کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشتی از سیدعلی عباس محدث؛

رئیس جمهور، برق استان ما را وصل کنید...

6 دی 1401 ساعت 0:05

مطالبه‌گری بخشی از فرایند شایسته سالاری در جوامع آزاد، دموکرات و رویۀ معمول حکومت اسلامی است. در دنیای کنونی که سایه‌ای از نظامات مدیریتی تقریباً یکپارچه‌ای را داریم و منفعت طلبان نیز قدرت استبدادگری خود را افزون و انحصارطلبی در مدیریت جهان را دوچندان کرده‌اند، باید به نام شایسته طلبی، آزادیخواهی و اسلامیت، از حق ملت دفاع کرد. باید زبان مردم را فصیح‌تر و بلیغ‌تر کرد. باید همای سعادت را از دوش جاهلان و جاعلان فکر و مدیریت مردم پراند. باید تعامل‌گری ذلیلانه و مصلحت‌اندیشی بدون تدبیر را کنار گذاشت. این قاعدۀ اول انقلابی‌گری است.


مطالبه‌گری بخشی از فرایند شایسته سالاری در جوامع آزاد، دموکرات و رویۀ معمول حکومت اسلامی است. در دنیای کنونی که سایه‌ای از نظامات مدیریتی تقریباً یکپارچه‌ای را داریم و منفعت طلبان نیز قدرت استبدادگری خود را افزون و انحصارطلبی در مدیریت جهان را دوچندان کرده‌اند، باید به نام شایسته طلبی، آزادیخواهی و اسلامیت، از حق ملت دفاع کرد. باید زبان مردم را فصیح‌تر و بلیغ‌تر کرد. باید همای سعادت را از دوش جاهلان و جاعلان فکر و مدیریت مردم پراند. باید تعامل‌گری ذلیلانه و مصلحت‌اندیشی بدون تدبیر را کنار گذاشت. این قاعدۀ اول انقلابی‌گری است.
اما از سرزمینی دور و جزیره‌ای دور افتاده‌تر، فرصتی یافتیم تا سخنی را به عرض‌تان برسانیم. بیش از یکسال پیش در سفر استانی به سرزمین کهگیلویه و بویراحمد، شما را دیدار کردیم و زیارت نمودیم و پس از آن برق استان‌مان قطع شد. تمام مرز‌های استان ما بسته شد. نمی‌دانم چرا، ولی همین اندازه می‌دانم که گویا پس از آن سفر پرخاطره، رانشی صورت گرفت و ما از مجموعه ایران پهناور سفر کردیم به جایی که هیچ ارتباطی با مرکز نداریم. از جمیع امکانات و شبکه‌های ارتباطی محروم شدیم. نه شما از ما و نه ما از دولت شما خبری نداریم.
گویا قرار بود که آمار گرایی را تکرار نکنید. اگر اینگونه نیست، پس چرا ما از شما و شما از ما بی‌اطلاعید؟ حکایت همان کور شد و دزد. کور دوتا دوتا کشمش بر می‌داشت وقتی دزد اعتراضی نکرد، بهش گفت چرا سه تا سه تا بر می‌داری؟ دزد گفت که مگه تو کور نیستی، چگونه می‌بینی که من چندتا چندتا بر می‌دارم؟ گفت از آنجایی که من دوتا دوتا بر می‌دارم و تو اعتراضی نمی‌کنی. وقتی ما به دلیل قطع برق، هیچ ارتباطی با شما و دولت فخیمه‌تان نداریم، چگونه از وضعیت استان مطلع می‌شوید؟ چگونه قرار است که نرخ بدبختی‌های استان ما را بدانی؟
قرار بود که نقد را مانع نشوید؟ کاش ارتباطی با دولت بود تا می‌گفتیم که مهمترین سایت آزاد، مستقل و پرمخاطب استان(کبنانیوز) از حضور در جلسات و دیدار‌های مهم محروم شده است. از آنجاکه برق ارتباط‌مان با شما قطع شده است، دوباره باید برگردیم سرخط و از اول بنویسیم که طرحی نو درانداز.
نه تنها دانشگاه را عامل محرک نهاد‌های دولتی در استان نکردین، که متأسفانه انگار کلاس‌های دانشگاه‌ها تعطیل شده است. این رسم غلط را که دانشگاه فقط محلی برای آموزش باشد و خروجی‌اش فقط آدم‌هایی با مدرک تحصیلی و بی‌محتوا باشند، در گذشته هم داشتیم. وقتی قرار باشد که ما از این قطع ارتباط‌های مستمر خارج بشویم، باید موتور حرکت مدیریت دست دانشگاه باشد تا چنانچه نیاز به سرویس دهی شد، نخبگانش را بکار گیرد و رفع اشکال نماید. اما یقین دارم که شما نمی‌دانی بر استان ما چه گذشت. لاستیک نیمه سالم ماشین‌تان در کهگیلویه و بویراحمد همان لاستیک‌های دست ساز دولت شیخ حسن روحانی هستند که متأسفانه دولت شما پنچرشان کرد و دیگه از حرکت بازماندیم و امکان ارتباط با شما هم وجود ندارد که کمک کنید.
چند محور را یادآوری می‌کنم تا متوجه عمق فاجعه باشید؛
۱- در هیچ دوره‌ای مقام معظم رهبری، به مجلس و دولت هشدار دخالت‌های نابجا در سیستم‌های مدیریتی همدیگر را نکرده بود. این دوحالت دارد؛
- یا رهبری بصیر و آگاه ما از دولت و مجالس قبل مسائلی را دیده که انتظارش از شما حل این معضل بزرگ و فسادآمیز بود، قطعاً نباید تذکر می‌داد و اگر هم دولت و مجلس مثل گذشته بی‌تفاوت بودند که نشان دادند هستند، باید یک بار تذکر می‌داد و شاید هم محرمانه.
- یا اینکه تکرار پیام چندباره مقام معظم رهبری، یعنی اینکه این مجلس و دولت، بسی خطرناک‌تر از گذشته فرصت سوزی می‌کنند و امکان فساد اداری و مدیریتی را در بخش‌های مختلف به نهایت رسانده‌اند.
۲- سکوت مطلق اصلاح طلبان و اصولگرایان که منفعت طلبان و عافیت خواهان ۴۳ سال گذشته بوده‌اند، بیانگر وضعیتی غیرقابل باور است. تا جائیکه عده‌ای از سلیبریتی‌های بیسواد و سگ باز، برای برخی از مردم، لیدر شده‌اند. یا گروهی از نوچه‌هایشان را در سمت‌های مدیریتی ابقاء و انتظار بی‌جایی برای همراهی برنامه‌های دولت را از آن‌ها دارید.
۳- مهمترین اصلی که از آن غافل شده‌اید، بی‌تفاوتی معنادار دلسوزان انقلاب و همراهان همیشگی جریان انقلابی. یعنی کسانی که به واسطه عملکرد‌هایشان در معرفی دولت انقلابی به مردم و شرایطی که امروز جامعه به آن مبتلا شده است، نه می‌خواهند که سکوت کنند و نه می‌توانند همراهی شما باشند.
نتیجه این می‌شود که در تمام استان‌ها بویژه استان کهگیلویه بویراحمد باورمان بشود که برق‌مان قطع بوده و در دنیایی که شما در آن حضور دارید، ما نیستیم.
بنابراین؛
-اصلاح دولت، هرچند ضروری است اما باید اعتراف کنیم که در این چند ماه هزینه‌های مالی و جانی و حیثیتی بسیاری دادیم که در کل ۴۳ سال گذشته مثل آن نداشتیم.
- ترمیم دولت، یعنی وصله زدن به برخی حوزه‌های زیرساختی که آنچه اتفاق افتاد مبیین این حقیقت است که نه تنها اقتصاد را اصلاح نکردید، بلکه در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی هم دچار گسست و انزوا شدیم و بدتر اینکه، حوادث تروریستی شیراز و سیستان و اصفهان و... ، ترس از ناامنی را نیز بوجود آورده است.
- فرصت سوزی دولت در بیش از یکسال گذشته برای ترمیم و اصلاح مدیریت‌ها، یعنی تحمیل هزینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بر مردمی که تمام زیرساخت‌های لازم برای بهره‌مندی از قدرت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را دارند اما، استمرار این ضعف یعنی بها دادن به بهانه‌ها.
آقای رئیس جمهور؛
مردمی که علیرغم محرومیت‌ها و محدودیت‌های بسیار، بالاترین خدمت را به نظام و انقلاب نموده و هیچ هزینه‌ای را بر جمهوری اسلامی تحمیل نکردند، سزاوار این حجم از بی‌تفاوتی نیستند. لطفاً برق استان ما را وصل کنید...


کد مطلب: 456181

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/456181/رئیس-جمهور-برق-استان-وصل-کنید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1