کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی؛

دلنوشته‌ای در سوگ «علی خواجوی»

8 مرداد 1400 ساعت 0:11

خواجوی سالهای زیادی در نقش لیدر جریان سیاسی چپ گچساران و کهگیلویه ایفای نقش نموده و در آن دوران طولانی دوستان بسیاری را جذب تشکیلات سیاسی کرده و در مراودات چنان صمیمیتی با یاران راه خود داشته که منزل شخصی وی در گچساران محل تشکیل جلسات سیاسی و تردد دوستان بویژه فرزندان کهگیلویه بزرگ بود.


 درود به روح بلند همه آزادمردان و کسانی که بخش زیادی از زندگی خود را وقف پیشرفت و ارتقاء جامعه نموده و همواره اولویت آنها توجه به منافع عمومی اجتماع بوده است.
تاریخ تحول جوامع نشان داده تغییرات اساسی در رویکردهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بوسیله پتانسیل‌های انسانی دغدغه مند، اندیشه ورز و شجاع اتفاق افتاده است کسانی که با بینش و دانش و نگاه عمیق و بسیط خود برای توسعه جامعه از منافع و درخواست‌های شخصی با بزرگمنشی عبور کرده و به سازمان دادن جامعه جهت دستیابی به افق‌های متعالی همت ویژه دارند.
علی خواجوی در این زمینه شخصیت کم نظیری است او بخش زیادی از حیات خود را صرف امور عام المنفعه و همبستگی اجتماعی نموده و در جهت سیاستگذاری حرکت جامعه به سوی توسعه و آینده اطمینان بخش در قالب احزاب و گروههای اجتماعی و سیاسی کوشش وافری داشته است
در دوران آشنایی با خواجوی این انسان نجیب و صبور، او را دینداری پایدار یافتم که فعالیتهای سیاسی خویش را در ذیل سایه باورهای دینی و اعتقادی تنظیم کرده بود.
وجود همین باورها و نگرش‌ها در ابعاد وجود وی باعث گردید سیاست در نگاه ایشان پاک و منزه جلوه نموده و از معامله‌های پلید سیاسی در امان باشد
حفظ شخصیت سیاسی او در عبور از لجن زارهای دنیوی چنان بوده که هرگز وارد تعاملات متضاد با اندیشه ورزی نشده و این خصیصه از وی انسانی اخلاقی را تولید و به جامعه و دوستان و بستگان عرضه نموده است.
نگاه اندیشمندانه به مسائل ایران و جهان و قدرت حل آنها در وجودش چنان بوده که گویی آرامش و متانت در رفتارش حاصل همین دیدگاه بسیط و ژرف اندیش بوده است.
او سیاستمداری صادق بوده است و به همین دلیل از ورود سیاسیون بویژه اصلاح طلبان به پستوی تعاملات ناپسند و تبدیل جریان سیاسی به باندهای قومی بیزار بود و بارها بطور شفاف از حرکتهای دوگانه و چندگانه‌ای که موجب سلب اعتماد عمومی به جریان سیاسی می‌شود انتقاد کردند
خواجوی یک سیاستمدار محجوب بود و دگراندیشان و مخالفان فکری را محترمانه و مؤدبانه به چالش می‌کشید حتی دوستان سیاسی خود را در عین احترام ویژه، بخوبی نقد می‌کرد.
او معلمی فرهیخته بود که دوران زیادی از عمر خویش را در راه تعلیم و تربیت فرزندان این جامعه سپری کرده و نقش بسزایی در تکامل اندیشه و آگاه کردن نسل جوان ایفا نمودند.
خواجوی نه تنها در تئوری بلکه در عمل انسانی آزادیخواه و عدالت پیشه بود و از این زاویه همواره نقدهایی به حاکمیت داشتند و در جهت آزادی و رفاه مظلومان و همه مردم از هیچ کوششی دریغ نکردند.
خواجوی سالهای زیادی در نقش لیدر جریان سیاسی چپ گچساران و کهگیلویه ایفای نقش نموده و در آن دوران طولانی دوستان بسیاری را جذب تشکیلات سیاسی کرده و در مراودات چنان صمیمیتی با یاران راه خود داشته که منزل شخصی وی در گچساران محل تشکیل جلسات سیاسی و تردد دوستان بویژه فرزندان کهگیلویه بزرگ بود.
او هرگز از دیگران بویژه دوستان سیاسی‌اش برای ترقی خود استفاده نکرد و به همه همگروه ها به دیده احترام می‌نگریست و هیچگاه دیگران را ابزار رسیدن به اهداف و دستیابی به لایه‌های قدرت نکرد خصلتی که متاسفانه نزد خیلی از سیاسیون وجود دارد.
امیدوارم همه سیاسیون و آنهایی که به کار سیاسی علاقمندند از رفتار و عملکرد این بزرگمرد الگو گرفته و ویژگیهای این مرد سیاسی با اخلاق، عبرتی برای عملکرد آیندگان باشد.



بویژه نگاه عدالتخواهانه وی به تبعیت از مولای خویش محور فعالیتهای سیاسی باشد.
با آسمانی شدن این انسان شریف و نجیب خلاء اساسی در بین اهالی فرهنگ و سیاست بویژه اصلاح طلبان استان ایجاد شده که جایگزینی آن کاری دشوار خواهد بود.
درگذشت این دوست خوشفکر، معلم گرامی و مرد عرصه سیاست و اخلاق را به همه مردم شریف استان بویژه دیار خوب گچساران و باشت، خانواده محترم و همه بستگان، فرهنگیان عزیز، دوستان وی بویژه اصلاح طلبان کشور و کهگیلویه و بویراحمد صمیمانه تسلیت عرض نموده از خداوند متعال برای روح آن مرد بزرگ علو درجات و برای بازماندگان صبر و شکیبایی خواستارم.
 روحش شاد و یادش تا ابد جاویدان
 ----------------------------
محمد جلیل فر
۱۴۰۰/۰۵/۰۷
 


کد مطلب: 437311

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/437311/دلنوشته-ای-سوگ-علی-خواجوی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1