کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی؛

برتری‌های روشنفکر نسبت به رقبا

2 بهمن 1401 ساعت 16:04

کیان پورشرف در یادداشتی نوشت: در انتخابات سال آینده مجلس جریان اصول‌گراییِ بویراحمد، راهی ندارد جز این‌که بر روی بهترین گزینه موجود یعنی مهدی روشنفکر اجماع نمایند.


کیان پورشرف در یادداشتی که در اختیار کبنانیوز قرار داده، نوشته است: در انتخابات سال آینده مجلس جریان اصول‌گرایی راهی ندارد جز این‌که بر روی بهترین گزینه موجود یعنی مهدی روشنفکر اجماع نمایند. چون روشنفکر علت‌العل ادامه حیات سیاسی جریان راست یا به اصلاح اصولگرایی در بویر احمد ودنا خواهد بود.
انتخابات سال آینده سه‌قطبی زیر را به دنبال خواهد داشت: روشنفکر، زارع، بهرامی. گویا آقای منتظریان هم که مسئولیتی در وزرات نفت گرفته و رفتند وزارت نفت وهیچ کسی درجریان راست یا اصولگرایی پایگاه رأی و جریان قدرتمند و فعالی از جوانان را به جز مهدی روشنفکر همراه با خودش ندارد. شاید این سوال برای خواننده این نوشتار بوجود آید که پس خرامین چی؟
پرواضح است که خرامین محبوبیت چندانی در جامعه ندارد فقط به امید ریزش‌های جغرافیایی خودش را مطرح کرده است و در چنین فضایی نمی‌تواند در عیارِ کاندیداتوری قرار گیرد. چرا که حتماً شاخص‌هایی باید داشته باشد که خرامین فاقد این شرایط است. چون در سوابق گذشته مدیریتی خود خیلی توان کسب محبوبیت ویا کاری اثرگذار و ماندگار در دوره مدیریت مستعجل خودش نداشت و یکی از علت‌های آن شاید نداشتن کاریزمایِ مدیریتی و شخصیتی او باشد. بالاخره او را از این جنس نمی‌دانند و با استقبال نیز روبه رو نشده است و تجربه این جنس حضور در انتخابات صرفاً نوعی خودانتحاری برای شخص خرامین و گزینه‌هایی از این دست است و به طور کلی چنین عملکردی باعث به تاریخ سپرده شدن چنین گزینه هایی شده است.
اما مهدی روشنفکر در این سال‌ها به علت استقبال و محبوبیت کم نظیری که بین لایه‌های اجتماعی و فرهنگی و جوانان متعصب در بویراحمد کسب کرده است و همچنین به علت اعتماد به نفس بالای سیاسی که دارد و داشته است توان ایستادگی و مقاومت و تاب‌آوری بسیار بالایی در مقابل پدرخوانده‌ها و پدربزرگ‌های سیاسی جناح راست را در عمل به خوبی نشان داده است.
نتیجه آن هم این استقبال و استقامت و پایداری هم پیروزی قاطع روشنفکر در اسفند 98 بود. یکی از صفات برجسته روشنفکر نداشتن روحیه تخریب وهوچی‌گری و تخفیف و تنزیلِ شخصیتی دیگران ولو مخالفین سیاسی‌اش می‌باشد. سادگی و صمیمیت وی درگفتار و خودش را همردیف وهم سطح پایین‌ترین فرد جامعه می‌داند و اگر در عرصه‌ای موفق نیست به علت شرایط خاص اقتصادی وتحریم ظالمانه می‌باشد. ایشان یکی از پی‌گیرترین نماینده‌های مجلس می‌باشد و شاید به صدها دلیل دیگر جریان سیاسی اصولگرا برای ادامه حیات سیاسی خود باید بر روی مهدی روشنفکر اجماع نمایند و در صورت عدم اجماع جریان اصولگرایی بر روی روشنفکرکه برنده حتمی انتخابات در اسفند 1402خواهد بود، به علت داشتن طرفداران و جوانان متعصب و پرشوری که در لایه‌های مختلف اجتماعی دارد او را به اسطوره‌ای ماندگار که خارج از جریان‌های زر و زور وثروت و تنها به پشتوانه مردمی وجوانان متعصب و علاقمند به وی دوباره در انتخابات پیروز شده است تبدیل خواهند کرد و عدم اجماع بر روی روشنفکر نوعی خودکشی آگاهانه جریان اصوالگرایی در بویراحمد خواهد بود.
همگان می‌دانند آقای روشنفکر پشتوانه جمعیتی در حدود 100 هزار نفر در بافتِ فرهنگی و ایلیاتی و نخبگی دارد و خودش یک تحصیلکرده و ایلیاتی ناب و اصیل و شاخص با شاخص‌های اصیل اصولگرایی و ارزشی و مردمی است و اگر خیلی امروزی‌تر ومدرن‌تر بخواهیم صحت نماییم روشنفکر با اعتماد به نفس بالایی که دارد و داشته است و همچنین اعتبار بالایی که نیز دارد توانسته است نوعی از مدیریت جدید در سطح کلان و شهرستان از تهران تا یاسوج را رونمایی نماید.
مدیریتی از نوع، جنس و پتانسیل جوانانی با تحصیلات عالیه که هر کدام خود در ترازِ علمی و آکادمیک و دانشگاهی توان اداره ساختارهایی در نظام کلان و جزء سازمانی و مدیریتی را از کلان تا سطح میانی مدیریت رونمایی نماید. جوانانی با سبک و سیاق نو و مدرن که در بهترین دانشگاه‌های کشور تحصیل نموده‌اند و این رویکرد یکی از ظرفیت‌های بالقوه‌ای بوده است که توسط مهدی روشنفکر رونمایی، اصلاح و احیا شد و همین عقبه علمی و مدیریتی جدید و جوان که آینده‌ای درخشان خواهد داشت و سرآمدنی نامدار در عرصه علمی و مدیریتی خواهند بود و به اتکای توان علمی خود وجایگاه ارزشمند تحصیلی بالا و والایی که دارند حتماً آینده‌ای روشن و پایدار برای خودشان و بویراحمد رقم خواهد زند و لج‌بازی بعضی از پدرخوانده‌های اصولگرایی با گزینه‌های آقای روشنفکر برای مدیریت‌های مختلف هرگز در اذهان مردم و طرفداران روشنفکر حذف نخواهند شد و بیرون نخواهد رفت. چون آنها معتقدند جریان مخالف روشنفکر، آنها را حذف کرده‌اند و با حضور پرشور و قدرتمند و آگاهانه خودشان بار دیگر حقیقت و مظلومیت دکتر مهدی روشنفکر را در عرصه انتخابات اثبات خواهند کرد.
تمام مدیرانی که توسط دکتر روشنفکر در مسندها و مصادر مدیریتی قرار گرفته‌اند با داشتن توان علمی و اجتماعی و فرهنگیِ بالایی که دارند نیز همان سادگی و صمیمیت دکتر روشنفکر را ادامه می‌دهند و قطعا در آینده و سال‌های بعد به امید پروردگار آنها نیز به جای آقای دکتر روشنفکر وارد عرصه انتخابات مجلس خواهند شد و به مجلس شورای اسلامی راه خواهند یافت.
اما حاج زارع نیز مثل بهرامی یک ضلع انتخابات خواهد بود. آقای زارع حدود 20 سال در عرصه انتخابات خود را در معرض رأی مردم قرار داده است و حتما یک ضلع انتخابات خواهد بود. در یاداداشت‌های بعدی در خصوص آقایان زارع و بهرامی مبسوط خواهیم نوشت.


کد مطلب: 457393

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/457393/برتری-های-روشنفکر-نسبت-رقبا

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1