تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۴۲
کد مطلب : ۴۱۰۴۲۷
وقتی معروف بودن «الف» کار دستش می‌دهد

سناریوی تخریب برند ملی «شیرینی الف» شکست خورد / فیلمی که ادعای مسئولان تعزیزات حکومتی را رد کرد / ضعف صدا و سیما در حمایت از سرمایه‌گذاران واقعی

۴۴
۱
سناریوی تخریب برند ملی «شیرینی الف» شکست خورد / فیلمی که ادعای مسئولان تعزیزات حکومتی را رد کرد / ضعف صدا و سیما در حمایت از سرمایه‌گذاران واقعی
کبنا ؛بروز اشکال و اشتباه در عرصه‌های مختلف تولیدی در هر صنف امری اجتناب ناپذیر و بدیهی است، طبیعتاً رعایت نکردن استانداردها در واحدهای صنفی و تولیدی بایستی با تذکر وجرائم قانونی مشخص همراه باشد.
ولی اینبار درباره یکی از مجموعه‌های خوش نام در عرصه شیرینی کشور، به نام شیرینی الف با تندروی و عجولانه تصمیم گیری شد که نتیجه آن تنها خدشه دار شدن اعتبار چندین و چند ساله این مجموعه و انعکاس رسانه‌ای گسترده مبنی بر استفاده از الکل صنعتی در پخت شیرینی بود.
 ماجرا از آنجا شروع شد که شهرت و کیفیت محصول این برند شیرینی متاسفانه به ضرر این مجموعه تمام شد چراکه باورهای غلط برخی افراد با قواعد و قوانین رقابت عرصه را برای این برند تنگ کرد، که منجر به تصمیم مدیریت مجموعه الف مبنی بر پایان کار شعبه خود در شهر یاسوج شد.
بخت با این مجموعه چندان یار نبود و درست زمانی که تصمیم بر پایان کار شعبه یاسوج شیرینی الف گرفته شد، این شعبه با حضور بازرسین بنا بر تخلفات بهداشتی و استفاده از مواد ممنوعه در پخت شیرینی پلمپ شد.
خبرگزاری صدا و سیما در انتشار نظرات حسینی کارشناس مرکز بهداشت شهید دامیده شهرستان بویراحمد آورده است که مجموعه شیرینی الف در تولید محصولات خود از الکل و شربت آلومینیوم ام جی برای شفاف سازی روغن‌های دور ریختنی و چند بار مصرف استفاده کرده که سرطان زا هستند و همچنین اقدام به تبدیل شیرینی‌های فاسد و تاریخ گذشته به پودر شیرینی برای تزیین کیک‌های تولد کرده است، همینطور آشپزخانه غیر بهداشتی، نگهداری مواد اولیه فاسد در یخچال و سردخانه تخلفات این واحد صنفی است.
همچنین صدا و سیما با پخش فیلمی از زیرائی مدیرکل تعزیرات حکومتی می‌گوید: که متأسفانه این واحد صنفی از الکل صنعتی در شیرینی‌ها استفاده می‌کند.
اما بعد حسینی کارشناس مرکز بهداشت وجود الکل صنعتی را در شیرینی‌ها و کیک‌های این مجموعه تکذیب کرد و گفت: شربت آلومینیوم ام جی کشف شده در این واحد تنها یک عدد بود.
به گفته مسئولان الف این شربت جهت درمان معده درد یکی از کارکنان این مجموعه استفاده می‌شد.
 همچنین حسینی کارشناس مرکز بهداشت ادامه داد: امکان ندارد که الکل صنعتی را در شیرینی‌ها استفاده شود، چرا که الکل موجود در کارگاه شیرینی پزی این واحد، الکل 70 درصد بوده است که صرفاً برای نوشتن جملات بر روی کیک استفاده شده است، بیان اینکه الکل در محصولات تولیدی شیرینی الف وجود داشته، اجحاف بزرگی در حق این واحد صنفی بود و نباید در محتوای خبری از نام این برند یاد می‌شد، چراکه متاسفانه خبر بصورت گسترده فراگیر شد و امکان تکذیب و جلوگیری از آن برای ما نیز وجود نداشت.
به گزارش کبنا، زیرایی مدیرکل تعزیزات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد، بدون هیچ گونه آزمایشی از محصولات شیرینی الف بیان می‌کند که متأسفانه شرینی فروشی الف از الکل صنعتی در تولید شیرینی و کیک‌های خود استفاده کرده که بلافاصله حسینی کارشناس بهداشت مرکز شهید دامیده شهرستان بویراحمد می‌گوید: اینکه بیان می‌کنند که «الکل صنعتی» در شیرینی‌ها و کیک‌های «الف» هست، اجحاف بزرگی در حق این مجموعه است.
البته مدیر روابط عمومی تعزیزات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد هم در کلیپ صدا و سیما با صراحت اعلام می‌کنند که با ریختن شربت آلومینیوم ام جی در روغن سیاه و سوخته آن را شفاف شفاف می‌کنند، مثل روز اولش، که آزمایش‌های در این رابطه این ادعای مدیر روابط عمومی را تکذیب می‌کند.
حال سئوالاتی که در اینجا پیش می‌آید، این است که چگونه و با کدام استدلال و تخصص علمی مدیرکل و مأموران تعزیزات حکومتی از وجود الکل صنعتی در کیک‌ها و شیرینی‌های الف خبر می‌دهند. آیا آنها آزمایشی در این رابطه انجام داده بودند. آیا استان کهگیلویه و بویراحمد آزمایشگاهی دارد که وجود الکل صنعتی را در شیرینی‌ها و یا شربت آلومینیوم ام جی را در روغن‌ها تشخیص دهد؟
بر اساس قانون تعزیزات حکومتی وظایفش مشخص است؟ و مأموران بهداشت باید بیان کنند که الکل صنعتی در شیرینی‌ها و کیک‌ها هست، نه مأموران تعزیزات حکومتی که هیچ تخصصی در این باره ندارند و قانون وظایفشان را چیز دیگری تعریف کرده‌اند.
اما سئوال مهمی که در اینجا پیش می‌آید، این است که زیرائی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد در جلوی دوربین صدا و سیما از وجود الکل صنعتی در شیرینی‌ها خبر می‌دهد، در حالی که عکس منتشر شده، الکل طبی را نشان می‌دهد؟
«الکلی که در صنعت به کار گرفته می‌شود، از لحاظ ماهیت، هیچ تفاوتی با الکل طبی ندارد و هر دو همان الکل اتیلیک یا اتانول می‌باشند. منتها به دلایلی نظیر جلوگیری از سوءاستفاده از آن‌ها، کارخانجات تولید کننده الکل صنعتی، موادسمی، بد بوکننده (هم چون متانول یا عرق چوب) و مواد رنگین کننده (هم چون پریدین) به آن می‌افزایند.» اگر الکل صنعتی در شیرینی‌ها استفاده می‌شد، مواد بد بو کننده این الکل مانع خرید محصولات شیرینی الف توسط مردم می‌شد. «در واقع در الکل صنعتی مقداری متانول نیز وجود دارد در حالیکه در الکل طبی تنها اتانول خالص وجود دارد.»
گودرزی مدیر مجموعه شیرینی الف در یاسوج بر این عقیده است که فراگیر شدن این موضوع تنها با قصد از بین بردن خوش نامی این برند شرینی بوده است چرا که که هیچ کس باور نخواهد کرد که در پخت شیرینی از الکل صنعتی استفاده شود، طبیعتاً الکل صنعتی به راحتی سلامتی انسان را به خطر انداخته و جتی منجر به فوت خواهد شد. مسلم است که در این واحد برای رعایت نکات بهداشت محیطی جهت استرلیزه سازی بعضی از دستگاه‌ها که از جنس استیل استفاده شده است.
 به گفته مدیر این واحد صنفی هموطنان ما در استان کهگیلویه و بویراحمد مردمی مهمان نواز و با فرهنگی هستند اما متاسفانه در حال حاضر برخی از افراد سوجو و منفعت طلب که توان رقابت با برندهای مختلف و معتبر کشور را ندارد، با ایجاد نفوذ و لابی گری فضای استان را طوری متشوش کرده‌اند که هیچ شرکتی حاضر به فعالیت در این استان نیست.
 جای سؤال دارد که چرا در سرکشی‌ها و بازدیدهای مکرر و بدون هماهنگی بازرسان و ماموران بهداشت، استاندارد تولید و سلامت و کیفیت محصولات این واحد صنفی مورد تأیید بود؟ همچنین کاملاً عجیب است که همزمان با تصمیم مدیران شیرینی الف مبنی تعطیلی شعبه این مجموعه در شهر یاسوج یکباره با حضور بازرسین و ماموران بهداشت عدم رعایت نکات بهداشتی و تخلف استفاده از مواد ممنوعه در تولید محصول تأیید و رسانه‌ای شده، و پس از آن شعبه این واحد صنفی پلمپ و اعتبار چندین ساله این برند خدشه دار می‌شود.
 باید به این مهم اشاره شود که تا چه زمانی باید خبر تعطیلی یا ورشکستگی برندهای ایرانی در هر واحد صنفی را باید شنید، مگر نه آنکه حمایت از تولید ملی اولویت ما در سال جاری است و استوار بودن کارگاه‌ها و کارخانه‌ها و شرکت‌های ایرانی نتیجه‌ای جز حرکت چرخه اقتصادی کشور و اشتغالزایی را ندارد، پس این انتظار بدیهی است که دستگاه‌های زیربط صورت مسئله را پاک نکرده و بجای تند روی، پیشداوری و انعکاس عجولانه عدله خود در رسانه‌ها، نیم نگاهی به سوابق مثبت آن مجموعه داشته و با چشم پوشی از شایعات به شفاف سازی جهت حل مشکل بپردازند.
 
فیلمی که ادعای مأموران تعزیرات حکومتی را رد می‌کند.
با افتتاح نمایندگی مجموعه غذایی شیرینی الف در شهر یاسوج حدود 10 نفر از فرزندان این شهر مشغول به کار شدند و بدون شک با این روند نظارت‌های شتاب زده و عجولانه سرمایه‌گذاران و کارآفرینان فرار را بر قرار ترجیح می‌دهند که لازم است مسئولان در این رابطه دقت بیشتری کنند. چرا که استان کهگیلویه و بویراحمد از بیکاری رنج می‌برد و باید برای حضور سرمایه‌گذاران در این استان همگی همکاری و تعامل داشته باشند تا سرمایه گذاری واقعی انجام بگیرد. نه اینکه با اقدامات نسنجیده سبب خلل در کار سرمایه گذاران شویم.
در باره ضعف صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص انتشار اینچنین اخباری جداگانه می‌پردازیم.
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
واقعااا بدون آزمایش بوده ؟؟؟؟؟ الکل صنعتی نبوده !!!! چه راحت میشه برندها و مردم رو خراب کرد
Iran, Islamic Republic of
یعنی الکی پلم کردن الف رو؟مملکته داریم وقتی مسئولین هنوز نمیتونن الکل طبی و صنعتی رو تشخیص بدن بهتر از این هم نمیشه.
الف رو هم بد نام کردن با این کارشون.شهر ما هنوز کشش بعضی چیزا رو‌نداره
Iran, Islamic Republic of
گندی یه که شیرینی الف زده لطفا دیگه اینقدر ماس مالیش نکنید
یک تهرانی
Iran, Islamic Republic of
راست میگن درسته ، ماخودمون پارسال ازشیرینی الف شعبه میدان محسنی خریدکردیم هم قیمتاش وحشتناک بود هم آشغال و بی کیفیت پشت دستمونو داغ کردیم دیگه اقلا ازاین برند نخریم ، کلا همشون همینن فقطظاهر شیرینیارو درست میکنن باطنشون غیربهداشتی و افتضاحه آدم خودش توخونه نون شیرمال درس کنه والله هزاربار بهتر از این شیرنیای مجهول الهویه ست
کتا
Iran, Islamic Republic of
واقن برای خودتون موتسف نیستین که انقدر برای الف شاعات دوروست میکیند شهر ما بخودش نمیخواد خوبی کنه شما هم بترش میکنید پس لطفا این انقدر خود خاه نباشید مردوم عزیز و برای بقیه شاعات دوروست نیکنین🙄🙄
. کتا
Russian Federation
نویسنده عزیز ظاهر شیرینی الف قشنگ بود فقط
قل مراد
دیگه نمیشه ماسمالیش کرد ...
کرم
Iran, Islamic Republic of
1 اولا آنهایی که ادعاکردندشربت معده روغن راشفاف میکنند در صداوسیما بصورت زنده آزمایش کنند.
2 آقای گودرزی باج سبیل .....
Iran, Islamic Republic of
کبنا چقدر گرفتی که اینطور دارای از یک تخلف آشکار حمایت میکنی و سنگ شیرینی الف را به سینه میزنی؟!
منصف
Iran, Islamic Republic of
کبناعزیز!!!چندجعبه گرفتی ازآن الکلی های بامزش عزیز.....
خسرو
Iran, Islamic Republic of
کبنا چقدر گرفتی برای درج این متن ؟ از نظر وجدانی راضی با این خبر؟
مهدی
Iran, Islamic Republic of
چرا دارید ماست مالی می کنید ؟؟ شیرینی الف برند ملی قبول؛ ولی استفاده از شکلات های تاریخ گذشته ؛ و محیط کثیف و پر از میکروب این شیرینی فروشی خیانت به اعتماد مردم یاسوج بوده و هست؛
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
مال تهران یا جاهای دیگشم همینه ، ، مسئولین بی کفایت بی لیاقت خاک عالم برسرتون
Iran, Islamic Republic of
واقعا چجوری میتونید بدون استناد به آزمایش یه برند ملی رو ببرید زیر سوال؟بدون اینکه چیزی ثابت بشه خیلی روشن و واضح از محیط الف فیلمبرداری میکنید و با یه حاله مسخره مثلا سانسور میکنید؟خب کاملا مشخص بود که الفه وگرنه تا صد سال اینده استان محروم ما همچین محیط شیک و کیفیت عالی رو به خودش نمیدید😐.خداروشکر که شفاف سازی شد و بازهم الف پابرجاس.
Iran, Islamic Republic of
چرا بدون تحقیق و آزمایش یه برند ملی رو بردید زیر سوال؟چه راحت با آبروی مردم بازی میشه و ما هم فقط باور میکنیم
nili
United States
واقعا بدون ازمایش بوده؟؟؟
چرا با آبرو مردم بازی میکنید 😒😒
پژمان
Iran, Islamic Republic of
واقعا بدون ازمایش بوده؟
متاسفم برای کسایی که با آبروی یه برند ملی بازی میکنن
زانیار
Iran, Islamic Republic of
اولا برا صدا و سیما متاسفم که بدون صحت و سقم ماجرا به آبروی و کسب کار مردم بازی کرده
این برند سالها داره کار می کنه فکر نکنم ابن کارها ارزش ریالی آنچنانی داشته باشه که بخواد با اعتبارا خودش بازی کنه
دنا
Iran, Islamic Republic of
برا خودت و کبنا متاسف باش که یه چیزی گرفتین و حرف مفت می زنید مردم .ت داشتن شیرینی الف .
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
واقعا بدون آزمایش بوده ؟ تعجب میکنم پ چرا با آبروی مرد بازی میکنن بایدم سرمایه گذاران هیچوقت وارد این شهر نشن و روند بیکاری حرف اول رو بزنه در این شهر
Iran, Islamic Republic of
چطور بدون آزمایش یه برند ملی رو بردید زیر سوال واقعا براتون متاسفم خیلیا از نون خوردن افتادن ب خاطر شماها جای تاسف داره
شادمهر
Iran, Islamic Republic of
واقعا بدون آزمایش بوده؟
بازی با آبروی مردم به چه قیمتی
آقای صدا و سیما آیا آبروی رفته برمیگرده آیا نمی تونستی اول از صحت و سقم ماجرا مطمئن بشی بعد گزارش پخش کنی
Iran, Islamic Republic of
یعنی چی شکست خورده چرا باابروی مردم بازی میکنید..یعنی واقعا بدون ازمایش بوده
reza
Iran, Islamic Republic of
یعنی چی شکست خورده چرا باابروی میردم‌بازی میکنید واقعابدون ازمایش بوده
احمدی
Iran, Islamic Republic of
یعنی واقعا بدون آزمایش بوده?!!
چرا با آبرو و اعتبار مردم بازی میکنید.اول مطمئن شید بعد محکوم کنید.میدونید با این کارتون چنتا کارگر رو بیکار میکنید.
از خدا بترسید ...
home
Iran, Islamic Republic of
واقعا بدون ازمایش بدوه کار درستی نیست چرا با ابروی مردم بازی میکنید
Hamid.f
Iran, Islamic Republic of
واقعا باید از واکنش سریع مسئولین،و سرعت فوق بالای رسانه ها برای بزرگ کردن و انتشار یک تخلف که امکان داره تو هر صنفی اتفاق بیفته،باید فهمید که دستان پلید و کثیف تخریبچیانی که به منفعت خود برند های معروف و معتبر رو تخریب میکنن پشت پرده است،کاش مسئولین در همه مشکلات مردم اینطور به جد واکنش نشان بِدن...
Iran, Islamic Republic of
یعنی واقعا بدون آزمایش بوده ؟؟الکل صنعتی نبوده ؟؟چرا باآبروی مردم بازی میکنید برند الف رو نمیتونیدبااین حرفا خراب کنید
کارآگاه
Iran, Islamic Republic of
من میگم دیوار به دیوار بودن .ی با شیرینی سرای پ... چیزی رو به خاطر نمیاره؟
شهروند
Iran, Islamic Republic of
اگه. به حساب ديگران نگذاريد سابقه برند معروف و ارزشمند استان به همه ثابت شده ديگه زياد ماست مالى نكنيد
Iran, Islamic Republic of
رسانه مزدور..
رم م
Iran, Islamic Republic of
هیچ وقت به کسانی که قدرت رقابت با تو رو ندارن ارزش نده چون اگه میتونستن در میدون مبارزه بر تو چیره میشدن
متاسفانه. که فرق الکل طبی وصنعتی رو نیدونه حتی قدرت تشخیص املایی کلمه رو نداره فقط برای تو تصویر بودن. میکنه چه انتظاری میشه داشت. شدیم هشتاد ملیون کیا برامون تصمیم گیری میکنن و میخوان اقتصاد مقاومتی رو به سرانجام برسونن واشتغال وتوسعه پایدار رو مدیریت کنن........
پریسا
Iran, Islamic Republic of
ما ادما هرچیزی ک میبینیم قبول میکنیم اخه الکل با شربت معده چ فایده برا شیرینی داشته یه کم فکر کنید شکلات تاریخ گذشته ک مردم خودشون چشم دارن نهایت نگاه تاریخ میکنن اگه گذشته باشه نمیخرن اون روغن هم ک من تو فیلم دیدم شربت غلیظ بود ن روغن سوخته
Iran, Islamic Republic of
عین واقعیته...دیگه ماس مالیش نکنید.واقعا مردم یاسوج خیلی بدبخت و محرومن
ازاده
Iran, Islamic Republic of
منکه تازه متوجه شدم همه شیرینی فروشی ها این مسأله رو دارن و چیز عجیبی نیست انگار حالا چرا به ایشون برخورده؟؟
چرا اجازه دادن فیلم بگیرن وقتی همش الکیه
همه
Iran, Islamic Republic of
این .دیگه کسی جمعش نمیکنه تعطیلش کنید دیگه خریدار ندارید
Iran, Islamic Republic of
الف از ناتلی خیلی بهتر الف بهترین شیرینی به مردوم میده تاز مسله ناتلی نیسکه تو خامش پالم باشه یا تو شیریناش جوششیرین شه
Kave
Iran, Islamic Republic of
برندی که ازش اسم میبرد شاید تو تهران دهم باشه و در کل کشور هزارم،و این باعث نمیشه که به ادعای برند بودن هر به خورد مردم داد،فیلم شفاف سازیتون بدرد میخوره اگه راست میگین یه روغن سالم رو رو اجاق گاز بزارید و بعد از 3دقیقه که داشت جوش میومد و کف کرد بهش یکی دو قاشق شربت معده اضافه کنید و همون حین فیلم بگیرید که متوجه بشید که این کار رو انجام میدادین برا زولبیا بامیه،الکل طبی هم بخاطر پایین بودن نقطه تبخیرش به جای آب قاطی پودر اکلیل میکنید که راحت تر رو کار بره و فوری خشک بشه،دوست عزیزی که میگید الف کارشناس فنی بهداشت داره اون کارشناس نگفتن که به جای الکل و آب از اسانس لیمو استفاده کنید با این همه که تو فیلم بوده باز هم ادعای برند بودن دارین،یا اصلاح کنید و قبول کنید رعایت نمیکنید یا تابلو ندین بالا که برند هستیم،هیچ بقالی نمیگه ماستم ترشه
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
مرده‌شور برندو شیرینوتونوببرن‌، ما پارسال از شعبه میدان محسنی الف خریدکردیم هم خیلی گرون بود هم آشغال و بی کیفیت من یک مصرف کننده هستم وبنظرم ۹۹ درصد قنادیها همینجورین ، شیرینی سالم و باکیفیت وجودنداره اصلا
Iran, Islamic Republic of
من از الف صد بار خرید کردم و خیلی هم خوش مزه بود چرا شما می خواین ی جا شیک از شهرمون بره واقن برای خودتون موتسف نیستین که انقدر شاعات برای الف دوروست میکنین؟؟ 🙄🙄واقنکه جای تسوف داره🙄🙄😒😒
Bahman
United Kingdom
سلام خدایش چقد پول گرفتی این رو گذاشتی بنویسن این صاحب الف اصلا این آقا نیستش این فقط ی صاحبش ی آقای به اسم/این آقا حق هزاران نفرو خورده واقعا کارگاهش فقط موقعی که بهداشت ماهی ی بار یا سالی ی بار میره دستکش میپوشن واقعا داخل روغن شربت معده میریزن تا کفش بخوابه ا جای تعجب داره شما این مینویسیبن البته این پولی که داده بهشما از حقوق کارگرهای بدبخت ورداشت
Iran, Islamic Republic of
من از الف تا حالا کلی شیرینی خریدم و خیلی خوب بود و قیمتاش هم خوب بود این دوروقه که شربته معده میریزن و از الکول ستواده میکنن اگه استواده میکردن من مورده بودم🙄
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شیرینی الف حقوق نمی‌دن
علی
United States
امروز از شعبه شهرک راه آهن گرفتم مزه افتضاحی داشت فروشنده هم زیر بار نرفت انداختمش همونجا سطل زباله حتما از مزه کیکی که میخرید اول مطمئن بشید بعد قبول نمیکنند ازتون کیفیت افتضاح قیمت به شدت بالا
اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل ورزش و جوانان استان برای بدرقه ملی‌پوشان نوجوانان ...
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
فایل های مرتبط
1