تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۴۵
کد مطلب : ۴۰۵۶۹۲
وضعیت بازار گچساران بررسی شد

پارازیت گرانی در بازار گچساران

۵
۱
پارازیت گرانی در بازار گچساران
کبنا ؛این روزها پارازیت گرانی بازارهای کهگیلویه و بویراحمد را فرا گرفته است، اما مسئولان با شنیدن زنگ گرانی چه اقدامانی برای مهار آن انجام دادند؟ سووالی است که متولیان امر باید پاسخگو باشند. گرانی و چند نرخی در بازار شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد نگرانی زیادی را به همراه داشته است و ائمه جمعه استان و بعضی از مسوولان نیز این موضوع را فریاد زده‌اند، همچنین داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد به دادگاه احضار شد تا پیرامون وضعیت بازار و گرانی‌ها توضیح دهد، با این وجود شهروندانی گچسارانی هم از گرانی و چند نرخی کالاها رضایت ندارند.
فارس نوشت: امروزه قدرت خرید مردم و شرایط حاکم بر بازار از مواردی هستند که زندگی روزمره مردم را تحت تاثیر خود قرار داده است.
می‌توان با اطمینان گفت که تقریباً هیچ خانواده‌ای وجود ندارد که در طول شبانه‌روز خریدی از سطح بازار شهر خود انجام ندهد.
عدم ثبات فعلی بازار، نوسانات ثانیه‌ای قیمت‌ها و گرانی از مسائل کلی در کشور بوده و خاص این شهرستان و استان نیست لیکن داستان گرانی در این شهرستان  قصه‌ای جداگانه دارد به طوری که شهرستان گچساران به نسبت دیگر شهرهای کهگیلویه و بویراحمد به گران‌ترین شهر معروف است.
 نبود نظارت کافی بر بازار از سوی بازرسان و متولیان امر تا چند نرخی بودن قیمت کالاها همه موجب نارضایتی شهروندان گچسارانی شده است.
بر اساس گزارش میدانی که  امروز صورت گرفت، بر روی برخی از کالاهای مصرفی از جمله روغن خوراکی قیمتی از سوی کارخانه درج شده اما بر روی قفسه‌های فروشگاه‌ها با کاغذی دست نویس مبلغ دیگری درج شده  است که تا از فروشنده این مسئله را جویا می‌شوم در پاسخ می‌گوید من شما را می شناسم و به همان قیمت کارخانه به شما خواهم فروخت.
 این مسئله نه تنها در فروش روغن بلکه در سایر اجناس از جمله مواد شوینده و لبنیات نیز برخوردار است.
 قیمت‌هایی که از سوی کارخانه بر روی محصولات درج شده و قیمت‌هایی که فروشندگان به یک قیمت دل بخواه به دست مصرف کننده می‌رسانند و این مصرف کننده است که نمی تواند کاری را به جایی به پیش ببرد.
 یکی دیگر از تخلفات که به عینا مشاهده شده با رنگ‌های آبی بر روی قیمت رب گوجه‌ها که از کارخانه درج شده بود، رنگ شده و فروشنده محصول رب گوجه را به قیمت دلخواه در بازار گچساران به فروش می رساند.
 چندی پیش مسئله افزایش قیمت دلار در بازار موجب شد  تا اقلام مصرفی در بازار کاهش چشمگیر و یا با افزایش قیمت آن هم به صورت هر یک ساعت یک بار و یا به صورت آنلاین بر روی گوشی‌های فروشندگان اعلام می شد و فروشندگان اقلام را به همان نرخ گزارش شده به فروش می‌رساندند و برای این کار نیز توجیه داشتند.
 اما این روزها به نسبت گذشته همچنان شاهد افزایش قیمت کالاهای مصرفی و خوراکی در بازار هستیم و هیچ مسوولی حاضر به پاسخگویی نیست.
هر چند که در این مدت قیمت دلار نسبت به گذشته کاهش یافته است و تا جایی که امکان دارد اقلام مصرفی خانوار نیز  باید کاهش قیمت داشته که متاسفانه  کاهش قیمت اقلام مصرفی در بازار گچساران مشاهده نمی شود.
 مسوولان امر در مصاحبه های قبلی خود و یا در نشست های تنظیم بازار  بیان کرده اند، که بازار به ثبات قیمت فعلی رسیده و از افزایش قیمت اجناس مصرفی خبری نیست و برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی مورد نیاز از جمله گوشت منجمد گوساله و مرغ در بازار توزیع می‌شود.
 رضا شریفی در این باره اظهار کرد: برای جلوگیری از افزایش قیمت برخی از کالاهای مصرفی خانوارها تعداد 24گشت مشترک با ادارات مربوطه از جمله دامپزشکی، جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت و درمان گچساران و تعزیرات حکومتی در جهت بازرسی از عرضه کالای مصرفی در بازار گچساران در حال انجام است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت گچساران با بیان اینکه بازار تقریبا از یک ثبات قیمت برخوردار شده است، ابراز کرد: این بدان معنا نیست که دیگر افزایش قیمت در برخی از کالاهای اساسی و مورد مصرف خانوار وجود ندارد.
 وی با بیان اینکه طی بازرسی‌هایی که از ابتدای سالجاری تا پایان آبان ماه  از مراکز تولید، توزیع و عرضه کالاهای مورد مصرفی خانوار‌ها  و اصناف در سطح شهرستان انجام گرفته است، گفت: در این مدت زمان تعداد 14 هزار و759مورد بازرسی از واحدهای تولید، توزیع و عرضه کالاهای مورد مصرفی خانوار‌ها  و اصناف در سطح شهرستان انجام گرفته است
 شریفی اذعان کرد: این بازرسی از صنف‌های پوشاک، مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، نوشت افزار و کالاهای ساختمانی از جمله شن، ماسه و تیرآهن  انجام گرفته است.
 این مسوول عنوان کرد: این تخلفات بیشتر در زمینه کم فروشی، گران فروشی، نداشتن پروانه کسب، عدم درج  قیمت و عدم فاکتور بوده است.
 شریفی با بیان اینکه طی بازرسی هایی که در این مدت انجام گرفته تعداد 790 مورد تخلف از اصناف گچساران کشف شده و متخلفان به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شدند، گفت: متخلفان به 3 میلیارد و 984 میلیون و 603 هزار و 880 ریال جریمه نقدی شده‌ و برای اعمال قانون به اداره تعزیرات حکومتی گچساران معرفی شده‌اند.
وی  با بیان اینکه در این مدت 73 تن گوشت قرمز  به نرخ دولتی برای تعادل بخشی قیمت گوشت قرمز و جلوگیری از افزایش قیمت در بین مراکز عرضه فرآورده های گوشتی توزیع شد، خاطرنشان کرد: 34 تن شکر و برنج  برای تعادل بخشی بازار توزیع شده است.
به دلیل وجود چند نرخی بودن قیمت کالاهای مصرفی در شهرستان گچساران شهروندان گچسارانی برای تهیه مایحتاج روزمره خود به شهرهای همجوار از جمله کازرون و بهبهان سفر کرده و کالاهای اساسی خود را تهیه می‌کنند چرا که نظارت بر بازار گچساران به صورت خاله خورزویی صورت می گیرد و نظارت دقیق و کافی بر  فروشگاه های عرضه اقلام مصرفی در بازار گچساران وجود ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
رحمت بر والدینت قلندری
Iran, Islamic Republic of
در گچساران صنف میوه فروشان یک گروه خاص است خواربارفروشان همین طور بعد جالب صنف قصابان از یک گروه خاص .....هر کاری بخواهند میکنند ....جالب برای خیلی از مسولین شهر هم تعیین تکلیف میکنند
Iran, Islamic Republic of
شهر بی صاحب، بی مدیر ولی پر از افراد پر ادعا
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه بعلت ضعف مسولین وعدم نظارت کافی ازجانب مراجع ذیصلاح وهمچنین نفوذهای سیاسی وقوم گرایی بازارگچساران اعم از میوه فروش و ازهمه مهمترقصابی هست وتا زمانیکه این پارامترها تعیین کننده هست وضع بهمین منوال خواهدبود
سعید
Iran, Islamic Republic of
شیر فله‌ای ک قیمت مصوب در استان تصویب شده ۲۵۰۰تومان ولی لبنیات فروشی ب مردم میفروشند ۲۸۰۰الی ۳۰۰۰هزار تومان ..این نشان دهنده ک بازرسی ها در گچساران ضعیف.. با تشکر
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1