تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۴
کد مطلب : ۴۰۹۴۵۹
رفتن و آمدن جایگزین «رضا دهبانی‌پور» از واقعیت‌ها پرده برداشت

ماحوزی: مدیرکل حوزه استانداری کهگیلویه و بویراحمد دلیل انصرافم بود + پاسخ «مجتبی مرادی» / استاندار کهگیلویه و بویراحمد و چالشی به نام مدیران

۱۸
۰
ماحوزی: مدیرکل حوزه استانداری کهگیلویه و بویراحمد دلیل انصرافم بود + پاسخ «مجتبی مرادی» / استاندار کهگیلویه و بویراحمد و چالشی به نام مدیران
کبنا ؛با آمدن علی محمد احمدی و به دست گرفتن سکان استانداری کهگیلویه و بویراحمد، برای تیم جدید استانداری تغییر رضا دهبانی‌پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جایگزین او یک دغدغه اصلی به شمار می‌رفت. بگو و مگوهای بین استاندار و رضا دهبانی پور در واقع همین امر را نشان می‌داد که استاندار کهگیلویه و بویراحمد از همان ابتدا دلش به دهبانی پور چندان رضایت نداشت و از اختلاف نظرهای آنان در جلسات هم مشخص بود. با این همه زور استانداری کهگیلویه و بویراحمد بر رضا دهبانی پور نچربید تا اینکه «دهبانی پور» خود تصمیم گرفت که غزل خداحافظی را بخوند و نوشت؛ منتظر روز موعدم که استعفا بدهم. صحبت‌های دهبانی‌پور پیام‌های زیادی را در بر دارد و شاید یکی از آنان این باشد که من می‌روم و نه استاندار و نه معاون سیاسی‌اش نتوانستند نقشی در رفتن من داشته باشند.
«حمیده ماحوزی» مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر از سوی وزارتخانه به استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای جایگزینی دهبانی پور معرفی شد. او به یاسوج آمد و ملاقاتی با علی محمد احمدی استاندار و مجتبی مرادی مدیرکل حوزه استانداری داشت و بعد از این دیدارها با وزارتخانه تماس گرفت و گفت: من مسئولیت اینجا را نمی‌پذیرم. «ماحوزی» در گفت و گو با کبنا، گفت: «من برای خودم استانداردهای تعریف کردم و آنها در استان کهگیلویه و بویراحمد ندیدم.» این صحبت‌های «ماحوزی» واکنش‌های زیادی را در استان به دنبال داشت و بعد ماحوزی تحت فشارهای استانداری بوشهر و سیاسی از ناحیه استان کهگیلویه و بویراحمد شرح ما وقع کرد و گفت: رفتار مدیرکل حوزه استانداری کهگیلویه و بویراحمد با من سبب شد تا از آمدن به این استان انصراف بدهیم.
«ماحوزی» گزینه پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد برای مدیرکل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد در این باره می‌گوید: «روزی که دکتر احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از من خواست با وی دیداری داشته باشم با شوق و ذوق خدمتگزاری به استانداری آن استان آمده اما برخی رفتارها باعث شده که تصمیمی مبنی بر انصراف از پذیرش این مسئولیت را بگیرم.
وی گفت: قبل از اینکه به اتاق استاندار بروم با آقای مرادی مدیرکل دفتر استاندار دیدار کوتاهی داشتم. آقای مرادی در آن دیدار کوتاه روبروی من نشست و تمام تلاش خود را کرد تا من از پذیرش مسوولیت منصرف شده و به همین دلیل از عشیره‌ای و طایفه‌ای بودن استان کهگیلویه و بویراحمد و معضلاتی که این استان در این ارتباط دارد با من صحبت کرد.
مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر افزود: با صحبت‌هایی که آقای مرادی با من کرد بنظرم آمد که خود وی گزینه‌هایی برای مدیرکلی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد دارد و البته به احتمال زیاد استاندار استان از این موضوع اطلاعی نداشت.
«ماحوزی» گفت: آقای مرادی در آن دیدار بر معضلات و مشکلات طائفه ای و عشیره‌ای بودن آن استان بسیار تاکید می‌کرد و معتقد بود که کار کردن در استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار سخت است.
وی با بیان اینکه مدیرکل دفتر استاندار کهگیلویه و بویراحمد تمام تلاش خود را برای انصراف من از مدیرکلی فرهنگ و ارشاد اسلامی آن استان در آن دیدار کوتاه بکار بست، خاطرنشان کرد: قبل از اینکه من وارد دفتر استاندار شوم به من گفت خانم دکتر واقعاً می دانی به کجا آمده‌ای؟
گزینه پیشنهادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آقای مرادی از اختلافات شدید در این استان سخن گفت و ذهن مرا قبل از ورود به اتاق و دیدار با استاندار مغشوش کرد.
«ماحوزی» با بیان اینکه وقتی خدمت دکتر احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد رسیدم متوجه تفاوتهای بین ایشان و مدیرکل دفتر ایشان شدم، اظهارداشت: دکتر احمدی انسانی بسیار وارسته و فرهیخته بود و واقعاً علاقمند به کار و توسعه در آن استان است.
وی افزود: استاندار قول داد که تمامی همکاری‌ها را با من جهت توسعه فرهنگی استان داشته باشد و من به ایشان گفتم اجازه بدهید که فکرهایم را بکنم و پاسخ شما را بدهم.
مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر با تاکید براینکه بنظرم رسید دوگانگی و تضاد شدیدی بین دفتر استاندار و شخص استاندار وجود دارد، یادآورشد: بعد از اینکه از اتاق استاندار بیرون آمدم دوباره آقای مرادی با برخوردی که واقعاً در شآن و جایگاه من نبود نگرانی‌های من را برای آمدن و پذیرش مسوولیت در آن استان بیشتر کرد.
«ماحوزی» افزود: در همان دقایق اول و با توجه به رفتاری که قبل و بعد از دیدار با استاندار کهگیلویه و بویراحمد از آقای مرادی مسوول دفتر ایشان دیدم در کمتر از ۱۰ دقیقه به این نتیجه رسیدم که من نمی‌توانم در آن استان خدمتگزار خوبی برای مردم باشم و به همین خاطر به وزارتخانه اعلام انصراف دادم.
وی با اظهار تأسف از شرایط کنونی حاکم در دفتر استاندار کهگیلویه و بویراحمد، اظهارداشت: قرار بود من مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آن بشوم اما وقتی در روز اول این رفتار را از شخصی که می‌بایست باهم کار می‌کردیم دیدم از ادامه راه منصرف شدم.
وی گفت: مدیر باید مورد احترام تمام مدیران و مردم باشد و بنظر می‌آید نباید اینگونه با مدیران برخورد شود و وقتی مورد احترام قرار نگیرد دلیلی بر ادامه کار آن مدیر وجود ندارد.
«ماحوزی» با تاکید براینکه دکتر احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد فرد دانشگاهی و فهیمی است، ادامه داد: آنچه که من در آن حضور نیم ساعته دیدم واقعاً نگران کننده بود و البته به این نتیجه رسیدم که دلیل قهر رسانه‌ها از حوزه استانداری آن استان هم چنین رفتارهایی است که از دفتر استاندار صورت می‌گیرد.
وی گفت: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد را مردمی فهیم و غیرتمند می دانم و سالهاست با بسیاری از مردم آن دیار رابطه دوستانه و خانوادگی داشته و خدمت به آن مردم را برای خود افتخار می دانم.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه در دوران مدیریتی‌ام یاد نگرفته‌ام بخاطر خودم برخی مسائل نادرست را بپذیرم، اظهارداشت: یقین دارم این حاشیه‌ها این اجازه را به من نمی‌داد که بتوانم خدمتگزاری خوبی برای آن مردم باشم و واقعاً از اینکه نمی‌توانم خدمتگزار مردم آن سرزمین غیرت باشم هم از ضمیم قلب ناراحتم.
ماحوزی افزود: قصد بیان این مطالب را نداشتم اما متاسفانه در برخی از سایت‌های آن استان نوشته شده که انصراف دادن من از مسوولیتی مدیرکلی فرهنگ و ارشاد اسلامی توهین به شعور مردم آن دیار بود و به همین خاطر این مصاحبه را دادم تا مردم غیور کهگیلویه و بویراحمد بدانند که دلیل انصراف من از این مسوولیت فقط و فقط رفتاری بود که آقای مرادی مدیرکل دفتر استاندار آن استان با من داشت.
سید قادر مسلمی در یادداشتی آورده است که «با روی کار آمدن دکتر احمدی در دولت دوازدهم و اعلام مواضعی در راستای محقق شدن مطالبات مردم، روزنه امیدی در دل مردم محروم کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شد، از اولین اولویت‌های احمدی مبارزه با قوم گرایی در بدنه دولت در استان بود که موفقیت‌های خوبی از این بابت حاصل شد. دکتر احمدی بارها در گفتار و عمل نشان داد که دلسوز مردم و خواستار توسعه کهگیلویه و بویراحمد است. اما از گوشه و کنار هم حرف‌های را در نقد عملکرد مدیرکل حوزه استانداری می‌زنند و این گونه بیان می‌کنند که رفته رفته موانعی در اجرایی شدن دستورات وی بوجود آمد، نارضایتی‌ها از استاندار شیبی صعودی پیدا کرد و محبوبیت وی نزد عوام کاهش قابل توجهی پیدا کرد. از اصلی‌ترین عوامل نرسیدن به اهداف ترسیمی استاندار شخص آقای مرادی مدیر کل دفتر استانداری می‌باشد، مرادی از اعتماد دکتر احمدی سوء استفاده کرده و فیلتر بین سیاسیون و استاندار شده است. در جریان موضوع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این مسئله نمود پیدا کرد و به نظر می‌رسد که مرادی «خیرخواه» مردم کهگیلویه و بویراحمد نیست. ایشان که بارها و بارها کارکردن در استان را به خاطر مسائل قومی و قبیله‌ای سخت عنوان می‌کند همواره سعی دارد آنچه را که سلیقه خود می‌پسندد اعمال نماید. مرادی باعث بی اعتمادی مردم نسبت به استاندار شده است، چرا که سیاست‌های مورد نظر استاندار در عمل لمس نشده‌اند. اگر چه این حرف‌ها را ما تأیید نمی‌کنیم، اما در باره او می‌گویند که «آقای مرادی در وظایف برخی معاونین، بعضی عزل و نصب‌های معاونین فرمانداران و روسای ادارات دخالت‌های می‌کند. اگر دکتر احمدی که این روزها دنبال موانع توسعه می‌باشد، در خلوت خود به این مسئله فکر کند و برای یک بار هم که شده است به عملکرد مدیر دفتر خود شک نماید. یقیناً بررسی عملکرد وی می‌تواند این شک را رد یا تأیید کند.
مرادی کم تجربه است و برخی اقدامات سیاسی او درست نیست و نمی‌داند حرکت‌های ناصحیح تبعات سوء فراوانی بر زندگی مردم دارد. شنیده می‌شود که برخی از مدیران به عملکرد او اعتراض دارند و این نارضایتی استاندار را وارد چالش بزرگ مدیریتی خواهد کرد.
با این وجود مجتبی مرادی مدیرکل حوزه دفتر استانداری کهگیلویه و بویراحمد در یادداشتی کوتاهی به این اظهارات پاسخ داد و نوشت: «در پاسخ به اظهارات خانم ماحوزی یکی از گزینه‌های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، به فرافکنی ایشان پاسخی نخواهم داد چرا که معتقدم استان کهگیلویه و بویراحمد در این برهه زمانی بیش از هر چیز دیگر نیازمند آرامش است.
ضمن رعایت احترام، بدون ذکر دلایل و واکنش به این سخنان کذب، ایشان را به وجدانشان ارجاع می‌دهم و برایشان آرزوی توفیق و سلامتی دارم.
امیدوارم این سطحی نگری و کوته‌بینی‌ها ما را از رسالت واقعی‌مان که خدمت به مردم است دور نسازد.»
نام شما

آدرس ايميل شما

ع۷
United States
استاندار باید . زو برکنار کنه و به دخالتها در دستگاهها و برخورد نامناسبش با ارباب رجوع پایان دهد
United States
اب موجوده برادر
اقای دکتر مرادی شخصیت برجسته ی فرهنگی هستند که با صداقت تمام در حال خدمت به همتباران لر خویش هستند.
خانم ماحوزی..حتی مدرک دکترا هم ندارند دکترای ایشان ست.
کانون
Iran, Islamic Republic of
دقیقا درست گفته خانم ماموری
مسائل حاشیه ای، ودی برای استان ندارد.
استاندار محترم، بررسی کنید.
Iran, Islamic Republic of
درود برنگارنده این متن جالب تشکر میکنم همیشه وهمه وقت مدیران کل حوزه استاندار از این کارا وبدعت های بد اخلاقی میکنند اینم نمونه اش
ساسان
Iran, Islamic Republic of
خود سر شده
رحیمی
Iran, Islamic Republic of
درودبر دکتر مرادی مدیر اروم و بی حاشیه استان . این صحبت ها چیزی از ارزش این مرد بزرگ کم نمیکند
احمد
United States
احسنت جناب رحیمی
علی رضا
Greece
خیلی . با این مطلبتان.
Iran, Islamic Republic of
تبریک به اقای مرادی واقعا مردم بدبخت ولی باشعور وبادانش وبافهم ما را خوب معرفی کردی
مرحبا به شماواستاندار
هم شهری
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام . زیادی با بعضی از دوستان در استان داره و سمت و سوی یعضی مسائل رو که اگه موقعش شد رو به جاهایی با نظر این دوستان می بره و یا بعضا در جاهایی اطلاعات غلط به استاندار محترم میدهند. بنده از 8 سال پیش جناب دکتر احمدی را می شناسم و با دکتر احمدی کاره اداری و حتی دانشجویی آن بوده ام .ایشان روحیه ای همگرا و تعاملی داشته و دید گاههای ان فارق از مسائل قومی و قبلیه ای ایست و تفکری عمل گرا را دنبال میکند.البته آقای مرادی از دوستان نزدیک آن می باشند ولی به نظرم دکتر مرادی از اعتماد استاندار محترم .جهت اهداف دوستانی که گفتم میکند. انشا الله خدا همه ما را به راه راست و خدمت واقعا صادقانه به مردم شریف استان ببرد. یه نکته دیگر نیروهایی که در بیمارستان جلیل مستقر شدند از این نوع مسائل هست و مسئولین علوم پزشکی رو. تحت فشار قرار داده است.
United States
ای کاش قدری انصاف داشتید.اقای مرادی نه اهل سو استفاده هستند نه زدوبند.شرافت و وجدان او و خانواده اش زبانزد همه ی قوم لر است.واقعا کمی از خدا بترسید
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر مرادی مرد بی حاشیه استان . کار خوبی کرد این خانم نیومده دنبال حرف و حدیث بود مگه ادم قحطی اومده بود که اینو بذارن مدیر کل ارشاد
United States
این خانم
علیرضا
United States
شک نکنید مرادی یکی از باسوادترین و باتجربه ترین مدیران استان است که با صداقت و پاکی ذاتی اش هماره خدمتگزاری صدیق و خادمی شریف برای مردم استان خو اهند بود.از شر شیطان رجیم و وسوسه هایش به خدا پناه ببرید.
کریم زاده
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر مرادی ایشون مرد متین و اروم و بی حاشیه استانداری هستن تا حالا هیچ کس از ایشون حرفی نشنیده این حرفا از یه جایی داره خط میگیره .
مجیدی
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر مرادی . این خانم واقعا دنبال کار بود یاحاشیه . کسی که اینطور ناپخته مصاحبه میده بعد برای جمع کردن موضوع و مبرا ساختن خودش برعلیه دکتر مرادی شایعه پراکنی میکنه واقعا به درد مدیریت نمیخوره .
دکتر مرادی در تمام مدتی که توی استان بوده از بی حاشیه ترین مدیران بوده و این حرفا دور از انصافه .
کبنا با هر کسی مصاحبه نکن که فکر کنه خیلی مهمه
ایلام
Iran, Islamic Republic of
بنده از اشنایان و اقوام نزدیک دکتر احمدی می باشم و به این خانم کاملا حق میدهم ، .رفتار مناسبی با اشخاص ندارد و قطعا از اعتماد دکتر احمدی . و در کوتاه ترین زمان ممکن این موضوع را به دکتر احمدی یاد اوری میکنم ،این تاوانی است که دکتر احمدی برای انتخاب و اعتماد چه در دوران نمایندگی و چه استانداری می پردازد ،البته خوب کاری با دکتر احمدی میکند. به تمام نزدیکان و اشخاصی که سالها دلسوزانه برای وی کار کردند ترجیح میدهد و هیچ وقت به مشاوره های انها گوش نمیدهد،با توجه به شناختی که.قطعا ایشان آداب و اصول معاشرتی و اجتماعی که دو حالت دارد یا فاقد این ویژگی ها می باشد و هنوز . و نحوه صحیح برخورد با مرد را نمیداند یا عامدانه و بخاطر .اینگونه رفتار میکند و بنده شک ندارم دکتر احمدی به هیچ وجه از سخنان اقای مرادی و این خانم هیچ اطلاعی ندارند ،اگر دکتر احمدی درست تصمیم میگرفت الان در کنار تاجگردون در مجلس بود نه برای ایشان تصمیم بگیرد و زمام امورد در دست باشد ،خود کرده را تدبیر نیست ،.. به فکر خود ،ارتقا جایگاه خود و .. می باشد،نه عملکرد دکتر احمدی و دیدی که مردم نسبت به احمدی پیدا میکنند
احمد
United States
شما اول درست نوشتن بیاموز و بعد بیا اظهارنظر کن.
دکتر مرادی زندگی اش را وقف کشور کرده است.او چون انسان پاکدست،شریف و خانواده داری ست پاسخ این مباحث را نمیدهد.خجالت بکشید.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1