تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۷
کد مطلب : ۴۰۹۹۴۸

بلاتکلیفی بازار صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد / هنرمندانی که سرگردان اند

۰
بلاتکلیفی بازار صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد / هنرمندانی که سرگردان اند
کبنا ؛
صنایع دستی در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل بافت عشایری و روستایی از ظرفیت بالایی برخوردار است و در حال حاضر با تلاش 35 هزار نفر هنرمند در رشته هاي مختلف صنايع دستي، کهگیلویه و بویراحمد تبدیل به یکی از خاستگاه ها و قطب صنايع دستي كشور شده است. با این حال هنوز این صنعت از عدم مدیریت و عدم امنیت رنج می برد و به دلیل بی توجهی مسئولان یا تولیدات و محصولات این صنایع به فروش نمی رسد و روی دست صنعتگر می ماند یا آنکه توسط دلالان به غارت می رود. اینگونه مسائل و مشکلات باعث یأس و ناامیدی صنعتگران می شود و نیازمند توجه بیش از پیش و دلسوزانه مسئولان نسبت به این صنعت است.
جعفر گوهرگانی در جلسه هماهنگی جانمایی بازارچه صنایع دستی در مرکز استان گفت: این بازارچه یکی از دغدغه‌های اصلی حوزه اقتصادی استان برای تقویت و به نمایش گذاشتن صنایع دستی است و باید برای جانمایی آن اقدامات لازم انجام شود.
وی با بیان اینکه هرچند به همت مدیرکل امور بانوان استانداری و حوزه گردشگری و میراث فرهنگی استان بازارچه موقت و کوچکی برای عرضه و فروش صنایع دستی در یاسوج برپا شد اما برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها باید بازارچه دائمی احداث شود.
گوهرگانی تاکید کرد به علت نبود مکان مناسب برای عرضه دائمی محصولات صنایع دستی و بازاریابی برای تولید کنندگان و توسعه این صنایع در ابعاد مختلف، تصمیم بر این شد که دستگاه‌های اقتصادی بعد از جانمایی آن را در اختیار سرمایه گذار برای احداث و راه اندازی و عرضه محصولات قرار دهند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با اشاره به اینکه، بعد از برگزاری نشست‌های تخصصی پیرامون این موضوع مقرر شد این مکان به صورت متمرکز در مرکز استان راه اندازی شود، ابراز داشت: در حال حاضر جانمایی پیشنهادی در حاشیه رودخانه بشار است.
به گفته گوهرگانی با متمرکز کردن تولید کنندگان در یک نقطه نه تنها زمینه معرفی تولیدات استان به مردم سایر استان‌ها فراهم می‌شود بلکه می‌توان شرایط لازم برای برندسازی، تجاری سازی و توسعه کارآفرینی در بخش صنایع دستی و محصولات آن را به وجود آورد.
وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف احداث و تمرکز واحدهای تولیدی در یک نقطه برای رفاه حال مردم و شهروندان و دسترسی آسانی برای خرید محصولات و همچنین شناسایی و حمایت از هنرمندان واقعی صنایع دستی استان است.
گوهرگانی تصریح کرد: شهرداری، همیاری شهرداری‌ها، آب منطقه‌ای استان، صنایع دستی و میراث فرهنگی و امور بانوان استانداری برای پیگیری این موضوع مختصات محل و تهیه طرح توجیهی را با همکاری دستگاه‌های مربوطه آماده کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1