کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پشت پرده ائتلاف «فریاد» و محمد بهرامی

6 اسفند 1393 ساعت 0:17


حسین مدرس

وقتی نتیجه نهایی انتخابات انجمن اسلامی دانشگاه آزاد یاسوج را بر تیتر یک سایت کبنانیوز به نام پیروزی «بهرامی ها» مطالعه کردم تصورم بر این بود؛ با توجه به سابقه اصیل و مشخص اصلاح طلبی انجمن اسلامی، بالاخره مهندس بهرامی برای اولین بار گام به راه گفتمان اصلاحات نهاده است تا زین پس سابقه پر وزن و مشخص اصولگرایی خویش را که روزی در دامن اصولگرایی رشد یافت و به لطف مرحوم حاج مفتح پیشانی اصولگرایان استان کهگیلویه و بویراحمد، کرسی شهرداری را به دست گرفت را از خود دور سازد و با اقدامی دیر هنگام که نشان از پذیرش اشتباهات گذشته سیاسی خود بوده است، این بار گام به راه اصلاحات نهد تا که شاید بتوان از این به بعد او را به نام اصلاح طلب خطاب کنیم تا رنگ اصولگرایی بر قامتش نقش نبندد.bahrami

اما وقتی به لیست و نام اعضاء حاضر در ائتلاف «فریاد» که گویی با پشتیبانی آقای «بهرامی» که شناسنامه سیاسی او از اصولگرای دیروز و اصلاح طلب امروز به پیروزی رسیده بود را نگریستم؛ چنان پیشینه سیاسی اکثریت افراد پیروز در انتخابات طوری بود که تصورم بر این بود نکند ائتلاف «فریاد» برای انتخابات انجمن اسلامی دانشجویان «مستقل» یا تشکیل جنبش عدالت خواهی دانشجویی که هر دو گفتمان و دیدگاه اصولگرایی دارند نام نویسی کرده اند و اینک غریو شادی سر می دهند؛ چرا که آنچه حقیقت داشت با فهم و مشی انجمن اسلامی اصلاحات سنخیتی ندارد.

وقتی به نام افراد پیروز و سر لیست ائتلاف «فریاد» که با پشتیبانی آقای «بهرامی» به پیروزی رسیده اند نگاه میکنم و با واقعیت اصلاح طلبی تطبیق می دهم؛ آنچه نمایان می شود حاکی از پوچ گرایی و توهم اصلاح طلبیست!

چگونه میتوان «فریاد» را بر عَلم انجمن اسلامی اصلاح طلب برافراشت و اعضاء آن را اصلاح طلب شمرد وقتی نفر اول ائتلاف، آقای «م. ب»، گذشته سیاسی اش فریاد سر می دهد که ایشان مشاور جوان فرماندار دنا در دولت اصولگرایی بوده اند، همان دولتی که جوانان اصلاح طلب را از عرصه اجتماعی و مشارکت سیاسی حذف نمود!

این چه وجه اصلاح طلبیست که سر لیست ائتلاف مهندس بهرامی اصولگرای دیروز و اصلاح طلب امروز، شخصی به اسم آقای «م. ب» می شود که از افتخارات اصلاح طلبی! او این است که خود را نماینده ویژه نماینده سابق بویراحمد و دنا بر صندوق رای انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۹۰ می داند و آن را از ستاره های قابل افتخار گفتمان سیاسی اش می شمارد؛

«م. ب»،نماینده ویژه وکیل الدوله ای بود که مدیران گذشته اش در دانشگاههای استان کهگیلویه و بویراحمد؛ دانشجویان را به خاطر قلم و نگاه اصلاح طلبی به فلک تعلیق و به سیلی اخراج و به چوب ستاره داری بستند!

اینک این پرسش در افکار عمومی و جامعه دانشگاهی مطرح است که پیوند بهرامی با جوانان اصولگرا و نیروهای سیاسی نماینده سابق بویراحمد و دنا جز این است که بهرامی خود را متعلق به جبهه اصولگرایی می داند؟

مهندس بهرامی


این چه پیوند اصلاح طلبی با اصولگرایست که اینک «م. ب» جبهه پایداری، رخت پوشیده و جامه انجمن اسلامی اصلاح طلب را بر تن می کند که علاو بر آنکه بر قامتش گشاد است و تا دیروز نیز مسئول ستاد و سیاهی لشکر ستاد دکتر جلیلی نماینده ویژه جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ هم بوده است، اینک با تابلوی اصلاح طلبی سعی در فریب افکار عمومی دارد تا اینچنین القاء کند: آری! ما نیز هم چون مهندس بهرامی که هر دو حامی و لیدر ستار هدایت خواه بوده ایم که روزی او رئیس ستاد مالی دکتر و من رئیس ستاد جوانان استاد بوده ایم اینک با تغییر فصل زمستان به تغییر فصل سیاسی تن می دهیم و خود را اصلاح طلب مینامیم چرا که این مردم ذهن فراموشکاری دارند و ما میتوانیم از مردم سالاری استفاده کرده و به مردم سواری روی آوریم.

این چه شور و شوق اصلاح طلبی بر انجمن اسلامی بی نام و نشان دانشگاه آزاد است که آقای «م. ب» که تا دیروز مسئول ستاد آقای بزرگواری در انتخابات کهگیلویه بود و به استقبال دکتر جلیلی تا مصلی یاسوج آمد اینک با شناسنامه المثنی خود چنان از این جعل سند سیاسی-تاریخی خویش سرمست است که گویی از یاد برده است که نماینده محبوب او بارها به اصلاح طلبان استان چون سید باقر موسوی که مرد درد آشنا و خوش نام و پناهگاه اصلاح طلبان استان بوده است توهین و تهمت زده است.

با توهین و تحقیر یاران ائتلافتان در حق سید باقر موسوی چه تصوراتی در ذهن داشته اید؟

خیال کرده اید با نبودن سید باقر موسوی، مردی که هیچگونه محکومیت مالی و فساد اقتصادی در کارنامه خود ندارد و به سلامت سیاسی، اخلاقی و اقتصادی در جامعه شهره است می توان او را به پستوی خانه سپرد و خود را جایگزین این خورشید تابناک اصلاحات نمود؟

شهردار اسبق!

این چه ائتلافیست که فریاد حمایت از شما سر می دهند اما فریاد های دیروز نمایندگان همین جوانان در مجلس چه در گذشته و چه در حال، در توهین و تهمت به رهبر اصلاحات ایران سید محمد خاتمی همچنان شنیده می شود؟

وجه شباهت و هماهنگی شما با این ضد اصلاح طلبان در چیست؟

این چه انجمن سیاسیست که اکثریت قریب به اتفاق آن را ترویج دهندگان اندیشه جبهه پایداری تشکیل میدهند که بارها و بارها مریدان آنها در استان به تحقیر و تهمت مردان رشید و فادار اصلاحات چون سید ضیاء الدین رضا توفیقی، قاسم یزدانی، سید رضا عسکری و دیگر مردان نیک نام اصلاحات پرداختند و این توهین ها را تکلیف الهی و از افتخار خود می شماردند!

دلیل سکوت و رضایت شما از این تخریب ها به چه خاطر است؟

آیا جز این است که سکوت شما از رضایتمندی بر این توهین و تهمت هاست؟

آیا بهتر نیست موضع خود را مشخص کنید؟

که البته راهی جز این ندارید که یا با سکوت خود توهین به سران اصلاحات استان را همچون گذشته تائید کنید یا با تبری جستن از این ائتلاف «فریاد» ولی خاموش، حقیقت را هویدا کنید!

 اصولگرا!

این چه پیوند پشت پرده و نا شفافیست که شما در ظاهر ادعای اصلاح طلبی و همراهی با گفتمان اصلاح طلبی دارید اما در پشت پرده قدرت با اصولگرایان و نیروهای هم قطار دیروز اصولگرایی پیمان اخوت می بندید و برای پیروزیشان حمایت همه جانبه می کنید تا فریاد کم رنگ آنان را برای سیلی زدن به سیمای اصلاح طلبان مظلوم استان را رستاتر کنید؟

چه رازی پشت این ائتلاف است که نیروی پیروز شما هم ردیف نام مراد علی پیوند فرماندار اصولگرای جبهه پایداری آقای هدایت خواه بوده است؟

چه پیمانی پشت این قفس فریاد است که گزینه های مطلوب شما کارنامه اصولگرایشان از شما نیز پر وزن تر است؟

چه اهداف تاریک و پنهانی بر این پرده بی نشان فریاد وجود دارد که به اسم اصلاح طلبی ، دام اصولگرایی پهن نموده اید تا این بار فریاد رسای و نجیب اصلاح طلبی را به اسم فریاد انجمن اسلامی که تحت نفوذ شماست را در نطفه خفه کنید و زمزمه اصولگرایی را که شما در آن متولد شده اید و رشد یافته اید را در بستر اصلاح طلبی ارتقاء دهید؟

 آقای بهرامی

گویی ائتلاف فریادتان از شدت بی فریادی گفتمان اصولگرئیتان از یاد برده است که وکیل الدوله های دیروزتان بارها با نفسی آمیخته با غرور فریاد زدند اصلاحات مرده است و اصلاح طلبی به زباله دان تاریخ پیوسته است!

حال چگونه می شود که بهرامی و ائتلاف اکثریت اصولگرای فریادش، امروز داعیه عزیز تر از مادر برای اصلاح طلبانی شده اید و با نام پاک و مقدس انجمن اسلامی که یادگار اصلاحطلبان زجر کشیده است برای خود هویت تاریخی خریداری می کنند و گذشته سیاسی خود را که در ذهن مردم بایگانی شده است را به دست آتش جهل و غضب می سپارند تا در این میدان که خود سردمداران ناجوانمرد آنید حکومت کنید تا که شاید بر این انجمن اسلامی مظلوم و تنها برای چند صباحی فاتحه خوانده شود که گر مردان رشید اصلاح طلب بر این انجمن نیستند، اصلاح طلبان جا خوش کنند تا شاید بر این ورطه بی احساس، هویت بسازند.

و در آخر،

هرچه تلاش میکنید که گفتمان اصولگرایی را از خود دور سازید و به گفتمان سیاسی و اصلاح طلبی رو بیاروید تا که شاید خلعت مقدس اصلاح طلبی را که هم بر قامتتان سنگینی میکند، زینده خویش سازید اما واقعیت امروز گفتمان فریادتان، فریاد سر داد که بهرامی نمیتواند علاقه ، عشق و ارادت خود را به گفتمان اصولگرایی، جبهه پایداری و دوست محبوب و هم قطارش نماینده سابق بویراحمد و دنا را کتمان کند. که البته باید از مهندس بهرامی بدین جهت که ناخواسته و بر خلاف میل باطنی خویش این صداقت سیاسی را یکبار دیگر برای ما اصلاح طلبان مشخص نمود وفاداری خویش را به اصولگرایان و جبهه پایداری ثابت کرد سپاس گزاری کنیم.

 راستی جناب مهندس!

آزادی بیان از اصول اصیل اصلاح طلبان حقیقیست؛ اینک جامعه  با شکوه اصلاحطلبی استان کهگیلویه و بویراحمد منتظر پاسخ شفاف شما خواهند بود؛ اگرچه نمیدانیم آیا شما به اصول آزادی بیان و قلم و توان شنیدن حرف منتقدین و مخالفین خود پایبند هستید یا نه؟

که البته آینده قضاوت خواهد کرد!


کد مطلب: 91463

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/91463/پشت-پرده-ائتلاف-فریاد-محمد-بهرامی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1