تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب : ۴۴۵۴۹۷
یادداشت به قلم جابر برازنده

امروزه منابع طبیعی،بخوانید (میراث آیندگان ) در کشورما بصورت گوشت قربانی درامده ودرحال غارت وتقسیم است

۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛همزمان با هفته درختکاری یکی از مخاطبین کبنا نیوز مطلبی را در همین مورد به این پایگاه خبری ارسال کرد.
به گزارش کبنا نیوز؛ مطلب ارسالی به شرح زیر می‌باشد.

 بی تردید کیفیت وپابرجا بودن منابع طبیعی وجنگل ها یکی از شاخصه های اقتصادی و فرهنگی  هر کشور است.درکشورهای توسعه یافته میزان بهره مندی از جنگلها ومنابع طبیعی بصورت کاملا  متوازن و شفاف است ،و استفاده از این مواهب خداددادی ،کاملا قانونمندانه وبیشتر در راستای رفاه عمومی وعدالت اجتماعی است.حفظ ونگاهداری این منابع و مواهب طبیعی نیازمند یک عزم راسخ و یک فرهنگ سازی همیشگی و همچنین حمایت همه جانبه وبی طرفانه از سوی دولت ها و نهادهای حاکمیتی است .
 امروزه منابع طبیعی،بخوانید (میراث آیندگان ) در کشورما بصورت گوشت قربانی درامده ودرحال غارت وتقسیم است،نگاهداری وتقویت جنگلها و منابع طبیعی بصورت مقطعی و آن هم در یک هفته،هرگز جوابگوی این حجم از غارت وچپاول نیست.متولیان منابع طبیعی وجنگلبانها بدانند که با استوری گذاشتن و کاشتن چند نهال بی ثمر وغیربومی هیچ جنگلی احیاء نمیشود ..امروزه هرمدیر وکارمندی درصدد احداث  باغ تفریحی وخانه باغ است (.انگار از واحبات دینی  است که مدیران استانی درصدد مسابقه وچشم وهم چشمی هستند ).حاشیه چشمه های زیبا ودامنه های کوه های  استان من را بین عده ای  تقسیم کردند .شهر باشت از استان  ک ب  قطب تولید زغال در جنوب کشور شده است .وقتی فقط درشهر لنده دهها قطعه زمین از منابع طبیعی به نورچشمی ها واگذارشده حساب مرکز استان وشهرهای بزرگ معلوم ومشخص است . هیچکدام از  پروژه‌های بزرگ و ملی استان من  پیوست زیست محیطی ندارند،  احداث جاده دسترسی غیر ضروری وکارشناسی نشده  به داخل جنگلها ومراتع عملا راه غارت ونابودی  منابع را آسان  تر کرده است .تعدادکوره های تولید زغال در جنگل‌های استان ما بیشتر از تعدادنیروهای منابع طبیعی وجنگلبانی است.هیچ سازوکار مناسب ومنسجمی درجهت جلوگیری از آتش سوزی ومهار آتش وجود ندارد .طرح «قرق بان مقیم» میتواند کمک بزرگی به ثبات وحتی توسعه جنگلهای زاگرس بکند  .حمایت قضایی  وحقوقی قاطعی از جنگلبان های استان  نمیبینیم ..کمبود حقوق ومزایای جنگلبانان  انگیزه خدمت را از انها سلب میکند .. ای که‌ دستت میرسد کاری بکن.

جابربرازنده( دلسوز منابع طبیعی)
نام شما

آدرس ايميل شما

تورم 24 استان بالاتر از تورم كل كشور

تورم 24 استان بالاتر از تورم كل كشور

آخرين گزارش تورمي منتشره در سال 1400 حاكي از آن است كه در بهمن ماه نرخ تورم با كاهشي ...
حال و روز ايرانيان در اوكراين

حال و روز ايرانيان در اوكراين

چهارمين روز جنگ نيز براي روس‌ها روز پيروي نبود؛ جنگ شهري و مقاومت گسترده نيروهاي اوكرايني ...
رمزگشایی از مناقشه روسیه و اوکراین

رمزگشایی از مناقشه روسیه و اوکراین

عده‌ای در ایران معتقدند اگر آمریکا در اوکراین درگیر باشد، ما می‌توانیم مواضع قوی‌تری ...
1