تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۱۳
کد مطلب : ۴۵۰۳۷۲
به مناسبت هفته بهزیستی؛

نامه سمن «فردای روشن» به معاونت عمرانی استانداری؛ مناسب‌سازی معابر استان فراموش شده است؟

۲
۲
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
نامه سمن «فردای روشن» به معاونت عمرانی استانداری؛ مناسب‌سازی معابر استان فراموش شده است؟
کبنا ؛سازمان مردم نهاد «فردای روشن» با ارسال متنی به این پایگاه خبری از معاونت عمرانی استانداری خواستند تا حقوق جامعه ی معلولان استان مورد توجه قرار گیرد و اعلام داشتند که  منتظر پاسخگویی و همکاری حاجی زاده  و همکارانشان هستند.به گزارش کبنا متن ارسالی به شرح زیر است؛
جناب آقای دکتر حاجی زاده معاونت محترم امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد،سلام علیکم ؛مقدمتا به استحضار حضرتعالی می رساند سازمان مردم نهاد (غیردولتی) توان یابان فردای روشن یک گروه غیر انتفاعی، غیر تجاری و دواطلبانه از  شهروندان است که در  سطوح شهرستانی و استانی در استان کهگیلویه و بویراحمد سازماندهی شده است.
این تشکل مردمی به منظور حمایت از حقوق معلولان توسط مردمی با علاقه مشترک اداره می شود و  کیفیت خدمات ارائه شده به معلولان در تمامی حوزه ها را  نظارت می کنند. مطالبه گری، تشویق و تحسین، انتقاد و پیشنهاد ابزار اصلی این تشکل در مقابل نهاد های مربوطه است.
 از این رو و بر اساس ماده ۱ آیین نامه اجرایی ماده ۲ قانون جامع حمایت از حقوق معلولان؛ مناسب سازی، اصلاح محیط و تدارک وسایل حمل و نقل است به طوری که افراد معلول قادر باشند تا آزادانه و بدون خطر در محیط پیرامون خود اعم از اماکن عمومی، معابر، محیط شهری، بین شهری و ساختمان های عمومی حرکت کنند و از تسهیلات محیطی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی با حفظ استقلال فردی لازم بهره مند شوند.
تشکل مردمی فردای روشن از شما به عنوان اصلی ترین مقام عالی امور عمرانی در استان انتظار دارد در پروژه های عمرانی و شهرسازی، مسئله ی مناسب سازی را با وسواس مضاعفی مورد توجه قرار دهید، معلولان استان ما جمعیت زیادی دارند اما متاسفانه دلیل عدم مشاهده ی آن ها در محیط های عمومی، عدم مناسب سازی  و بعضا مناسب سازی غیر اصولی معابر و ساختمان هاست.
لذا انتضار داریم به استناد تبصره ۲ بند ج ماده ۱۹۳ قانون برنامه سوم توسعه(۱۳۷۹/۰۱/۱۷)؛  شهرداری های استان را موظف کنید تا از صدور پروانه کار و یا احداث پایان کار برای آن تعداد از ساختمان ها و اماکن عمومی و معابری که استاندارد های تخصصی مربوط به معلولان را رعایت نکرده باشند، خوددداری نمایند.
همچنین به استناد تبصره ۴ بند مذکور، سازمان های متولی تربیت بدنی استان، فرهنگ و ارشاد، اماکن ورزشی و تفریحی شهرداری ها و کتابخانه های عمومی، بانک ها و ادارات دولتی  را موظف نمایید تا احداث و تجهیز ساختمانهایشان را به شکلی مدیریت نمایند تا امکان بهره مندی معلولان استان از آنها فراهم شود.
متاسفانه بحث مناسب سازی  معابر عمومی شهرهای استان به شکل غیر قابل باوری نادیده گرفته شده و معلولان قادر به رفت و آمد در این معابر نیستند. متعاقب این تقاضا به اطلاع شما می رسانیم که عبور ویلچر در هیچکدام از پیاده رو های شهرهای استان امکان پذیر نیست.
در پایان با توجه به روحیه ای که از حضرتعالی سراغ داریم، انتظار می رود مشورت با کارشناسان سازمان بهزیستی استان و تشکل های مردم نهاد در این رابطه را در اولویت برنامه های خود قرار دهید تا بخشی از مشکلات جامعه ی معلولین استان در یک بازه ی زمانی کوتاه مدت برطرف شود.منتظر پاسخ شما و مجموعه ی همکارانتان در این زمینه هستیم.

----------------------------------------------------------------------
با تشکر و احترام،سازمان مردم نهاد توان یابان فردای روشن
نام شما

آدرس ايميل شما

مهدی
Iran, Islamic Republic of
فردا درستش میکنه برایتان
Iran, Islamic Republic of
لطفا چون استان استاندار ندارد نامه بنویسید ..
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1