کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نداشتن رئیس و فقر امکانات سرمایشی-گرمایشی؛ دهدشت و فاجعه‌ای به نام “بیمارستان امام خمینی (ره)؛

فاجعه مدیریتی بیمارستان دهدشت

29 تير 1400 ساعت 16:49

مشکلات بیمارستان دهدشت علاوه بر خرابی سیستم سرمایشی که باعث مشکلات عدیده ای برای بیماران شده ماه هاست که بدون رئیس این بیمارستان روزگار می گذراند.


مردم کهگیلویه چه گناهی مرتکب شدند که باید این گونه مشکلات روی سرشان آوار باشد و حداقل امکانات سرمایشی یک بیمارستان چرا نباید باشد و اصلاً مگر امکان دارد در گرمای 50 درجه تابستان اتاق بیماران را با پنکه دستی خنک نگه داشت؟
 بیمارستان پیر و فاقد امکانات مناسب پزشکی امام خمینی (ره) به عنوان یکی از مراکز پر مخاطب با توجه به گستردگی جغرافیای تحت پوشش این روزها حال خوشی ندارد.
گذشته از اینکه این بیمارستان بزرگ در اوج پیک پنجم کرونا و نبودن امکانات کافی همچنان رئیس ندارد و مدیر شبکه بهداشت کهگیلویه سرپرستی آن را به عهده دارد آنگونه که فرماندار کهگیلویه ادعا کرد در گرمای بالای ۵۰ درجه امکانات سرمایشی در حد پنکه دستی دارد و این برای بیماران و همراهان بیمارستان بسیار ناخوشایند و غیر قابل تحمل است.
زیر پوشش قرار دادن شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده و جمعیت فراوان این سه شهرستان، نبودن امکانات کافی و لازم اولیه، عدم داشتن محیطی زیبا و سرسبز به مانند سایر مراکز درمانی کشور، کم بودن پزشکان متخصص و جراح در بخش‌های مختلف و همچنان نداشتن مدیر از جمله عواملی است که این بیمارستان را به تیتر اول رسانه‌ها و تریبون‌ها قرار داد.
آنگونه که دفتر سید محمد موحد مدعی شد مبلغ ۱۲۰ میلیارد ریال از وزارت بهداشت جهت تجهیز سیستم گرمایشی و سرمایشی فرسوده بیمارستان اختصاص داده شده ولی روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان مدعی شد حتی یک ریال اختصاص داده نشده و متعاقب آن رئیس دفتر نماینده کهگیلویه در پیامی در شبکه‌های مجازی معتقد بود نماینده مجوزها را گرفته و این مدیران هستند که باید نسبت به اخذ آن اقدام کنند اما با همه این ادعاها و جوابیه‌ها همچنان نه بیمارستان دهدشت سیستم سرمایشی دارد و نه اعتباراتی که مدعی شدند به دهدشت نیامده و شاید هم به مرکز استان رسیده و جایی دیگر هزینه شده است.
نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد باید در جریان این مشکلات باشند و به گونه‌ای مشکلات به اوج رسیده که فریاد امام جمعه و فرماندار کهگیلویه بلند شده ولی تاکنون اتفاق مثبتی نیفتاد.
مردم کهگیلویه چه گناهی مرتکب شدند که باید این گونه مشکلات روی سرشان آوار باشد و حداقل امکانات سرمایشی یک بیمارستان چرا نباید باشد و اصلاً مگر امکان دارد در گرمای ۵۰ درجه تابستان اتاق بیماران را با پنکه دستی خنک نگه داشت؟
مدیران دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد و مدیران استانداری به همراه سایر مدیران شهرستانی خودتان و خدای خودتان؛ می‌توانید فقط ده دقیقه در اتاق‌های شیک و خنک خود بدون کولر حضور داشته باشد؟ شما نمی‌دانید یا نمی‌خواهید بدانید بیماران کهگیلویه‌ای در گرمای تابستان باید علاوه بر رنج بیماری باید گرمای طاقت فرسایی هوا را هم تحمل کنند و این موضوع دقیقاً کجای وجدان شما قرار می‌گیرد؟
مردم کهگیلویه بر هر آنچه به آنها گذشت و می‌گذرد صبوری می‌کنند ولی شما از نجابت و اصالت آنها سو استفاده نکنید و بدانید اگر صندلی‌های امروز شما اهل وفا بوده به شما نمی‌رسید و در نهایت تلاش کنید بیمارستان دهدشت تهیز شود آنگونه که شایسته مردم سه شهرستان زیر پوشش آن است.

در نهایت اینکه ضمن مطالبه گری حل مشکلات بیمارستان دهدشت پروژه احداث بیمارستانی که نماینده قول داده و بیمارستان تأمین اجتماعی نیز در خاطرمان هست و به زودی در این مورد در دفاع از حق مردم باز خواهیم نوشت.
-----------------------------------------------------------
ادریس کشاورز
فعال رسانه‌ای کهگیلویه 


کد مطلب: 437012

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/437012/فاجعه-مدیریتی-بیمارستان-دهدشت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1