کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شهرداری یاسوج موی سرمان را سفید کرد / پیمانکار حق ندارد کارگران را اخراج کند / روزگار کارگران سیاه است

14 مهر 1395 ساعت 18:03


۶۰ کارگر اخراجی شهرداری یاسوج هنوز در بلاتکلیفی بسر می‌برند.kargar (7)
پروانه نیکمرام نماینده اداره کار با اشاره به وضعیت۶۰ کارگر اخراجی شهرداری یاسوج، گفت:نه استاندار، نه استاندار، نه شهردار و نه شورا شهر و هیچ دستی نمی‌تواند رأی ما را تغییر دهد طبق تبصره ۲ ماده ۱۶ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری آرای صادره و قطعیت یافته از مراجع تخصصی کار فقط در دیوان عدالت اداری قابل نقض و رد شدن هستند.
نیکمرام افزود: با اشاره به اینکه طبق قانون کارگری که بدون دلیل اخراج می‌شود باید به کارش برگردد، اظهار کرد: مشکل فقط پیمانکار جدید نیست، در این چند سال اخیر بیشترین حجم پرونده‌ها مال شهرداری است. اگر بخواهم تمام مشکلات کارگران شهرداری را در نظر بگیرم، باید بگم شهردار سر ما را سفید کرد. ۵ هزار کارگر در سطح استان هست که بیشترین مشکلات مربوط به کارگران شهرداری یاسوج است.
وی در ادامه با بیان اینکه طبق مصوب قانون سال ۹۱ کارگر با سابقه باید کار کند و حق اخراج کارگر از کارش از سوی هیچ اداره یا کارفرمایی وجود ندارد، افزود: پیمانکار شهرداری یاسوج بدون رأی و در نظر گرفتن این مصوب کارگران را اخراج کرده است.
وی با اشاره به اینکه اگر شهردار و شورای شهر یاسوج نظارت دقیق و کار‌شناسی شده داشتند این همه کارگر اخراج نمی‌شد، افزود: اگر شهرداری نظارت بر حقوق کارگران نکند ما رسماً خودمان نظارت کرده و رأی صادر می‌کینم.
نیکمرام خطاب به هدایت اکبری رئیس شورای شهر یاسوج، افزود: شما به عنوان نماینده مردم در شورای اسلامی چه کار کرده‌اید؟ وقتی این همه کارگر اخراج شده است؟ چطور جلوی این کار را نگرفتید؟ و آیا از شهردار پرسیدید، چه دلیلی داشته است؟ و اینکار را چرا کرده است؟ شما مشکلات کارگران را فراموش کرده‌اید و حواستان به پیمانکار است.
این مسئول با بیان اینکه نمی‌توانیم حق کارگران را تضییع کنیم، اظهار داشت: استادم از من رعایت حق شاگردی و استادی را در مسئله اخراج چند کارگر از من درخواست کرد، ولی نپذیرفتم. پیمانکار شهرداری یاسوج ادعا می‌کند که کارگران توان کار ندارد اگر اینطوری است و توان کار ندارند، طبق کمیسیون پزشکی نامه بگیرند و کارگران هم تمایل دارند که بازنشسته شوند و حقوق بازنشستگی بگیرند و نباید فراموش کنیم که کارگران شهرداری مشاغل سختی دارند.
در ادامه پروانه نیکمرام نماینده کارگران اظهار کرد: به عنوان نماینده کارگران تلاش خود را کردم و و راهکارهای قانونی را در جلسهٔ که با حضور شهردار، پیمانکار و اعضای شورای شهر یاسوج برگزار شد، ارائه دادم و طبق مصوبات کارگران اخراجی شهرداری یاسوج باید مشغول به کار شوند و پیمانکار هم حق ندارد بدون دلیل کارگران را اخراج کند.
به گزارش کبنا، هدایت امیری عضو شورای شهر یاسوج نیز در این باره گفت: مصوب شده که کارگران با سابقه شهرداری یاسوج به کار خود برگردند و شهرداری هم در قرارداد پیمانکار تجدیدنظر کند که حق هیچ کسی ضایع نشود.
بنا بر این گزارش، کارگران اخراجی شهرداری یاسوج هنوز در بلاتکلیفی بسر می‌برند و گویا هیچ کسی ککش برای آن‌ها نمی‌گزد، برخی از این کارگران در گفت‌و‌گو با کبنانیوز اعلام کرده‌اند، ما با مشکل مالی دست و پنجه نرم می‌کنیم و روز و شبمان برایمان سیاه است.


کد مطلب: 203114

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/203114/شهرداری-یاسوج-موی-سرمان-سفید-پیمانکار-حق-ندارد-کارگران-اخراج-کند-روزگار-سیاه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1