کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ایران ۲ - عمان صفر؛

صعود ایران به جمع هشت تیم برتر آسیا/ به دیوار چین رسیدیم / حرف‌های عجیب تحلیلگر عمانی در باره تیم ملی ایران

1 بهمن 1397 ساعت 0:06

من امید زیادی برای پیروزی برابر تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران دارم و معتقدم که دیدار برابر ایران سخت نیست. نمی‌توان تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران را با تیم‌هایی همچون کره جنوبی و ژاپن مقایسه کرد. تیم‌های شرق آسیا مثل کره و ژاپن در کنار تاکتیک و مهارت‌های فردی راهکارهای زیادی برای رسیدن به گل دارند اما تیم‌ ‌ملی ایران تنها راهکارهای ساده‌ای برای پیروزی دارد.


تیم ملی فوتبال ایران که به عنوان صدرنشین گروه چهارم هفدهمین دوره رقابتهای جام ملت‌های آسیا به مرحله یک هشتم نهایی راه یافته بود، با پیروزی برابر عمان راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.
به گزارش کبنا، دیدار مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا بین تیم های ایران و عمان از ساعت ۲۰:۳۰ امروز یکشنبه در ورزشگاه بن زاید شهر ابوظبی آغاز شد که این دیدار با برتری ۲ بر صفر ایران به پایان رسید. علیرضا جهانبخش(۳۲) و اشکان دژاگه(۴۰) برای ایران گل زدند.
تیم ملی فوتبال ایران در این دیدار با ترکیب زیر به میدان رفت: علیرضا بیرانوند، میلاد محمدی، مرتضی پورعلی گنجی، امید ابراهیمی، وحید امیری، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش(۶۹ روزبه چشمی)، سیدمجید حسینی، سردار آزمون(۸۸ مسعود شجاعی)، اشکان دژاگه(۷۸سامان قدوس) و رامین رضاییان.

دقیقه یک: فرار مهاجم تیم ملی فوتبال عمان درون محوطه جریمه ایران با خطای مجید حسینی مواجه شد تا قبل از رسیدن به دقیقه یک داور مکزیکی اعلام خطای پنالتی کند که علیرضا بیرانوند ضربه بازیکن عمان را گرفت. حسینی به خاطر خطایی که مرتکب شد از داور کار زرد گرفت. 
دقیقه ۱۰: بعد از خطری که از بیخ گوش ایران گذشت و پنالتی گل نشد، ملی پوشان کشورمان سعی کردند نبض بازی را در اختیار بگیرند اما نمایش خوب عمانی  ها این اجازه را نداد که خطر جدی روی دروازه حریف ایجاد کنند.
دقیقه ۱۵ : بازی سرعتی دو تیم کماکان ادامه داشت و هر چه ایران تلاش می کرد نبض بازی را در اختیار بگیرد این عمان بود که با دوندگی زیاد اجازه این کار را نمی داد.
دقیقه ۲۰: تیم ملی ایران بعد از یک حمله که ثمری برای آن نداشت دو ضربه کرنر روی دروازه عمان ارسال کرد که هیچکدام نتوانست خطر جدی را بوجود بیاورد.
دقیقه ۲۵: همکاری خوب سردار آزمون و مهدی طارمی فرصت خوبی را برای طارمی ایجاد کرد تا توپی را به سمت دروازه عمان شلیک کند اما ضربه او بدون دقت از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۳۰: شاگردان کارلوس کی روش بالاخره توانستند برای دقایقی نبض بازی را در اختیار بگیرند و با گردش توپ در مناطق مختلف سانترهایی را از جناح راست روی دروازه عمان ارسال کردند اما مدافعان حریف اجازه استفاده از این ارسال ها را ندادند.
دقیقه ۳۲: اشتباه مدافع عمان در دفع توپ با تیزهوشی علیرضا جهانبخش همراه شد و این بازیکن پس از توپ ربایی توانست با یک ضربه زمینی دروازه حریف را باز کند. 

دقیقه ۴۰: ارسال جهانبخش درون محوطه جریمه به مهدی طارمی رسید که مدافعان حریف روی وی مرتکب خطای پنالتی شدند. اشکان دژاگه پشت توپ ایستاد و این ضربه را به گل تبدیل کرد. 
دقیقه ۴۴: عمان در معدود حملات نیمه اولش پشت محوطه جریمه ایران صاحب موقعیت شوتزنی شد که ضربه محکم مهاجم عمان را علیرضا بیرانوند با واکنشی دیدنی به کرنر فرستاد تا هدیه اش به تیم ملی را کامل کند و سهم عمده  ای در پیروزی نیمه اول ایران داشته باشد.
دقیقه ۴۵: ایران می توانست به گل سوم دست پیدا کند اما توپ از زیر پای سردار عبور کرد و درحالی که طارمی می توانست از این توپ برای رسیدن به گل استفاده کند ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۴۶: آغاز نیمه دوم. تیم ملی عمان دست به یک تعویض زد.
دقیقه ۵۰: بازی در شروع نیمه دوم هیجان نیمه اول را نداشت و بازی کم رمقی را از هر دو تیم شاهد بودیم. با این حال ایران تیم برتر میدان بود و تلاش زیادی کرد تا در همین دقایق ابتدایی گل سوم را وارد دروازه حریف کند.
دقیقه ۵۳: پرتاب بلند اوت توسط وحید امیری با اشتباه دفاع عمان در دفع توپ همراه بود تا توپ مقابل پای سردار آزمون قرار بگیرد اما این بازیکن با ضربه ای بی دقت توپ را به بالای دروازه کوبید.

دقیقه ۵۷: مهدی طارمی می توانست سومین گل را برای ایران به ثمر برساند اما ضربه محکم این بازیکن را دروازه بان عمان به کرنر فرستاد. 
دقیقه ۶۵: عمان دقایقی نبض بازی را در اختیار گرفت و توانست یک ضربه کرنر هم به دست بیاورد اما از این ضربه راه به جایی نبرد. در این دقیقه وحید امیری به خاطر خطا روی بازیکن عمان از داور کارت زرد دریافت کرد.
دقیقه ۶۹: کی روش دست به تغییر ترکیب تیم ملی زد و در نخستین تعویض خود روزبه چشمی را جایگزین علیرضا جهانبخش کرد.
دقیقه ۷۸: دومین تعویض در تیم ملی صورت گرفت و اشکان دژاگه جای خود را به سامان قدوس داد. بعد از بیرون رفتن دژاگه که از ابتدا بازوبند کاپیتانی را بسته بود، امید ابراهیمی کاپیتان ایران شد.
دقیقه ۸۰: تیم ملی عمان که دیگر چیزی برای از دست دادن نداشت حملات زیادی را به سمت دروازه ایران پی ریزی کرد اما نتوانست دروازه بیرانوند را با خطر مواجه کند.
دقیقه ۸۵: مهدی طارمی که در نیمه اول هم چند موقعیت خوب برای گلزنی داشت روی پاس خوب سردار آزمون می توانست گل سوم را بزند اما بازهم ضربه او را دروازه بان حریف مهار کرد. در این صحنه طارمی می توانست به راحتی دروازه را باز کند اما ضربه را به بدن دروازه بان حریف زد.
دقیقه ۸۸: مسعود شجاعی که در این تورنمنت فرصت بازی پیدا نکرده بود، بالاخره در این دقیقه به جای سردار آزمون وارد زمین شد و بازوبند کاپیتانی را هم از امید ابراهیمی گرفت. 
تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی دو بر صفر برابر عمان راهی مرحله یک چهارم نهایی شد تا روز چهارم بهمن ماه به مصاف تیم ملی چین برود.
 
سخنان عجیب تحلیل‌گر عمانی درباره تیم ملی ایران!
تمرین صبحگاهی تیم ملی ایران
مفسر و تحلیل‌گر فوتبال عمانی قبل از دیدار برابر تیم ملی فوتبال کشورمان سخنان عجیبی درباره تیم ایران و شیوه بازی این تیم به زبان آورد.
سایت عربی کوره نوشت، تیم‌ ‌ملی فوتبال عمان که به عنوان تیم سوم به مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا 2019 راه پیدا کرد باید در این مرحله به مصاف ایران برود.
احمد الرواس، تحلیل‌گر سرشناس عمانی قبل از این بازی حرف‌های عجیبی را بر زبان آورد. او در این باره، گفت‌: من امید زیادی برای پیروزی برابر تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران دارم و معتقدم که دیدار برابر ایران سخت نیست. نمی‌توان تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران را با تیم‌هایی همچون کره جنوبی و ژاپن مقایسه کرد. تیم‌های شرق آسیا مثل کره و ژاپن در کنار تاکتیک و مهارت‌های فردی راهکارهای زیادی برای رسیدن به گل دارند اما تیم‌ ‌ملی ایران تنها راهکارهای ساده‌ای برای پیروزی دارد.
تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در سال 2004 با عمان هم گروه بوده است، این تحلیلگر سرشناس عمانی به این جام اشاره کرد و ادامه داد: ما در سال 2004 هم با این تیم در جام ملت های آسیا روبرو شدیم، اگر داور به ما ظلم نمی‌کرد پیروز میدان می‌شدیم.
او در پایان گفت‌: سه عامل باعث می‌شود تا تیم ملی فوتبال عمان در این دیدار به پیروزی برسد. نخست اعتماد به نفس بازیکنان، دوم آمادگی ذهنی بالا و سوم هم استفاده از فرصت‌ها.
بیرانوند: قبل از اشاره سردار آزمون تصمیمم را گرفته بودم
بیرانوند: قبل از اشاره سردار آزمون تصمیمم را گرفته بودم
دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران پس از پیروزی این تیم برابر عمان گفت: قبل از اینکه سردار آزمون اشاره کند تصمیمم را برای مهار پنالتی گرفته بودم.
 علیرضا بیرانوند پس از پیروزی دو بر صفر تیم ملی فوتبال ایران برابر عمان و صعود به یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا گفت: به مردم ایران تبریک می گویم به خاطر این پیروزی. ما به جمع هشت تیم برتر آسیا صعود کردیم. خوشحالم که تیم ملی تاکنون گلی را دریافت نکرده است. این حاصل کار گروهی است. تیم یکدستی داریم. 
وی در مورد اینکه به لژیونر فکر می کنید گفت: الان فقط به قهرمانی ایران فکر می کنم. 
بیرانوند در مورد گرفتن پنالتی گفت: قبل از بازی پنالتی زن های حریف را آنالیز می کنم. وقتی دیدم کاپیتان عمان پشت توپ قرار گرفت چون از قبل آنالیز کرده بودم و دیدم که قبلی را هم به همین جهت زده بود تصمیمم را گرفت. سردار هم به تصمیم من کمک کرد. اول من تصمیم گرفتم به این سمت بروم و سردار هم به این تصمیم کمک کرد. 
وی در مورد رفتن کی روش هم گفت: ما فعلا تمرکزمان روی عملکرد تیم ملی است و تلاش می کنیم که برای دیدار با چین آماده شویم. 
دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران در مورد پرتاب های بلندش گفت: افتخار بزرگی برای من هست که خدا این فاکتور را به من داده است. در دیدار برابر عراق بدشانسی آوردم که پرتاب هم کردم و دستم را خواندند. 

ابراهیمی: سه فینال دیگر در پیش داریم/ عملکرد بیرانوند ستودنی بود
هافبک تیم ملی فوتبال ایران گفت: عملکرد بیرانوند مقابل عمان ستودنی بود و مهار پنالتی توسط او انرژی مثبتی به تیم داد.
امید ابراهیمی در خصوص پیروزی دو بر صفر تیم ملی ایران برابر عمان گفت: خدا را شکر که توانستیم این دیدار را با پیروزی به پایان رسانده و آماده دیدار برابر چین شویم.
وی در پاسخ به این پرسش که مهار پنالتی توسط بیرانوند چقدر در پیروزی ایران تاثیرگذار بود، گفت: اگر این توپ به گل تبدیل می شد کار برای ما سخت می شد خوشحالم دروازه بان توانمندی چون بیرانوند درون دروازه بود که توانست توپ را دفع کرده و کار او یک انرژی مثبت به بازیکنان داد تا ما بتوانیم دو گل به حریف مان بزنیم.
هافبک تیم ملی در پاسخ به این پرسش که دیدار برابر چین را چگونه ارزیابی می کنید، گفت: ما شناخت نسبی از چین داریم و امیدوارم بتوانیم روز پنجشنبه این بازی را با پیروزی به پایان برسانیم. کادر فنی از فردا چین را آنالیز  خواهد کرد تا بتوانیم با شناخت کامل مقابل این حریف قرار گرفته و به پیروزی دست پیدا کنیم.
ابراهیمی در پاسخ به این سوال که چقدر شانس قهرمانی در این دوره از جام ملت ها دارید، گفت: تلاش می کنیم و تمام وجود خودمان را برای موفقیت تیم ملی و مردم خواهیم گذاشت، سه فینال تا قهرمانی داریم و باید بازی به بازی حرکت کنیم و این مردم ارزش آن را دارند که تمام تلاش مان را برای شاد کردن آنها بگذاریم.
هافبک تیم ملی در پاسخ به این سوال که شما قد بلندی ندارید اما تمام توپ های اول را زدید، گفت: همیشه آقای کی روش به ما می گوید وقتی جلوی دفاع هستید تمام ضربات سر اول را بزنید و من هم سعی می کنم وقتی نزدیک من توپ به زمین می آید آن را بزنم البته اگر من این کار را نکنم آنقدر بازیکن خوب هست که این کار را انجام خواهند داد.
وی در ادامه گفت: ما در دور مقدماتی دو بار با چین بازی کردیم و شناخت خوبی از این تیم داریم اما در حال حاضر بازی های جدید این تیم را ندیده ایم و نمی دانیم چه تفاوت هایی داشته اند. مطمئنا از فردا آماده خواهیم شد تا با آنالیزی که کادر فنی انجام می دهد برابر چین یک بازی خوب انجام دهیم و از این مرحله به سلامت عبور کنیم.
ابراهیمی در ادامه تصریح کرد: در دقایق اول دیدار برابر عمان کمی غافلگیر شدیم اما بعد از مهار پنالتی توسط بیرانوند بازی خوبی انجام دادیم و در پایان هم به پیروزی رسیدیم.
هافبک تیم ملی در خصوص اینکه در تیم چین مارسلو لیپی سرمربیگری این تیم را بر عهده دارد برای شما دردسرساز نخواهد شد، گفت: لیپی یک مربی بزرگ و شناخته شده در جهان است اما ما هم کارلوس کی روش بزرگ را  داریم و در این بازی بازیکنان درون زمین می توانند نقش تاثیرگذاری داشته باشند و مطمئن باشید با  دعای مردم چین را شکست خواهیم داد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مهار پنالتی توسط بیرانوند انرژی مثبتی به ما داد و ما از او تشکر می کنیم.


کد مطلب: 406607

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/406607/صعود-ایران-جمع-هشت-تیم-برتر-آسیا-دیوار-چین-رسیدیم-حرف-های-عجیب-تحلیلگر-عمانی-باره-ملی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1