تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۲۴
کد مطلب : ۴۴۳۴۰۶
یادداشت ارسالی؛

جاده‌های مرگ و پیچ‌هایی با ناقوس الرحیل در کهگیلویه و بویراحمد

۲
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
جاده‌های مرگ و پیچ‌هایی با ناقوس الرحیل در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛یادداشت ارسالی: جاده‌های مرگ و پیچ‌هایی با ناقوس الرحیل که جان انسان‌ها را به بازی گرفته و تاب حیات را می‌ربایند! سال‌هاست ارابه‌ی مرگ بر جاده‌های استان سایه افکنده و انسان‌های زیادی را به کام مرگ فرستاده. زمانی نه چندان دور نمایندگان پیشین وعده‌ی احداث و راه اندازی راه آهن کاکان به فارس را داده بودند که آن هم تنها در حد یک شعار باقی ماند شعاری که برای ما کهگیلویه و بویراحمدها تبدیل به رؤیایی دور از دست شده. اگر خط راه آهن استان ما جدی گرفته نمی‌شد چه بسا جوانان و نان آوران خانواده‌ها مجبور به طی مسیر از طریق جاده‌های کوهستانی و پر از دست انداز نبودند که گاه خود ارابه‌ی مرگشان را برانند و گاه کنار راننده‌ای بنشینند و هزاران بار در دل دعا کنند خدایا این بار ما را سالم به مقصد برسان! مسئولان محترم استان و نمایندگان بانفوذ؛ امروزه یکی از نیازهای اساسی‌مان جهت پیشرفت استان و برون رفت از این واپس زدگی اقتصادی راه اندازی خط راه آهن است لطفاً اگر از عزل و نصب‌ها کمی فراغت خاطر یافتید فکری به حال جاده‌های مرگ کنید و دانشجویانی که مجبورند جهت ادامه تحصیل به استان‌های دیگر بروند را دریابید چرا یک نفر باید پانزده ساعت در اتوبوس بنشیند و با کمر و گردنی گرفته و پاهایی تاول زده برسد تهران و با آنهمه خستگی تازه راه بیفتد دنبال کارها و مشغله‌هایش؟! چرا میان قطب‌های صنعتی فارس و اصفهان ما همچنان محجور افتاده‌ایم و کورسوی امیدی جهت برون رفت از این اوضاع نابسامان اقتصادی نداریم؟! هوایی طی مسیر می‌کنیم مرگمان را گردن کوه دنا می‌اندازند و زمینی را انتخاب می‌کنیم؛ جاده‌ها و ناقوس مرگشان دست از سرمان بر نمی‌دارد! آیا اگر خط راه آهن تابحال راه اندازی شده بود اینهمه آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده‌ای همچنان بالا بود؟! چند نفر دیگرمان باید زیر چرخ‌های پلاستیک و فلز ماشین‌ها له شویم تا شاید دلتان به حالمان بسوزد و فکری به حال راه اندازی ریل‌های راه آهن کنید؟! مگر چند نفرمان ماشین شخصی داریم یا چند نفرمان آنقدر دستمان به دهانمان می‌رسد تا بتوانیم هر بار از طریق هواپیما سفر کنیم؟! آقایان نمایندگان شما در مقابل تمام رأی‌هایی که از این مردم گرفته‌اید مسئولید! شما در مقابل جان این مردم مسئولید! شما در مقابل تمام خانواده‌هایی که سرپرست و جوان و عزیزی را بخاطر تصادف از دست داده‌اند مسئولید! به فکر خدمت به مردم باشید پیش از آنکه صدای الرحیل دیگری بلند شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
محروم ترین استان کشور هستیم.دلسوز نداریم.فقیر ترین روستاها و حتی شهر را داریم.بروید استان های شمالی و خراسان و آذربایجان شرقی را ببینید.بسیار محروم هستیم.
Iran, Islamic Republic of
ای خدا خودت کمک کن.مسولین کشوری به داد جاده های یاسوج به اصفهان برسید.همواره کشته و زخمی می دهد.این جاده ها مشکلات و معضلات و مسایل حل نشده زیادی دارند.راهداری و وزارت راه کمک نماید‌مسولین وزارتخانه ها و حوزه کشوری به داد این مناطق محروم برسند. جاده فنی و استاندارد نیست.نیاز به تعریض و علایم روشنایی و اخباری و پل های عابر پیاده دارد.چراغ خطر در تونل ها و گردنه ها و پیچ ها نیست.جاده ها بسیار ابتدایی هستند.علایم خط کشی کافی و لازم ندارند.این جاده ها نیاز به حمایت دولت و حاکمیت دارد.استان عقب ماندگی تاریخی دارد.به داد مردم فقیر و مستمند و محروم این استان برسید.
ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

«من همیشه از اکبر می‌ترسیدم. وحشت داشتم که با او مخالفت کنم. برای همین مجبور بودم که ...
مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

اجرای نادرست نظام رتبه‌بندی معلمان ضمن سوزاندن فرصت‌های اعتلای کیفیت نظام آموزشی و اعتلای ...
ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج در نسل اول سیاسی‌ها یا سنتی در قالب معرفی دوست و خانواده بوده یا در خلال مبارزه ...
1