کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی؛

با تغییرات جدید علوم پزشکی را سکته ندهید! / جلسات شبانه سیاسون برای تعیین رئیس

7 آبان 1400 ساعت 13:32

دانشگاه علوم پزشکی در برهه حساسی از فعالیت به سر می‌برد و نیازمند اتکا به مدیران کاردان و متخصص است و اینجا جای اهمال، سیاسی کاری و... نیست و اگر استاندار و سیاسیون قصد قربانی کردن دانشگاه به بهای راضی کردن جریان‌ها، گروه‌ها و نمایندگان را داشته باشند نباید انتظار سکوت افراد روشن ضمیر را داشته باشند.


دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در دوره ریاست پرویز یزدان‌پناه روزها و ماه‌های پر التهابی را پشت سر گذاشته و در  مدیریت کرونا در استان با انتقادات متعددی مواجه بوده است. 
با وجود اینکه مسولان دانشگاه علوم پزشکی هر روزه از مدیریت مطلوب کرونا صحبت می‌کردند. به دلیل ضعف‌های عدیده، درک درستی از شرایط و بیماری کرونا در استان نداشتند و حتی شائبه‌های آمارهای اشتباهی و غیرشفاف از دانشگاه نیز مطرح شد و بنظر می‌رسد گاها همین مساله مسئولان وزارت بهداشت را نیز به اشتباه انداخت.
علاوه بر این، رسانه‌ها اخیراً خبر از واگذاری پروژه‌ها به نزدیکان و به کارگیری بستگان مدیران در دانشگاه را داده‌اند که بیش از پیش عمق فاجعه را نمایان می‌کند.
  این در حالی است که در سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی بر اساس میزان تحقق برنامه‌های عملیاتی سال 99 رتبه آخر را کسب کرد.
اکنون با وزیدن نسیم تغییر و تحولات امید چندانی به بهبود شرایط نیست و شواهد نشان می‌دهد از قرار معلوم بعد از رفتن رئیس کنونی از علوم پزشکی زمزمه‌های جایگزینی فردی با داشتن قرابت طایفه‌ای و فامیلی با رییس فعلی به گوش می‌رسد.
به نظر می‌رسد سیاسیون تاثیرگذار در عقب نشینی وصف ناشدنی تغییر موضع داده و از رعب گزینه‌های رقیب در آینده قصد دارند یکی از رقبای احتمالی را به ریاست علوم پزشکی استان معرفی و منصوب کند، فردی که نه پزشکی می‌داند و نه از بهداشت و درمان وذسلامت چیزی بلد است!!.
در این میان شنیده می‌شود پای جلسات شبانه برخی سیاسیون تاثیرگذار در میان است و حتی برخی از معاونتهای دانشگاه نیز در میان سیاسیون پیش از تعیین رئیس آینده تقسیم شده است! 
  امروز دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد نیازمند یک پزشک بالینی و متخصص در میدان است که کرونا را بشناسد، سلامت و چالشهای آن را بداند و در متن مشکلات حوزه سلامت باشد. بدیهی است که در فرصت کنونی مجال آزمون و خطا نیست.
بهتراست یادآوری کنیم جمله معروف شهید چمران راکه فرمودند؛ کسی که بدون تخصص مسئولیتی راقبول کند بی تقواست.
فردی که درزمان سازمان منطقه‌ای بهداشت و درمان یعنی ازحدود ۲۵ سال پیش فقط رییس مرکز بهداشت بویراحمد بوده و تاکنون کوچک‌ترین مدیریت اجرایی نداشته و با الفبای پزشکی و سلامت بیگانه بوده است نمی‌تواند میدان‌دار ابربحران کرونا و نیز سلامت مردمی محروم باشد و سپردن چرخ سلامت استان به وی جز خسران نخواهد بود.
علاوه بر این، از منظر فرهنگی و قومیتی، نشاندن فردی از طایفه مدیر قبل بر مسند ریاست می‌تواند سبب اهمال و سرپوشی بر تخلفات و قصورهای احتمالی باشد و قابل پیش‌بینی است که مدیر جدید در معذوریت‌های خانوادگی و فامیلی گیر خواهد کرد.
دانشگاه علوم پزشکی در برهه حساسی از فعالیت به سر می‌برد و نیازمند اتکا به مدیران کاردان و متخصص است و اینجا جای اهمال، سیاسی کاری و... نیست و اگر استاندار و سیاسیون قصد قربانی کردن دانشگاه به بهای راضی کردن جریان‌ها، گروه‌ها و نمایندگان را داشته باشند نباید انتظار سکوت افراد روشن ضمیر را داشته باشند.
 


کد مطلب: 440649

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/440649/تغییرات-جدید-علوم-پزشکی-سکته-ندهید-جلسات-شبانه-سیاسون-تعیین-رئیس

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1