه‌های راه منحرف می‌شود، چون همیشه فرصت‌طلبانی هستند که علی‌رغم نبودشان در کشور، هیزم به آتشی می‌ریزند که خودشان جرقه‌های اولیه آن را برپا کرده‌اند.
از روز گذشته و پس از اعلام رسمی دولت درباره اصلاح قیمت بنزین بسیاری از کانال‌ها و شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور به ماجرا ورود کرده‌اند و با آموزش اغتشاش، باعث شدند این مطالبات مردمی به سمت آشوب کشیده شود.
با بررسی این کانال‌ها و نحوه فعالیت‌شان تنها در همین امروز می‌توان به این ماجرا پی برد که آن‌ها هیچ اهمیتی به مطالبات مردم نمی‌دهند و تنها هدف‌شان اغتشاش در ایران است.
کانال خبری بی‌بی‌سی
از اولین ساعت روز شنبه ۲۵ آبان ماه این کانال خبری فعال بوده و از همان ابتدا اخبار مربوط آشوب‌ها در شهرهایی مانند اهواز را پوشش داده است. نکته مهم و اساسی این شبکه فارسی زبان وابسته به انگلستان این است که برخلاف هر روز که برنامه زنده اخبار ساعت ۶ عصر شروع می‌شد، امروز از ساعت ۲ ظهر برنامه‌های خبری را با عنوان ویژه پوشش واکنش‌ها به افزایش قیمت بنزین روی آنتن برده است.
از طرفی کانال خبری این رسانه روزانه بین ۳۰ تا ۴۰ خبر که تعداد زیادی از آن‌ها برنامه‌ها و گزارش‌های پخش شده در بخش‌های خبری خودش است را بازنشر می‌کرده است. اما امروز تنها تا ساعت ۴ بعد از ظهر بیشتر از ۳۰ خبر و ویدئو که بخش زیادی از آن‌ها مربوط به برخی تجمعات کشور بوده را بازنشر داده است. همچنین این شبکه خبری با اعلام یک شماره تلفن واتس‌اپ امکان ارسال ویدئو، عکس یا اطلاعات را برای دیگران ایجاد کرده است.

ایران اینترنشنال
با بررسی اجمالی کانال رسانه‌ای این شبکه خبری می‌توان متوجه شد که آن‌ها  تنها اخبار و ویدئوهای مربوط به تجمعات ایران را پوشش داده‌اند و تنها تا ساعت ۵ بعد از ظهر ۸۰ خبر و ویدئو منتشر کردند. همچنین برنامه‌های زنده این شبکه هم ادامه دارد. این کانال خبری به طور متوسط روزانه ۵۰ خبر در کانال می‌رفته است.

من‌وتو
کانال این شبکه هم دقیقا امروز از اولین ساعات روز ویدئوها را بازنشر داده و فقط تا ساعت ۵ بعد از ظهر ۳۵ خبر منتشر کرده است، در حالی‌که این کانال به طور متوسط روزانه ۲۰ خبر منتشر می‌کند.

این افزایش میزان تمرکز و فعالیت کانال‌های ضد مردمی و تاکید و برجسته سازی بر خشونت با هدف ایجاد انحراف در اعتراضات مدنی و مسالمت آمیز صورت می گیرد.


کد مطلب: 414747

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/414747/لزوم-اعتراضات-مسالمت-آمیز-مردم-بستر-قانون

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1