کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

متن ارسالی؛

تحقق مشارکت مردم باعث توسعه شهر است/اقشار محروم جامعه از مشارکت سود می برند

رحمان کاظمی نسب

25 خرداد 1400 ساعت 17:18

رحمان کاظمی نسب، با کد انتخاباتی (219)پذیرفته شده‌ی دکترای الهیات و دانشجوی رشته حقوق است که نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر دهدشت هم هست،وی در خصوص اهمیت و جایگاه مشارکت مردم در مدیریت شهری مطلبی را به پایگاه خبری کبنانیوز ارسال کرده است که عینا منتشر می شود.


رحمان کاظمی نسب، با کد انتخاباتی (219)پذیرفته شده‌ی دکترای الهیات و دانشجوی رشته حقوق است که نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر دهدشت هم هست،وی در خصوص اهمیت و جایگاه مشارکت مردم در مدیریت شهری مطلبی را به پایگاه خبری کبنانیوز ارسال کرده است که عینا منتشر می شود:

متن ارسالی؛مشارکت به عنوان اساسی ترین عنصر در دست یابی  به توسعه ی شهری از اهمیت خاصی برخوردار است. هر چه مردم  مشارکت بیشتری در امور شهر خود داشته باشند ، امکان کسب موفقیت بیشتر می شود،اقشار پایین و محروم جامعه از نتایج مشارکت و فواید حاصل از توسعه بهره مند می شوند.
تجارب نشان داده اشت که با برنامه­ هایی آمرانه،یک‌جانبه و بدون نظرخواهی از مردم  نمی­توان راه به‌جایی برد.با توجه به چنین حقیقتی، جای دارد که از راهکارهای مشارکت و در سطحی بالاتر، شراکت و توانمندسازی اجتماع محلی و نیروهای غیردولتی کمک جست.
 اگر وعده مشارکت مردم در اداره امور شهر محقق شود،مردم نیز سهم حداکثری خود را در تحقق اهداف و آرمان‌ها پرداخت خواهند کرد.البته برای تحقق این مهم بسیار لازم و ضروری است که مدیریت‌های شهری استفاده از مشارکت و همکاری و هم‌فکری شهروندان در روند تهیه و اجرای طرح‌ها و برنامه‌هایی که ضامن موفقیت مدیریت شهری هستند،در قالب یک ساختار از خِرد جمعی در دستور کار و برنامه‌های دائمی خود قرار دهند.
باید پذیرفت که مدیریت شهرهای امروزی نمی‌تواند بر مبنای سیاست‌گذاری از بالادست انجام پذیرد و به نوعی مشارکت همگانی نیاز دارد.
از جمله روش های ساده برای افزایش مشارکت مردم می توان به رأی‌گیری که همان سنجش نظر شهروندان با کم‌ترین تلاش است،نظرسنجی آنلاین یا جمع‌آوری اطلاعات دقیق و ظریف،مشارکت شهروندان و انجمن‌ها در تخصیص بخشی از بودجه شهرداری و...اشاره کرد.

-------------------------
رحمان کاظمی نسب
 


کد مطلب: 435659

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/435659/تحقق-مشارکت-مردم-باعث-توسعه-شهر-اقشار-محروم-جامعه-سود-می-برند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1