تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۳۰
کد مطلب : ۴۰۸۶۹۹
یادداشت|

«خداداد غریب پور» فرصتی برای توسعه‌ی کهگیلویه و بویراحمد

۷
۱
«خداداد غریب پور» فرصتی برای توسعه‌ی کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛در میان همه‌ی کهگیلویه و بویراحمدی‌هایی که توانسته‌اند در سطح ملی به سمت و منصبی تأثیر گذار برسند باید خداداد غریب پور را چهره‌ای خاص در نظر گرفت.
جایگاه شکننده‌ی سیاسی افشانی در شهرداری تهران و در ادامه‌ی آن قانون منع بکارگیری بازنشستگان که منجر به کنار رفتن افشانی شد امیدهای زیادی را از بخشی از نیروی انسانی استان که انتظار ارتقاء و حمایت داشتند را از بین برد.
کامل تقوی نژاد هم اگر چه چند قدم آنطرف تر از هم استانی‌ها محتاط‌تر عمل می‌کند با این حال انتظار مانور خاصی از ایشان در جایگاه تخصصی و خدماتی سازمان مالیاتی کشور خیلی معقول نبود و با توجه به روزهای پر ریاضت دولت در بحث بودجه و کاهش بودجه‌ی وزارت بهداشت و درمان باید روزهای سختی را برای ایشان در سمت جدید معاونت وزارت بهداشت و درمان پیش بینی کرد.
تاجگردون و وکیلی هم با وجود برخی جدل‌های سیاسی و درون استانی‌تر محدودیت‌ها و معذوریت‌های خود را دارند.
در این بین خداداد غریب پور کسی که اولین حکم جدی خود را در سن ۲۷ سالگی در اوایل دولت اصلاحات در سمت فرمانداری بویراحمد دریافت کرد و این روزها در دهه‌ی پنجم زندگی خود با رزومه‌ای قوی از مسئولیت‌های سیاسی و اقتصادی توانسته است خود را به عنوان یکی از سرمایه‌های انسانی این مملکت معرفی و به اثبات برساند.
شرکت ایمیدرو که وی به عنوان رئیس هیات عامل آن در حال فعالیت است سازمانی است که با هدف توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی و رفع نیاز کشور به محصولات و فرآورده‌های معدنی شکل گرفته است و یکی از اهداف کلان آن توسعه‌ی فعالیت‌های معدنی و صنایع معدنی دارای مزیت رقابتی در مناطق کمتر توسعه یافته است.
اشاره به اهداف کلان ایمیدور در توجه به مناطق کمتر توسعه یافته و تقارن مسئولیت گرفتن یکی از فرزندان این مناطق بر این سازمان این مساله را طرح می‌کند که خداداد غریب پور در این سمت چه کاری می‌تواند برای توسعه‌ی استان کهگیلویه و بویراحمد انجام دهد؟
به غیر از جذب و ارتقا نیروی انسانی استان که نشان داده از این حیث کوتاهی نکرده است باید این واقعیت را در نظر گرفت که استان کهگیلویه و بویراحمد خلاف آنچه تصور می‌شود از لحاظ وجود کانی‌های فلزی و غیر فلزی در موقعیت جغرافیایی فقیری واقع شده است.
منابع کانی‌های فلزی در وضعیت بسیار ضعیفی قرار دارد و هر چند گاهی اخباری از وجود منابع مس در مناطق حفاظت شده، درج می‌شود که باز مجوز اکتشاف آن با مسائل حقوقی گره خورده است.
بوکسیت کشف شده هم ظاهراً آن اندازه نیست که بتواند سرمایه گذار را برای احداث صنایع مرتبط ترغیب کند.
معدن فسفات چرام هم با وجود گذشت نیم قرن از اکتشاف آن به علت مقرون به صرفه نبودن که نعمت زاده وزیر اسبق صمت بر آن صحه گذاشت هم به رغم تلاش وافر نمایندگان ادوار مجلس، فعالیت خاصی در آن شکل نگرفت.
شاید بتوان با توجه به تفاوت قابل توجه قیمت ارز و ارزش صادراتی این محصول به آغاز فعالیت‌هایی در این معدن امیدوار بود.
با توجه به وضعیت کشور در واردات نیترات احتمالاً بتوان معدن نیترات دیشموک در کهگیلویه را یک مورد بسیار ایده آل برای سرمایه گذاری و هدف واقع شدن توسط سازمان ایمیدرو محسوب کرد که هم در مناطق کمتر برخوردار واقع شده است و هم با سیاست‌های کلی سازمان در برطرف کردن نیازهای کشور در واردات همخوانی دارد. معدن نیتراتی که در صورت راه اندازی و بهره برداری می‌تواند نقشی مهم در محرومیت زدایی آن منطقه داشته باشد.
کارخانه‌ی سیمان سپو به عنوان یک پروژه‌ی شکست خورده و نیمه کاره هم می‌تواند با عنایت و توجه خاص از این وضعیت خارج شود.
باید بپذیریم سازمانی که غریب پور آن را هدایت می‌کند سازمانی گسترده است که در سال ۹۷ توانست سهم بیست درصدی خود را از صادرات کشور حفظ کند و با رقم ۷/۵ میلیارد دلار ارز آوری سهم بزرگی در بالانس اقتصادی کشور داشته باشد.
امید است این سازمان بتواند با درایت غریب پور و همراهی نخبگان استان و شناخت فرصت‌های سرمایه گذاری اثرات ارزشمندی را از خود در استان برجای بگذارد.
---------------------------------------
متن ارسالی
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
سلام بر چهره دوست داشتنی مرد عمل تدبیری
محمد
Iran, Islamic Republic of
و درد خش ایخره
Iran, Islamic Republic of
ایشون فقط فقط برای دوستان و فامیل هاش کار میکنه اصلا جایگاه عمومی ندارد
احمدی
Iran, Islamic Republic of
مدتی است که کبنا نیوز رسانه تبلیغی غریب پور شده ایشان فقط برای منافع عده ای خاص حرکت میکنه
دنا خومی
Iran, Islamic Republic of
بر عکس دید گاه شما غریب پور به گروهی خاص در اطراف خود فرصت رشد داده و خیلی به نیروهای خلاق و توانمند و تحصیل کرده کاری ندارد باور ندارید بروید بررسی کنید
هماى رحمت
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر غريب پور
بزرگمردان عمل واپس
Iran, Islamic Republic of
حقیقتا ما بهمیی ها آقایان غریب پور و تاجگردون را فرا استانی میپنداشتیم ولی هر دو ثابت کردند غرق در تفکر و منش بویری و دوگنبزونی هستند .انشالله که همیشه بی نیاز بهمیی ها بمونید .
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1