کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

تجمع مجدد کارگران سدچمشیر گچساران پس از یک هفته / پول کارگران نصیب پیمانکاران شده!

21 اسفند 1397 ساعت 12:20

کارگران اذعان دارند این پول به درستی تقسیم نشده و پولی که حق کارگر بوده به پیمانکارها داده شده و این ناشی از عدم نظارت و بی مسئولیتی مدیران است.



در حالی که هفت میلیارد تومان شرکت سایبر با پیگیری مسئولان از بلوکه درآمد و در اختیار مدیران شرکت قرار گرفت، ولی روز سه شنبه ۲۱ اسفندماه کارگران سدچمشیر دوباره تجمع کردند.
حدود ۵۰ نفر از کارگران دو شرکت سابیر و ژئوپولتیک زیرشاخه شرکت سابیر جلوی فرمانداری تجمع کرده و خواستار رسیدگی مطالبات خود هستند.
درحالی که مسئولان مربوطه از جمله نماینده شهرستان و معاون فرماندار در تجمع هفته گذشته تاکید داشته‌اند که اعتبار هفت میلیارد تومان مختص کارگران و حق کارگران است، کارگران می گویند هزینه سنوات و فقط حقوق دو برجشان پرداخت شده است و جمعاً حدود ۱ تا ۲ میلیون برای هرکدام از کارگران پرداخت شده است.
اما این ۱ تا ۲ میلیون تومان پرداختی مربوط به حدود ۵۵۰ نفر از کارگران شرکت سابیر است که ۴۰۰ نفر آنها اخراج شده و حدود ۱۵۰ نفرشان مشغول کار هستند.
از طرف دیگر کارگرانی که با شرکت ژئوپولتیک قرارداد دارند از هفته گذشته تا الان هیچ حقوقی به حسابشان واریز نشده است و این عدم رسیدگی را ناشی از سومدیریت ها می‌دانند.
همچنین کارگران می گویند این پول فقط حق کارگر است چرا این پول باید به پیمانکاران داده شود و حق ما را بخورند و ماجرا را تا شش ماه دیگر فیصله دهند.
یکی از کارگران می‌گوید هیچ دریافتی‌ای نداشتیم، بیمه‌مان را قطع کرده‌اند، در محل کار هیچ آب و گاز و غذایی نداریم و مسئولان شرکت‌ها و مسئولان شهری از جمله مجموعه فرمانداری مدیریت و نظارت ندارند، در حالی که باید فرماندار شخصاً در این موضوع نظارت می‌کرد.
کارگران اذعان دارند این پول به درستی تقسیم نشده و پولی که حق کارگر بوده به پیمانکارها داده شده و این ناشی از عدم نظارت و بی مسئولیتی مدیران است.
ایزدی یکی از مسئولان بخش کارگری می‌گوید این قول به ما و کارگران ژئوپولتیک داده شده که امروز یک میلیارد و دویست میلیون تومان به کارگران ژئوپولتیک پرداخت می‌شود که امیدواریم واقعاً انجام گیرد، ولی در هر حال این پول کفایت نمی‌کند و کارگران ۱۴ ماه پول معوقه دارند که حقوق دو ماه در مقابل آن خیلی کم است.
ایزدی گفت در حال حاضر چند نفر از نمایندگان کارگرها برای رای زنی و مطالبات کارگران داخل فرمانداری هستند و باید منتظر نتیجه باشیم.
 


کد مطلب: 407910

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/407910/تجمع-مجدد-کارگران-سدچمشیر-گچساران-یک-هفته-پول-نصیب-پیمانکاران-شده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1