کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی؛

سخنی با استاندار کهگیلویه و بویراحمد: نمایندگان سهم‌خواه و مداخله‌گر به اصول قانونگذاری و نظارت ذاتی‌شان سوق داده شوند

14 بهمن 1400 ساعت 16:17

به نمایندگان محترم استان یادآوری می نمایم بدانند که قانون گذاری و نظارت، دو وظیفه اصلی آنهاست و بدانند که در آغاز فعالیت نمایندگی خود، در برابر قرآن مجید به خدای متعال سوگند یاد کرده اید که قانون اساسی را که در اصل ۵۷ خود بر تفکیک و استقلال قوا صراحت دارد، حافظ و نگهبان باشند؛ همچنین سوگند یاد کرده اید که در انجام وظیفه وکالت، امانت و تقوا را رعایت نمایید. بنابراین تمام استان را به یک دید نگاه کنند و نگاه جغرافیایی، رفاقتی و قومی قبیله ای را کنار بگذارید و به جای پرداختن به مسائل جزئی، موارد کلان و مهم را پیگیری نمایید.


یادداشت ارسالی: بخشی از پیام مقام معظم رهبری خطاب به نمایندگان مجلس یازدهم: « آن که می تواند مجلس را در این جایگاه شایسته بنشاند، شما نمایندگان محترمید... آفت عمده، سرگرم شدن نماینده به حواشی زیان‌بار یا وارد کردن انگیزه‌های ناسالم شخصی و جناحی، یا سهل‌انگاری در کار یا دسته‌بندی‌های احیاناً ناسالم قومی و منطقه‌ای و قبیله‌ای و امثال آن است.»
درست در روزهایی که همه مردم استان چشم انتظار تحول در شرایط نابسامان استان هستند و ما در بخش های مختلفی دچار مشکلات جدی هستیم و آسیب‌های اجتماعی مانند بیکاری، طلاق، فقر، خودکشی و... زنگ خطر جدی را برای همه ما به صدا درآورده است و از طرفی مهم‌ترین شرط ایجاد تحول و مقابله با این آسیب‌ها سپردن جایگاه‌های مدیریتی استان به نیروهای جوان و شایستگان است اما متاسفانه برخی از انتصابات در استان با اصل شایسته سالاری در تضاد هستند و بیشتر رنگ و بوی رفاقتی و طایفه گرایی دارند بنابراین به مصداق فذکر با صراحت اعلام می‌کنیم تا دیر نشده در این شیوه انتصابات و مدیریتی استان تجدیدنظر کنید. مردم از نظام خسته نیستند بلکه از تبعیض، قوم گرایی، باندبازی و فقر زاییده بی عدالتی خسته‌اند.
انتصابات طایفه‌ای و رفاقتی، ظلم در حق مردمی است که به امید تغییر و بهبود در فضای جامعه پای صندوق‌های رای رفتند و امروز شاهد انتخاب‌هایی منطقه‌ای و طایفه‌ای برخلاف معیارهای دولت انقلابی وعده داده شده‌اند!
همه می دانیم رهبر معظم انقلاب، در دیدار تصویری سال جاری به نمایندگان مجلس تاکید کردند که «یکی از آسیب‌ها ورود نمایندگان در مسائل اجرایی و انتصابات است که باید از آن اجتناب شود» بنابراین این هشدار رهبری به نمایندگان مجلس باید فصل الخطاب برای آنها باشد اما متأسفانه این روزها مردم شاهد سهم‌خواهی و دخالت علنی برخی نمایندگان در عزل و نصب‌ها هستند که واقعاً جای نگرانی جدی دارد.
آنچه این آسیب‌های این انحراف را دو چندان کرده انفعال استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه و دادن میدان به نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که طبیعتا هیچ گاه مسئولیت های این فشارها را بر عهده نمی گیرند و در نهایت همه هزینه ها را متوجه استاندار می نمایند. 
جناب آقای دکتر احمدزاده؛ از شما به عنوان نماینده عالی دولت انتظار می‌رود که به دنبال عدالت در انتخاب نیروی انسانی در پست‌های کلیدی استان و شهرستان‌ها باشید و استقلال قوا را حفظ نمایید زیرا در نهایت شما باید پاسخگوی مستقیم مطالبات مردم استان باشید.
جناب استاندار، دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات قابل قبول نیست و انتصاب مدیران و مسئولان انقلابی، کارآمد، مجرب، پاکدست، توانمند، خلاق، تحول آفرین و خوشفکر می‌تواند برای دولت دستاوردهای بزرگی داشته باشد. شما نباید تحت تأثیر این جوسازی‌ها قرار بگیرد و بهتر است قاطعانه مانع دخالت‌های گروه‌های مختلف در انتصابات شوید.
جناب دکتر احمد زاده، دخالت نمایندگان محترم مجلس در عزل و نصب ها و تایید این انتصابات توسط جنابعالی هم جایگاه دولت را تضعیف خواهد کرد و هم جایگاه نمایندگی را زیر سوال خواهد برد و هم آسیب‌های جدی دیگری را در آینده رقم خواهد زد و باعث بی انگیزگی نیروی انسانی خدوم و متعهد و مهاجرت آنها از استان خواهد شد.
آنچه از استاندار محترم به عنوان نماینده عالی دولت مردمی و انقلابی انتظار می‌رود؛ ایستادن در مقابل سهم‌خواهی‌های غیر قانونی نمایندگان مداخله‌گر و مخرب برنامه‌های دولت و ناهمگام با فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم مداخله نمایندگان در کار دولت بوده و نمایندگان به اصول قانونگذاری و نظارت ذاتی‌شان سوق داده شوند.
بی شک با وجود برخی نمایندگانی که جز به انتخاب در دوره بعد به چیز دیگری نمی‌اندیشند، جز خسارت برای دولت انقلابی ره‌آوردی نخواهند داشت.
در پایان همه می‌دانیم که استان عزیزمان با وجود توانمندی‌های بالقوه و منابع ارزشمند خدادادی و نیروی انسانی مستعد اما متاسفانه رتبه خوبی در شاخص های توسعه، نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار و... ندارد. راه برون رفت از این مشکلات تلاش شبانه روزی و جهادی همه مسئولان و مشارکت مردم را می طلبد. به نمایندگان محترم استان یادآوری می نمایم بدانند که قانون گذاری و نظارت، دو وظیفه اصلی آنهاست و بدانند که در آغاز فعالیت نمایندگی خود، در برابر قرآن مجید به خدای متعال سوگند یاد کرده اید که قانون اساسی را که در اصل ۵۷ خود بر تفکیک و استقلال قوا صراحت دارد، حافظ و نگهبان باشند؛ همچنین سوگند یاد کرده اید که در انجام وظیفه وکالت، امانت و تقوا را رعایت نمایید. بنابراین تمام استان را به یک دید نگاه کنند و نگاه جغرافیایی، رفاقتی و قومی قبیله ای را کنار بگذارید و به جای پرداختن به مسائل جزئی، موارد کلان و مهم را پیگیری نمایید.


کد مطلب: 444265

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/444265/سخنی-استاندار-کهگیلویه-بویراحمد-نمایندگان-سهم-خواه-مداخله-گر-اصول-قانونگذاری-نظارت-ذاتی-شان-سوق-داده-شوند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1