کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی؛

سخنی با رئیس جمهور: انتصابات‌ فامیلی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد را از دولت دلسرد و نا‌امید کرده است

14 تير 1402 ساعت 21:25

در حال حاضر موضوع شایسته سالاری به هیچ وجه مطرح نیست و همواره مدیران را بر اساس خویشاوند سالاری و روابط‌ فامیلی عزل و نصب می‌کنند. و از توانمندی‌های لازم برخوردار نیستند تا بتوانند مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد را حل کنند.


زریر حسن‌زاده - اگرچه انتصابات‌فامیلی در دولت و مجلس گذشته نیز مسبوق به سابقه است، اما انتصابات کنونی با توجه به فضای سیاسی و انتقادی از نماینده عالی دولت سیزدهم در پی برخی انتصابات‌فامیلی و طایفه‌ای در استان جای تأمل دارد.
به طوری که علاوه بر نگرانی مردم از این موضوع واکنش‌های نیرو‌های انقلابی و وفادار به نظام را بر انگیخته است.
درست است که انتصابات‌فامیلی همواره از گذشته تاکنون وجود داشته است، اما از دولتی که همواره با شعار عدالت روی کار آمده است، چنین رفتاری بعید است.
متأسفانه به نظر می‌رسد تصمیم گیرندگان در شرایط فعلی با کنار گذاشتن شایسته سالاری، مدیران را بر اساس رفاقت، رابطه، ایلی و طایفه‌ای منصوب می‌کنند. هر چند این اقدامات ره به جایی نمی‌برد ولی سبب می‌شود استان کهگیلویه و بویراحمد از پیشرفت باز بماند و در جا بزنیم و از توسعه و پیشرفت باز بمانیم.
لابی کردن و مجبورکردن دیگر افراد برای دریافت پست‌های مدیریتی به هیچ وجه زیبنده استان محرومی همچون کهگیلویه و بویراحمد نیست، متأسفانه افراد نخبه، دست پاک، شجاع و متخصص و انقلابی به دلیل تنگ نظری برخی مسوولان ارشد و نمایندگان مجلس در حاشیه قرار گرفته‌اند.
انتظار می‌رفت در این شرایط بحرانی که با یک جنگ اقتصادی روبرو هستیم، شایسته سالاری سر لوحه انتصاب‌های مسئولان در استان بخصوص نمایندگان مجلس و مسوولان ارشد استان قرار می‌گرفت، و بدون سفارش و با در نظر گرفتن شایسته سالاری افراد اصلح و شایسته را برای کرسی‌های مدیریتی استان کهگیلویه و بویراحمد منتخب می‌شدند.
مردم فهیم استان محروم کهگیلویه و بویراحمد انتظار داشتند که دقت لازم  در انتخاب مدیران استان به کار گرفته می‌شد و بدون این که تحت فشار فردی قرار بگیرند مدیران توانمند را انتخاب کنند ولی متأسفانه مدیران انتخابی به گفته خود مردم از توانمندی‌های لازم برخوردار نیستند
و در حال حاضر موضوع شایسته سالاری به هیچ وجه مطرح نیست و همواره مدیران را بر اساس خویشاوند سالاری و روابط‌فامیلی عزل و نصب می‌کنند. و از توانمندی‌های لازم برخوردار نیستند تا بتوانند مشکلات استان را حل کنند.
قطعاً انتصابات‌فامیلی افراد بر اساس رابطه‌فامیلی و.... بیانگر یک نوع بد اخلاقی در استان خواهد بود، که‌امیدواریم رئیس جمهور محترم نسبت به این موضوع یک اهتمام ویژه‌ای داشته باشد تا افراد شایسته در مناصب مختلف در استان به کار گرفته شود.
این روز‌ها مردم استان کهگیلویه و بویراحمد نظاره‌گر مسئولانی هستند که در دولت انقلابی همواره به فکر منافع شخصی و‌ فامیلی هستند. که متأسفانه ادامه این حرکت باعث شکاف بین مردم و مسئولین خواهد شد، و ضمن نا امید کردن مردم، بی‌اعتمادی را همواره در استان کهگیلویه و بویراحمد گسترش و هر چه به جلو‌تر برویم موضوع عمیق‌تر خواهد شد.
و در کلام آخر بزرگترین پیامد عزل و نصب‌ها بر اساس رابطه‌ فامیلی و خویشاوند سالاری، گسست اجتماعی و عمیق شدن شکاف بی‌اعتمادی میان مردم و مسئولان خواهد بود.


کد مطلب: 464365

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/464365/سخنی-رئیس-جمهور-انتصابات-فامیلی-مردم-استان-کهگیلویه-بویراحمد-دولت-دلسرد-نا-امید-کرده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1