تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب : ۴۴۳۵۲۹
یادداشت

دادستان یاسوج؛ مصالحه را کنار بگذارد

سید محسن نیک محمدی
۱
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
دادستان یاسوج؛ مصالحه را کنار بگذارد
کبنا ؛یادداشت فرزند سردار شهید نیک‌محمدی خطاب به دادستان یاسوج
 
 
*مصالحه را کنار بگذار!*
 
سید محسن نیک‌محمدی فرزند سردار شهید سید مسعود نیک‌محمدی طی یادداشتی با توجه به درگیری‌های اخیر و استفاده از سلاح‌های سرد و گرم طی روزهای اخیر در استان کهگیلویه و بویراحمد خطاب به شورای تامین استان و دادستان یاسوج آورده است:
 
حرکت‌های اخیر برهم زنندگان امنیت در چند روز اخیر در استان و برخی شهرستان‌ها، چه در معابر عمومی و چه در مراسمات عزا و عروسی در استانی تماما شیعه چیزی بد جلوه دادن چهره استانمان را در پی ندارد.
 
اگر بخواهیم به واکاوی چنین مسئله‌ای بپردازیم؛ توان قلم خارج از این مسئله است اما به اختصار چندین موارد مهم در بروز این آسیب‌ها را متذکر می‌شوم.
 
جناب دادستان محترم و اعضای محترم شورای تامین استان؛ در وهله اول استان ما استانی محروم و فاقد بسیاری از عوامل توسعه هست و همین یک مسئله به تنهایی برای جوانانی که مدرک تحصیلی آنها سالها گوشه اتاق خاک میخورد کافیست تا فشارهای روحی و روانی خود را به بدترین شکل ممکن خالی کنند.
 
همه می‌دانیم که یک جوان تحصیلکرده هیچگاه بخاطر موقعیت شغلی خود دست به چنین رفتارهای خشونت‌آمیز نمی‌زند؛ لذا بیشتر این عوامل نشات گرفته از بیکاری یک جوان است؛ مسئولان برای ساماندهی اشتغال جوانان چه کرده‌اند؟ نمایندگان ما در بحث صنعت و کشاورزی چه خدماتی را برای جوانان فراهم آورده‌اند؟ چندین کارخانه اشتغال‌زایی در استان ما راه‌اندازی شده؟ 
 
هم‌چنین کم‌کاری دستگاه‌های فرهنگی در بروز چنین آسیب‌های را نمی‌توان نادیده گرفت، وقتی جوان هیچگونه تفریح سالم، ورزش هیجانی، شادی و نشاط نداشته باشد باید منتظر چنین عواقب بدی از او در جامعه باشیم تنها سرگرمی جوانان روی آوردن به هیجانات زودگذر و استفاده از قرص ‌های روانگردان و مشروبات الکی شده که این چیزی جز سیاست اشتباه برخی مسئولان را در پی ندارد و دستگاه قضا مجبور است به تنهایی جور کم‌کاری سایر نهادها را به دوش کشد.
 
در سایه بروز چنین خشونت و ناامنی‌ها ضربه‌های جبران ناپذیری به استان در زمینه‌های متعدد وارد می‌شود که از فرار سرمایه‌‌گذاران می‌توان به مهم‌ترین عوامل آن نام برد چرا که حجم عظیم مالی و چرخه عظیم سیاست‌های اقتصادی مبتنی بر فرهنگ یک منطقه اختصاص دارد و بدون داشتن امنیت امکان پذیرش گردشگر و چرخه اقتصادی محدود خواهد شد و رونق اقتصادی از استان رخت برخواهد بست.
 
دیگر مسئله‌ای که شاید به عنوان سنت خوبی از آن یاد شود اما باید قبول کنیم بحث مصالحه و معتمدین به امنیت ضربه زده و وقتی مجرم مطمئن میشود با رضایت ریش‌سفیدان رضایت میگیرد طبیعی هست به شرارت‌های خود ادامه میدهد.
 
لذا انتظار می‌رود دستگاه قضا به سادگی از خطای مجرمین نگذرد و اینکه مجرم را بعد از چند روز با یک سند یا ضمانت آزاد کنند چیزی جز اجازه دادن به شرارت‌های فرد خاطی نیست و ما خواهان اشد مجازات و تسریع در صدور حکم عامل چنین جرم‌های هستیم.
 
سید محسن نیک‌محمدی
نام شما

آدرس ايميل شما

India
درود
باید اینگونه افراد در شهر بچرخانند
ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

«من همیشه از اکبر می‌ترسیدم. وحشت داشتم که با او مخالفت کنم. برای همین مجبور بودم که ...
مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

اجرای نادرست نظام رتبه‌بندی معلمان ضمن سوزاندن فرصت‌های اعتلای کیفیت نظام آموزشی و اعتلای ...
ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج در نسل اول سیاسی‌ها یا سنتی در قالب معرفی دوست و خانواده بوده یا در خلال مبارزه ...
1