کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی؛

آیا شورای شهر یاسوج به این مرد نیاز دارد؟

25 خرداد 1400 ساعت 1:16

شهر یاسوج به کسانی نیاز دارد که بدون واهمه از شخص یا اشخاصی و بدون در نظر گرفتن منافعِ شخصی، برای حقوقِ مردم تلاش کنند. تجربه به ما نشان داده که علی اکبری‌تبار یکی از این افراد است که آن زمان که متوجه شد شهردار در مواردی، اجرای مصوبه‌ها را نادیده می‌گیرد، طرح استیضاح او را کلید زد. یاسوج امروز به چنین افرادی سخت نیازمند است.


علی اکبری‌تبار با سابقه‌ی دو دوره حضور در شورای شهر و تجربه در حوزه‌ی مسائل شهری، شانسِ بسیار بالایی نیز برای شورای ششم دارد. در این دوره افراد زیادی برای ورود به شورا خیز برداشته‌اند. این در حالی است که عرصه‌ی شورای شهر یکی از حساس‌ترین مراکزِ تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در هر شهر است. نباید اجازه داد افرادِ کم‌تجربه به این عرصه ورود کنند. واضح و مبرهن است که باید به جوانان اجازه‌ی ورود به همه‌ی عرصه‌ها را داد. اما منظور از جوانی، صرفاً یک محدوده‌ی سنیِ خاص نیست، بلکه فکرِ نو هم به منزله‌ی جوان بودن است. از سوی دیگر، این شهر فرصتی برای آزمون و خطا ندارد. در دوره‌های متوالی، گاهی اوقات برخی از افراد به‌صورت طایفه‌ای وارد شورا شده بودند. اما این بار مردم، هم به رأی طایفه‌ای و هم به عدم تجربه نه می‌گویند. در وجودِ علی اکبری‌تبار، علاوه بر تجربه و تخصص، تعهد و مردم‌مداری به وضوح دیده می‌شود. طرح مسئله‌ی استیضاحِ شهردار از سوی اکبری‌تبار نشان داد که در دفاع از حقِ مردم، بسیار قاطع است. هجمه‌هایی هم که بعد از طرحِ این مسئله، علیه اکبری‌تبار صورت گرفت، هیچ‌گاه او را از مسیرِ اصلیِ خود دور نکرد و باعث انصرافِ او از ادامه‌ی کار نشد.
همین که اکبری‌تبار به طور مداوم خود را در معرضِ رسانه‌های مختلف قرار می‌دهد نشان از آن دارد که به اصلِ شفافیت پای‌بند است و پاسخگویی برای او مهم‌تر از هر چیز دیگری است. اکبری‌تبار با شعارِ مطالبه‌گری به این عرصه ورود کرد. اولین جلسه برای ورود به شورای شهر ششم را نیز با اصحابِ رسانه گرفت. همان‌طور هم که خودِ اکبری‌تبار بارها تأکید کرده است، از این به بعد هم جلساتِ او با حضور رسانه‌ها و مطالبه‌گریِ رسانه‌ها برگزار خواهد شد. در زمانه‌ای که اغلبِ مسئولین از پاسخگویی در برابر رسانه‌ها فراری هستند، وجودِ کسی که خود بدون واهمه رسانه‌ها را به مطالبه‌گری فرامی‌خواند و از آن‌ها دعوت می‌کند که ناظران تیزبینِ اقداماتِ مسئولینِ شورا باشند، یک موهبیتِ بزرگ است و باید قدردانِ آن بود.
یکی از بسترهای اصلیِ ایجادِ فساد، نادیده‌گرفتنِ رسانه‌ها و عدمِ توجه به آن‌هاست. مقایسه‌ی جوامع مختلف نیز نشان می‌دهد که با ورود رسانه‌های آزاد و افزایش شفافیت، از میزان فساد کاسته می‌شود. همین است که علی اکبری‌تبار به عنوان یکی از شخصیت‌های فسادناپذیر در شورا مطرح بوده است. با ورود چنین افرادی به شورا احتمال از بین رفتن کاملِ فساد نیز در شورا وجود دارد.
ارتباطات اجتماعیِ قوی که اکبری‌تبار با گروه‌های مختلفِ مردمی دارد، هم شانس او را برای ورود به شورای ششم بیشتر کرده است و هم بستری است برای پیشبرد توسعه‌ی استان کهگیلویه و بویراحمد. چرا که تصویب و اجرای طرح‌های توسعه‌ی شهری، هم نیازمند تخصص است و هم گستره‌ی روابط اجتماعی، چه با مردم و چه با کارشناسان، دانشگاهیان و سیاسیون.
شهر یاسوج به کسانی نیاز دارد که بدون واهمه از شخص یا اشخاصی و بدون در نظر گرفتن منافعِ شخصی، برای حقوقِ مردم تلاش کنند. تجربه به ما نشان داده که علی اکبری‌تبار یکی از این افراد است که آن زمان که متوجه شد شهردار در مواردی، اجرای مصوبه‌ها را نادیده می‌گیرد، طرح استیضاح او را کلید زد. یاسوج امروز به چنین افرادی سخت نیازمند است.
 


کد مطلب: 435619

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/435619/آیا-شورای-شهر-یاسوج-این-مرد-نیاز

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1