کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی؛

بازی هشت سر باخت برادران بحرینی در شهرداری گچساران

18 دی 1400 ساعت 22:45

اختاپوس یا هشت سر نام یک موجود دریایی است که عمدتاً در ادبیات سیاسی ایران بکار می‌رود.


اختاپوس یا هشت سر نام یک موجود دریایی است که عمدتاً در ادبیات سیاسی ایران بکار می‌رود.
اختاپوس هشت سر طمع، حذف و انحصار گرایی اینبار در پروژه انتخاب و معرفی شهردار گچساران نمایانگر بی‌تدبیری و سقوط جریان برادران بحرینی که چند سالی است پرچم عدالتخواهی و مبارزه با تبعیض و انحصار طلبی را برافراشته بودند - شده است.
فرایند انتخاب شهردار گچساران هم قربانی داشت و هم قربانی گرفت تا جایی که برای کسانی که در رد اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون پایکوبی می‌کردند خود از تیغ حذف انحصارگرایی نوین در حوزه انتخابیه گچساران و باشت در امان نماندند.
سکانس اول انتشار فراخوان جهت تصدی شهرداری گچساران توسط اعضای شورای اسلامی دوره ششم.
حدود ۲۸ نفر رزومه و مدارک و سوابق خود را به شورا تحویل دادند.
اما اکثریت شورا تحت فشار شدید سید قدرت حسینی و لیدرهایی چون امین یوسفی و سرهنگ بیعت و حمید رضوانی بازی را بهم زدند و در  کوچه - ۲۱ جنوبی کارکنان کار را به نفع مسعود ظفری شهردار پرحاشیه سابق قطعی نمودند.
دکتر اردلان زینل زاده شهردار خوشنام گچساران و مدیر کل اسبق اداره کار و امور اجتماعی و دکتر علی فرد شهردار موفق سی سخت و مهندس محمدی تبار مدیر کل پرتلاش مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد سه قربانی این جلسه شبانه شدند و ظفری با رأی اکثریت برای صدور حکم شهرداری به استانداری معرفی شد. اعتراض‌های محمد علی مرادی و پیمان علیپور دو عضو اصلاح طلب شورا هم راه بجایی نبرد.
ظفری پس از ۴۰ روز توسط نهادهای نظارتی رد صلاحیت شد و شائبه‌های فراوانی مبنی بر دخالت برادران حسینی در رد صلاحیت شهرداری که روزی تاجگردون را رها کرده بود و خود و همه اعتبارش را برای سید قدرت و سید ناصر هزینه نموده بود گویا قربانی چهارم این فرایند گردید.
قربانی پنجم مهندس نشاطی فر از سادات شاه‌زینعلی و مورد حمایت خاص سردار عبدالحمید طاهری از لیدرهای باسابقه سید قدرت و کارمند شهرداری گچساران با برنامه ریزی خاص سردار طاهری در اتحاد با گروه اقلیت شورا برای سرپرستی شهرداری معرفی گردید ولی باز هم شاهد کار شکنی‌هایی جدی برای صدور حکم سرپرستی وی به بهانه رسمی نبودن شدیم.
دکتر علیمحمد آقایی تنها قشقایی عضو شورای ششم که ید طولانی در جریان اصولگرایی دارد از طرف شورا برای شهرداری معرفی شد.

بهنام برازنده - شهردار اسبق باشت از گزینه‌های شهرداری دوگنبدان بود.

در ابتدا استانداری استعلامی برای ایشان به وزارت کشور می‌فرستند که با پاسخ مثبت وزارت کشور، حکم انتصاب، علیمحمد آقایی روی میز دکتر سید علی احمد زاده قرار می‌گیرد برا امضای آخر ...
فشارهای متعدد برادران حسینی استاندار دولت انقلابی را وادار به مکاتبه مجدد با وزارت کشور می‌نمایند... استعلامی جدید که هدفی جز رد صلاحیت علی محمد آقایی به بهانه رشته تحصیلی ندارد و استعلام مجدد پاسخ داده می‌شود مطابق سلیقه و پیگری های برادران بحرینی ...
شورای ششم گچساران زیر بار رد صلاحیت آقایی نرفته و مقاومت می‌کنند. تا جایی که کل فضای گچساران و بخصوص ایل قشقایی و حتی امام جمعه و علیمراد جعفری نماینده اسبق گچساران واکنش نشان می‌دهند.
 تیم حامی دکتر آقایی در شورای اسلامی شهر گچساران مجدداً دست بکار می‌شوند روی گزینه‌های دیگری کار می‌کنند. گزینه‌هایی چون مهندس بهنام برازنده شهردار اسبق باشت در دولت‌های نهم و دهم، وحید نشاطی و وحید محمدی تبار، علی فرد، مهدی محمدی، صابر مظاهری و ...
 این بار سید قدرت و سید ناصر در یک تاکتیک جدید مجدداً استانداری را وادار به استعلام سوم! برای شهردار شدن علی محمد آقایی می‌نمایند تا بیش از این در این بازی ۸ سر باختی که خودشان شروع کرده‌اند شکست نخورند.
با چرخش ۱۸۰ درجه‌ای حامی انتصاب علیمحمد آقایی می‌شوند!
 تا از انتخاب احتمالی گزینه‌هایی دیگر ممانعت کنند.
سید علی احمد زاده هفتمین قربانی این سناریوی برادران بخرینی است.
احمد زاده به تدین، قاطعیت و خدا ترسی مشهور بود اما برادران حسینی- که از سید قدرت تا سید ناصر و سید شجاع و سید سعادت هر کدام ساز خود را برای انتصابات می‌نوازند - مقبولیت و احترام احمد زاده را با این تصمیمات زیگزارکی و بی تدبیرانه با چالش‌هایی جدی روبرو کرده‌اند.
همانطور که اجازه استفاده از نیروهای وزارت کشور حوزه گچساران و باشت و اتفاقاً حامی سید ناصر و اصولگرا، را در سمت‌هایی چون فرمانداری گچساران و باشت و سایر مدیریت‌های حساس ندادند و با فشارهای ممتد و همه جانبه گزینه‌هایی خارج از مجموعه پرسنل وزارت کشور را به استاندار کهگیلویه و بویراحمد تحمیل کردند.
هشتمین قربانی اختاپوس انحصار گرایی خود سید ناصر حسینی پور خواهد بود.
آری!!
برادران بحرینی؛ برای یک شهرداری  ۸ نفر را قربانی کردند، برای هیچ ...
 ---------------------------------
احمد دلداریان


کد مطلب: 443293

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/443293/بازی-هشت-سر-باخت-برادران-بحرینی-شهرداری-گچساران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1