کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

لب تشنه کودک، زن و مرد دیشموکی / دریغ از همان آب تلخ (+تصاویر)

23 مرداد 1396 ساعت 12:40



آب شرب شهر دیشموک طی ۳ سال است که بر اثر تلخی زندگی را به کام مردم تلخ کرده است و طی چند روز اخیر همین آب تلخ هم بر اثر سوختن پمپاژ به کام مردم نمی‌رسد.


این شهر با جمعیتی افزون بر ۶ هزار نفر طی ۳ سال است که به واسطه مزه تلخ آب شرب شهر مردم با مشکل مواجه شده‌اند.

مردم از این آب شرب سالهای سال است که گلایه‌مندی خود را ابراز می‌کنند و با سعه صدر زیاد تحمل می‌کنند و از مسؤولان اداره آبفای شهرستان و همچنین استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار رفع این مشکل شده‌اند.

و اما دردسر اصلی شهروندان دیشموک بر قطعی آب چند روزه است که بر اثر سوختن پمپاژ همین آب تلخ قطع شده و مردم با مشکل مضاعف روبه‌رو هستند.


یکی از شهروندان در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: جای بسی تامل و تاسف است که مردم منطقه دیشموک ۳ سال است با مشکل آب شرب دست‌ و پنجه نرم می‌کنند و مسؤولان با وعده و وعیدهای انتخاباتی تا حالا نتوانستند این مشکل را رفع کنند.


این خانم دیشموکی گفت: چند روزی است که بر اثر قطعی آب شرب مجبوریم چند کیلومتر را طی کنیم و دور از شهر ظرف و ظروف خود را بشوییم که واقعا برای خانم‌ها مشکل بزرگی است.


یکی دیگر از این افراد در گفت‌وگو با ما اظهار کرد: با توجه به اینکه همین مردم ولی‌ نعمتان هستند اما متاسفانه مورد بی‌توجهی مسوولان قرار می‌گیرند و مشکل آب شربی که تلخ است با قطع شدن زندگی را بر مردم تلخ‌تر کرده است.


با پیگیری‌های انجام شده و بازدید میدانی در سطح شهر و پیگیری وضعیت آب شرب شهر دیشموک توسط مسؤول آبفای شهرستان کهگیلویه مقرر شد آب شرب شهر دیشموک تا ۲۴ ساعت آینده وارد مدار گردد و مشکل آب شرب مردم شهر دیشموک موقتا رفع شود.

داریوش فقهی‌پور در مصاحبه با خبرنگار ما اظهار کرد: وظیفه ما مسؤولان رفع مشکلات مردم است و پرسنل اداره آبفای شهرستان کهگیلویه طی ۲۴ ساعت است که بر رفع این مشکل تمهیدات لازم را به کار گرفتند.


 مسئول اداره آبفای شهری شهرستان کهگیلویه ضمن تقدیر و تشکر از اصحاب رسانه در جهت اطلاع رسانی، گفت: خبرنگاران همیشه هم پای مسئولان و در جهت خدمت به مردم در همه عرصه‌ها حضور دارند.

وی در خصوص مشکلات آب شهر دیشموک و قطعی چند روزه آب این منطقه، اضافه کرد: به وسطه مشکلات موجود در بحث پمپ‌های آب در سه ماه اخیر بیش از ۲۰۰ میلیون تومان خسارت مالی به تاسیسات آب منطقه وارد شده است.

فقهی‌پور گفت:  با این جود به هیچ وجه از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرده و همچنان برای خدمت به مردم و رفع معضلات مصمم بوده و پر تلاش هستیم.

وی با بیان اینکه، نیروهای اداره آبفای دیشموک و حتی شهرستان بعد از سوختن پمپ  و قطعی آب، بلافاصله دست به کار شدند، خاطرنشان کرد:‌ وظیفه خود می‌دانیم که در اسرع وقت معضل موجود را برطرف و مشکل بی‌آبی را در جهت خدمات رسانی بهتر به مردم برطرف کنیم.


فقهی‌پور در خصوص حفر چاه آب شرب برای شهر دیشموک هم اذعان کرد: برای پایدار کردن آب سالم شرب شهر دیشموک در حال انجام مراحل کار هستیم.

وی از حل شدن مشکل آب شرب شهر دیشموک ظرف ۲۴ ساعت آینده خبر داد و گفت:  چاه جدید آب شرب سالم شهر در هفته دولت کلنگ‌زنی و ظرف شش ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

 

گزارش و عکس از آرش آهنگ


کد مطلب: 266972

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/266972/لب-تشنه-کودک-زن-مرد-دیشموکی-دریغ-همان-آب-تلخ-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1