کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در شرکت نفت گچساران چه گذشته و می گذرد؟!(۱)

30 فروردين 1394 ساعت 23:44


بهنام عکاشهnaft-gachsaran

از محوطه شرکت نفت موسوم به کارمندا یا کارگری که می گذری متوجه تغییراتی در شکل و ظاهر می شوی.

برای اولین بار گیت های ورودی نفت دارای هویت شده اند و از زشتی دیرین خود فاصله گرفته اند. فضای سبز منطقه شرکتی به زیبائی های شهر کمک شایانی کرده است و برخی به این تحول انقلاب سبز نامیده اند.

حمایت و پشتیبانی نفت از شهر افزایش یافته و خدمات شرکت به شهر دارای تعریف خاص و روزآمد شده است.

اما اینها ظاهر امر هستند و هر چه بیشتر غور می کنی متوجه ناملایمات در نفت گچساران می شوی که بخش مهمی از این مشکلات به تغییرات منفی دهه اخیر در کشور، خاصه نفت برمی گردند.

نبود آموزش کافی به پرسنل بویژه نیروهای پیمانی، احساس تبعیض میان نیروهای رسمی و قراردادی، فقدان احساس امنیت شغلی در نیروهای ارکان ثالث، روند رو به رشد بازنشستگی کارمندان و کارگران مجرب و نبود افراد جایگزین،سمت های خالی و افراد بلاسمت  و... برخی از مشکلات در حوزه افراد شاغل در نفت می باشد.

مشکلات به همین جا ختم نمی شوند. حرف و حدیث های قدیمی و البته نامستند(حداقل به زعم راقم) پیرامون واگذاری ها و مناقصات، برخی تخلفات در حوزه های حساس و امور مربوط به بخش خصوصی، استخدام های غیربومی و غیرقانونی(در مدیریت جدید تاکنون موردی گزارش نشده است) و ... گوشه هائی از مشکلاتی است که مدیریت نفت با آن سربه گریبان خواهد بود.

در حوزه فنی کمترین مواردی از مشکلات گزارش می شود و به نظر می رسد در این حوزه مشکل قابل بیانی به جز آموزش ناکافی پرسنل نباشد و در این معاونت، کارکنان تبحر و تجربه ویژه ای در امور چاه ها کسب کرده اند.

در بخش عملیات که از مهمترین ارکان در نفت می باشد نیز مشکل خاصی گزارش نشده است. ترکیدگی لوله ها و فقدان سازوکار مناسب برای رفع این مشکل امنیتی نیز به نظر می رسد در یداختیار مدیران نفت گچساران نباشد.

کارکنان این بخش و حوزه فنی در یونیت های بهره برداری و چاه ها زحمات شبانه روزی برای تحقق پیش بینی های کارشناسان و مدیران مبنی بر میزان تولید(فورکست) برداشته و تا کنون موفقیت های چشمگیری در این زمینه داشته اند.

در بخش روابط عمومی(برای قضاوت درباره ریاست جدید کمی زود است) به نظر می رسد هنوز این واحد از سرزندگی و پویائی لازم برای پیوند این سازمان عریض و طویل به بدنه پرسنل و خانواده ها و بالاخره جامعه برخودار نباشد. جوانی مدیر جدید این واحد انتظارات را کمی بالا برده است.

در ماه های اخیر اتفاقی نامیمون در نفت گچساران افتاد و چندین نفر از پرسنل خوشنام و بی حاشیه، به دلیل تعجیل در معرفی آنها به سمت های جدید دچار لطمات شخصیتی شدند که بایستی اعاده پرستیژ اداری از این افراد شود.

وجود یک روابط عمومی قوی می توانست مانع این مسائل گردد. در نهایت این عملی ضدانگیزشی بوده و تکرار آن در آینده می تواند خطرناک باشد.

در فوتبال نفت هم متاسفانه شاهد سقوط نفت به دسته پائین تر بودیم و گرچه مدیر فعلی کمترین نقش منفی یا سازنده را در این تیم بازی کرد ولی نمره خوبی در کارنامه وی ثبت نمی شود.

این در کنار عدم نتیجه گیری مناسب تیم های دیگر ورزشی، مقداری تغییر در نگاه ها به ورزش نفت را ضروری کرده است.

به نظر می رسد اوضاع شرکت نفت گچساران مانند برخی لوله هایش کمی خوردگی دارد و مدیریت جدید باید با بازرسی موشکافانه، لوله های زنگ زده را یا به طریقی احیا نموده یا برای همیشه از رده خارج کند.

document.getElementById("Leyout101").style.display="none";handbags online
birkin hermes bag
orologi alviero martini
prada shoes
prada portafoglio donna
tom wedges
hogan online
timberland shoes
prada purse
timberland scarpe uomo


کد مطلب: 100216

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/100216/شرکت-نفت-گچساران-گذشته-می-گذرد-۱

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1