تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۵۵
کد مطلب : ۴۳۴۰۷۵
یادداشت ارسالی؛

پاسخی به مطلب «آیا تفکرات مهدی روشنفکر از انحصارطلبان اصولگرای سنتی خطرناک‌تر است؟»

۶۸
۶
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
پاسخی به مطلب «آیا تفکرات مهدی روشنفکر از انحصارطلبان اصولگرای سنتی خطرناک‌تر است؟»
کبنا ؛متن ارسالی؛ متأسفانه جریانات سیاسی در بویراحمد که به ظاهر مدعی عزت، پیشرفت و توسعه استان هستند، در انتخابات دور یازدهم مجلس شورای اسلامی بیشترین هجمه و تخریب را بر علیه جریان ندای وحدت داشته‌اند، جریانی که شکل‌گیری و موفقیت آن به اعتراف و اذعان بسیاری از افراد ناشی از عدم اعتماد مردم به وعده‌های توخالی جریانات رقیب بوده‌است.
 همانطور که در مطالب مندرج در تاریخ هفدهم و بیستم فروردین در سایت کبنا منتشر شده‌است و بنا به اعتراف نگارنده، پیروزی مهدی روشنفکر برخاسته از یک جریان نوپای مردمی بوده و عدم هزینه کرد مالی در مقایسه با سایر جریانات نه تنها نشان از ضعف نیست بلکه نشان از مقبولیت گفتمان جریان ندای وحدت برای توده‌های مختلف مردم بوده‌است.
 شکی نیست که جریانات رقیب ندای وحدت انتظار عملکردی چنین موفق را از مهدی روشنفکر نداشتند و تمرکز اکثر موارد تخریبی بر علیه ایشان قبل از انتخابات نیز حول محور ناتوانی وی در مدیریت امور مربوطه بود، موضوعی که هم‌اکنون عکس آن برای مردم به اثبات رسیده است.
 مهدی روشنفکر در مدت شروع بکار مجلس از هیچ تلاشی برای حل آنچه در ذهن به عنوان دغدغه برای حضور تعریف کرده بود دریغ ننموده، که از جمله مهم‌ترین آن‌ها به پیگیری اعتبارات سد تنگ‌سرخ، پیگیری احداث سد در سقاوه، رایزنی برای ورود سازمان‌های توسعه‌ای نظیر ایمیدرو و شصتا و وزارت دفاع به بخش سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال، پیگیری احداث تقاطع غیر همسطح مهریان، پیگیری احداث دانشکده پیراپزشکی و ... می‌توان اشاره کرد.
 حمله افراد مغرض به جریان ندای وحدت، مهدی روشنفکر و تیم ایشان نه از راه دلسوزی و نقد منصفانه بلکه بیشتر از روی حسادت و در راستای نا اُمید کردن مردم و با آینده‌نگری و برنامه‌ریزی در حال انجام است.
 بی‌شک نقش دفتر نماینده مجلس در تهران در اجرای امور و پیش بردن برنامه‌ها یک نقش اساسی است و تمرکز مخالفان با طرح ادعاهای واهی در جهت ایجاد فشار حداکثری بر تیم نماینده تلاشگر و کوشای مردم و شخص مسئول دفتر وی در تهران است، تا از این طریق باعث ایجاد اختلاف و یأس در بدنه شوند و به اهداف واهی خود برسند.
 مهدی روشنفکر با به زانو در آوردن جریانات سیاسی در بویراحمد با دست خالی و تکیه بر باور مردم به خوبی توان خود را به اثبات رساند و انتخاب افراد مسئول و مشاور در حلقه نزدیک خود نیز ناشی از همان موقعیت‌شناسی، شناخت صحیح از وضعیت و افراد است و قطعاً بدون اندیشه دست به انتخاب افراد مورد اعتماد نزده و نخواهد زد.
 بر اساس اطلاعات رسیده از اردوگاه جریانات مقابل آنها پس از ناامیدی از تخریب مهدی روشنفکر با حربه عدم توانایی حال بر تخریب افراد نزدیک به وی تمرکز کرده‌اند، غافل از اینکه این افراد از طیف همان کسانی هستند که با دوری از جریانات سیاسی و قرار گرفتن در کنار مردم اتفاق شیرین دوم اسفند ماه ۹۸ را رقم زدند و به قول معروف «بیدی نیستند که با این بادها بلرزند.»
 انتخاب رئیس دفتر مهدی روشنفکر در تهران یکی از بهترین انتخاب‌های ایشان است، چرا که بر کسی پوشیده نیست که اصحاب رسانه آگاه‌ترین افراد به دردها و مشکلات هستند و سابقه بیش از ده سال سجاد نوبهار در مدیریت رسانه‌های خبری کشور از وی یک چهره‌ی آشنا به کمبودها و نیازها و یک کارشناس خبره در پیگیری امور ساخته است.
 در ادامه به عرض مخاطبان می‌رساند که رئیس دفتر مهدی روشنفکر در تهران که در مطلب سایت کبنا نیوز مدرک وی را لیسانس ادبیات عنوان شده، دارای مدرک کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک است و مشخص است که فرد نویسنده صرفاً جهت تشویش اذهان و ضعیف جلوه دادن وی نه تنها در حق مردم اجحاف نموده بلکه دارنده‌گان مدرک ادبیات را افرادی ناتوان در مدیریت تلقی کرده‌است.
  در پاسخ به شبهه تلاش رئیس دفتر مهدی روشنفکر در تهران، برای مسئولیت در وزارت جهاد کشاورزی ذکر این نکته لازم است، که یکی از اشکالات اساسی به نماینده‌گان مجلس استان عدم توانایی برای رشد فرزندان این دیار در مرکز بوده، حال به فرض اینکه چنین تلاشی صورت گرفته باشد، کجای کار دارای اشکال است.
 در پاسخ به ادعای واگذاری عاملیت فروش سیمان مارگون به افراد خاص و نزدیکان نماینده بویراحمد، دنا و مارگون ذکر این نکته خالی از لطف نیست که کارخانه سیمان مارگون یک بنگاه اقتصادی و صفر تا صد خصوصی است و تصمیم‌گیری در مورد امور این کارخانه به مجموعه مدیریت وابسته است.
 در ضمن یادآور می‌شود که کارخانه سیمان مارگون در چندسال اخیر دارای یک عامل فروش بوده که نه نسبتی با نماینده سابق و نه نسبتی با نماینده فعلی داشته و بر اساس صلاح‌دید، مدیریت کارخانه تصمیم به تغییر در عاملیت فروش سیمان گرفت و هم‌اکنون در استان پنج عامل فروش سیمان که یکی از آنها در منطقه لوداب، مارگون و پاتاوه فعالیت دارد، مشغول به فروش هستند.
 لازمه عاملیت فروش سیمان، داشتن توان مالی بالا می‌باشد و اگر فردی از نزدیکان نماینده چنین توان و تقاضایی داشته باشد و مورد پذیرش مدیریت کارخانه سیمان قرار بگیرد، نه خلاف قانون است و نمی‌تواند استنادی به نقش مهدی روشنفکر در به ثمر نشستن این درخواست باشد.
 موضوع دیگری که در مطلب منتشر شده از سایت کبنا نیوز وجود دارد، بحث استخدام فامیلی نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون است، که اگر چنین موردی صحت دارد و فرد نویسنده مدارک و مستنداتی مبنی بر بروز تخلف دارد، برای تنویر افکار عمومی ارائه دهد، گرچه معتقدم که همان افراد نزدیک صرف نزدیک بودن نباید منجر به بیکار بودنشان شود و آنها نیز حق دارند به صورت قانونی مشغول بکار شوند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
نویسنده همه مطالب را تایید کرده و فقط خودش را توجیح کرده که اگر استخدام بشه چه عیبی داره،اگر واگذار بشه چه عیبی داره اگر مسئولیت بگیره چه عیبی داره،اخه برادر من عیب نداره اما چرا برا بقیه این شرایط فراهم نمیشه ،پس معلومه که از رانت استفاده شده!!!
Iran, Islamic Republic of
جانم فدای روشن فکر
حمید ی
United States
شکست جریان ندای وحدت حتمی است
خلیلی
United States
ککا پوست خیار داخل ای گیل نیست
و روشنفکر بفرما که چند استعفا نامه را همین الان اماده کنه
محمد حسین
United States
اگر ماها اطلاع داریم تیم دکتر روشنفکر از هم پاشیده
ترزبان
United States
واقعا تاسف باید خورد که چطوری دارین از نوبهار دفاع میکنید
مصطفی
United States
& داری بر سر مزاری گریه میکنی که مرده در آن نیست،تا میتوانید امتیازات را از روشنفکر بگیرید که کار از بیخ و بن اشتباه است و با دفاع از مدیران دفتر نمیشود صورت مسئله را حذف کند
کارگزاری بیمه
United States
روشنفکر ایخا خودش را پشت ضعف مدیرل دفتر قایم کنه
عبدالله
United States
اوضاعی نمونده که بخیت با یه جوابیه جمعش کنین
وفا
United States
فقط من از دل جوانان خبر دارم که جانشان به لب رسیده
اعظمی
United States
تا کی
انتقام سخت در راه است،& قبای نمایندگی برای روشنفکر گشاد هست
قویدل
United States
اگر قولی بهت داده و میخواد جای بکار بگیرت اقبالت خوسیه
قویدل
United States
اگر قولی بهت داده و میخواد جای بکار بگیرت اقبالت خوسیه
دارابی
United States
حوال مرگم که رای به روشنفکر دام که بخو هی التماس کنی تا بسا کار سیت کنه
روشنگر
United States
راهی جز تغییر مدیران دفتر جلوی روی روشنفکر نیست
تربالی
United States
&د آورده را باد میبرد
مفت و مجانی نماینده مجلس شدن همین عاقبت را داره
سادات
United States
شب و روزم فقط شده تلافی کنم خیانت مهدی روشنفکر به مردم را
طاهری
United States
عدم اعتماد روشنفکر به یاران وفادارش و تکیه کردن بر چندتا /جریان ندای وحدت را تبدیل به یک بنگاه معاملات کرده
وحدتی
United States
انتخاب رئیس دفتر مهدی روشنفکر در تهران یکی از بهترین انتخاب‌های ایشان است😂😂😂🤔🤔🤔
تو را به خدا اراجیف تحویل مردم ندین
زمان ع
United States
ایا صدای مردم خاموش شدنی هست, کور خوندی آقای کمایی
امید بخشی
United States
امان از چاپلوسی
توت نده
United States
/ ندرا چه لزومی داشت از این بیشتر بزنین دم دله که همه خبر وابون که روشنفکر در سراشیبی سقوطه
پدارم
United States
روزگاری همین رسانه تیتر خواهد زد که روشنفکر توسط نیروهای نفوذی به پا درامد
مهریان
United States
جریان ۵۶ ریشتری خخخخخخ
باقرآباد
United States
از راه بدرمون نکن اقای &. در روز روشن تحویل مردم نده خواهشا
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
سلام. واقعیات را بیان نمودید. بعضی به دور از انصاف و عدم آگاهی و یا غرض ورزی های شخصی مطالبی بی اساس را ارائه می دهند و فرد یا افرادی محدود و یا همان نویسنده کامنت هایی را به دنبال آن ردیف می کنند که پذیرش خاصی ندارند و چون بی پایه اند پس از مدتی به کلی بی اثر می شوند. واقعیت آن است که نماینده ی محترم فعلی با تمام توان در حال فعالیت است و تا الان در اخذ اعتبارات لازم و تلاش گسترده برای محرومیت زدایی پیش قدم بوده است
رضا
Iran, Islamic Republic of
اشاره نکردی تیم مشاوره و دفتر داران بیشترین تخریب جریان ندای وحدت را دارند که تبعیض و بی عدالتی و دور کردنح مردم از جریان را دارند

به جای شفاف اومدی تحویل میدی
تویی که گفتی پول سنگین میخواد برا عاملیت
شفاف سازی کن چقدر پول ریختی کل پول شما ۱۰۰ میلیون بوده بنده خدا در همان مارگون دو نفر به اسم کامیابی و پناهنده در خواست داده بودند که خدا را شکر سرمایه اشون بیتر از چند میلیارد هست
پاتاوه
Iran, Islamic Republic of
اگر قراره رشد و جایگاه برای بچه های استان باشه اول باید برای دلسوزان جریان باشه که ۸ سال سردار ندای وحدت را تنها نگذاشتن و هزینه دادن. نه شخص شما که دور قبل در جبهه دشمنان و رقیبان اقای روشنفکر دست به تخریب میزدی و میگفتی این رای اور نیست و مثل اقای اسپار ۱۰ هزار رای دارد و تا هفته اخری در کنار اصول گریان سنتی بودی
پس چه شده هست که الان جریان را به انحصار طلبی در اوردیه و میخوای وزیر کشاورزی هم بشی 😀😀😀😀
Iran, Islamic Republic of
در زمینه موفقیت ایشان فرمودید که پیگیری های ایشان در چند طرح .پس در طول این یکسال و خرده ای چی کار میکرده .چند تاش را به ثمر رسانده.برادر عزیز تا چشم به هم بزنی چهار سال تموم شده.یک عده ای که دنبال قدرت بودند رفتند مردم را جمع کردند اسمش را گذاشتند جریان پابرهنگان.قدرت که دستشون اومد همه را فراموش کردند و به فکر خودشان هستند
از طایفه جلیل
Iran, Islamic Republic of
هر چه که راجع به فامیل بازی و طایفه بازی و عدم کارآیی نماینده گفته بشه کم گفتند . حیف یاسوج که مرکز استان هست//
محمد
Iran, Islamic Republic of
در ادامه ی این مطالب به حق باید اضافه کرد که دکتر روشنفکر با تمام توان و نفوذ گسترده در بین مسولان نظام تلاش بر رفع محرومیت های گسترده استان دارد که انشاءالله و به زودی شاهد این اقدام ها ی موثر خواهیم بود.
Iran, Islamic Republic of
به افراد حسود اعلام می شود. جریان ندای وحدت روز به روز منسجم تر، فراتر و عمل گرا تر خواهد شد. ممکن است افرادی در این بین به توقعات خود نرسند و اضافه بر ظرفیت خود توقع داشته و به نحوی برنجند ولی مطمئن باشید پایه های این جریان مستحکم تر خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
نویسنده محترم بنده خودم از طرفداران جناب روشنفکر بودم مردم فهم وشعورشون خیلی بالا رفته باچشمان خود دارن میبینن واگر مشاوران محترم دربین مردم باشن و مردمی باشن متوجه میشن خداوکیل نمیبینی در ادارات چه خبره یا خودتو زدی به اون راه اسخدامهای طایفه ای مدیران طایفه ای نزدیک....... قضاوت با مردم
شولیز
Iran, Islamic Republic of
با سلام دفتر یاسوج از زمان آموزش عشایر و دفتر..
تامرادی
Japan
شما که میگید استفاده از فرزندان استان
مگه استان دیگه فرزندی نداره جز مسئول دفتر خودش . اینهمه دکترا تو استان چرا باید لیسانس ادبیات تو وزارت جهاد استخدام بشه با کدوم سابقه و رزومه.//هم با ماشینش تو جهاد کشاورزی استان مشغول شدند / عاملیت سیمان هم دادن به /ا و سایر موارد دیگر که در آینده اطلاع رسانی خواهد شد
غریبعلی
United Kingdom
. اسم خودش را هم به زور بلد هست بنویسد... اینها را باند می نویسند و به اسم این افراد انتشار میدن
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز بیا مناظره کنم اونا با اینترنت من بدون اینترنت ،
Japan
این اسمش رانت هست
چرا جناب روشنفکر به تاجگردون رای نداد میگفت مخالف رانتم اما الان رانت دقیق از دفتر خودش شروع شد.
/استخدام هیج نهادی نیست مدرک لیسانس ادبیات چه تخصصی و چه ربطی به وزارت جهاد دارد که استخدام شود با کدام رزومه و سابقه. چرا این فرصت برای جوانان تحصیل کرده و نخبه استان نیست.
چرا عاملیت سیمان مارگون و پاتاوه را فقط بدن//
هم در جهاد استان بکارگیری کند با ماشین.
چرا از این فرصت ها برای بقیه فرزندان استان نیست اقای نویسنده.این اسمش رانت است و شخص روشنفکر باید برای مردم شفاف سازی کند.با استفاده از رانت داره برای// زای جمع میکنه بفرستش شورای شهر پاتاوه. و مانور عاملیت سیمان هم برای رای اوردن بود.
نه به رانت خواری
نه به فامیل گرایی
شفافیت _روشنفکر
علی
Iran, Islamic Republic of
هیچ کدوم رو کاری ندارم
گفتن استخدام بی ضابطه نداریم
یه سر به دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و واحدهای تابعه بزنید
رقیب
Iran, Islamic Republic of
جوانان ندای وحدت خیلی زود شکست خوردید

عده ای انحصار طلب
عده ای اشتعال در وزارت جهاد کشاورزی
عده ای پشیمان
عده ای پریشان
عده ای که ستارهداقبال با اونها رو کرده
عده ای عاملیت سیمان گرفتنه
ا د
Iran, Islamic Republic of
تماما حقیقت دارن و سعی نکن لاپوشانی کنی
دلیران مرزدار
Iran, Islamic Republic of
درود بر میلاد جوان و خوشفکر
تلاش های دکتر روشنفکر ستودنی است یطعا هرشخصی یا یک تیم دارای ضعف می باشد که کم کم و با حوصله برطرف خواهد شد.
از طرف خانواده بزرگ
Iran, Islamic Republic of
& بزرگ و سیاستمدار به اندازه کافی دارند و هیچ زمان یاد نداریم که حتی بچه هاشون/ البته معلوم نیست چه وردی تو گوشات خونده ولی بشین و آینده سیاسی همین را از دور ببین
ندای وحدت
Iran, Islamic Republic of
من ندای وحدتی هستم روشنفکر حمایت کردم اما/ از همان اوایل کفش جفت کن ستاد بود حالا میخواد با لیسانس دانشگاه آزاد یجوری براش ردیف بشه اما کاملا استخدام های فله ای زیر ذره بینه
دنای سربلند
Korea, Republic of
نویسنده محترم:این فردی که مورد تایید شماست ریشه ادبیاتی دارد و فرق تخصیص و جذب بودجه رو بلد نیست.
دوما: چطور برای دیگران لابی کردن برای پست دولتی جرم است ولی برای ایشان جرم نیست این یه نوع سوءاستفاده از جایگاه است.
سوما:اینقدر ادم هست که بنیه مالی قوی دارند./ عاملیت سیمان مارگون را تصاحب کردن:
چرا واسه/کار دولتی هست برای جوانای بقیه نیست.....
بهمن
Iran, Islamic Republic of
کارش وجایی رسیده که متن می نویسه میده به میلاد صاف صادق آخ تا قیومت
نوکیسه بجای اینکه میلاد که یه آدم مودب هست را فریب دهی برو ... را سر فلکه جهاد ببر خونه تا استراحت کنه
طایفه
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر نماینده تک دوره ای خواهد بود این حرف قطعی طایفه دلی است
مرد میدان
Iran, Islamic Republic of
شب و روز هم متن بذارن دست کاری از کار پیش نمی برند سیاستمداران صحنه را تغییر می دهند درود بر رخ فیروز و معارفی علمداران سیاست
پارسا
Iran, Islamic Republic of
کا میلاد هر روز منتظریان خونه بزرگان خانواده /دعوت میشه کوچن دنیایی کا میلاد دور بعدی امار منتظریان من توتنده نگاه کن
صفر خوری
Iran, Islamic Republic of
زمانی که این متن را دیدم یاد و خاطره / برایم زنده شد
نوکیسه
Iran, Islamic Republic of
آفرین بیشتر متن بنویس بعنوان نیرو خدماتی تربیت بدنی سفارشت را کردم کر خوب
امین
Iran, Islamic Republic of
درود بر کمایی که رسانه آزاد و قانونی دارد و مطالب منتقد و مدافع را نشر می دهد
حونه سرچاتی
Iran, Islamic Republic of
/ اول برو سر کار بعد گاله بزن
حونه سرچاتی
Iran, Islamic Republic of
میلاد اول برو سر کار بعد گاله بزن
شاهرخ
Iran, Islamic Republic of
میلاد احتمالا سی شورا ثبت نام کرده نیاز به حمایت ندای وحدت داره
مرداد
Iran, Islamic Republic of
//ر 67 هزار نفر منتقد شما هستن با میلاد و غیر میلاد نتیجه نمی گیری در هر اداره ای استخدام شوی باید قانونی و از مجاری آن باشد غیر از این باشد شکایت به پیش چشمم بیدار جامعه خواهیم برد
بویراحمد واحد
Iran, Islamic Republic of
ایا ندای وحدت // موفق خواهد شد ؟
زحمت بقیه در اتاق فکر و تولید محتوا هم حساب نشدن
دور بعدی ایگو حالت خوببببه ینه که په کوچو پی نومی سراغمو آخ و بختت که بویراحمد 50 سال به عقب برگشت
گاتدی
Iran, Islamic Republic of
هرکه ینه نوشته زیادی شکمش پر بیه و از طرف روشنفکر از هر نظر ساپورت وابیه
روشنفکر سی همیشه خشه و چشم مردم انداخت با کارکردش
عباس
Iran, Islamic Republic of
دست کبنا برای همه دیگه رو شده.شرم بر کبنا
کامی
Iran, Islamic Republic of
پشیمونم که بهش رای دادم
ابی
Iran, Islamic Republic of
شصتا ،شستا
Iran, Islamic Republic of
مثل اینکه دیگه کامنتها را درج نمی کنید
.
Iran, Islamic Republic of
د
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر همین حالا،۳۰هزار ریزش آراء دارد باور ندارید بروید نظرسنجی کنید از بین طرفدارنش.
کار از این توجیهات گذشته!
یکی از دلایل ریزش ۳۰هزارنفری همین توجیهات می باشد!
امیر
Iran, Islamic Republic of
تنها دلیلی که اقای روشنفکر رای اورد این بود که مهره قوی وجود نداشت و مشارک مردم کم بود و اینکه بویراحمد بالا تعداد کاندید بیشتری داشت
ناشناس دوست
Iran, Islamic Republic of
سلام
هرچند نظر اون نویسنده واقعا مغرضانه و ناشی از حسد بوده .. و اینکه عمرا افرادی مثل اقای منتظریان بتونن در این استان قبول بشن دلیل هم اینه رای این طیف همیشه ثابت و در اقلیته و این دوره بعلت تکثر افراد ظاهرا زیاد بوده ولیکن دربحث نقدی هم که شما فرمودین یاداوری میکنم برنامه و عملکرد سیاسی دکتر دراین یکساله کاملا منفعلانه بوده و تنها جواب کلیشه یی که دولت باما همراهی نمیکند رو تحویل دوستانشون دادند..اگه ایشون بلاحظ سیاسی هرچ زودتر راهی نیابند و ازاین روش و حالت خارج نشن شک نکنید خیلی از دوستانشون مجبور به ترک جبهه میشن زیرا گفتن اینکه ما بدون هیچ خواسته یی همراهی کردیم ساده لوحانه ترین و مضحک تربن جمله عام گول زنی هست که شنیده یم .ماهمانگونه که سیاسی بازی نمایندگان قبل را دیده ییم انتظار سیاسی کاری ولی از جنس ندای وحدت براصل جوان سالاری هستیم.
Iran, Islamic Republic of
تفکرات از انحصارطلبان اصولگرای سنتی خطرناک‌تر است؟» قطعا همینطور است.
دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت اهل ادب . پاکدستی دکتر روشنفکردرتمامی زمینه ها بر هیچ کس پوشیده نیست و سلام
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1