تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۱۹
کد مطلب : ۴۰۷۶۱۸
یادداشت سیاسی |

واکنش سید قدرت حسینی به سخنان تاجگردون؛ پشت پرده‌ها را می‌دانیم اما هیچگاه پرده دری نکرده‌ایم / پا روی دم شیر نگذار تا به قلمم اجازه‌ی کالبد شکافی مسائل را ندهم

سید قدرت حسینی‌بحرینی
۷۳
۷
واکنش سید قدرت حسینی به سخنان تاجگردون؛ پشت پرده‌ها را می‌دانیم اما هیچگاه پرده دری نکرده‌ایم /  پا روی دم شیر نگذار تا به قلمم اجازه‌ی کالبد شکافی مسائل را ندهم
کبنا ؛خودکامگی: در دریای متلاطم ذهن خود به دنبال واژه‌ها می‌گشتم که به کمک آنها بحث خود کامگی انسان‌ها را به صورت مجمل به تصویر بکشم تا هم خوانندگان عزیز را در حد بضاعت ناچیز علمی خود بر سبیل تنبه تلنگری زده باشم و هم اینکه بحث خیلی طولانی نباشد که در روح عزیزان ایجاد ملال شود. گاهی واژه‌ها حسودی می‌کنند و یاری‌ام نمی‌دهند، و جمله‌ها چون همیشه جلوی چشمانم رژه نمی‌روند. یادم می‌آید وقتی خاطراتم را که بعداً در کتابی تحت عنوان آفتاب مهربان (اسم و فامیل مادرم) چاپ شد، می‌نوشتم؛ دفعتاً لغات با ذهنم قهر می‌نمودند و راه فرار در پیش می‌گرفتند و پیش می‌آمد که آنها را که با ریزش قطره اشک که بر روی گونه‌هایم سر می‌خوردند تعقیب می‌نمودم اما هنوز مسابقه سُرسُره قطرات اشک روی گونه‌هایم به پایان نرسیده بود که واژه‌ها به من لبخند می‌زدند و آرام آرام آنها را در جوهر خودکار جای می‌دادم. و به تماشای رقص آنها بر ورق سفید دفترم می‌نشستم.
گاهی برای نوشتن مطالب هنوز هم در این تنگنا قرار دارم.
تاریخ تکرار نمی‌شود اما آموزش می‌دهد. به تعبیر دیگر تاریخ چشم انداز عبرت است. چشم اندازی که جلوه‌های زندگی بشر را در خود جای داده است فراز و فرودهای جوامع بشری را به تصویر می‌کشد و در عین حال درس‌ها و عبرت‌هایی را عرضه می‌دارد که انسان همواره می‌تواند از آنها بهره گیرد. ولی اندک‌اند کسانی که از میان فراز و نشیب‌های متلوّن تاریخی آموزش پذیرهای قابلی از صحنه‌های مختلف و محیر العقول تاریخ باشند. با همه گونه‌گونی حوادثی که در گستره‌ی زمان رخ می‌نماید همواره یکسری سنت‌ها در زندگی انسان و اجتماع انسانی، حاکم و جریان دارد که به راحتی می‌توان مصادیق فراوانی از آن را در طول تاریخ بیابیم. جریان این سنت‌ها علاوه بر زمان پهنه مکان را نیز در می‌نوردد. اینگونه نیست که تنها در زیستگاه تاریخی یک قوم و نژادِ خاص جریان یابند، بلکه بشر هر جا بوده در کنار برخی وجوه تمایز، همیشه از درون نظاره گر جدال غرایز و فطرت خود بوده و در برون، نبرد هدایت گران با ظالمان را در جوامع دیده است.
افلاطون معتقد بود عوام فریب‌ها با شعار آزادی بیان برای تثبیت خود در مقام حاکمانی مستبد سوء استفاده می‌کنند ولی ارسطو هشدار می‌داد بی عدالتی موجب بی ثباتی می‌شود و فیلسوفان قدیم، خودکامگی را شر می‌خوانند.
عقل مجوز می‌دهد که تاریخ را کالبد شکافی کنیم تا سرچشمه‌های عمیق خودکامگی را بیابیم و فهم کنیم و پاسخ‌های مناسبی را در قبال آنها به جوامع ارائه نماییم.
لزوم توجه درس آموزانه به این پی آمدها است که قرآن ما فرمان «سیرو فی الارض» را بارها صادر می‌فرماید تا بشر با گردش در جهان، فرجام دروغگویان، مجرمان و مشرکان را ببیند و در عمل خویش با مداقّه و باریک بینی اندیشه کند. وقتی تاریخ اسلام و تاریخ قرن بیستم را بررسی می‌نمودم به موارد متعددی برخورد نمودم که خودکامگان برای تحقق اهداف خود مردم را به دست انگیزه‌های حسادت آمیز و مرگ بار اوباش می‌سپردند و از لحظه‌های تاریخی بهره برداری می‌کردند تا حیات سیاسی را برای مخالفان خود ناممکن کنند. خودکامگان و تمامیت خواهان همواره خود را همچون شهری برفراز تپه‌ای، دژنفوذ ناپذیر می‌بینند تا مراقب تهدیدهای رقبا و کسانی که روند حاکمیت آنان را مختل می‌نمایند باشند که مبادا اختلالی در مسیر منافع مدون آنها ایجاد شود.
وفتی قرار است خودکامگان امیال نفسانی خود را با فتح خاکریز به خاکریز تحقق بخشند انسان‌های رقیب با هر شگردی ترور شخصیت می‌شوند تا هیچگاه در محافل مختلف اجازه عرض اندام به خود ندهند.
گفته‌اند که خودکامه‌ها دنبال قلابی هستند که مردم را با آن آویزان کنند و عقلا تاکید دارند که سعی کنید قلاب نداشته باشید تا طعمه نشوید. و البته صد مصیبت به احوال جامعه‌ای که تسلیم پذیرش رسوم تجویز شده، با پذیرفتن قواعد معین بازی یعنی بله قربان گفتن بدون تدبّر و تأمّل توسط کسانیکه هویت آنها به میزها گره خورده است، می‌شوند و واضح است که اقتدار گراها نیاز به عناصری مطیع و دارای قلابهای متعدد دارند که فرهنگ غالب بر آنها، سازش و ستایش است.
تعمق در متن سخنرانی‌ها و مصاحبه‌ها و مقالات برخی شخصیت‌ها مبیّن این مهم است که زبان بعضی از سیاستمداران خودکامه به شدّت تصنعی است تا مردم را از مفاهیمی که برای فکر کردن به حال، به یادآوردن گذشته و در نظر گرفتن آینده مورد نیاز است محروم کنند. ناصر الدین شاه قاجار به صدراعظم خود امین السلطان اتابک تاکید می‌نمود «نگذارید ملت فرق بین کاهو و کلم را بدانند»
جامعه باید بداند که خیلی اوقات، ایمان بی جا و دنباله روی بدون بصیرت، مصیبت می‌آفریند. به عنوان نمونه، سربازان آلمانی که پا به پای هیتلر می‌جنگیدند حتی آنانی که قطع عضو بودند می‌گفتند: «هیتلر هیچوقت دروغ نگفت، ما به هیتلر ایمان داریم» که همین ایمان بی جا بود که میلیون‌ها انسان را به کام مرگ و نیستی فرستاد.
مصیبت دیگر اینکه قضاوت سیاسی بسیار یا اکثر جامعه براساس تحقیقات صفر شکل گرفته است. اگر به دنبال آگاهی واقعی هستیم باید هزینه کنیم. ما چیزی را به دست می‌آوریم که برای آن هزینه داده‌ایم. در غیر اینصورت انسان بارها سقوط می‌کند و اگر از سقوط‌های متوالی یا متناوب درس نگیرد و همچنان بر محور تحقیقات صفر طی مسیر نماید، این سقوط‌ها او را به قهقرا می‌کشاند که جبرانش ناممکن است.
و زمانیکه نقادی لیز و لغزنده می‌شود وضع موجود را به سختی می‌توان تغییر داد و حرکت قدمها به جلو، اگر بر روی زمینی محکم نباشد، جهشی است به سمتی ناشناخته که هدفمندی را دچار چالش می‌کند و بهره برداری خودکامه‌ها را مضاعف می‌نماید. مع الوصف خود در تخریب شاکله‌ی جامعه‌ی خودمان شرکت کرده‌ایم و آجرهای دیواره فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را یکی پس از دیگری فرسایش می‌دهیم که به یک معنا واگذاری سرنوشت مردم به توده عوام است.
و اما از این مقدمه طولانی و کلی می‌گذرم و نکاتی هر چند کوتاه با برادر محترم جناب حاج غلامرضا تاجگردون که هفت سال است نمایندگی ما را در مجلس شورای اسلامی به عهده دارند، مطرح می‌نمایم.
اولاً؛ خود جناب آقای تاجگردون می‌دانند که اینجانب نه تنها در طول مدت نمایندگی برای ایشان احترام قائل بوده‌ام بلکه قبلاً هم مورد احترام حقیر بوده است. به طوریکه در همین راستا مورد هجوم دوستان و همفکرانم بوده‌ام. اما نوع رفتار و گفتار و کردار مشارالیه به مرحله‌ای رسیده که اگر به بعضی از آنها واکنش نشان ندهم.
هیچوقت خودم را نمی‌بخشم. خیلی به عقب بر نمی‌گردم فقط به بعضی محورهای سخنرانیش در افتتاح خیابان شهید بلادیان می‌پردازم.
جناب نماینده طوری با کبکبه و دبدبه سخن گفته‌اند که گویا موجد انقلاب و حافظ واقعی ارزشها و پاسدار حریم ولایت بوده و هست. فرمودند: آنکه می‌گوید من ضد نظام و انقلابم ....
نشنیده‌ام کسی به جناب آقای تاجگردون گفته باشد ضد انقلاب اما سئوال این است انقلابی بودن و ولایتی بودن را چگونه باید تشخیص داد؟ ما معتقدیم همواره جناحی که آقای نماینده به آن وابسته و دلبسته هستند (البته نه همه‌ی آنها) در این کشور صرفاً به خاطر منافع فردی و گروهی خود حادثه آفرینی کرده‌اند و هیچگاه هم دست بردار نیستند به عنوان مصادیق، اعتصاب ساختار شکنانه نمایندگان همفکر و هم جناح ایشان در مجلس ششم فتنه 78 توسط همفکران نماینده. فتنه 88 توسط همفکران و دوستان نزدیک جناب نماینده.
5 سال هدر دادن وقت هشتاد میلیون ملت ایران در بحث برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) با نتیجه باخت – برد به نفع دشمنان ملت ایران توسط دولت همفکر نماینده محترم که اعلام ورود به جهنم را با راس آن‌ها افتخار می‌دانستند. جناب آقای تاجگردون در کدامیک از این حوادث مهم به نفع ولایت و ملت و انقلاب و دین موضع گیری داشتند یاد دارند؟ نه سال از قیام تاریخی ملت قهرمان ایران در نهم دی ماه می‌گذرد آیا جناب ایشان یک کلمه در تایید آن حرکت سرنوشت ساز که ابرقدرت‌ها و ضد انقلاب و دشمنان ایران را مایوس نمود، بر زبان جاری نموده‌اند؟ البته اینجانب که متهم به رابطه و حمایت از آقای تاجگردون هستم بسیار مایلم که نماینده منطقه‌ام ولایتی واقعی باشد. اما استنباط ما از عملکرد و مواضع ایشان این است که در خوش بینانه ترین حالت در لیست ساکتین در فتنه می‌باشند.
فرموده‌اند «این روزها که زندگی سخت شده و کارها با سختی پیش می‌رود.
چه کسی باید پاسخگوی سخت شدن زندگی مردم باشد؟ یک شبه چوب حراج به 150 میلیارد دلار سرمایه این مملکت زدن کار چه کسانی بود؟ حتماً رحیمی و مشایی و بقایی متهمان ردیف اول تا سوم هستند که از زندان فرمان حراج ذخایر ارزی را صادر کردند. مگر دولت همدل و همفکر جناب نماینده، متولی خزانه مملکت نیست؟ مگر فروش نفت و گاز و میعانات و فرآورده‌ای پتروشیمی و کشاورزی و صادرات و واردات و جمع آوری مالیات و هر موضوع اقتصادی و مالی در اختیار دولت نمی‌باشد؟ حتماً آقای محمود احمدی نژاد قیمت دلار را به مرز 18 هزار تومان رساند. در کدام مقطع زمانی از تاریخ این مملکت حتی در دوره شاهان قاجار، قیمت بعضی از اقلام مورد نیاز ملت (به خصوص اقشار ضعیف و آسیب پذیر) صد یا دویست یا سیصد و بعضاً چهارصد در صد رشد داشته است؟ کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در این بین چکاره است؟ ذینقش است یا تماشاچی؟ آیا امتزاج آب دریاچه خزر با تمامی صابون مایع موجود در خاورمیانه قادر است بخشی از صورت سیاه این دولت و حامیان آن را بشوید و پاک کند؟ وقتی برادران رئیس جمهور و معاون اولش مثل اختاپوس به جان بیت المال این ملت ستم کشیده افتادند معلوم است که راه برای رانت خواری و چپاول اموال ملت بر دیگران مفتوح خواهد بود. فرموده‌اند: موتور تلاش خاموش نخواهد شد، ما از کارهایی که جناب نماینده محترم در طول این هفت سال برای حوزه انتخابیه‌اش انجام داده‌اند به سهم خود قدردانی می‌کنیم.
اما چرا جناب نماینده از موتور سانتریفیوژ ها که دولت همفکر و همدل ایشان آنرا به عقب برگرداند سخن نمی‌گویند. قرار بود چرخه‌ی زندگی مردم با از کار افتادن سانترفیوژ ها بچرخد البته که چرخید اما سالها رو به سوی عقب!! آقای روحانی هم می‌گفت: اگر می‌خواهید به عقب برگردید به ما رای ندهید، و می‌بینید که با چه شتاب هول انگیزی در سایه تبلیغات گسترده برگشت و دولتش منفورترین دولت در تاریخ، در اذهان ملت ایران ثبت شده است. جواب آن جوانان دانشمندی که در بحث تعطیلی تاسیسات آب سنگین اراک و فردو خون گریستند و شهدای این راه را این دولت مرعوب کی و چگونه می‌دهد؟ فرموده‌اند: امروز زن و بچه ما وقتی به خیابان بلادیان می‌آیند نگران کوفتگی خیابان نیستند.
اینجانب برخلاف دیدگاه بعضی همشهریانم، پروژه خیابان بلادیان را اقدامی مثبت و ماندگار می‌دانم و دگرگونی فیزیکی در مرکز شهر دوگنبددان را تحسین می‌نمایم. اما مگر جناب نماینده محترم واقف نیستند که رفع کوفتگی خیابان و جسم راحت‌تر و سریع‌تر از کوفتگی روح درمان می‌شود؟ روح ملت از عملکرد دولت تحت حمایت جناب نماینده نه تنها کوفته است بلکه منکوب و منقوض (ویران) می‌باشد برای درمان اینهمه درد چه تدبیری را برای ایجاد امید می‌خواهند رقم بزنند؟ که نه تدبیری دیدیم و نه امیدی پیش روی وجود دارد. فرموده‌اند: در جزئی‌ترین جلسات امنیتی و مهم کشور حضور دارم، این مهم جای خوشحالی است اما ما هم مسائل مهم را از دوستان و همفکران محوری خود که با مرکز اصلی قدرت در کشور در ارتباط مستمر هستند دریافت می‌نمائیم و هیچگاه هم در محافل و مجالس مانور اطلاعات خود را نمی‌دهیم.
فرمودند: «اگر قرار است من نباشم ما تعیین می‌کنیم چه کسی باشد»
به یاد سخن امام (ره) افتادم که فرمود: «من دولت تعیین می‌کنم»
و باید خدمت برادر عزیزم جناب حاج غلامرضا تاجگردون عرض کنم که:
آنکه ناموخت از گذشت روزگار هیچ ناموزد ز هیچ آموزگار
و:
طلب منصب فانی نکند صاحب عقل عاقل آن است که اندیشه کند، پایان را
فرموده‌اند: «حیف که در آن دوران نفت صد دلاری نبودیم و گرنه این حقمان نبود»
به جناب نماینده محترم عرض می‌نمایم در کنار پروژه‌های زیادی در گچساران و باشت می‌توانستم عکس بگیرم و آنها را رسانه‌ای نمایم اما عزت نفسم به من این اجازه را نداد که خدمات نظام اسلامی را به پای خودم ثبت نمایم، چون همه‌ی بودجه‌ها و اعتبارات از بیت المال بوده و هست. نه از ارثیه پدر و اجداد اینجانب.
من افتخار می‌کنم که در دوره‌ای که نفت هر شبکه یک صد دلار بود، حتی یکریال به نفع خود و خانواده‌ام سود نجستم و در هیچ پروژه‌ای در سراسر کشور حتی یک شاهی ذینفع نبودم. ما خیلی از پشت پرده‌ها را می دانیم اما هیچگاه پرده دری نکرده‌ایم.
اگر برادر عزیزم جناب آقای تاجگردون، پا روی دم شیر نگذارد هیچگاه به قلم جسورم اجازه‌ی کالبد شکافی مسائل را نمی‌دهم.
 
و السلام سید قدرت الله حسینی بحرینی
 
نام شما

آدرس ايميل شما

باشتی
Iran, Islamic Republic of
نه تو تحفه ای نه تاجگردون دو تاتون از همه فقط بفکر منافع شخصی خودتونی.
باوی
Iran, Islamic Republic of
جونت کنم سید، ابروی افراد امروزی کت و شلوار هست و اگر من جای
اریایی
Iran, Islamic Republic of
پاسخی مختصر به اظهارات خورشیدی

((((
جناب سردار عزیز و دوست داشتنی
چرا در دوره قدرت بلامنازع خودت و هر دو نماینده اسبق در دوره رییس جمهوری پدر زن ، فرزندتان ، هیچ تلاشی و کاری در خور، برای ایل قشقایی و مناطق محروم باشت و گچساران انجام ندادی ؟؟؟؟؟)))))
احمد خورشیدی !
پدر داماد احمدی نژاد !!!

یادمه وقتی میخواست احمدی نژاد را بیاورد گچساران دو تا گاو نر براش آورد تو فرودگاه - که جلو پای رئیس ثروتمند ترین دولت تاریخ ایران( از داریوش هخامنشی تا دولت نهم !) قربانی کند - ، یکی از اون گاوهای بی زبون را دیدم از دست قصاب و از اونهمه جبلوت و شکوه معجزه هزاره سوم در رفت ...!!!!

احمد خورشیدی البته در بین اصولگرایان هم صریح و شفاف است و هم رک گو ...
و به احترام دو برادر شهیدش همیشه برایم قابل احترام و
خیلی هم با زارعت کیش ( که اگر امروز غلامرضا تاجگردون ریاست اداره ای را بهش پیشنهاد دهد!! ده ها مصاحبه علیه سید قدرت و رئیسی و مشایی و احمدی نژاد ‌، خواهد داشت... و
بوی کت شلواری ، "چشمان کور یعقوب" ما را بینا خواهد ساخت.... !!!! ) متفاوت است و باز هم برایم قابل احترام
اما چند سوال از محضر ایشان داریم؛
جناب پدر داماد رئیس دولت نهم
چرا در دولت نهم که بدون هیچ محدودیت فروش نفت بشکه ای ۱۴۰ دلاری و درآمد های سرسام آور دولت ، هیچ معجره ای برای گچساران و باشت و اصلا برای همان گاز و آب و برق و جاده های باکلان و بید زد و سربیشه نکردی !؟؟؟؟
جناب سردار عزیز و دوست داشتنی
چرا در دوره قدرت بلامنازع خودت و هر دو نماینده اسبق در دوره رییس جمهوری پدر زن ، فرزندتان ، هیچ تلاشی و کاری در خور، برای ایل قشقایی و مناطق محروم باشت و گچساران انجام ندادی ؟؟؟؟؟

جناب خورشیدی
آیا نمیدانید گوشت و دلار و مرغ و خروس چرا ۴ برابر شده ؟
آیا نمیدانید و یا نمی خواهید بدانید که گرانی و تورم محصول همان تحریم هایی هست که دوستان و همفکران شما و محمود احمدی نژاد ، برای پیروز شدن؛ بانی این تحریم ها ( ترامپ) در انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا سرور و پایکوبی می کردند؟
جناب خورشیدی
آیا نمیدانید برجام و مذاکرات هسته تحت نظر مقام معظم رهبری پیگیری و نظارت میشد ؟ آیا نمیدانید چه بزرگی، در این مملکت با استعفای دکتر ظریف مخالفت کردند ؟ آیا میدانید چرا کسانی ( از نتانیاهو تا همفکران و حامیان دولت نهم ) برای سقوط ظریف شادمانی می کردند ؟
جناب خورشیدی عزیز

آیا میدانید که جاده گچساران - بهبهان با چه کیفیت و استانداردی ساخته شد ؟ آیا باید مثل پروژه های دولت متبوع جنابتان توسط خرده پیمانکاران و .... بیت المال به استهلاک برود یا توسط بهترین و معتبر ترین شرکت های ملی با بهترین کیفیت ساخته شود؟ شرکت های که از ۳۸ سال پیش بدون هیچ رانت و حمایتی پله پله با دانش ، تخصص، تعهد و پاکدستی امروز وزرا و وکلا صف می بندند که پروژه های ملی شان را همان شرکتی - که شما می فرمایید - به سرانجام برساند.
جناب پدر داماد احمدی نژاد

آیا میدانید در طول ده انتخابات گذشته همان هایی که شما را علم می کنند که بی پروا حرف بزنید، از ایل قشقایی فقط سو استفاده کرده اند ؟
آیا انها یک پروژه و یک قدم برای قشقایی های عزیز برداشته اند؟ آیا در دولت متبوعتان و نمایندگان قبلی ، گاز ، آب کشاورزی ، جاده باباکلان و ... قابل پیگیری نبود؟
به نظر شما پروژه بلادیان که در تاریخ جنوب بی سابقه است باید توسط خاوری و بابک زنجانی و پهلوان و محمد رضا رحیمی ... اجرا میشد( البته در اوین و یا تورنتو و کانادا 😁😂 ) یا توسط آنها که از اعتبار و سرمایه خود برای آبادانی این دیار مایه می گذارند ؟
جناب خورشیدی عزیز
حال که میدانید حنای تان دیگر برای اصولگرایان لر و قشقایی ها رنگی ندارد... !!!!
با توپ و تشر و احساساتی حرف زدن و تهمت و هیاهو ، فقط آدم خودش را کوچیک تر می سازد ؟

با احترام ( احمد آریایی)
نارگ موسی
Iran, Islamic Republic of
تا حالا به سید رای ندادم همیشه باتاجگردون بودم. اما چون تاجگردون فقط همش بفکر ی عده خاص وبفکر طبقه ضعیف نیست تصیم گرفتم به این سید رای بدم که حداقل از جنس مردم عادی
حسین
Iran, Islamic Republic of
جناب نماینده بلادیان منفعتش درجیب طراح آن جناب مهندس رفته که هفت میلیارد را نوش جان کرد. جون خانواده شریف وآقای گوهرگانی
خدارحم
Iran, Islamic Republic of
هم ینه ایخاست منش درآرید...تاجگردون و سی قدرت ..آخرش او کاری که نباید وابی ..ده بگیریت بشینت...مهلی دل خیلیل خش کردیت ..
رحیمی
Iran, Islamic Republic of
عالی بود دمت گرم گرم
شرمت الا
Iran, Islamic Republic of
مابه سیدقدرت حسینی افتخارمیکنیم سیدقدرت حسینی نمایندیه مردم بودنه نمایندیه قوم گرایی اقای تاج گردون که قراربودخدمت بی منت کندخدمته قوم گرایی درشهرستان گچساران وباشت راه اندازی کردمردم اگاه باشیدواین رابدانیدکه خانوادیه سیدقدرت دردوران گزشته هیچ سودی از بیت المال نبردن ولی مردم الان میدانندچه خبره اقای تاجگردون تونه فقط خیابان رااسفالت کردی..
باشت وباوی
Iran, Islamic Republic of
احسنت به جناب سیدقدرت حسینی بابیانات زیبا وگهربارشون
نیمدور
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید قدرت مرد عمل
مهدی
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای حسینی
حضرتعالی فقط دغدغه های جناحی ات رابیان کردی وبس!
اتفاقااین گرفتاریهای امروزملت ناشی ازعدم فهم صحیح برجام بوده
اگرآمریکابه برجام پایبندبوداین مشکلات هرگزنبود!یادتان رفته درزمان احمدی نژادپراید۷میلیونی شد۲۲میلیون!دلار۹۰۰تومنی شدچهارهزارتومن؟ارزش پول ملی به یک سوم رسید؟
علت العلل مشکلات فعلی اقتصادی ماخروج آمریکاازبرجام است
آمریکایی که نبض اقتصاد دنیادست اوست واتحادیه اروپابااون یال وکوپال هم عملادربرجام کیش ومات شدند!درواقع ازاتحادیه اروپاکاری ساخته نیست!همه ابزارهاواهرمهای فشاراقتصادی دست آمریکاست!
یقینااگربرجام پابرجابوداین مشکلات اقتصادی به این شکل نبود!
عملامملکت قفل شده!امکان جابجایی هزاردلارازخارج به داخل کشورنیست!عراق متحدمادومیلیارددلاربه مابدهکاره !!ازچه طریقی ایران طلبش راوصول کند؟باکدام بانک؟باکدام ارز؟؟!!
یقینابرجام برای کشورگشایش داشت!وترامپ تاجرمسلک بخوبی به این نکته واقف بود!درخارج ازکشورمخالفان برجام اسرائیل وعربستان وترامپ قماربازاست ودرداخل هم .!
Iran, Islamic Republic of
آقامهدی مگه خواب اصحاب کهف هستی دلارشده 20هزارتومان پرایدشده 50میلیون تومان کجای آقامهدی
حسین پور
Iran, Islamic Republic of
حرف زدن هرکس نشونه شخصیتشه
دقیقا شما چه پروژه هایی توی شهرگچساران انجام دادین؟؟؟؟
تاجایی که من شنیدم میگفتن خیلی ها درتهران ابدارچی بودن چند سال
مهقلی
Iran, Islamic Republic of
جناب بحرینی
از حلقه نور نگفتی.
جناب بحرینی از طرف مردم حرف نزنید و انشا هم ننویسید
یه سباستمدار انشا نمی نویسد اگر بنویسد طولانی نمی نویسد.
مردم اگاه هستند قیم نمیخواهند
کاش دهدشت نماینده ای مثل تاجگردون داشت.
مهقلی خخخخخ
Iran, Islamic Republic of
تو اگه چی بیی اسمت نه .....
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
متن پر محتوایی بود هم حرف دل مردم رو زدی و هم با اقتدار لرزه بر آقای تاج گردون انداختی .درود بر شما سید عزیز
Iran, Islamic Republic of
هدف کار است که انچه عیان هست چه حاجت به بیان است
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای حسینی عزیز عرض سلام وادب احترام خدمت مبارک حضرتعالی در یک جمله اولا خود حضرتعالی استحضار دارید به ...در زمان تصدی ومدیریتت با جوانان ونوجوانان منطقه و. وبرچسب زدن به بهترین فرزندان این دیار دربین دوستان وبستگان نزدیکت هیچ پایگاه وجایگاهی نداشتی تنها. از طرف نیروهای اصلاح طلب وارد مجلس شورای اسلامی شدی وپس از ورود به مجلس با جبهه پایداری وهمدستی با مشایی وبقایی و...ولی سهم حوزه انتخابیه ات از دو دوره نمایندگی حضرتعالی وجناب جعفری قرار بود ۴کیلومتر جاده کته وباشت را آسفالت کنید نتوانستید تا آقای تاج گردون آسفالتش کند کدام طرح وپروژه را افتتاح کردید که عزت نفست اجازه نداد کنارش عکس بگیری بجز به فکر خود ودوسانت ویار غارت بودی که یا میراث فرهنگی را ویرانه ای کند یا آموزش وپرورش را از مسولیت وماموریت اصلیش آموزش وپرورش بود به سیاستخانه ای غلط تبدیل کرد چه افتخار دیگری کسب کرده ای ضمن حرمت به حضرتعالی دم از انقلابی زدن وعمل نکردن منفعت طلبی از خصایص آدم های چاپلوس وچند چهره می باشد که مکرو مکرالله والله خیرین ماکرین به نظرم حنای حضرتعالی رنگی ندارد
مماشات
Iran, Islamic Republic of
کاش کالبد شکافی می کردید پس تا کی؟؟؟
شما اکر غم مردم محروم را دارید کالبد شکافی کنید
حتما باید منافع شخصی در میان باشد تا پرده دری کنید؟
معلومه غم مردم ندارید در فکر خودتان هستید!!!
.......
Iran, Islamic Republic of
احسنت به این قلم که به جا و به موقع نوشت.....
یاسوج- صالحان
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر این سید شریف جلیل القدر . مطالبت بیسار وزین، پرمحتوا - مودبانه و گیرا بود.
Iran, Islamic Republic of
خدا شکر مکنیم مکرو مکروالله ولاهو خیرو الماکرین مردم شریف گچساران وباشت به هوش باشید بدانید جنگ جنگ قدرت سید قدرت به دنبال قدرت وتاج به فکرشهرت
Iran, Islamic Republic of
عالی بود تاجگردون فقط تبلیغات رسانه ای بسیار دارد مابازاریان خیابان بلادیان نسبت به این طرح اعتراض داشتیم وداریم فروش مابه صفررسیده وخیابان به بن بست رسیده بااین بودجه می توانستند کار مهم برای اشتغال زایی انجام دهند ویا بازارچه جدیدی احداث کنند وخیلی از جوانان مشغول به کار شوند.البته طرحهای ایشان مثل لاستیک خان احمد که تعطیل شد فقط تبلیغات بود و.........
بهره عنا
Iran, Islamic Republic of
نظرات هردو قابل احترام وهم اقای حسینی وهم اقای تاجگردون خدمات زیادی کرده اند اما جناب حسینی اینکه مشکلات کشور ناشی از جریان آقای نماینده است توهین به اکثریت مردمیست که قطعا میدانی طرفدار جریان فکری شما نیستندواگر از شخص رئیس جمهور یا دولت رویگردان شوند به سمت شما هم برنمیگردند.تفکر شما بین مردم جایگاهی ندارد .حال که چنین است ما اصلاح طلبان که معتقدیم این دولت که بالی 70 درصدش همان اصولگرایان برگشته از احمدی نژاد وجریان شما هستند سهمی در مشکلات کشور دارند .اما سیاست های کلی نظام کجا تعیین میشود مگر نه در مصلحت نظام که مال خودتان است .بودجه نفت ومالیات هم که مصرف میشود آیامشکل از شماست یا دیگران .شما تجارت را محدود به یمن -عراق -وسوریه وکشورهای ضعیم کرده اید بدون تجارت آزاد که شما وجریان تو با او مخالف است اوضاع همین است .آیا باروایت میشود مشکلات را حل کرد انصافا اگر قدرت حل مشکلات بیکاری واقتصاد این مملکت را داری صادقانه برنامه عملی ارائه کن تا مردم قضاوت کنند
Iran, Islamic Republic of
جناب بهره عنا شما که می گفتید اگر . واین گرونی نه سید قدرت نه تاج هیچ کدوم برامردم نیست اگر ما در سوریه و عراق نمیرفتیم الان باید دربهره عنا میجنگیدیم برو یه کم اطلاعاتتو بیشتر کن
محسن پور
Iran, Islamic Republic of
مشکلات هردولتی مختص به به بی تدبیری همان دولت است۰همه اجناس بیش از۳تا۸برابرشده چ ارتباطی بااحمدی نژاددارد.تازه مشکل همه ما اینست که عیب وایرادخودراگردن دیگران میندازیم.شماهاروبه خداقسم فکرکنین ومنصف باشین همه دولتها اشکالاتی دارندودولت تدبیر وامید جزناامیدی چکارکرده.آقای تاجگردون راماهیچ کاره میدانستیم وشما اصرارداشتین به سرداراقتصادی ومعماراقتصاد.دیدیدچطورخدا برای همه روروشن ساخت که که معماراقتصادش ایشان وامثالهم باشدبه چ بلای اقتصادی دچارمیشودبعددوست عزیزاسم توست ازبهره عنا وبه نمایندگی ازبقیه صحبت نفرمایید
محسن پور
Iran, Islamic Republic of
مشکلات هردولتی مختص به به بی تدبیری وبی عرضگی همان دولت است۰همه اجناس بیش از۳تا۸برابرشده چ ارتباطی بااحمدی نژاددارد.تازه مشکل همه ما اینست که عیب وایرادخودراگردن دیگران میندازیم.شماهاروبه خداقسم فکرکنین ومنصف باشین همه دولتها اشکالاتی دارندودولت تدبیر وامید جزناامیدی چکارکرده.آقای تاجگردون راماهیچ کاره میدانستیم وشما اصرارداشتین به سرداراقتصادی ومعماراقتصاد.دیدیدچطورخدا برای همه روروشن ساخت که مملکتی که معماراقتصادش ایشان وامثالهم باشدبه چ بلای اقتصادی دچارمیشودبعددوست عزیزاسم توهویت توست ازبهره عنا وبه نمایندگی ازبقیه صحبت نفرمایید
عنایی
Iran, Islamic Republic of
افرین براین قلم شیواوزیباچه هوشمندانه وچه باتیزبینی ودقیق پاسخ مانورهای انتخاباتی ایشان رادادندحقیقتاهرروزباورم به سیدقدرت بیشتروبیشترمیشودانسان ازمتانت وحیاودرعین حال جسارت وهوشمندی واگاهی ایشان لذت میبردشیرمادرت حلالت
Iran, Islamic Republic of
هویت واقعی برملا شود
عزیز
Iran, Islamic Republic of
ماافتخارمیکنیم به سیدی پاک هم چون شما حیف که دیرفهمیدیم امادراسفند98 دوباره باتومی مانیم
Iran, Islamic Republic of
هیچ کاری نکردی و هیچ کاری هم نمی توانی بکنی سید عزیز
مصطفی زمانی زاده
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای حسینی قلم شیوای شما را تحسین میکنم ولی ای کاش با تاسی از مرادتان احمدی نژاد که ناگفته ها را همواره در جیب مبارک نگه میداشت تا با ان معامله نماید شما اینکار را نمی کردید و قبل از انکه تاجگردون پا بر دم شیر بگذارد انچه اطلاع داشتید برای روشنکری و مصلحت جامعه بیان میداشتید تا هم خدمتی به مردم کرده باشید و هم شایبه معامله را از خود درور میکردید و این قلم جسور خود را بی محابا در خدمت روشنکری قرار میدادید و بدانیداکر چنین نکنید یا چنته شما خالی است یا مصلحت و‌منافع فردی و معامله ای در کار است
موفق و‌موید باشید
Iran, Islamic Republic of
دقیقا درست می نفرمایند .
چرا حالا؟! ؟!
حیف
Iran, Islamic Republic of
هر چند از دل شروع به خواندنش نداشتم. اما بسیار عالی بود. ایران و ایران سطح توقعاتش پایینه استان ما ک پایین تر....! من دانشجوی دانشگاه گچساران بودم. نانوایی نان قرض میدادند به مردم. اقای تاجگردون بهترین نماینده برا شهر گچساران بودن اما اقای تاجگردون برا اشتغال جوانان چه کارهای انجام دادی....
دیل
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر این نوشته تان . بنده سید قدرت حسینی را بهتر از نماینده های دیگر قبول دارم هر چند در این چند سال مخالفش بوده ام ولی الان اگر برای نمایندگی ثبت نام کند به او رای می دهم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دیلییلینگ بزن زنگو
ایثارگران گچساران باشت وبویر احمدگزمسیر
Iran, Islamic Republic of
کاندید صدرصد اقای جعفری که به کور ی چشم حسودان که در استان وگچساران وباشت با ارای بالا قبول میشود چون هم اصلاح طلب وهم اصولگرا یک صدا اقای جعفری را قبول دارند
Iran, Islamic Republic of
درود بر تاج..بازم انتخابی
امیر کبیر
Iran, Islamic Republic of
جناب سید قدرت عزیز سید بزرگوار خدا وکیلی میخوایین بیاین چکار چه حرفی برای گفتن شما دارید بابا بزارین شهرمون پیشرفت کنه بزار اقای دکتر تاجگردون برای شهرستان باشت افتخار آفرینی کنه.ما به داشتن ایشون به عنوان نماینده شهرمون افتخار میکنیم ..شما این چند سال کجا بودید ودر طول نمایندگیتون چکار کردین ..
Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب حسینی الحق که بسیار منصفانه و علمی و برمبنای واقعیت قلم زدی.البته یکم دیر.دیر از این بابت که اقایان اصلاحاتی همه چیز را به ورطه نابودی کشاندند
احمدی
Iran, Islamic Republic of
من صددرصدبادیدگاه سیدقدرت موافقم سیدقدرت حسینی مردباذکاوت خوش اخلاق وباتدبیری است که مورد احترام ویژه است کارنامه ایشان نیزشفاف وسفیداست مرحبا به سیدعزیزودوست داشتنی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خدا کنه راست بو
همشهری
Iran, Islamic Republic of
واقعا درود بر تاجگردون
عدالت گچساران
Iran, Islamic Republic of
هیچ کس پاکتر از جعفری نیست بیاید همه به جعفری رای دهیم تا شهرمان ارام گیرد خدای اگر این کار نشد بدتر میشود ودوباره افراد حمایت میشود ببینید چقد دزدی ادم کشی حمله به دادگستری کشتن طلا فروشان وغیره
Iran, Islamic Republic of
لطفا روشنگری کنید ممنون ....
Iran, Islamic Republic of
شیر زرد سید قدرت حسینی درود
Iran, Islamic Republic of
زرد چوبه اش زیاد ریختن زرد شده....
امیر محمد
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای حسینی
متن وددمنشانه شمامن را به یادشعارهای تفرقه افکنانه انتخاباتی اتان که به خوردانسانهای میدادی وباتطمیع آنهارادورخودت جمع مکردی انداخت
آقای سیدقدرت حسینی مردم بصیردهستان ها وروستاهای بویرگرمسیریادشان نرفته که جنابعالی تز تفرقه افکنانه باوی وگرمسیرراراه انداختی مردم دیل مارین آرو شامبراکان نازمکان اسپریادشان نرفته کلمه گردنه به اوطرف را.مردم دیل یادشان نرفته مگرباوی بمیرددیلی ......من من میکردی یا تاجگردون ،آیازمان نمایندگی خودت یادت رفت که مردم بویروگرمسیرهم آدمندآیایک باربه روستای مارین ودیل تشریف اوردی،خدمات خودت به مردم رایادت هست دیگه مردم .دمگرکورشدی که ببینی صدهاطرح عمرانی جادها زمینهای کشاورزی اماکن وسالن های عمومی.کمک های به مردم محروم استان وشهرستان وکشور کمک به محرومان کمیته امداد بهزیستی و..........جنابعالی هم بفرماییدنام ببرگذشت .ووانمودکردن خصایص .مردم آگاهندوقضاوت میکنند
کارمند
Iran, Islamic Republic of
با سلام
قلم آقای حسینی بسیاز زیبا بود هرچند از نظر سیاسی در دو قطب قرار داریم ، امیدوارم هر چه زودتر مردم کشورم از این تنگنای اقتصادی خارج شوند
باشت
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام
احسنت به سید قدرت قلم زیبایی بود
اما تا خود مردم نخوان وضعیت کشور همینه متاسفانه تو شرایط فعلی مردم افتادن به جون هم برای معاششون هیچ نظارتی بر بازار نیست
باشت
Iran, Islamic Republic of
خداوند حافظ سید باشه ان شاالله
علی
Iran, Islamic Republic of
این اصولگراها از بس دچار توهم شده اند و از بس دچار نفرت مردم قرار گرفته اند و از بس متوسل به شده اند ، همه چیز را قاطی پاتی میکنند . آقای حسینی انشا نویسی و بازی با کلماتت عالی است اما دریغ از یک ذره مفهوم
حمید
Iran, Islamic Republic of
درودبرسیدقدرت مردتکرارناشدنی و دوست داشتنی
Iran, Islamic Republic of
اقا سید مگر از خودت شک داری یا از گذشته خودت عذاب می کشی تاج گردون حق می گوید وشما امتحان خودت دادهاید گچساران به عقب بر نخواهد گشت
اینه
Iran, Islamic Republic of
جواب خردمندانه نیست و از روی عصبانیت وچیزهایی به هم بافته شده
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
با سلام
خدمت سید عزیز عرض مینماییم ممکنه بفرمایید :
1-در زمان شما چقدر به شهر خود خدمت کردین اگه ممکنه منتشر فرمایید .
2-در دوره نمایندگی جنابعالی ممکنه بفرمایید چند مدیر کل از ناحیه گچساران و باشت در یاسوج و در سطح کشورمنصوب کردید.
3- جناب سید بزرگوار در زمان جلسات و مناظرات و یاصحبت با مردم از صدا و سیما برای دفاع از خدمات خود چند بار ظاهر شده اید؟
تا زمانی که یاد داریم شما یا به علت مشکلات کاری و یا شخصی و یا غیره حاضر نشدین که از خدمات خود با مردم صحبت کنید.
4-چقدر از سهمیه دو درصدی نفت رو برای برای شهر خود با دلار 3800 صرف کردین و اگه بوده صرف چه پروژه هایی شده لطفا اطلاع رسانی کنید.
آزاد سرو
Iran, Islamic Republic of

جوانان دانشور و نجیب و غیور باوی از مرزهای این پدیده ی شوم خواهند گذشت و آنرا زیر پای اراده ی پولاین خود له خواهند کرد.
این پدیده ارزانی کسانی که شیفته اند و شرافت خود را به قربانگاه برده اند!
و اما شما سید!اسنوار بمانید با عزمی آهنین تا این بار به همه ی کسانی که دل به این پدیده باخته اند و آرزوی احیای . را در بیشه ی شیران دارند درسی بدهیم که همواره در خاطر تاریخ بماند.
خدا با ماست و پیروزی نزدیک است!
آزاد سرو
Iran, Islamic Republic of
چرا پیام مرا سانسور کرده اید؟من از پدیده ی شوم نوکر خانی گفته ام و شما اصل مطلب را حذف کرده اید.لطفا پیام
آزاد سرو را بدون سانسور در اختیار مخاطبان قرار دهید.
سپاسگزارم.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
الحق انصاف مودبانه و منصفانه اقای تاج گردون نقد کرد.
منتظر شفاف سازی از عملکرد هر دو برادر هستیم.
تاج گردون که هیچ گاه نظرشو در مورد شفافیت آرای نمایندگان اعلام نکرد و همچنین شفافیت هزینه کرد انتخابات . حتی حضور غیابشو حاضر نیست داوطلبانه در سایت مجلس اعلام کنه
خیلی از نمایندگان مجلس به این طرح داوطلبانه پیوسته اند و اطلاعاتشون در سایت مجلس یا صفحه فضای مجازیشون منتشر میکنند.
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
من دلم به حال مردمی میسوزدکه پشت پرده رانت ها رانمیدانندبی خودوبی جهت برای ایشان یقه پاره میکنند
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
سیدقدرت حداقل ادم پاک دست وپاک نفسی است اهل زدوبندمالی ورانت خواری نیست اماخدایی . رادراین وامصیبتای گرانی وتورم بررسی کنیدتاببینیدمیلیاردها راازکجااورده اندبعدما به دنبال ایشان کورکورانه میدویم شماهمین خیابان بلادیان رابررسی کنیدپیمان کارش وطراحش کی بوده بعدقضاوت کنیدهرجاپول است .چرابی انصافی میکنیم ماخودمان میخواهیم این بلاهاسرمان بیاید
امیر
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای حسینی دنبال چه میگردی اون رفته از این شهر
باوی
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون
احسنت بر سید قدرت حسینی
دنا
Iran, Islamic Republic of
اگر واقعا پشت پرده ای هست و می دانی و نمیگویی
و محافظه کا ر هستید و شایستگی نمایندگی مردم را ندارید . یا نگفتنت نشانه هیچ مصلحتی نیست .
هدایت باشت
Iran, Islamic Republic of
ای ملت بیچاره چقدشمابدبخت هستیدبه ولاایناهمش سیاستمدارن پشت پرده پیش هم هستنداینااز دو در خارج میشن ولی هردودر به یک راه وصل هست خودتونو برای ایناخراب نکنیددینتونوبه دینارنفروشید اینان فقط براخودشون کارمیکنن شمارونردبان قراردادن فقط ازشمابالامیرن درس فکرکنید
Iran, Islamic Republic of
برادری که درجواب کامنت بهره عنا درمورد سوریه نوشتی اطلاعات شما مطمئن باش هیچ وقت به پای من نمیرسد متن را خوب بخوان ودرست وبدون بغض سیاسی وحزبی نظر بده من که بحثی از جنگ درسوریه نکردم فقط گفتن تجارت با این کشورهای ضعیف کارساز نیست .تازه هرکشوری که اقتدار وقدرت داشته باشه کسی نمیتونه از مرض آن تحاوز کنه وهمه راشکست بده بعدش من بخام دربهره عنا با آن مبارزه کنم اگر بحث مبارزه ودفاع باشد نه دربهره باید ازمرزها دفاع کرد.دفاع از سنگیست که دراینده به سر خودمان میخورد .داعش اقتداری ندارد که بتونی حتی یک کیلومتر از خاک مارا تصرف کنه
Iran, Islamic Republic of
اقای حسینی خودتو با تاج گردون مقایسه مکن برو هرچه باشد مرا دشمن است که بدخوی بدکیش اهریمن است
علیمحمدی
Iran, Islamic Republic of
من درتعجبم ازمردمی که نمیدانندهرجاپول وثروت اندوخته ای است همونجاست.سرچشمه اش درکمیسیون بودجه هست اون وقت شمادنبال چه کسی می دوید
Iran, Islamic Republic of
خدمت جناب سید قدرت حسینی با توپ تشر خاصی مطلب نوشته ای ظاهرا دایی بزر گوار هنوز در عالم وحی احمدی نژادی هستی هاله نور اول نارضایتی مردم از. وسرکوب در سا ۸۸ که نزدیک ۳ میلیون به خیابان ها امدند را فتنه می خوانی که منصفانه.کاش شهامت این را داشتید به مردم اجازه انتخاب در یک رقاقب یقین داشته باش جایگاها این نبود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سیدبخداکارهای اساسی دزمان خودت انجام گرفت ولی تبلیغ نکردی شهرستان شدن باشت بخش شدن بوستان زیرگذر گچساران دوبانده شدن خیراباد وپل بریم خارج کردن سدچم شیر از حوزه فارس کاشتن مدیر برای اولین باردراستان شورای تامین شهرستان از بچه های گچساران عدم پارتی بازی وفامیل گرایی
یکی از هزاران
Iran, Islamic Republic of
من مدتهاست به این نتیجه رسیده ام و نیز ثابت شده است که بطور کلی همه دعواها سر لحاف ملانصرالدین است. مصداق واقعی و بی شبهه اش همین دو نفر : حسینی و تاجگردون. نه ولایت مداری اولی و نه اصلاح طلبی دومی ، به معنی واقعی کلمه بر مدار است فقط نامی و نانی می آورد برایشان . البته منکر خدمات آنها بخصوص تاجگردون که از لحاظ شخصیت حقوقی جایگاه بالاتری در نظام دارند، نیستم و نیز هر دو از چهره های شناخته شدۀ بومی هستند.
ولی متاسفانه آلودگیهای سیاسی و عینک که نه چشم جناحی شدۀ آنها همه را با من و بر من می بیند و حق گویی حتی گفتنش هم مغرضانه شده
Iran, Islamic Republic of
در هشت سال جنگ شما مردم سادات عنا خیلی فعالیت چشمگیری نداشتید با اون جمعیت فقط یک نفر شهید داد جوانان همین روستا در زمان جنگ متواری و شبها در ارتفاعات ودرغارهابه سرمیبردندکه خدمت سربازی نروند اگه جنگی بیاید همون افراد باز پنهان می‌ شوند
Iran, Islamic Republic of
این قدرت بکار شورای ده بزرگ هم نمیاد تاج گردون افتخار لر و بویر و کشور.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1