کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی؛

بی‌مهری «سید ناصر حسینی‌پور» به لیدرهای سیاسی بویراحمد گرمسیر

16 ارديبهشت 1401 ساعت 0:15

تقریباً همگی اذعان دارند که در انتخابات سال ۹۸ و ۱۴۰۰ نقش مردم و لیدرهای بویراحمد گرمسیر در ایجاد موج جذب آراء در گچساران و باشت نقشی اساسی و تعیین کننده بوده است.


تقریباً همگی اذعان دارند که در انتخابات سال ۹۸ و ۱۴۰۰ نقش مردم و لیدرهای بویراحمد گرمسیر در ایجاد موج جذب آراء در گچساران و باشت نقشی اساسی و تعیین کننده بوده است.
مردم صادق، اصیل و نجیب و ریشه دار این دیار به وعده‌ها و شعارها اعتماد کرده و در انتخابات سنگ تمام گذاشتند.
اما پس از آن که نتیجه انتخابات مشخص شد، به یکباره ورق برگشت و بسیاری که حتی یک عکس هم با این جریان نداشتند عزیز شدند و در صف اول تصمیمات قرار گرفتند.
چند نکته استراتژیک وجود دارد که موجبات این حجم نارضایتی از کلیه اقشار به خصوص مردم دیار بویراحمد گرمسیر شده است:
-حذف لیدرهای اصلی جریان که در واقع زحمت اصلی جمع آوری و ریل گذاری این حجم آراء را کشیده بودند.
 در ادامه نماینده که به نوعی در تقابل با برادر بزرگتر که در واقع رهبر اصلی جریان بود در رویکرد خودبا انتخاب مشاوران و تشکیل اتاق فکری از افرادی کم تجربه که هیچ گونه شناختی نسبت به طوایف بخصوص بویراحمد گرمسیر نداشتند و ندارند و
در این میان روند چینش‌ها آنقدر مورد اعتراض نیروهایی قرار گرفت که زحمات اصلی را کشیده و سالها تحت فشار و تحقیر بودند که در مدت زمان کمی سطح جامعه را فرا گرفت و تا مناطق دیگر استان هم رسید.
در نوع چینش مدیران قشری که به نوعی کنار گذاشته شدند بویراحمد گرمسیر بود که در همه امور در انتخابات جانانه در صف اول در رکاب نماینده بودند.
سناریوهای مختلفی از این رویکرد بی توجهی یا کنار گذاشتن مردم بویراحمد گرمسیر می‌تواند وجود داشته باشد که ممکن است  یکی از سناریوها به انتخابات آتی ربط داشته باشد.
اینکه چرا به افرادی که با وجود نسبت فامیلی بهایی داده نشد همچون جناب سعادت، روانبخش، خوانپایه، عاملی مقدم، روشن ضمیر، دانش پژوه، جمال مقدم، شناور، سالاری و ... جای بسی سؤال و تعجب است!
این که چرا به افرادی همچون دکتر براتی و اسماعیلی و شادی و شفیعی از روستای ارو، که به صورت مستقیم  در انتخابات کنونی به صورت علنی نقش پر رنگی داشت اینگونه بی توجهی می‌شود جای سؤال و تأمل دارد!
برآفتابی ها که زحمات زیادی در این انتخابات کشیدند و متحمل هزینه‌های فراوان شدند اکنون به نظر بسیار ناراضی و ناراحت از شرایط موجود هستند که در رأس آنها برادران یاری، نجفی، جعفری کیا، بخشنده، باهوش، متولی و سایر عزیزان هستند.
دیار لیشتر و خیرآباد که از طریق لیدرهایی همچون خیرمند، پاکدل، مرارت، جعفری، مهندس سهمگین، قاضی نیا، علی دانا، فرجی، مهندس کرمی، علی شیر پیدایش، مرادی و... یکدست شدند و آنگونه شجاعانه در انتخابات زحمت‌ها کشیدند امروز مورد بی مهری و گاها دشنام قرار می‌گیرند.
به راستی دلایل این شکاف‌ها را در نفوذ نیروهای غیرخودی باید دانست یا عدم اعتقاد به نگاه تشکیلاتی منظم و منسجم؟
حال مردم بویراحمد گرمسیر نسبت به عدم بکارگیری نیروهای انسانی و پتانسیل‌ها و ظرفیت منطقه اعتراض  وار تبعیض و بی توجه ای و فراموش کردن نخبگان بویراحمد گرمسیر گلایه دارند و نسبت به وعده‌های توخالی و شعارهای فریبنده و سواستفاده از اعتماد مردم این دیار به شدت ناراضی و قطعاً این عزیزان و همه مردم گرمسیر از عملکرد نماینده غافل نیستند و تا به امروز هیچ پاسخی به مطالباتشان داده نشده و از عملکرد نماینده محترم ناراضی و بی مهری و کم لطفی به این حوزه را رصد و آنالیز می‌کنند، و امروز مدام از زبان مردم بویراحمد گرمسیر این جمله شنیده می‌شود که نگاه نماینده محترم بویراحمد ستیزی است.


کد مطلب: 447678

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/447678/بی-مهری-سید-ناصر-حسینی-پور-لیدرهای-سیاسی-بویراحمد-گرمسیر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1