تاریخ انتشار
جمعه ۱۰ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۱۹
کد مطلب : ۴۴۹۷۸۱
یادداشت ارسالی؛

فضاسازی در دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج برای منافع شخصی/ مردم واقعیت‌ها را می‌بینند

۱
۲
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
فضاسازی در دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج برای منافع شخصی/ مردم واقعیت‌ها را می‌بینند
کبنا ؛یادداشت ارسالی؛ «به جای حاشیه سازی و پنهان شدن پشت برخی سیاسیون ورشکسته، فضای امید و کار در دانشگاه علوم پزشکی را دریابید و دست از تشویش اذهان عمومی و خبرپراکنی دروغ بردارید.»
 از زمان استقرار دولت جهادی و انقلابی و فسادستیز در دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، عده‌ای که منافعشان در ادامه بنگاه معاملاتی قبلی! بود وتمام پروژه‌های عمرانی تعطیل بود و صدایی از آنها برنمی خواست، و دانشگاه حیات خلوت آنها بود، امروز را برای یارگیری و استخدام فله‌ای گزینشی، نقل و انتقالات انتخابی و حتی نقل و انتقال بهورزان که دستور مستقیم وزارتی مبنی برعدم انتقال و آن هم به ستاد دانشگاه و مرکز بهداشت بود، انتخاب مدیران طایفه گرا در تمامی سطوح مدیریتی بود، مناسب نمی‌بینند وبا تمامی قوا و رسانه های خاص به میدان آمده‌اند که دانشگاه را وارد حاشیه و سلامت مردم را به سخره و بازی بگیرند.
درد اینان درد مردم نیست و سخن راندنشان نه از حب علی که از بغض معاویه است.
از زمان شروع مسئولیت رییس جدید دانشگاه و حذف برخی افراد مسئله داروبی کفایت، بیش از ۳۰ پروژه عمرانی که راکد بودند و در یک و نیم سال گذشته کاملاً تعطیل بودند جان تازه‌ای گرفته و از این تعداد ده پروژه جدید می‌باشند.
بیمارستان‌های درحال ساخت سی سخت ولنده باقدرت بیشتر وتزریق منابع فعالتر و بیمارستان چرام بعداز یک ونیم سال تعطیلی دوباره با پیمانکار جدید به صورت فعال وبا چنداکیپ کاری شروع بکار کرده است.
بیمارستان بهمئی که عملاً تعطیل بود مجدداً فعال و در دو ماه آینده افتتاح خواهد شد.
ریالی از منابع اختصاص داده شده سفر ریاست محترم جمهور به استان، برگشت نخواهد خورد.
در ابتدای کار، ورود و استخدام نیروهای فله‌ای و شرکتی ممنوع و بکارگیری نیرو، ساماندهی و در قالب فضای رقابتی تعریف گردید.
پروژه پزشکی هسته‌ای؛ فاز تشخیصی آن به زودی افتتاح خواهد شد.
بیمارستان عجول الزایمان نرگسی! که بدون هیچگونه آمادگی زیر ساختی در اواخر دولت قبل برای رزومه سازی افتتاح شده بود و تعطیل گردید، در چند روز آینده به صورت واقعی و با تهیه زیر ساخت و منابع انسانی و مالی افتتاح خواهد شد.
آنژیوگرافی جدید یاسوج در مهرماه به صورت رایگان و از منابع صرفه جویی ارزی وزارت، تحویل دانشگاه خواهد شد.
دستگاه شتاب دهنده مرکز رادیوتراپی یاسوج توسط وزارت تأمین ودرآینده نزدیک با آماده سازی زیر ساخت راه اندازی خواهدشد.
یاد آوری می‌شود که استان اولین استانی است که دستگاه رادیوتراپی (اشعه درمانی) ندارد.
بخش‌های هماتولوژی و انکولوژی، آی سی یو اطفال و اتفاقات کودکان و IVF و نازایی و…. افتتاح و راه اندازی و یا در شرف راه اندازی هستند.
چیلر (خنک کننده) بیمارستان امام خمینی دهدشت با مبلغ ۱۴ میلیارد تومان از منابع داخلی دانشگاه خریداری و قبل از شروع فصل گرما راه اندازی شد.
یادآوری می‌کنم سال گذشته بارها رسانه‌های داخلی و مغرض خارجی در این بیمارستان بیمارانی را نشان دادند که با پنکه خود را خنک می‌کردند!
چیلر کلینیک دهدشت جدیداً راه اندازی شده است و آسانسور آن نیز در چند روز آینده آماده بهره برداری است.
تعمیر زیر ساخت فاضلاب و مقاوم سازی ساختمان بیمارستان شهید رجایی گچساران که سال‌ها مغفول مانده بود، درحال انجام است.
 تعمیر سیستم خنک کننده بیمارستان شهید جلیل بارایزنی دروزارت وتفاهم به شرکت بیمارستان ساز واگذار گردید.
برای تعمیر ومقاوم سازی MRI گچساران، مبلغ دومیلیارد تومان از وزارت درسفر اخیر ریاست دانشگاه اخذ گردیده است.
تجهیزات زیادی شامل اکوکاردیو گرافی، سی تی اسکن، ونتیلاتور اطفال و بزرگسالان، رادیولوژی پرتابل و ثابت، دستگاه‌های آندوسکوپی وکونوسکوپی و…دردیدارهای اخیر بامقامات وزارتی برای استان تأمین شده است.
 با رایزنی‌های گسترده، باتوجه به مشکلات اخیر درپرداخت حقوق دانشگاهها، دانشگاه علوم پزشکی جزو پنج دانشگاهی بوده است که حقوق و مزایا و حق التدریس و اضافه کار کارکنان و اعضای هیات علمی را به روز پرداخت کرده است و این درحالی است که اغلب دانشگاه‌ها بعد از یک هفته از اتمام ماه، فقط حقوق خالص راپرداخت کردند!
بانک‌های عامل در استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای مسئولیت اجتماعی، ساخت پایگاه اورانس، پایگاه سلامت و کمک‌های نقدی و پرداخت وام کلان به دانشگاه و پزشکان در قالب کارانه را با رایزنی متقبل شده‌اند.
کمیته‌های تغییر رویکرد، اصلاح احکام، صرفه جویی در منابع و خلق منابع جدید در دانشگاه فعال شده‌اند.
و ...
این‌ها بخشی از فعالیت‌های دانشگاه دردولت جدید بوده و خدمت بی منت ادامه دارد.
 در چنین فضای آلوده و مسموم که برخی دعوای دو کارمند را قتل ناموفق تفسیر می‌کنند و آن یکی دنبال شرایط احراز مدیران و مسئولین دانشگاه است که از فیلترهای متعدد گذشته و مدیران و معاونین متناظر آنها در وزارت، آن‌ها را تایید کرده‌اند، بهتر است تمامی دلسوزان سلامت مردم و رسانه‌ها و قلم بدستان منصف، خیرین و سیاسیون! به کمک دانشگاه بشتابند و از منفعت شخصی گذشته و آینده سلامت فرزندان خویش را در پیشرفت و توسعه دانشگاه ببینند و فضاهای دروغین و مسموم حاشیه‌ای را همراهی ننمایند و اظهار نظر و فضاسازی و لشکرکشی چندین فرد خاص پرحاشیه را که دنبال منافع شخصی بوده و در دولت انقلابی و فسادستیز جایگاهی ندارند، به سلامت و آینده فرزندان خویش گره نزنند.
والسلام علی من اتبع الهدی
 
نام شما

آدرس ايميل شما

پرستار
Iran, Islamic Republic of
تف به شرف نداشته ات کبنا که گزینشی کامنت رو نمایش میدی..
چرا کمنتای انتقادی از دانشگاه علوم پزشکی رو نمایش نمیدی کبنا..؟ دوران سرپرست بیسواد دانشگاه هم تموم میشه اما انگار دوران خایه مالی تو به نرخ روز، تمومی نداره
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1