تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۴۲
کد مطلب : ۴۳۵۱۱۸
متن ارسالی

اگر قانون بر مدیریت شهری دهدشت حاکم شود، به عدالت اجتماعی میرسیم

رحمان کاظمی نسب
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
اگر قانون بر مدیریت شهری دهدشت حاکم شود، به عدالت اجتماعی میرسیم
کبنا ؛«رحمان کاظمی نسب» پذیرفته شده‌ی دکترای الهیات و دانشجوی رشته حقوق است که نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر دهدشت هم هست، وی با ارسال متنی به این پایگاه خبری به تاثیر متقابل حاکمیت قانون بر مدیریت شهری و تحقق عدالت اجتماعی پرداخته است که از نظر خوانندگان می گذرد:
متن ارسالی:«لقد ارسلنا رسلنا بالبینات و انزلنا معهم الکتاب و المیزان لیقوم الناس بالقسط.» (قرآن کریم، سوره حدید، آیه 25) ما رسولان خود را با دلایل روشن فرستادیم، و با آنها کتاب و میزان نازل کردیم، تا مردم قیام به عدالت کنند.
عدالت اجتماعی یکی از مهمترین ارزش های جوامع بشری در همه زمان هاست،افراد جامعه از لحاظ موقعیت های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... با یکدیگر متفاوت اند. در جامعه ای که عدالت اجتماعی بر آن حاکم باشد، موقعیت های یاد شده نباید تأثیری در میزان برخورداری آنان از حقوق عمومی و شهروندی ایجاد کند.
متاسفانه با محقق شدن عدالت اجتماعی در شهر دهدشت فاصله‌ی زیادی داریم، بنیادی‌ترین اصل مدینه فاضله «عدالت اجتماعی» است، به تعبیر افلاطون «جامعه را بدین منظور تأسیس نکردیم که طبقه‌ای را نیکبخت‌تر از طبقه‌ی دیگر بدانیم بلکه هدف باید خوشبختی همه‌ی جامعه به صورت کلی و در مرحله دوم جامعه شهری باشد».
اما مهم‌ترین گام در جهت اجرای عدالت اجتماعی آشنایی با قانون است، هرگاه آشنایی با قانون حاکم بر روابط مردم با یکدیگر باشد، هر گاه قانون بر عملکرد مدیران شهری حاکم باشد، آنگاه می‌توان گفت برقراری عدالت اجتماعی ممکن است، بنابراین باید سعی شود روابط، دسته و گروه بندی‌ها جایگزین قانون نشود.
از طرف دیگر،شورا‌های شهر می‌توانند با جلوگیری از تراکم انبوه مشکلات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی شهر‌ها، مانع توسعه نامتوازن شهر‌ها شوند و به پویایی شهر کمک کنند.
اعضا شورا‌های شهر، باید بتواند نقاط ضعف و قوت شهر خود را شناخته و با تقویت پتانسیل‌های ناشناخته ،آن را به مزیت‌های قابل اتکایی تبدیل کنند و در نهایت توسعه شهر را رقم بزنند.

-------------------------------------------------------------
رحمان کاظمی نسب،کاندیدای شورای شهر دهدشت
نام شما

آدرس ايميل شما

فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری: برای من خدمت کردن در دستگاه قضا مغتنم است. امروز مواجه شدم ...
تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

همتي و مهرعليزاده اما تمام توجه‌شان معطوف به اصلاح‌طلبان نيست. همتي در روزهاي اخير در ...
آخرین اظهارات جهانگیری در باره رد صلاحیتش، اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان

آخرین اظهارات جهانگیری در باره رد صلاحیتش، اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو گفت: گاهی ...
1